Шумак 2018

Ступки на Шумак.

Жахливий аеропорт, начебто зробили ремонт, намагаються відповідати світовим нормам (намагаються - ключове слово). Ну можна було подумати і НЕ ставити стійки реєстрації так близько до входу - адже чергу на рейси впирається рівно у вхід, в результаті увійти не можна, стояти незручно. На міжнародних рейсах ще пристойно, а ось внутрішні - жахливо. Хоча наречена у весільному платі в черзі реєстрації - це "вселяє" :)

Аеропорт Внуково, зал реєстрації внутрішніх рейсів.

На подив добре годують в Ютейр. Приголомшливий вид був в ілюмінаторі: з одного боку захід - сонце сідає, багряні тони, синє небо. З іншого - вже ніч - місяць на чорному небі. І все це видно в одному вікні. Намагалася докричатися Ромку в сусідньому ряду, щоб він це зняв, але той наділ беруші і нічого не чув, таку красу пропустив.

Водії маршруток очманіли зовсім - не брали нас з рюкзаками, навіть якщо ми заплатимо за них як за людину, кажуть: "Ранок, ми зараз робочих будемо везти". Які робочі в суботу о 6.30 ранку. "Ідіть, - кажуть, - в таксі, ось тут поруч, за 500р довезуть". Так це навіть за московськими мірками дуже багато. В результаті занурилися-таки в маршрутку, за весь маршрут від аеропорту до ж \ д вокзалу було ще 3 людини крім нас. Погода мерзенна - дощ мрячить, все сіре. Кава нормальне варити не вміють :(

У ресторані в Слюдянці хотіли пообідати - половини меню не було. Юшки не було, омуль, сьомги і взагалі риби - не було. Поз, місцевого супу - не було. Пива - і того не було. Але вчора в цьому ресторані гуляли весілля, так що все логічно. Вирішили взяти по келиху вина - офіціантка образилася "У нас келихами не п'ють, у нас пляшками п'ють". І не дала-таки келиха вина. Замовили солянку і м'ясо - все було дуже смачно і дуже багато :) Дивно з Ольгою пошарпалися, обговорили всі злободенні теми :)

Старий анекдот:
Порядок денний зборів жіночого комітету:
1. Мужики козли
2. Носити нічого
3. Різне

Шумак 2008

Музей мінералів, Слюдянка. Експозиція під відкритим небом, а є ще й в залі.

На зворотному шляху (до Музею мінералів йшли пішки, як і від нього) заблукали, звернули не на ту вулицю (я взагалі природжений Сусанін, якщо кому потрібно - звертайтеся). Потрапили в результаті на кінцеву маршрутки, водії на питання: "Як пройти в бібліотеку?" "Як пройти в музей мінералів?" абсолютно серйозно запевняли, що це дуже далеко, ми не знайдемо, і тільки вони можуть нам допомогти і відвезти за подібною ціною (500р) і навіть з музикою. Ну а фіглі? Напис "ТУРИСТИ" яскравіла на наших чолах, а туристів гріх не надути. У підсумку за нахабно їх і хамство (ось я не люблю, коли зі мною спілкуються як з дурепою) залишилися без грошової винагороди.

Туристичний анекдот: "Тату, тату, дивися, туристи карту відкрили, зараз дорогу питати будуть."

Дуже багато зменшувально-пестливих назв: Ліствянка, Слюдянка, Медлянка. Цікаво чому?

Доїхали до Сухого струмка, дійшли пішки до озер.

Зруйнований міст через річку

Дорога до Нілов пустелі

Глибокий дитячий сон

Брод через Сухий струмок

Home, sweet home. Поляна у лісових озер

І ще одне лісове озеро :)

Почали розкладати намети і вирішувати хто з ким в якій палатці спатиме. Я чесно відразу запропонувала - Рома, Оля, я в одному наметі. А Діма, Настя, Марина - в інший. Слухайте, мене практично затаврували як розпусниця! Рома сказав, що нічого подібного не буде, що спати будуть хлопчики в одному наметі, дівчатка окремо в інший. Ну ладно, господар - пан, нас-то четверо в чотиримісній наметі, а їх двоє в тримісній. мені замерзнути явно не загрожувало. Вранці Ромин вирок був недвозначний - відтепер хлопчик кладеться в кожну палатку в середину і обкладається дівчатками, щоб не мерз. Бо хлопці удвох лягли на джентльменському відстані, і, звичайно, замерзли :)

Ольгу взагалі все метелики люблять

Збираємося в дорогу після першої ночівлі

Тут я навіть не записала нічого. Йшли-йшли, йшли-йшли. Рюкзаки легше, гірки не дуже круті, корівки бігають. Бродів багато, стомилися расчехлять ноги. Зате ввечері на стоянці відмінний вид відкривався.

"Весело, з посмішкою взяли бревнишко."

Близько Столбов, як раз навпаки, є місце, де стоять 2 жіночі голови з дерева. Стовпи взагалі вважаються жіночим місцем, туди приходять і просять дітей. Все завалено дитячими іграшками (ляльки, машинки, літаки), дерева все геть обв'язані стрічками, лежить багато монет різних країн, а на самі голови начеплено багато бус і інших жіночих прикрас. Наскільки я зрозуміла, буряти (а там місцеві жителі буряти) пов'язують особливим чином стрічки на деревах у священних для них місцях, вкладаючи глибокий сенс в це дійство. Ну а туристи тупо скопіювали і в'яжуть їх де попало. Ну і з приводу іграшок зрозуміло - хто хоче хлопчика - залишає машинку, дівчинку - ляльку. Хто нічого не взяв - в'яже ганчірочку

Святе місце для дарів

Коли ми прийшли, там уже сиділи 3 жінки, які в'язали з ниток чоловічків. І по всьому цьому місцю скакали 2 бурундучка, абсолютно нікого не соромлячись.

Колись один мисливець привіз на Шумак двох дочок - Должон і Молжон, щоб вилікувати їх. Але сталася трагедія, і дівчата загинули. Духи сестер стали господарками місцевості. Вони гніваються, коли люди сваряться, забруднюють їх "будинок" і нищать його ліс, і люблять, коли їх гості співають, веселяться. Протягом усієї стежки зустрічаються місця поклоніння сестрам. Віддати їм данину поваги потрібно обов'язково: прив'язати до дерева шматочки яскравого ситцю, покласти гроші, солодощі. Причому робити це потрібно не "для галочки", а від чистого серця. Тільки тоді важкий і небезпечний шлях буде благополучним.

Піднімаємося до Мармуровим водоспадів

Марина, Саша, Настя

Водоспади (назвали радіалку, але це просто прогулянка в 20 хвилинах від табору). Ось це була краса! Особливо якщо врахувати, що я вмовила Діму піднятися вище, там взагалі був каскад із трьох водоспадів, приблизно 25, 10 і 2 метри. Дивитися на них можна нескінченно. Я розважалася оптичним обманом - якщо довго дивитися на водоспад відстежуючи шлях певної краплі води від початку до кінця, а потім перевести погляд на скелю, то скеля пливе вгору. Перший раз злякалася, думала, може удар сонячний :)

Уже зовсім зібралися йти звідти, як згадали, що залишилося півгодини до затемнення, тому вирішили дочекатися, тим більше, що там вид був відмінний. Пізніше до нас ще і дідусь приєднався, такий спритний, бігає, фотографує, розповідає. Чи не сходячи з місця придумав новий спосіб дивитися на затемнення :) Очок у нас не було, закопченими скло не запаслися, тому дідусь запропонував використовувати Настину блузку, і тут же продемонстрував, як через неї можна дивитися. Живчик! Я навіть не знаю скільки йому років, на вигляд 65-70, але легко може виявитися і 80. Я ось так хочу виглядати і бадьоритися в його роки. Ми-то затемнення так і не дочекалися, пішли, а він нас на наступний день на галявині знайшов і детально розповів, що досидів, побачив, дуже йому сподобалося. Обіцяв через Настю фотографії передати :)

Чекаємо сонячне затемнення.

Вид з Графітового ущелини

Пік двох (або трьох) капітанів нам не дався. Так добре почали - весело з посмішкою піднялися по руслу струмка, піднялися по камінню і сипухе наверх і тут почалося. Власне затягувало вже хвилин 40, але ми повзли. У підсумку, коли до перевалу залишилося метрів 200 Діма скомандував повертати, і ми пішли назад, насолоджуючись спочатку громом і блискавками, які довбали в протилежну гору. А потім і в нас. Блискавка вдарила поряд, а ось грім, дощ і град вже потрапили точно по нам. Ми як справжні туристи походили і в сонце, і в дощ, і в град. Снігу тільки не застали, кажуть, він випав на наступний день після нашого відходу з Шумака, але я сильно з цього приводу не засмучуюсь :)

Повземо по графітових ущелині

Саша, Оля, Марина

Взагалі забавно, коли йшли до Шумак і піднімалися по Марен я думала, ну ладно, нехай каміння гойдаються, нехай з працею влажу, але вони хоча б сухі! Поверталися з ним же в дощ. Йшли по стежці, я думала, яке щастя, що сухо - так зручно йти. На підході до Шумак нас накрило дощем - стежка була по коліно в глиняній каші. Піднімалися по засохлі струмка, я раділа, що дощу немає, інакше б шльопали по струмку. Правильно - на зворотному шляху йшли там же, після двох днів дощу по струмку. Ну і ще для повноти картини по болоту пройшлися - ось це мені не сподобалося, ці чавкають звуки, втомилася ноги з трясовини витягувати. А в остальном, прекрасная маркиза, все добре, все добре :) Особливо сподобалося коли поверталися з Піка капітанів - йшли назад по сипухе, так здорово. Як на лижах - один крок і вже півтора метра позаду :)

Після повернення в табір вирішили випити по 50гр в профілактичних цілях. До цього стійко трималися, бо лікування на Шумак з алкоголем заважати не можна. Але коли через стіни Діма запитав: "А чому так мало?", Як-то всі сумніви зникли. В результаті випили 0,5 л Фернет, 0,5 л коньяку, грам 300 горілки. Загалом майже всі гоячітельное. Як же ми про це шкодували на наступний день. Чи не вранці, а саме днем. Адже я підірвала всіх встати в 7 ранку, щоб в 9 вийти і вже в цей-то день точно встигнути до дощу. Ага! Щаз!

Насторожило нас вже те, що Діма одягнув НЕ шорти на босу ногу, як звичайно, а кросівки і величезну промокне в непогоду МНС-ву куртку. Стало ясно - справа пахне гасом. "Передчуття його не обманули, пам-пам".

Хвилин через 10 після виходячи з табору почався дощ, і ми всю дорогу йшли під ним. А під ногами був спочатку мокрий ліс зі слизькими корінням, потім мокрий мох, в який так прикольно провалюватися по коліно. А ще він різнокольоровий - червоний, жовтий, зелений. Мох ріс на каменях, і було чутно як під ними біжить вода. Краса! І багато карликової берези - відчуйте себе Гуллівером. Ліло так, що фотік ніхто не розчохлюють. І як же ми замерзли! До золотого озера, до речі, так і не дійшли. Ноги промокли наскрізь, я йшла (пізніше бігла, щоб тепліше було) і хлюпала треккер. Яке щастя, що Льоша здогадався затопити грубку, а у Насті ми напередодні випили не всю настойку - було хорошооооо.

З Шумаком пов'язано безліч легенд. Одна з них стосується "золота біля водоспаду". Права притока Кіто - річка Шумак бере початок на головному вододілі Тункинских Альп. У минулому її називали Дмитрівка, на ім'я побіжного каторжанина Дмитра Дьоміна, який знайшов десь в цих краях багату 400-метрову рудню золоту жилу, "золото в скелі біля водоспаду". Слідами Дьоміна на родовище прийшов Іркутський золотопромисловець Кузнєцов, який загинув незабаром при загадкових обставинах. Третій раз золота жила була знайдена експедицією Новикова "в крутому замкнутому льодовиковому цирку, названому чашею Новикова, куди доводилося спускатися на мотузці, де під водоспадом знаходиться родовище золота". Після видобутку більше двох пудів золота Новіков і двоє його помічників в низов'ях р. Шумака були розстріляні братами Леонова, також брали участь в тій експедиції. Наступні багаторічні пошуки Демінського золота результатів не дали, і місцезнаходження його досі не знайдено.

великий водоспад

Шумак 2008

Зате коли ми водоспад знайшли - ось це була краса! Щоб підібратися ближче, полізли по круто-йде вгору стежкою, мені в якийсь момент набридло обходити і я просто "зірочкою" полізла на гору останні кілька метрів, лізти було здорово - встаєш прямо, а перед обличчям мох :)

Рома з Настею в той день знову Халява, влаштували собі курорт з грязьовими ваннами :) А ми в цей час аки бджілки, все в працях, все в працях - збирали лохину і гриби.

Фінальний вечір на Шумак був з вкусняшками - жульєн з грибів, варення з лохини, кондитерська ковбаска - ми все великі молодці! Потім лазня і сон, щоб вранці встати і піти в зворотний шлях.