В гостях у казки або як я їздив в гості (частина перша)

Давним-давно мій друг Гуннар поїхав жити і працювати в королівство Таїланд. Через це, за його приїзди в Україну, часто і багато обговорювалося про те, як там добре і як тут погано. У всіх розкладах виходило, що ми тут живемо на смітнику, серед свавілля і корупції, а там - рай, казка і все краще не буває.
Гуннар неодноразово кликав у гості і ось я нарешті зібрався і поїхав.
Все що ви прочитаєте далі, це моя думка і тільки моє бачення.
Не вірите, прийміть за казку :)

В гостях у казки або як я їздив в гості (частина перша)

Всі півтори години дороги уважно вивчав околиці. Уздовж доріг часто траплялися всілякі підприємства і логістичні центри. Дівчат легкої поведінки уздовж доріг ніде не було видно.

Транспорт, в цілому, гірше ніж вУкаіни. Проте впадає в очі переважання пікапів різного ступеня свіжості. У нас їх стільки немає.
Прибувши на місце і прийнявши душ, був тут же узятий в оборот друзями. Ми всюди ходили, знайомилися з місцевими особливостями і пробували місцеву їжу.

Їжа.
Місцева кухня, всупереч розповідям інших туристів, особливою різноманітністю не володіє. Добротна жрачка, орієнтована на спеку. Тобто, купа всякої Зелепуха і підсмажених овочів в соусах, з дрібно-дрібно наструганний різним м'ясом. Так, є супи на кокосовому молоці, рисові вермішелі різного виду, морепродукти і т.п. Але щоб там, хтось при нас жер якихось гадів, такого не було. І в меню вони не траплялися. Напевно, треба було сходити кудись спеціально і там нажертися, але я не схильний до суперечливих експериментів і їсти те, що місцеві громадяни самі кожен день не їдять, не готовий. Через це, раціон досить стандартний.
Ціна їжі невисока, пожерти можна дешевше ніж в Єльці, якщо не замовляєш нормальну європейську їжу. Якщо хочеш смаженого м'яса або там борщу зі сметаною і шашликів пристойних, буде коштувати так само як у нас. Уже днів через п'ять захотілося чогось рідного, кондового. Можливо навіть плоскінні. Доводилося відвідувати заклади з українським меню. Російське меню виходить у них гірше ніж вУкаіни, що не дивно. І ще. Якщо ви любите томатний сік вУкаіни, не купуйте його в Таїланді, він там мерзенний. Якщо вам раптом захочеться купити в магазині вина, відразу їдьте в великі гіпермаркети. У магаз крокової доступності за дивним непоясненому збігом обставин, немає ніяких вин крім сухих і немає темного пива. Також не купуйте місцеві фруктові вина в красивих пляшках. Це старий добрий Юпі зі спиртом, причому градусів 7-8, не більше, тобто для нашої людини абсолютно непочём.
Мене особисто найбільше радували креветки різних розмірів і різних ступенів смажені і варёності. Харчуватися намагався їжею місцевої, хоча іноді і зривався :)

Повечерявши ввечері першого дня в теплій компанії Гуннара і сім'ї Суворових, завалився спати.

Другий і третій дні.
На наступний день ми вирішили їхати на острів Самет і там пробути два дні.
Доїхавши до причалу, сіли на місцеву шаланду і вийшли в море.

В гостях у казки або як я їздив в гості (частина перша)

Як людина вивчає суднобудування, я із задоволенням спостерігав за роботою тайських, точніше камбоджійських, моряків. Гуннар сказав, що морську тему тримають камбоджійці, вони тут місцеві мореплавці.
Камбоджійці сильно перевантажують корабель, вантаж на палубі розподіляють недбало, ніяк його не кріпляться. Через це шаланди, буває, тонуть. Тому, коли вам дівчина в формі пропонує одягнути спасжилет, не відмовляйтеся.

Приїхавши на острів, довелося згадати навички водіння моторолерів. У моєму випадку, довелося їх створити. Їхати до пляжу треба було кілометрів п'ятнадцять по вузькому серпантину мощених плиткою. Через кожні метрів 200 були лежачі поліцейські некислих розмірів. Стало зрозуміло, чому місцеві воліють звичайним скутерів з маленькими колесами скутеретти з колесами великими. Скутеретти тут ласкаво називають мотобайками.

На орендованих Мотобайк ми рушили до пляжу.

В гостях у казки або як я їздив в гості (частина перша)

Пляж був відмінний. Прозорість води абсолютна, на камінцях плавають рибки. Пірнаючи з маскою, вирішив пожартувати з рибками. Підняв жменю піску з дна і почав їм його сипати під водою. Замість маленьких красивих рибок, мені підпливли три риби змахують на тріску, розміром сантиметрів по двадцять п'ять, може навіть тридцять. Потикавшись в пісок в моїй руці, вони повернулись до мене і всім виглядом говорили - ти що, ідіот. Де корм.
Вобщем, я засоромився і поплив. Поки вони кого побільше не покликали.

Темніє там рано, годині о шостій.
Увечері висунулися з нашого відокремленого пляжу на пляж великий, де їли сидячи на якихось подушках з низьких столиків. Поруч виступали місцеві співаки, виконували поспіль пісні різних країн. Співали відмінно. На пісні «Чорні очі» проспівали з тайським акцентом з наслідуванням кавказького акценту, я мало не розплакався. Потім було фаєр-шоу. Хлопці брали масовістю, виконували акробатичні етюди. Але в індивідуальній майстерності наш Міша Радгар їх всіх зарулює в мінуса.

Гуннар розповів, що ці фаєрщики, це «бич-бойз», які трудяться тут водіями катерів і т.п. а вечорами крутять фаєри. Також є цілий розділ туризму, коли жінки їдуть з різних країн спати з цими «бич-боями». Але при нас бич-бої нікого не знімали і до них ніхто не приставав. Може втомлені були, а може баби голодними не під'їхали. Все було мило і по домашньому.
Вранці докуповувати, вирушили назад. Знову були серпантини на Мотобайк, потім паром і машиною до будинку.

Дороги і поведінку на них.
Скільки я чув різного, про те які у нас погані дороги, і які в Таїланді хороші. Просто ніяк неможливо порівняти!
Насправді, порівняти можна запросто. Дороги в Таїланді нічим не кращі за наші. Місцями так і взагалі погані. Узбіччя погані більш ніж повністю і тотально загиджені. Колейность, шишки, ями, все як годиться. І це при тому, що перепаду температур в країні немає взагалі, не кажучи вже про перехід через нуль по два рази за добу.
Більшість доріг - бетонки. Ремонт ведуть як у нас, днем. Тому виникають пробки різної протяжності. Дорожні знаки відповідають міжнародним стандартам і інтуїтивно зрозумілі. Розмітка є майже всюди, але часто буває в непотрібному стані.
У чому з Україною, дійсно, кардинальна відмінність - це поведінка на дорогах.

По-перше, мотоцикліст тут - ЛЮДИНА. Тобто, вам поступаються дорогою як рівноправного учасника руху. Нерідко навіть якщо стоїть пробка, можуть посунути машину, щоб ви об'їхали і продовжили рух.

По-друге, загострення агресії у водіїв відсутній взагалі. Тобто, якщо ви ненароком заблокували комусь рух, ніхто не вибігає з машини з піною у рота і не кричить або ще щось гірше. Всі ведуть себе спокійно, ніхто нікуди не поспішає.

По-третє, правила порушують всі. Нерідко можна побачити рухається вам назустріч транспорт по вашій же узбіччі. Але, при цьому, в силу тієї ж бесконфліктості і бажання чогось там довести, аварійність невисока. Якби у нас так їздили по Єльця, трупи в морги не встигали б заносити.

Четвертий і п'ятий дні.
Були присвячені огляду Будди на пагорбі і храмів навколо нього, а також відвідування зоопарку Кхао-Кхео.
Будда на пагорбі здоровенний. Навколо все блищить і сяє. Спритні громадяни з місцевих фотографують вас по дорозі до Будди, а на зворотній дорозі продають вже вам тарілку де ви і Будда. Квіти, дзвіночки і дракони.

В гостях у казки або як я їздив в гості (частина перша)

Увечері ми з Гуннаром поїхали на мотоциклах в місто Банг-Сен, там починалося місцеве байк-шоу.
Гуннар поїхав на своєму харлеї, а мені взяв поганяти у кого-то з місцевих пацанів Ямаху ДрагСтар 1100. Саме тут я своєю шкурою відчув величезну різницю в їзді на мотоциклі вУкаіни і в Таїланді. Ми разом з групою місцевих товаришів рушили в дорогу, до місця було близько 70 км.

Само собою, в суцільному потоці, на чужому мотоциклі, не знаючи куди їхати, я відразу відстав. Тут мене виручив навігатор, який показав, куди треба їхати.
Добравшись до Банг-Сена, де на кільці мене чекала вся банда, рушили далі. Серед байкерів нашої банди була одна літня бабуся. Бабуся рулювала на кастомом зробленому з Хонда Стід. Тверезо оцінивши свої навички і поведінку бабусі на дорозі, вирішив їхати за нею. І не помилився. Бабуся виявилася водієм різким, але передбачуваним і я добрався куди треба.

В гостях у казки або як я їздив в гості (частина перша)

Знайшовши на місці Гуннара, почали обхід галявини.
Організовано все приблизно так. Велика майданчик біля моря заставлена ​​столами і стільцями для байкерів, байки ставлять поруч на велику парковку рядами. Навпаки ряди з жратва, різними аксесуарами і виставки різної техніки. Тут же перукар всіх стриже і різні уявлення від дилерів техніки.

Що цікаво. Жодного п'яного тайського байкера. Всього шість поліцейських на натовп в десять тисяч чоловік. На всю тусовку було тільки двоє обожратих вусмерть громадянина. Ні, це не ми з Гуннаром. Це були фін і американець!
Дорога назад була чудова. Порожня траса, ніч, теплий вітер в обличчя.