Глава 1. Їду в заповідник Галич Гора на велосипеді

На дворі стояла глибока ніч, я ж перевертаючись з боку на бік, все продовжував намагатися заснути хоча-б на годинку, розуміючи, що мене чекає важкий день і мені потрібно поспати. Але сон до мене не приходив, я лежав з закритими очима, подумки малюючи місця, куди мені вже сьогодні ступить моя нога.

Ближче до 5 години ранку, мене відвідала геніальна думка - повісити по дорозі в заповідник пляшку на березу, щоб на зворотному шляху напитися березовим соком ..., на жаль на зворотному шляху я залишився без довгоочікуваного соку, але про це пізніше.

По карті я прикинув маршрут в одну сторону, і вийшло приблизно 53 кілометри до заповідника Галич Гора, за мостом через річку Дон

Поїздка навесні в заповідник Галич гора

З будинку я виїхав о 06:34. Одягнувся я легко, так як вдень обіцяли до плюс 14 градусів, а вранці ж мене чекали всього-то 4 градуси тепла, в результаті я по обморозив все пальці на руках, і голову мою з короткою стрижкою теж гарненько продуло. Через 20 кілометрів шляху стало трохи тепліше, пригрівало сонце.

Спочатку була нормальна дорога, але як виявилося це було тільки вблизь міста, далі почався кошмар

Як вам відомо велосипедист повинен їхати праворуч від білої крайней лінії на узбіччі, після якої має бути мінімум 50 см асфальту, як бачите ніяких 50 см там немає, і мало того, так там ще все розбите в районі самої смуги. Що це все означає? Те, що їхати по такій дорозі можна двома принципами: перший, - по асфальту наплювавши на своє життя і підставивши себе під фури та легковика зі швидкістю 150 - 220 км / ч і другий варіант, - їхати по узбіччю - на якій суміш пилу, піску , слідів тракторних протекторів, і т.д. що власне дуже знижує швидкість руху на велосипеді, і збільшує в рази витрачені сили ...

Місце під збір березового соку я шукав довго, в результаті від'їхав від міста вже на 23 кілометри і все ж знайшов місце. Поклав велосипед і відправився в пошуки підходящої берези

Поїздка навесні в заповідник Галич гора

Переді мною відкрився дуже красивий пейзаж, я дуже вдало звернув і зупинився. Переді мною було величезною поле, в далеке був низький туман, і світило ранкове сонце. Я почав робити акуратно дірку в стовбурі берези. Березу я вибрав діаметром 40 см, щоб не завдати шкоди

Отже незабаром я прилаштував пляшку з надією, що вся ця конструкція не звалиться від тяжкості до вечора, і відправився їхати далі.

Проїхавши ще 7 кілометрів, сталося диво - о так! почалася нормальна дорога, з нормальним асфальтом і місцем з правого боку від лінії без розбитих ділянок. Їхав, їхав, їхав ... коли не знаєш скільки ще їхати і їдеш перший раз, дорога подвійно здається довгої

Вкручуючи педалі і час від часу поглядаючи на пройдений кілометраж на велокомп'ютер, я все більше і більше чекав за наступним поворотом довгоочікуваного моста через річку Дон, тому що власне там і знаходиться заповідник Галич Гора.
Нарешті дорога пішла різко вниз, я побачив розстилаються на кілометри поля і луки, а також дуже красиву алею навколо траси з беріз десь там в дали, а внизу був той самий міст через річку Дон. Під'їхавши нижче я побачив табличку покажчик Галич гора, але я вирішив їхати на інший бік Дону

Після моста я повернув і повернув на довгу самотню дорогу, яка йшла вздовж річки Дон і вела в крихітну село Галич гора. Проїхавши за 2 хвилини все село я звернув у поле і поїхав вправо по грунтах до річки. Незабаром мене зустрів камінь ...

Поїздка навесні в заповідник Галич гора

На вулиці на всю припікало сонце, я вирішив на радість кліщів познімати з себе одягу і незабаром покотив вниз до річки, по доріжці за цією табличкою ...

Спустившись вниз я незабаром потрапив на Галич Гору

Відрізок правого берега долини Дону довжиною з півночі на південь близько 2 км і шириною від урізу води до прикордонного огородження на плато від 200 до 300 м. Заплава виражена лише в найпівденнішій частині ділянки, в інших місцях схил корінного берега починається відразу від урізу води. Ефектні масивні вапнякові скелі, часом химерних форм. Карст проявляється в освіті невеликих печер, скель, вузьких тріщин і воронок.

У 20 км на північ від Задонська на закруті Дону розташовані два заповідних урочища. Правий схил донський долини, що круто обривається до річки п'ятдесятиметровій уступом, з давніх пір носить назву Галич Гори. Заповідана вона в 1925 році, її площа 19 га.

Основна визначна пам'ятка цього урочища - скелі девонського вапняку, що стали притулком рідкісних рослин. Серед них шиверекія подільська, аспленій муровий, молодило російське, перстач донська, шлемник присадкуватий, ефедра двухколосковая, істод сибірський, бурячок Гмелін. Всього флора Галич гори містить 650 видів рослин

Проїхавши 5 км за мостом по дорозі де була табличка Заповідник Галич Гора, я нарешті побачив птахів ... проїхав трохи ще і бачу ворота. Стало зрозуміло, почитав ... і вирішив заїхати - авось виженуть нічого страшного ... через 15 метрів від воріт мене зустріла ось така пташка, яка весь час відверталася до мене попою, не бажаючи фотографуватися ... хотів сфотографуватися разом, так підходити близько я все таки забоявся, тим більше степовий орел на мене ще й сплигує ... була весело, він такий гарний

Поїздка навесні в заповідник Галич гора

Все-таки він вирішив попозувати для фотосесії розкрив свої крильця

Філін сидів нерухомо і витріщався величезними очима на мене, а в кінці він на мене зашипів .... )

А це вухаті сови

Поїздка навесні в заповідник Галич гора

Влітку в заповідник приїжджають студенти. На територія Заповідника Галич Гора знаходиться інститут "Воронезький державний університет Заповідник Галич Гора"

На території заповідника живуть цілими сім'ями співробітники заповідника, на велосипедах катаються діти, важить на мотузках спальне білизна і одяг сушиться, в загальному це як маленьке містечко любителів і захисників природи і тварин

Мене чекала дорога додому, я зібрався і поїхав далі ... вирішив заїхати на пляж. Сфотографував те місце, де я власне і була година назад

Поїздка навесні в заповідник Галич гора

А це таблички, одна з яких простреленою

Мисливці напевно забава ....

Далі я почав блукати по селах в пошуках дороги на трасу .... в результаті я проїхав ось такий маршрут назад

Поїздка навесні в заповідник Галич гора

Зустрів по дорозі кілька церков, одна з них ось така ...

На середині шляху до дому у мене різко померла дихалка - боляче зітхнути і сил немає взагалі ... наеврное це пов'язано з тим, що закінчилися вуглеводи в організмі тому в заповіднику я перекусив тільки пачкою крабових паличок і 0.3 літра йогурту .... в результаті посидів на зупинці ніякої взагалі хвилин 15, перекусив ... і покотив пішки. котив напевно кілометрів зо три - чотири, потім сів і поїхав ... ближче до міста втоми що не бивло - значить все таки справа була в ... тому, що я погано поїв, плюс я ще ж не спав ...

Їду їжу і все шукаю те місце де я ставив пляшку у берези .... їжу їжу ... бачу вже до міста под'езжаю..думаю ну все ... проїхав ... поїхав додому, пообіцявши, що завтра повернуся, щоб взяти соку і закрити дірку в дереві

Додому приїхав з засмаглим обличчям, накатав я 126 кілометрів ... завалився спати ...

Пролежав я на наступний день після поїздки в заповідник Галич Гора в ліжку до 3х дня, потім підняв себе, швидко вмився одягнувся, і поїхав ... купив снікерс по шляху ...
Проїхавши 23 кілометри, я побачив те саме місце ... повернув і побіг дивитися ... в надії, що пляшка повна і не впала ... у щастя все було саме так, прямо на місці я випив половину ....

Поїздка навесні в заповідник Галич гора

Потім я зайнявся зароблянням отвори в стовбурі берези, - трохи поклав моху, а міцно вбив дерев'яний клин

Сонце світило свкозь верхівки беріз, на луках вже пробивалися зелені паростки пшениці ... їхати не хотілося ... але. поміркувавши і сказавши собі, що Лех ... у тебе все життя попереду. ще приїдеш ... і подивишся зелені луки і вип'єш березового соку, вдихаючи аромати природи ... сів на велосипед і поїхав додому ....