З Чампіно до Фьюмічіно

Ось і пролетіла, просто пронеслася як вихор, наша сицилійська зима. Я ніжно покликом її ім'ям стейнбековскій роману - «зима тривоги нашої» ... (Мені взагалі подобаються красиві назви). Так ось, на Сицилії ми провели два місяці, а решту шенгенські дні вирішили витратити не на знайомство з новими країнами, а на полюбився, знайомий, теплий, термальний, весняний, незмінно наповнений рухом і особливим настроєм Будапешт.

Купили в інтернеті авіаквитки у Ryanair з Трапані до Риму, а у WizzAir з Риму до Будапешта. У Римі не затрималися, залишили його на наступний раз для більш ґрунтовного вивчення, але в центр міста все одно довелося їхати, тому що прилетіли ми в один аеропорт, а летіти треба було з іншого. Ось про це докладніше.

італійські аеропорти

Трапанійскій аеропорт Бірджу (код аеропорту TPS) знаходиться в 16-19 км (залежно від якій трасі їхати) від центру міста Трапані. Дістатися до Бірджу було простіше простого. В аеропорт майже щогодини ходить рейсовий автобус. Квиток коштує 4,90 €, купити його можна на автовокзалі або близько Порта.

З Чампіно до Фьюмічіно
Ось місце, де продаються квитки на автобус в аеропорт. Через дорогу - зупинка Porto. Завжди сумно їхати з моря ... Завжди.

Дороги були порожні, доїхали ми швидко, десь за півгодини, боюся збрехати. Щоб не запізнитися на літак, краще на дорогу планувати час. В аеропорту все пройшло як на автопілоті: зареєструвалися, здали багаж, посиділи біля виходу, сіли в літак, полетіли. Навіть нічого не запам'яталося в Бірджу. Хіба що непоганий безкоштовний WI-FI і заблокований vk.

Аеропорт Чампіно, Рим

Через годину ми приземлилися в Римі. Аеропорт Чампіно (або аеропорт імені Джованні Баттіста Пастінья) знаходиться в 15 км від центру Риму. Це невеликий аеропорт, орієнтований в основному на внутрішні та чартерні рейси.

Квитки по кишені!

Прилетіли ми близько дев'ятої години вечора. Наступний рейс до Будапешта о 12:00 годині. Перед нами стояв вибір: як можна швидше відправитися в Фьюмічіно і ночувати там, поїхати в місто і гуляти всю ніч по Риму, або переночувати в Чампіно і вранці вирушити в Фьюмічіно.

У залі прильоту в Чампіно розташовані офіси автобусних компаній, скориставшись послугами яких можна виїхати в Рим. Ми в першу чергу дізналися розклад автобусів, і виявилося, що вночі вони не ходять. У підсумку вирішили ночувати в Чампіно і їхати в Рим на першому рейсі, о 5:30 ранку. Квиток на автобус коштує 4 €.

Поки ми згортали назад наш «табір» і зашнуровує черевики, багатонаціональна натовп чекаючих втекла в зону arrivals і зайняла там самі тепленькі і затишні місця. Справа в тому, що зал прильоту в Чампіно значно менше, ніж зал вильоту. Людям ледве вистачило місця, щоб розміститися на підлозі. Ми все-таки влаштувалися в однієї з стеночек, правда близько від виходу, і з невпинно відкриваються дверей до нас долітав холодний нічний вітерець, добре, що у нас з собою були спальні мішки. Люди спали на голій підлозі, навіть нічого не підстеливши під себе і нічим не сховавшись.

Ніч швидко пролетіла, ми навіть проспали перший автобус). Поснідали шматочком сицилійського сиру і вирушили до Риму.

Рим, Терміні

З Чампіно ми потрапили на найбільший вокзал Риму - Терміні, де нам потрібно було пересісти на інший автобус до аеропорту Фьюмічіно. Ми провели там кілька хвилин, але перше враження від Терміні залишилося не дуже приємне. Величезне, продувається сквозняком з усіх боків приміщення, на кожному кроці трапляються підозрілі типи, що пропонують з змовницьки виглядом послуги «tickets», «information». Показавши продавщиці в газетному кіоску папірець з логотипом автобусної компанії Terravision, ми швидко з'ясували, куди йти.

Купити квиток на автобус Терміні - Фьюмічіно можна в Terra Cafe. Воно знаходиться в безпосередній близькості від Терміні по вулиці Марсала (Via Marsala).

З Чампіно до Фьюмічіно
TerraCafe близько Терміні - звідси відправляються автобуси в Фьюмічіно і Чампіно.

Квиток на автобус Терміні - Фьюмічіно коштує 6 €. Разом з квитками нам дали ще якісь дивні картонки, ми не знали, що нам з ними робити, добре, що ми їх не викинули і не втратили, пізніше виявилося, що це такий «посадковий талон» і без нього не пускають в автобус .

На автобус була величезна черга! Люди штовхалися і намагалися потрапити в салон першими. Один хлопець, якому не вистачило місця, сів на підлогу, а водій став його виганяти, не положено їхати без місця. Довго вони лаялися з водієм, хлопець ніяк не хотів виходити, говорив, що на наступному автобусі він запізниться на рейс, але його все одно виштовхали силою.

Аеропорт Фьюмічіно, Рим

Через годину ми доїхали від Терміні до Фьюмічіно - міжнародного і найбільшого аеропорту Італії імені Леонардо да Вінчі. Вийшли з автобуса і довго йшли-йшли-йшли до свого терміналу, дивуючись масштабами аеропорту. До вильоту залишалося ще кілька годин і нарешті можна розслабитися, перекусити і ще трохи відпочити.

З Чампіно до Фьюмічіно
В аеропорту - вже як вдома.

Як дістатися з Чампіно до Фьюмічіно

Тепер коротко корисна інформація.

З Чампіно до Фьюмічіно можна дістатися на автобусі або таксі. Найдешевший варіант - автобус - 3,90-4 €.

Сайт, на якому можна купити квитки на автобус заздалегідь: terravision.eu.

Автобус з Чампіно їде до станції Терміні, яка розташована в самому центрі Рима. З станції Терміні до Фьюмічіно можна дістатися або на цьому ж автобусі або на поїзді. Квиток на поїзд Терміні - Фьюмічіно коштує 14 €, на автобус - 6 €.

З Чампіно до Фьюмічіно
Розклад автобусів з Риму (Терміні) до аеропорту імені Леонардо да Вінчі (Ф'юмічіно)

В італійських аеропортах хороший безкоштовний WI-FI і смачний капучино за 1,5 €.