Самостійний підйом на гору Ільяс-Кая

Під час відпустки в Криму ми відвідали досить музеїв, погуляли по садибах, після чого захотілося подивитися що-небудь з природних пам'яток. Згадуючи наш минулорічний похід по Великого каньйону Криму, вирішили відправитися в гори. Я вивчила пропозиції і побачила, що зовсім поруч з Форосом, в містечку Ласпі, починається підйом на гору Ільяс-Кая, після якої все обов'язково відвідують місце сили, зване Храмом Сонця або Кримським Стоунхенджем.

Ільяс-Кара. Кримський Стоунхендж

Спочатку я дізналася у місцевої турфірми, чи є у них екскурсія до цього загадкового місця. Виявилося, що в екскурсію крім підйому на гору включають ще відвідування оглядових майданчиків, на яких ми були рік тому. Повторюватися не хотілося. Та й вартість екскурсії в 1000 рублів на людину, за умови, що ця гора зовсім поруч, нас теж збентежила.

Як дістатися до гори Ільяс-Кая самостійно

У підсумку ми вирішили піднятися на неї самостійно. Я прочитала в інтернеті, що підйом треба починати за зупинкою «Ласпі» на шосе Ялта-Севастополь. Рано вранці ми викликали таксі і за 400 рублів доїхали до цієї зупинки з Фороса.

Самостійний підйом на гору Ільяс-Кая

Зупинка за якою починається стежка

Початок туристичної стежки

Стежки за зупинкою виявилося дві. Ми пішли по правій. Підйом в гору був невеликий, по вузькій стежині серед дерев. Через якийсь час шум машин за спиною ставав все тихіше й тихіше. Я почала нервувати: Чи знайдеться чоловік дорогу назад, не заблукаємо чи?

Стежка в лісі

Раптом помітила на дереві рожеву стрічку, потім через якийсь час іншу, і зрозуміла, що шлях відзначений, і ми не загубимось.

Я вирішила прискоритися і вже через кілька хвилин ми побачили вихід на гору. Коли ми вибралися з лісу, дух захопило від краси, що відкрилася перед очима.

На горі Жаба

Перед нами було невелике плато, з якого було видно красиве узбережжя, скелі і ліси. Однак ми зрозуміли, що це зовсім не та гора, на яку ми хотіли залізти. Ільяс-Кая виявилася ззаду, а поруч з нею ми побачили зубці Храму Сонця.

Вид на Ільяс-кара.

Вид на Ільяс-Кара

Як ми пізніше дізналися у нашого таксиста, гора, на яку ми піднялися, називалася Жабою. Трохи відпочивши, ми вирушили далі.

Знову по лісі з купою комах. Через якийсь час ми вийшли з нашої вузенькою стежки на широку доріжку. Виявилося, що знають туристи, йдуть до Ільяс-Кая саме по ній.

Самостійний підйом на гору Ільяс-Кая

Тут ми зустріли ще одну пару і разом попрямували до дерев'яних ідолів, у яких стежка роздвоюється.

У цих дерев'яних ідолів люди засовують монетки, ми теж так зробили. Відразу за ними починається дивовижне місце, яке пов'язують з містичними силами.

Кажуть, що спочатку треба піднятися на гору Ільяская і очиститися в шляху від усього негативного, а потім спуститися до Храму Сонця і посидіти, набираючись сили і позитивної енергії, на центральному камені. Кримський Стоунхендж являє собою кілька величезних брил, розташованих навколо однієї.

Самостійний підйом на гору Ільяс-Кая

Якщо подивитися на нього зверху, то цей гірський масив утворює розкриту долоню або квітка. Кажуть, що в самому центрі величезне скупчення енергії, яке може виконати найзаповітніші бажання людини або допомогти йому вирішити якусь важливу проблему. Під час Другої Світової війни, коли німці окупували Крим, тут проводила свої дослідження організація «Ананербе», що перекладається як «спадщина предків». Співробітники цієї організації вивчали всякі аномальні зони і явища по всьому світу, намагаючись підпорядкувати їх і використовувати для зміцнення своєї політичної системи. Німецькі вчені вважали, що тут діє портал, який керує подіями в світі. Місце це так і не відкрилося дослідникам загадкової організації, кажуть, що їх група безслідно зникла в горах.

Отже, наші супутники вирушили від ідолів наліво - до Храму Сонця, а ми пішли направо - на гору Ільяс-Кая. По дорозі трапляються інші туристи, які віталися з нами. Тут так прийнято - все, хто потрапляє в це місце, відчувають деяку єдність.

По дорозі на гору

Дуже скоро зручна стежка і ліс закінчилися. Перед нами практично прямовисна скеля з легким натяком на стежки. Лізти вгору було страшно, і я вкотре стала подумувати, що пора завершити наш підйом.

Підйом на Ільяс-Кара

Тим більше вже було добре видно внизу Храм Сонця, і можна було зробити дуже красиві фотографії, не піднімаючись на самий верх. Були помітні маленькі чоловічки, які сиділи на центральному камені. Однак тут ми побачили, як ціла група спускається з гори з провідником і підйом вже не здавався таким складним. Вирішили лізти далі.

Зате якими героями ми себе відчули, коли виявилися нагорі. Незважаючи на те, що висота Ільяс-Кая всього 681 м, що нижче, ніж Ай-Петрі, підйом сюди значно складніше. Нагорі дме досить сильний вітер, але ми його зовсім не відчували.

Самостійний підйом на гору Ільяс-Кая

Дуже здивувалися, коли побачили під одиноким деревом в центрі плато намет і маленьку дівчинку років шести, яка хиталася на гойдалках. Як вона сюди забралася, не уявляю.

Ми йдемо до хреста на самій вершині. Дуже давно тут стояв храм на честь Святого Іллі, однак зараз від нього вже нічого не залишилося.

Підйом на Ільяс-Кара

Самостійний підйом на гору Ільяс-Кая

Від хреста відкриваються самі запаморочливі види: з одного боку небо зливається з морем, а з іншого гори з лісом. На Ільяс-Кая дійсно звільнена від усіх сторонніх думок.

Насолодившись красою навколо, ми вирішили спускатися. Тут ми зрозуміли, що абсолютно не пам'ятаємо, по якій стежці піднімалися. Стали спускатися по тій, яка попалася нам першої. Вона стала різко йти в сторону і ставала все менш придатною для спуску. У мене навіть ноги трусилися.

Спуститися виявилося набагато складніше, ніж піднятися. Найбільше я боялася, що зараз доріжка закінчиться обривом і доведеться підніматися назад. На щастя ми все-таки спустилися в ліс і вийшли до одного з крайніх валунів Храму Сонця. Дуже скоро ми знайшли і центральний камінь. Тут було досить багато людей.

Самостійний підйом на гору Ільяс-Кая

Деякі підлягає сиділи, дивлячись у далечінь, інші просто чіпали камінь і через кілька хвилин йшли. Ми теж трохи посиділи на вершині, дивилися на Ільяс-Кая і не вірили, що зовсім недавно були там. Загадавши бажання і залишивши монетки, пішли назад.

Тепер вже ми рухалися по широкій стежці, протоптаною безліччю туристів. Дорога назад здався дуже довгим, ніби вже й чути шум машин, а ми все йдемо і йдемо, і стежка не закінчується. Вийшли на шосе ми у покажчика на Ласпі.

Зліва була зупинка, у якій почався наш ранковий підйом. Ми викликали таксі і поїхали додому переповнені враженнями від нашого невеликого пригоди.
Мені здається, Храм Сонця обов'язково варто відвідати, якщо ви опинитеся поблизу. Навіть якщо ви не вірите в містичні сили цього місця, краса навколишньої природи точно не залишить байдужими. Саме в таких гір-них походах можна відкрити для себе самі чудові куточки Криму.