Відгук про поїздку в Архиз 2018

Поїздка в Архиз

Архиз - це гірський район в Карачаєво-Черкесії. Власне, так називається невелике селище Зеленчукская району, але в широкому сенсі так називають чималий туристичний район, що починається від самої станиці Зеленчукской (названа так на честь протікає тут гірської річки) і до самого Кавказького хребта. Тобто починається в передгір'ї, а закінчується вже високо в горах. Відразу помітно, що сюди хочуть привабити туристів - дороги нові на всьому протязі від станиці Зеленчукской і до самого Архиз, подекуди ще є ділянки, що ремонтуються, але пробок не було, дороги не завантажені.

Не буду оригінальною, якщо скажу, що гори я люблю безумно. Якщо бачу перед собою гори, то для мене не мають особливого значення ні будь-які незручності, ні погодні примхи, ні подоланні відстані. Але гори Архиз - це щось приголомшливе. Грізні, могутні, величні - важко підібрати епітети для їх опису.

Поїздка в Архиз

У Архиз можна їхати в будь-який час року: навесні зелені гори прикрашені квітами, ароматом трав, молодий рослинністю; влітку тут дуже красиво і набагато прохолодніше, ніж на чорноморських курортах; взимку тут відкривається гірськолижний сезон - Архиз, до речі, визнаний кращим молодим гірськолижним курортом країни. Але я люблю гори восени - це таке приголомшливе буйство фарб! Тому в цьому році я виконала свою давню мрію - вихідні в Архиз.

Програму вихідних ми розпланували так, щоб побачити і пам'ятки, і природна краса.

План поїздки в Архиз

У перший день, ще до заселення на турбазу, ми заїхали на Нижньо-Архизское городище. подивившись на те, що залишилося від стародавньої столиці Аланії; потім піднялися до знаменитого Ліку Христа. який розташований на іншій стороні від дороги і річки Зеленчук. Ці дві пам'ятки заслуговують того, щоб розповісти про них в окремому відкликання, що я і обіцяю зробити найближчим часом.

Попередньо я, звичайно, проконсультувалася у тих, хто побував в Архиз, почитала в Інтернеті, що там можна подивитися, тому Ніжнеархизское городище і Лик Христа стояли у мене на першому місці обов'язкової програми. На другому місці, благо, що все це поруч, була знаменита обсерваторія, яку називають «Око планети».

Поїздка в Архиз

Оглядова екскурсія на астрофізичної обсерваторії

Заснована ще в 60-ті роки, ця астрофізична обсерваторія і сьогодні є найбільшим в нашій країні наземним об'єктом спостереження за космосом. Ще в школі, будучи вельми допитливою дитиною, я відвідувала гурток астрономії, тому чула про неї не раз, але побачити її на власні очі - це фантастика.

Поїздка в Архиз

Сама обсерваторія знаходиться високо в горах - висота більше 2 км. над рівнем моря. Щоб піднятися до неї, необхідно згорнути за вказівником наліво, це буде заїзд і на Ніжнеархизское городище (воно відразу ж за шлагбаумом), і на дорогу до обсерваторії.

Дорога займає хвилин 20 по гірському серпантину. Зрозуміло, будуть і круті повороти, і страшні обриви, і закладені вуха, і найголовніше - приголомшливі види. За одним з поворотів знаходиться оглядовий майданчик, звідки відкриваються шикарні види: видно не тільки гори, в тому числі і засніжені, але і дорогу, яка повторює вигини річки Зеленчук. В іншій стороні видно засніжені вершини.

Поїздка в Архиз

На цю дорогу нам потім доведеться повернутися, щоб проїхати в селище Архиз, але це потім, а зараз нас чекає обсерваторія. Проїхавши ще трохи, ми піднялися до обсерваторії. Тут стояло ще кілька туристичних автобусів, в тому числі привезли школярів на екскурсію. Звідси теж відкриваються приголомшливі види на навколишні гори.

Але головне, звичайно, це астрофізична обсерваторія, яка вважається найбільшою в Європі. Тут розташована вежа великого телескопа (його діаметр шість метрів), що має закріплену форму, поруч знаходиться великий кран, який встановлений на рейках, що ведуть до великої вежі. Все це створює якусь фантастично нереальну картину. Плюс до цього просто моторошний вітер, що збиває з ніг, і дивна тиша - тільки гуде вітер і металеві конструкції «стогнуть» і скриплять від вітру. Трохи моторошно, враження, що ти як мінімум, на зйомках фантастичного фільму.

Поїздка в Архиз

Особливий захват у всіх викликала оптична ілюзія, створювана рухомими хмарами. Хтось із групи зауважив, що через швидко тікають від нас хмар, якщо стати під величезним краном, здається, що він падає. Ух, аж дух захоплює.
Трохи далі знаходиться ще два телескопа - поменше, і кілька інших об'єктів невідомого призначення.

Поїздка в Архиз

Ми, власне і не збиралися на екскурсію всередину, так як у нас було не дуже багато часу - нас чекали вже на туристичній базі, але якщо хто збереться, може пощастить більше з екскурсоводом. Я думаю, при бажанні, в такому місці можна зробити приголомшливо цікаву екскурсію, яка сподобається не тільки школярам, ​​а й дорослим.

Туристична база «Шаянська»

Після оглядової екскурсії на обсерваторію наш шлях лежав в селище Архиз. Ми зупинилися на туристичній базі з оригінальним і несподіваним назвою - «Шаянська». Знаходиться вона на самому краю селища, до речі, зовсім поруч з територією заповідника. Ми особливо не бути вередливим, коли вибирали базу, послухали ради знайомих, які вже тут відпочивали.

Це досить недорогий варіант, цілком відповідний ціною. Порадувала велика територія турбази з великою кількістю альтанок, поруч - мангали, є дитячі майданчики, багато гойдалок. Корпусів кілька. Нас розмістили в першому двоповерховому дерев'яному корпусі. Номерів багато, в основному - тримісні та чотиримісні. Зручності - по коридору. На поверсі два туалети з декількома кабінками, є холодильники, хол, душові на першому поверсі. Там же на першому поверсі їдальня і єдиний телевізор. У номерах все досить скромненько. Але, в принципі, приїхали ми сюди не для того, щоб сидіти в номері або дивитися телевізор. Тому коли ми вже пізно ввечері повернулися сюди страшно стомлені після поїздки на Білий водоспад (це я трохи забігаю вперед), ми були цілком задоволені гарячою водою в душі, чистою постіллю і теплі номери.

Коли ми приїхали заселятися, нас вже чекав обід. Погодували нас, дійсно, дуже смачно: був дуже смачний наваристий густий лагман (настоящіііій), кожному - велика тарілка гарячих, тільки з вогню, хачапурі (або може вони по іншому називаються) з картоплею, а також ароматний трав'яний чай. Кухнею можна користуватися в будь-який час, є плита, мікрохвильовка, холодильник, кілька електричних чайників, посуд. У будь-який час можна попросити їх чудовий трав'яний чай - господарі дуже приємні, гостинні. На наступний ранок погодували нас більш традиційно - картопляне пюре, гуляш і салатик зі свіжих овочів. Але все дуже смачно, по-домашньому. На солодке - смажені пампушки з медом. Мед справжній, гірський. До речі, чай, мед, гриби, зібрані в горах, навіть варення з шишок можна купити тут же, у господарів, причому дешевше, ніж в торгових точках. Загалом, якщо ви не дуже вимогливі, і вам для відпочинку в горах не обов'язково надавати альпійське шале, то цілком прийнятно для того щоб переночувати. Туристична база - вона і є туристична база, і далеко непогана.

Але повернуся до свого оповідання. Заселившись (а точніше, залишивши речі в номерах), смачно пообідавши, ледь зігрівшись чаєм і одягнувшись тепліше, ми вирушили на нову екскурсію. Для нашої групи був замовлений великий військовий позашляховик ГАЗ - 66, який вже одним своїм серйозним виглядом підказував, що дорога нас чекають екстремальні.

Поїздка на Білий водоспад

Від турбази ми їхали близько години. Хвилин 10 це була нормальна дорога, потім почалася дорога гірська з вибоїнами, підйомами, спусками, бродами та іншими принадами. Водій нас чесно попередив, що «ковбасити» нас буде здорово. Але ніхто не обурювався, навпаки, в машині було весело, кожен вибоїна супроводжувався дружними криками і сміхом, все-таки все розуміли, куди ми їдемо, і морально до подібної струсу були готові.
Після години такої їзди, стрепенувшись і щасливі, хоч і відбили трохи деякі місця, ми зупинилися в лісі, на невеличкій галявині, далі нам потрібно було підніматися пішки. Підйом досить крутий, серед дерев, доводилося подекуди триматися за дерева і коріння.

Поїздка в Архиз

У кількох місцях доводилося переходити через невеликі струмки, тому взуття тут потрібна не тільки зручний і теплий, але і непромокаючий. Через кілька хвилин підйому ми вийшли до річки, потім вже піднімалися вздовж гучної гірської річки, на берегах якої було багато повалених дерев. Навесні і влітку річка більш повноводна і бурхлива, нерідко з коренем вириває старі дерева.

Взагалі, місце це, звичайно, вражає своєю первозданністю, навіть дикістю. Відразу видно, що тут все-таки не дуже часто бувають туристи. Які відкриваються види вражають своєю суворістю. Особливий ефект додавало те, що все це було вже ввечері, в сутінках.

Поїздка в Архиз

Нарешті, ми піднялися до водоспаду. Це один з найбільш повноводних водоспадів Архиз, він спадає з вузького каньйону на вершині гори. Чому він називається білим ні у кого не виникло питань - вода спускається стрімко, піниться, тому набуває білого кольору.

Пробули ми на водоспаді близько півгодини, але так як вже ставало реально темно і страшно, ми стали спускатися вниз. Спускатися по гірському лісі вночі - це ще пригода, я вам скажу. Як ще ніхто собі нічого не зламав, це питання, але падали кілька разів. Але зате враження - непередавані, а екстримом запаслися на довгий час вперед.

Поїздка в Архиз

Поверталися вже пізно, затемна. На наступний день нас чекала нова екскурсія - в Софійське ущелині. З водієм ми домовилися на 9 годину ранку, а потрібно було ще зібратися, поснідати, в результаті, підйом був призначений на 7 годин. Так що треба було добре виспатися, відпочити, висушити взуття і підготуватися до нових вражень.