Стоунхендж, подорожуйте самі

Коли ми планували поїздку в Англію, у нас були сумніви: їхати чи не їхати до Стоунхенджу. Від Лондона до нього кілометрів 30, а по грошах як ніби все 100. Так як ця споруда є однією з основних визначних пам'яток Англії, майже як Біг Бен, все ж вирішили його відвідати.

Квиток на автобус від Лондона і назад: приблизно £ 17. Ціни залежать від багатьох факторів.

Квиток на автобус від Стоунхенджа до Солсбері: £ 10.

Поїздка до Стоунхенджу.

Є два способи потрапити в Стоунхендж. Офіційно, звичайно, спосіб тільки один - їхати на автобусі від Солсбері, і пересідати там на інший автобус до Стоунхенджа. Але ми пішли іншим шляхом. Найближчий до Стоунхенджу місто - це Еймсбері. Сюди ми приїхали автобусом з Лондона (від Victoria Coach Station) і далі йдемо пішки хвилин 40. Дорогу місцеві жителі знають прекрасно, і, я думаю, кожен вам підкаже, як туди пройти.

Стоунхендж, подорожуйте самі

Пішки до каменів можна дійти тільки цим шляхом - від центру Еймсбері йти на захід. Дорогу можна запитати у місцевих жителів.

Російська мова доведе до Києва, а англійська до Стоунхенджа. Дорогу питати довелося всього два рази. Місто невелике.

Дорога в Еймсбері

Дорога пройшла по невеликому кам'яному мосту і почала підніматися в гору. Незабаром місто Еймсбері залишився позаду і ми вже йшли по тротуару вздовж жвавої траси. Через деякий час далеко здався він. Здалеку Стоунхендж здавався монументальним абстрактним будовою. Тротуар закінчився, а від місця призначення нас все ще відділяла траса і поле з парканом.

Неподалік від Еймсбері

Вид на Стоунхендж з боку Еймсбері

Перебігти цю дорогу виявилося не просто - транспортний потік щільний і розриву в ньому довелося чекати довго. На протилежний стороні, через незачинені хвіртку, ми потрапили на поле, на якому і стоять камені.

Стоунхендж, подорожуйте самі

Вид на одне з британських полів неподалік від Стоунхенджа

В принципі, можна було цим і обмежиться. Але якщо вже ми сюди приїхали, потрібно підійти ближче. Але виявилося, що не все так просто. Біля входу нам сказали, що ми повинні їхати на автобусі до кас, там купити квитки, а потім повернутися назад. Добре, що автобус безкоштовний і їхати всього хвилин 20.

Там же, біля кас, є кафе, магазин з сувенірами і невеликий музей, в який можна потрапити за тим самим квитком. Ми вирішили подивитися все і в підсумку ледь не запізнилися на автобус. До речі, автобус до Солсбері відправляється щогодини від автостанції, яка розташована трохи в стороні від кас. Квиток можна купити прямо у водія. Але це все потім. Зараз їдемо назад до Стоунхенджу і заходимо на територію пам'ятника. І ось адже, ніхто не перевіряє квитки. Біля входу ні душі. Заходи, хто хоче. Навіть прикро стало. Ми витратили більше години на те, щоб купити квиток, а його навіть не запитали.

Стоунхендж, подорожуйте самі

Навколо кам'яного кільця влаштована стежка для туристів. Близько підходити не можна. Але видно все досить добре. Людей не багато, хтось гуляє, хтось фотографує, деякі просто сидять і задумливо дивляться на величезні камені. Місцями на каменях видно сліди реставрації і досить великі. Нічого не поробиш, - час бере своє.

Каси та музей Стоунхенджа. До самих каменів від сюди ходить безкоштовний автобус.

Якщо маєте в своєму розпорядженні часом, то можна походити по сусідньому полю і оглянути інші об'єкти. Камені і кургани тут розкидані у великій кількості.

Стоунхендж, подорожуйте самі

Так, на думку істориків жили ті, хто побудував Стоунхендж.

Реконструкція села будівельників Стоунхенджа поруч з касами.

Стоунхендж - не єдиний мегалітичний пам'ятник в Британії. Є ще Кастлріг, Ейвбері і інші.

Час наше добігало кінця, і ризик спізнитися на автобус до Лондона збільшувався з кожною хвилиною. Знову сідаємо на так званий шатл до кас і повертаємося. Автобуса в Солсбері чекати довго не довелося (на наше щастя), під'їхав даблдекер і ми, як справжні туристи, зайняли місця на другому поверсі, відразу за вітровим склом (прямо над водієм).

Стоунхендж, подорожуйте самі

Поле поруч зі Стоунхенджем. Поруч з тротуаром зростає мак.

Дорога до Солсбері зайняла 40 хвилин. Вона пролягає через численні поля графства Вілтшир. Місцями звужуючись майже до ширини автобуса і круто петляючи на схилах пагорбів, вона змушує зустрічний транспорт буквально втискати в кущі на узбіччі. Водій зупинив автобус на зупинці в Солсбері і пояснив, як пройти на автостанцію. Час уже підтискав. Трохи додавши крок, ми незабаром опинилися на порожній площі з невеликою будкою. Автобуса не було. Тільки екскурсійний і прямував він назад до Стоунхенджу. Його водій сказав, що нашого автобуса ще не було. Після чого люб'язно подзвонив кудись, і сказав, що автобус затримується, але через кілька хвилин буде тут.

Дійсно, довго чекати не довелося. Цим автобусом ми доїхали до Саутгемптона. Це портове місто на півдні Англії. У 1912 році з порту Саутгемптона вирушив у свій останній круїз пароплав Титанік. Чим цей круїз закінчився всім добре відомо.

У нас же часу на те, щоб відвідати будь-які цікаві місця в Саутгемптоні, немає. Ми тільки й встигли, що добігти до магазину і купити попити. Навіть море не встигли подивитися. До речі, обидві наші спроби подивитися на атлантичний океан провалилися.

У підсумку ми повернулися до себе в номер вже в одинадцятій годині. Як говоритися втомлені, але задоволені.

Корисна порада мандрівникам:

Офіційна сторінка про Стоунхендж на сайті english heritage.