Кот тут влада

Є в Японії острів, де кількість кішок в десятки разів перевершує число людей. Тварин привезли сюди ловити мишей, а вони взяли владу в свої лапи. Кішкам можна все, люди лише існують поруч. А собаки взагалі заборонені законом.

Я не міг пропустити таке місце, і відправився в котячу республіку.

Буде 47 фотографій Олександра Біленького.

1 На Острів Ташіродзіма ходять пороми, двічі в день з міста Ішіномакі. Я довго катався по рибному порту, намагаючись знайти паром, і мало на нього не спізнився.

2 Час в дорозі всього сорок хвилин. Катер робить дві зупинки, в селах Оодомарі і Нітода. Але того ранку зробив лише одну, через високі хвилі в районі Оодомарі. Крім них, на острові немає нічого. Та й вся його площа - три квадратних кілометри.

3 Серед пасажирів катера туристів небагато, а іноземець взагалі я один. Пором доставив на Таширо пошту і трохи продовольства. Трохи пізніше я буду дивуватися, куди це продовольство поділося.

4 Бадьора японська бабуся - перша, хто зустрілася мені на острові. Пошти немає, жителям потрібно забирати посилки самостійно. А де ж коти? Тільки посмішка, ніякого англійського.

6 Але тільки почалися будинку, з'явилися і котики. Вони спали на теплому сонечку.

7 Ось ще кіт. І ще - потрібно лише крутити головою, всюди сплячі клубочки вовни.

8 Біля одного будинку їх було особливо багато. Пара десятків тварин зібралися біля дверей, немов чогось чекали.

9 Раптово на стежці, що веде з порту, з'явилася молода японка. Вона була одна, в руках тримала айфон, і так само розгублено дивилася з боку в бік, як і я пару хвилин тому. Дивись, все кішки тут! - крикнув я їй англійською. Розгубленість змінилася захопленням. Як тебе звати?

10 - Мене звуть Чеми! - Вона говорить англійською, велика удача. Це рідкість навіть для молодих японців. Ми виявилися єдиними туристами на острові, і вирішили піти гуляти разом, щоб знайти більше котиків. Чеми вчиться в університеті в Токіо, і приїхала сюди, на північ, щоб побувати на концерті улюбленого гурту. А так як був вільний день часу, вона вирішила обплавати на котячий острів.

11 Коти і раніше зустрічалися регулярно, а от з людей зустріли лише цю літню пару рибалок, комашилася зі снастями. Зрозуміло, під пильним контролем.

12 Ми взяли на ту дорогу, і село швидко закінчилася. Вузька асфальтова стежинка йшла в гору, в невідомість. Відкривши карту, я побачив, що по ній можна дістатися до іншого села острова. Часу було достатньо, зворотний катер був лише після обіду. І ми з Чеми ризикнули.

13 Незабаром дійшли до зовсім крихітного селища, буквально в два будинки. Вони виявилися давно закинутими людьми.

14 Людьми, але не котами. Почувши поява чужинців, вони вийшли на дорогу і сіли. Чешіть нас.

15 Вони тут навіть зовні - інші. Чи то тому що це японські коти, чи то від кровозмішення. Колонія адже розрослася з декількох сімей.

16 Чеми фотографувала кожного котика і кожну кішечку, немов становила картотеку.

17 Дорога йшла вгору, в гірку, і скоро через дерев ми побачили острів Хонсю: зовсім недалеко.

18 Раніше на острові було більше життя. Тут була школа і лікарня, сьогодні від них залишилося заросле поле і кілька сходинок.

19 І статуя ченця з книжкою, що нагадує про щось.

20 Здалеку почулося голосне "мяу". Повторилося. Знову. Звук наростав. До нас з усієї сили біг кіт, і при цьому несамовито кричав. Підійшов, понюхав, потерся носом об штани.

21 Ми пішли далі, в сторону другого села. Кот - слідом. Він не просто не перестав кричати, але став кричати ще голосніше.

22 В якийсь момент він вирішив посилити психологічний вплив і почав розпускати лапи. Прискорювався, наздоганяв мене або Чеми, і накидався з кігтями на ноги. Боляче не було, джинси і взуття добре захищають. Було дивно: така поведінка домашньої кішечки як мінімум не типово. Мені здалося, кіт дуже не хотів, щоб ми йшли далі. Немов не пускав. У якийсь момент японка запропонувала мені розвернутися. Але котів боятися - в ліс не ходити!

23 Вдалині показався інший кіт. Чорний, як смола. Врятовано! Зараз вони займуться один одним, а ми спокійно підемо далі. Ага, як би не так! Коти порівнялися, принюхалися, розвернулися і вдвох пішли на нас. Це було не порятунок, а підкріплення!

24 Втім, кидатися на ноги тварини перестали. Тільки йшли за нами і кричали. Оба. Незабаром побачили на дорозі зображення Манекі-Неко, знаменитої японської кішки Удачі: такі стоять в кожному китайському (!) Ресторані і махає лапою. Це було синтоїстське котяче святилище.

25 Кот №1 видерся на драбину біля храму, і тут же перестав кричати. Глухим від тиші, в наступну секунду я почув, що звір мурчит. Чорний кіт на той час зник.

26 Озирнувся на всі боки, навколо було безліч сувенірів на котячу тему: іграшки, фігурки, вироби. Навіть камені з намальованими котячими мордочками. І тут мене осінило! Засунувши руку в кишеню куртки, я дістав звідти пластикову статуетку кішки, виграну парою днів раніше в ігровому автоматі. (Див. Пост про японські розваги). Поклав на камінчик, обережно розвернувся і пішов далі. Переслідувач залишився в храмі. Ось і не вір у знаки долі.

27 Та дорога з нявкаючим котом мені здавалася нескінченною. Немов пройшов не одну годину. А відійшли від храму - через п'ять хвилин з'явилися перші будиночки села. Такий же, на вигляд, що не населеної.

28 В глибині гори, прихований деревами, виднівся ще один храм: цей, судячи з розмірів, людський. Хотів туди піднятися, але якось забув.

29 Знову знайомі звуки нявкання здалеку. Наздогнав, гад! Знову щось хоче! Я побачив мчить щодуху кота. Ні, це інший, просто схожий забарвлення. Цей набагато жирніше. Тут же сів і став вимагати, щоб його погладили. Решта його не цікавило.

30 Мовчазна село почала оживати. То там то тут стали з'являтися гостровуха мордочки.

31 Оодомарі зовсім маленьке село, але тут кішок виявилося навіть більше.

32 Вони крутилися і крутилися, вилизували себе і обтирали наші ноги.

34 Залишені сушитися речі вселяли надію. Але досить слабку. Навіть офіційна статистика говорить, що на острові живе чоловік двадцять, середній вік - за 70. А число кішок перевершує дві сотні особин, та й то давно не вважали.

35 Погулявши десять хвилин по Оодомарі, висунулися в зворотний шлях. На карті знайшлася інша дорога і ми пішли їй, щоб не проходити знову через храм з котами-гопниками.

36 Швидким ходом до Нітоди хвилин двадцять. Це куди більш серйозне поселення. Але ви вже не здивуєтеся, дізнавшись, що половина будинків пустує?

37 Час минав до обіду, організм вимагав їжі. Єдиний магазин був (природно) закритий, залишки на полицях давали зрозуміти, що закритий давно і надовго.

38 І все, що можна було купити на острові - кава або газовану воду в безглуздому автоматі. Такі всюди в Японії, в самій глухому дірі. Але чому вони продають тільки напої?

39 Людей так і не було. Були коти. Але скільки ми не питали, де дістати трошки їжі для людей, ті не відповідали.

40 Обійшли весь острів - нікого.

41 Помилувалися з японкою природою. Вона склала хокку і записала його в айфон.

42 Напевно, там щось про філософське, про їстівність кішок.

43 Щоб скоротати час, вирішив відправити листівки з Фукусіми читачам. Цікаво, коли вони їх отримають ...

44 Повз пройшла ще одна бабуся. Яка обнадіяла: ні ресторану, ні кафе, ні магазину на острові немає.

45 Але далеко пролунав протяжний гудок. Зовсім не схожий на нявкання: низький, басовитий. Зворотний катер!

46 Так ми покидали цей острів: голодні, але задоволені. Повернувшись на велику землю, ми з Чеми поїхали в різні боки: вона на концерт, я в Токіо. Поїздка по Японії добігала кінця.