Сходження на вершину гори говерла (карпати, Україна)

Ще зі шкільної лави я пам'ятала, що найвища точка України - це гора Говерла, висотою 2061 м. З того часу ця інформація сиділа десь на полицях «Географія» та особливо мене не цікавила. Все-таки ніяким екстремальним спортом ми з Андрієм не займалися і про сходження на високі гори і не думали. Але потім ми помітили серед всіх туристичних екскурсій в Карпати пропозицію по груповому підйоми на Говерлу і подумали, що і ми, не пристосовані до ходіння по горах туристи, теж могли б піти в такий міні-похід. Задумалася про це я, Андрія така можливість ніколи особливо не приваблювала :).

Але думка була відкладена, так як організатори екскурсії з Трускавця або Львова пропонували виїжджати в 4 ранку, що для нас було не прийнятно. У самих у нас не виникало бажання звернутися в спеціалізовані клуби. Тому, коли ми приїхали відпочити в село Микуличин, що недалеко від Яремче і Буковелі, без будь-якої особливої ​​думки, просто запитали, а чи немає можливості взяти провідника на Говерлу. І так! Сини господарів готелю якраз займаються екскурсійним обслуговуванням постояльців і можуть нас супроводити в похід! Залишалося тільки вибрати погожий день, і - вперед!

Підготовка до підкорення Говерли

Так як ми були не досвідченими туристами, то хотіли подивитися багато всього. Просто піднятися на Говерлу наш провідник вирішив, що нам буде мало. Тому склав маршрут з 5 вершин і Несамовитого озера:

1. Підйом з бази «Заросляк» на Говерлу по швидкому шляху «прямо вгору».
  2. Проходження по хребту по вершинах Брескул, Пожижевська, Данцір, Туркул.
  3. Спуск до озера Несамовите (Несамовите).
  4. Прохід повз р Шпиці по лісі до бази Заросляк.

Разом, на похід ми повинні були витратити близько 6-7 годин. Як потім ми зрозуміли, це були оптимістичні прогнози :).

Рекомендація для туристів. візьміть з собою рюкзак, в який покладіть:

• захисний крем від засмаги - обов'язково. Навіть якщо в горах хмари, ультрафіолет спалить вам вуха, ніс, щоки і все непокриті частини тіла.
  • кофту - погода в горах мінлива. На самій Говерлі вітряно. Ми піднімалися, коли температура повітря внизу була близько 26 ° С, проте періодично порушувалося вітер і ставало досить холодно. На вершині все відразу поодевалі куртки і кофти;
  • воду. Наш провідник запропонував набрати води в одному з гірських струмків, що ми і зробили. Але увага! Вода в струмках дуже смачна і чиста, але потім ви можете побачити осад мулу. Якщо не боїтеся - пийте, але другий раз ми взяли з собою воду бутильовану;
  • бутербродиі невеликій термос. Коли піднімаєшся в гору, то не хочеться нічого, однак, коли ти на вершині, то прокидається сильний голод. Так, там іноді є «магазин» (люди піднімають чайники, воду, пальники і можна випити чаю або кави), але бутербродів в ньому не пропонують.

Отже, виїзд з Микуличина призначили на 9 ранку. Близько 10.00 були на КПП заповідника. Там потрібно зареєструвати машину і заплатити туристичний збір - 20 грн з людини. потім відкривається шлагбаум і ви відправляєтеся на спортивну базу «Заросляк», звідки починається сходження.

Сходження на вершину гори говерла (карпати, Україна)

Дорога, по якій далі їхати до бази - ось вона на фото попереду: асфальту немає, є камені, вибоїни, постійна тряска. До бази, якщо їхати акуратно, десь близько 0,5 години.

Ми якось перенервували і втомилися вже на момент приїзду до Заросляку - досить виснажлива дорога по вибоїнах, та й стояння в черзі на КПП теж нудновато.

В результаті, сходження ми почали близько 11 години ранку.

Йти на Говерлу самостійно або з провідником?

Підніматися на саму Говерлу можна двома шляхами: швидким (складним) і повільним (легким). Поділяються вони досить умовно, так як відстань буде відрізнятися всього метрів на 500, а час - на 0,5 ч. При цьому провідник сказав, що не варто йти по легкому шляху таким спортивним туристам, як ми).

Є ще одна можливість піднятися - через витік річки Прут. Підйом буде через ліс більш пологим, багато хто говорить, що він гарніше і легше, але часу витрать більше. І там вже точно потрібен провідник.

Підйом на Говерлу

Отже, підйом починається в лісі. Спочатку все весело, легко і невимушено. Але потім йде різкий підйом вгору, по якому можна відразу зрозуміти рівень вашої підготовки. Трохи захекавшись, ми вийшли з лісу на галявину, з якої можна було побачити нашу мету.

Сходження на вершину гори говерла (карпати, Україна)
Розглядаємо шлях майбутнього сходження. Попереду Говерляна, а сама Говерла визирає скромно правіше.

А ось що ви бачите навколо:

Внизу в долині база «Заросляк». Її видно з Говерли.
Сходження на вершину гори говерла (карпати, Україна)
Здається це Пожижевська, але я можу помилятися.

На наступній фотографії посередині - це водоспад річки Прут. Він бере свій початок під Говерлою. Там теж дуже мальовничо. Може бути коли-небудь піднімемося і там.

Рослинність поступово ставати нижче. Їли з боку гори лисуваті. Дорога йде по стежці в ялівці.

Піднімаючись практично по прямовисній стежці (принаймні у мене склалося таке враження, коли я подивилася вниз), що складається з каменів і валунів, ми дісталися до Говерляна.

Сходження на вершину гори говерла (карпати, Україна)
Попереду - підйом на саму Говерлу. Залишилося 400 м.

На першій вершині можна посидіти і відпочити, спокійно помилуватися видами, що я і роблю.

Відпочивши, робимо рішучий ривок вгору по стежці на фото вище. Вона здається таких пологих і короткою, поки не зрозумієш, що комашки на ній - це спускаються і піднімаються люди).

Ще хвилин 20-30 і ми нагорі!

Сходження на вершину гори говерла (карпати, Україна)

Перші враження і думки: я дійшов! Вау, я крутий! Більше не полізу! Боже, як красиво! Хочу тут побувати ще!

Неписана краса. Нам пощастило, що, незважаючи на прогноз, ніякого дощу не було, а ходили просто хмари, малюючи химерні тіні на вершинах гір.

Тур по Чорногірським вершин і повернення на базу

Після 20-хвилинного відпочинку, випивши гарячого чаю в «кафе» ми вирішили продовжувати свій турпохід, так як нам потрібно було пройти ще 4 вершини, спуститися до озера Несамовите і потім повернутися по низу через ліс до спортивної бази.

Ми були вже досить втомлені, але раз вирішили, то потрібно йти далі!

Спустившись з Говерли з південно-західного боку, ми ще раз здивувалися, які ми молодці, що на неї піднялися, і як же все-таки красиво!

Сходження на вершину гори говерла (карпати, Україна)

А ось і стежка, по якій ми пішли далі.

Незважаючи на те, що на інші вершини ми піднімалися з хребта і здаються вони не високими, проте все одно було важко.

У короткі моменти легкого маршруту можна було продовжувати спостерігати красиві пейзажі. Внизу вже Несамовите озеро.

Сходження на вершину гори говерла (карпати, Україна)

По дорозі на озеро, на схилах Туркула ми потрапили на чорничне поле. Довелося там затриматися хвилин на 15). Потім був спуск до озера. Якщо ми не знайдемо власних фотографій Несамовите, то на пам'ять нам залишиться тільки репортаж Дмитра Дячук, який з командою ходив по Чорногірському хребту:

Але саме таким побачили його і ми, спустившись з Туркула. Відразу ж захотілося занурити ноги в воду, що ми і зробили. Відпочивши хвилин 20 і нагодувавши комарів, ми вирушили далі. Попереду було ще близько 8 км шляху, а на годиннику - половина 5 вечора.

Після проходу по болотистій місцевості і стрімкого спуску, ми увійшли в чарівний ліс.

Сходження на вершину гори говерла (карпати, Україна)

Тут йти було вже легше, хоча все одно постійно дивишся під ноги, щоб не зачепитися за коріння дерев.

А взагалі, атмосфера в лісі була просто казкова.

Вийшовши з лісу, ви потрапляєте на відкриті пагорби, з яких видно ребра однойменної гори і прекрасні види на лісисті Карпати.

Сходження на вершину гори говерла (карпати, Україна)

На цих галявинах багато чорниці, малини, ожини. Далі знаходиться метеостанція. А від неї вже рукою подати до Заросляка.

Останні сотні метрів мені особисто давалися важко. Незважаючи на те, що йдеш тепер постійно вниз, дуже втомилися стопи, коліна. Хотілося просто сісти і нікуди більше не йти. З яким же щастям я зустріла людей, просто гуляють від Заросляка по лісі. Це означало, що ми майже прийшли!

Отже, добралися до своєї машини на базі ми близько 7 години вечора. Тобто весь маршрут ми обійшли за 9 годин. а трекер показав, що пройшли ми майже 27 км. Це було щось! Коштувало це подорож витрачених сил? Однозначно, так! Пройду я його ще раз? Точно ні )))!