Звіт про похід на гору великий Тхач - trekrussia

Гора Великий Тхач останнім часом стала дуже популярним місцем серед туристів. Сюди люблять приїжджати фотографи, щоб познімати світанки, заходи сонця і зоряне небо.

Стояла вогка осінь з холодними вітрами і дощами. І прямо під наш похід погода покращилася, і ми поїхали назустріч пригодам. Добиралися довго, був закритий міст на ремонт на річці Кубань, і нам довелося робити великий об'їзд через Краснодар. Пізно вночі ми дісталися до селища Новопрохладне, він же Сахрай.

Найнеприємніше в цьому маршруті - це вихід на маршрут через лісовозну дорогу. Лісовозні дороги зазвичай завжди брудні, на них можуть бути гігантські калюжі і можна прийти брудним з голови до ніг. Тому зазвичай туристи домовляються про закидання. Але ми вирішили йти пішки і дуже сильно пошкодували. Добиралися цілий день по бруду до кордону Тайвань. В дорозі довелося подолати понад десяти бродів. Доводилося взуватися і роздуватися по багато разів.

Звіт про похід на гору великий Тхач - trekrussia

Тут залишилися висячі мости, проте вони знаходяться в аварійному стані і переходити річку краще вбрід.

Приємне враження справили місцеві дубово-букові ліси і водоспад Манькін Шум.

Увечері ми одягли на себе теплі речі і зігрівалися біля багаття.

Звіт про похід на гору великий Тхач - trekrussia

На наступний день погода була похмура, і ми повільно піднімалися на Княжу галявину. Шлях проходив по буково-ялицевих лісі. На галявині стояла вітряна погода. Ми розбили табір і прогулялися по околицях. Тхач був повністю в тумані, зате було видно інші гори Ачешбокі і Скрині. Пізніше поруч з нами встала на нічліг група туристів з Краснодара, яка здійснювала довгий похід і йшла по нетрях.

На Княжій галявині багато печер, різних провалів, виїмок, обривів. Можна було годинами милуватися фарбами осіннього лісу.

На наступний день ми відправилися вгору на гору Великий Тхач. З ранку стояв густий туман, і ми не знали що там нагорі, є чи ні сніг. Але ми пішли і незабаром туман розсіявся.

Звіт про похід на гору великий Тхач - trekrussia

Стояла безвітряна погода, ми повільно йшли і насолоджувалися приголомшливими видами з обривів гори Великий Тхач. Навколо нас стелилися заповідні землі і відчувалося єднання з дикою природою.

Вершина гори Великий Тхач (2365 м).

Панорами Кавказу з вершини гори Великий Тхач

Звіт про похід на гору великий Тхач - trekrussia

Спустилися вниз до притулку Вторинний.

Скелі Великого Тхача

І яке щастя, що притулок був вільний. Можна ночувати. Увечері ми зробили царський суп і так жарко розтопили піч, що не могли заснути всю ніч.

Захід на притулку вітряну

На наступний день у нас запланована довга Радіалка: дійти до Ачешбоков або Чортових Воріт.

Гора Малий Тхач (2237 м)

Доходимо до Малого Тхача і піднімаємося на нього. Підніматися на цю вершину добре без нічого, а з важким рюкзаком було б непросто.

Звіт про похід на гору великий Тхач - trekrussia

Поруч піднімалися трьохтисячне вершини Кавказького хребта. Це вже територія Кавказького заповідника. Осторонь Карачаєво-Черкесії можна побачити Ельбрус, проте нам це не вдалося в цьому поході.

Шлях до Чортовим воріт йде по хребту без сильних підйомів і спусків, тому можна споглядати природу. На небі було ні хмаринки і можна було йти в літньому одязі. Над нами літали великі птахи, родичі грифів - білоголові сипи.

Скелі Чортові Ворота

У дуже швидкому темпі ми дійшли до перевалу Чортові ворота. Тут зазвичай завжди дме сильний вітер з гір. Ми пішли на вершину Західного Ачешбока. Якщо підніматися на вершини, то на Східний Ачешбок йде поступовий підйом, а на Західний Ачешбок - це альпіністське сходження по скелях і сипухе. Я не був налаштований дертися по кришиться скелі, тому вирішив почекати моїх супутників внизу. Олександр і Юрій зійшли на вершину.

Звіт про похід на гору великий Тхач - trekrussia

Вид з вершини Ачешбока Західного.

Вид на Великий і Малий Тхач з вершини Ачешбока Західного.

Шлях назад був набагато швидше.

Звіт про похід на гору великий Тхач - trekrussia

Увечері, на галявину поряд з будинком, прийшла велика група з Краснодара. Вночі піднявся шквальний вітер і почався дощ.

На наступний день погода стояла погана, і ми вирішили вибиратися з гір. Пройшли знизу уздовж скель Великого Тхача по вузенькій стежці.

Піднялися до скелі Дзвіниця.

Звіт про похід на гору великий Тхач - trekrussia

І навіть залізли в печеру, де можна сховатися від дощу.

На спуску вниз нас мочив дощ, а потім нас чекало багато бродів перш, ніж ми дійшли до стоянки Тайвань. Тут нас чекав ГАЗ-66 і ми разом з туристами з Анапи, поїхали в Новопрохладне.

Дорога тут настільки знищена лісовозами, що ГАЗ-66 часом буксував в особливо глибоких місцях. Вибиратися б довелося б дуже довго по бруду, а 10 км проїхали за годину.

Хоч ми і недовго були в горах, осінній похід на гору Великий Тхач вразив своєю красою.