Російська рибалка - рибальські байки - розваги - все для риболовлі в Харкові - портал для рибалок

Є у мене друг. Німець. Німець самий що ні на є породистий, чистокровний, хоча і нащадок в якомусь там коліні українських емігрантів. Великий любитель риболовлі, настільки великий, що при слові РИБА він робить стійку і з затуманеним поглядом починає пускати слину. Звуть його Курт. Познайомилися ми з ним в Німеччині, довелося мені там працювати за контрактом на початку 90. український фольклорний він знає досконало (моя заслуга), український розмовний зі словником.

І ось захотілося йому якось зловити ВЕЛИКУ РИБУ. Ну риби у нас досить, але от щодо ВЕЛИКИЙ. Риба-то є, але вона через своїх розмірів пропорціоналних прожитим рокам настільки премудра, що зловити її коштує чималих праць (мова не йде про рибу вагою менше пуда).

Пішов я на уклін до знайомого єгеря. Дідок в такому віці, що ще Наполеона напевно пам'ятає, але тим не менш скільки я його знаю, завжди бадьорий і прудкий не по роках. Все життя він прожив на річці і всю Велику рибу мало не поіменно знає.

Слово за слово, бульбашкою пО столу, розговорив я діда. Витер дід вуса і мовив: - Буде тобі ВЕЛИКА риба! Дзвоню Курту, повідомляю радісну звістку.

Проходить деякий час, він прибуває. Утикається як їжачок колючками вудлищами і обвішаний всякими прибамбасами. Їдемо до діда. У діда є човен. Великий човен, ровестніца діда, але така ж міцна і добротна. Плаває на ній дід, або як він виражається ХОДИТЬ, він таким чином; бере довгий і міцний жердину, стоячи на носі човна встромляє жердину в дно і ідек до корми тримаючись за жердину. Так повторюється кілька разів, а коли човен набере швидкість, можна просто стояти на кормі і шостому, як дід виражається 'підсовують'. Управляється він з цим шостому просто феноменально і швидкість човна цілком пристойна.

Ну так от, приїхали ми з Куртом до діда, приїзд як годиться обмили і стали снасті налаштовувати. Курт вже `на полуспущених` (німець він і є німець, що з нього взяти) намагається створити якусь по його розуміння СУПЕРСНАСТЬ для СУПЕРРИБИ. Дід подивився, сказав: - Викинь нафіг! і приніс з сараю мотузку товщиною з палець і гачки, схожі на якір від авіаносця. Очі у Курта стали як блюдця, але так як німці народ делікатний, він промовчав. Потім дід повертали в руках всякі супернаукові приманки і теж відкинув убік. Тут вже стало цікаво мені. Приволік дід древній Карамультук і не сходячи з місця уконтрапупіл пару ворона. Обсмолів паяльною лампою, дід приладнав їх до своїх крюкам. Приблизно в метрі від наживки присобачили пару цеглин. Снасть готова. Курт в ступорі. Дід видобуває з сараю пару камер від вантажівки, бере насос і все це господарство тягне в човен. Курт мовчить, але його очі говорять за трьох. Вантажимося в човен, дід по одному йому відомим прикметами знаходить в річці місце, накачує камери, в'яже до них свої снасті і жбурляє все за борт, потім спокійно сунеться до берега і йде додому. Курт в задумі, я, якби не знав діда, теж уже був би вельми здивований.

Справа до вечора, доїдаємо шнапс і спатоньки. Вранці пориваємося на річку, дід утримує. Займаємося господарством, причому Курт весь час пристає до діда з питаннями про те, кого ми ловимо. Дід відмовчується. До вечора беремо вудки і йдемо ловити просто рибу. Курт виловлює солідного ляща кіло на 4 вагою і щасливий повідомляє про те, що велику рибу зловив. Сфотографувавшись з нею, збирається випустити в річку. Відбираємо у нього рибу. Законослухняний Курт, дізнавшись про те, що ми збираємося з'їсти рибу, спійману (о жах!) Без відповідної ліцензії та до того ж не пройшла санітарного контролю прийшов в невимовний жах і з тремтінням у колінах все чекав появи `поліцай`, готового нас негайно заарештувати і оштрафувати. Тремтів він до першої чарки, потім з апетитом лигав смаженого ляща і нахвалював мистецтво діда.

На наступний ранок однієї з камер, що стирчать поплавками посеред річки на місці не виявилося. Дід з азартно заблестевшіе очима потер руки і сказав: -Ну хлопці, хороший порося вчепився, давненько я таких не лавлівал. Треба ж, цегла за собою тягає! Гайда в човен, счас ми його супостата зловити! Стрибаємо в човен, починаємо пошуки. Весь день кружляємо по річці, розширюючи кола, а камери все не видно. Нарешті до вечора дід втомився і вирішив зійти на берег перекусити. Я теж ув'язався з ним, рибалка риболовлею, а кусати хоца.

Курт, охоплений азартом, вирішив пошуки самостійно продовжити. Виявив він камеру прямо навпроти того місця, куди ми підійшли після ситного обіду (або вечері). Знайшов він її по видимому перед самим нашим проиходит, а тому всі подальші події мені довелося спостерігати з боку. Отже, Курт побачив камеру, підпливає до неї і цапа мотузку. Сом (як виявилося він був дуже сердитий) незадоволений тим, що його потривожили, негайно мчить геть, попутно висмикуючи з човна Курта як пробку з пляшки. Той ще в польоті розуміє, що рибка жартувати не має наміру, а тому пора робити ноги. До нашого берега (ширина Волги в цьому місці метрів 150) він підплив (або підбіг, пес його знає, у всякому разі під час запливу він не занурювався в воду більше ніж по пояс) хвилин через 5, а це я думаю тягне на світовий рекорд . Далі було справою техніки. Дід метнувся до сусіда, схопив весла, стрибнув у його човен і на всіх парах помело до виринає з хвиль камері. З води він її діставати не став, просто прив'язав до неї мотузку, а мотузку зачепив за ніс човна.

Ми стояли на березі і спостерігали як сом катає діда по річці. Курт забув про свій мокрий одяг, з очима як у сови дивився то на мене, то на діда в човні і безперестанку запитував: - Was ist das. іноді вставляючи: - Ні фіга собі! Потягавши діда з півгодини, сом втомився і дід став потихеньку правити до берега. Підійшов сусід, заінтригований несподіваною спритністю діда, уволокнувшего весла і човен. Всією юрбою умовити сома вилізти на берег ми не змогли, довелося сусідові заводити свою давню 'Ніву'і тягти рибку з її допомогою. Витягли. Поміряли. 2метра 70 см. Вага майже 200 кг. Ріпа як котел. Чавкає. Хвостом по піску возить. Курт від радості трохи його не цілує, всю плівку в фотоапараті перевів, все відобразити цього сома намагався. Сом в обхваті більше півметра, вгодований, і на його тлі Курт як курча виглядає. Дивлюся, сусід бензопилу пре.

Виявляється сома обробляти зібрався. Курт мало не в крик, руки розчепірив, сома захищає. Матом як п'яний швець верещить, і мене ближче підтягує. Не дав сома зарізати, відпустили ми його назад. Та й дід сльозу пустив, каже як в молодості побував, не залишилося майже таких гігантів. Обмили ми Сомово звільнення, на наступний день Курт з усіма сфотографувався, снасті свої все дідові подарував і проводив я його в Німеччину повного вражень про РОСІЙСЬКОЇ РИБОЛОВЛІ.