Підйом на Бештау

Вчорашній день пройшов на природі. Спочатку планувалося вибратися з дому раніше і піднятися на Бештау. На перший погляд все просто, але вийшло трохи не так, як було задумано спочатку.

Перше що пішло не за планом - пізній вихід в похід. Вийшли ближче до полудня. Причому ще пройшлися по магазинах і зайшли в одне місце, за рахунок чого сильно ускладнили собі завдання.

Погода видалася чудова. Був навіть непогано видно Ельбрус. Правда, днем ​​раніше він був видний значно краще, але мені просто не вдалося знайти такої точки, щоб його нормально сфотографувати. В цей же раз відповідних варіантів було безліч.

На підкорення гори ми висунулися з міста Лермонтова. Дістатися до Бештау тут в нормальній ситуації просто, так як до гори веде дорога. Але оскільки за низкою причин нам довелося рухатися до гори з абсолютно іншого боку, сам шлях до підніжжя Бештау виявився зовсім не простим, оскільки йти прийшло по сильно пересіченій місцевості, перевалюючись через значні пагорби.

З цієї причини вже на півдорозі ми вирішили влаштувати привал і розташувалися поряд з невеликою дубовим гайком, під покровом окремо стоїть розлогого дуба.

Коли ж ми знову вирушили в путь, неподалік виявилося кілька кущів ожини, що швидкості теж не додало. Ожину сміли так технічно і швидко, що я навіть не встиг її сфотографувати. Трохи пізніше я все ж зробив пару знімків на інший ділянці, але там ягоди були скромніші. І судячи з усього, тут їх хтось вже збирав.

Перші ж кущики явно були ніким не займані раніше. Ягоди виявилися великі і стиглі. Багато дуже сильно переспілі або засохли, ніким не зірвані.

До речі, ми також зустріли величезну кількість суничних кущів, але в цей час ні про які ягодах на них не може бути й мови.

По дорозі багато разів зустрічалися орли, але нормально сфотографувати їх не вдалося. Я йшов з фотіком напоготові, але ці сволочі не з'являвся рівно до тих пір, поки мені це не набридало і я не відключав апарат.

Після цього підступні птиці різко з'являлися строго на той час, який потрібен для приведення фотоапарата до робочого стану, після чого каменем падали в траву і судячи з усього жерли видобуток прямо там, оскільки жодна спроба зняти злітаючого орла теж результатів не дала. Гади вони, в загальному.

Незважаючи на те, що маршрут ми вибрали дуже мальовничий, часу він відняв масу. До Бештау ми підійшли тільки на п'яту годину вечора. На той час мої супутники раптово перехотілося підніматися на гору і почали пропонувати піднятися завтра або піднятися на одну з невисоких вершин (як відомо, у Бештау їх всього п'ять).

Підйом на Бештау
Ще рано, але вже виповзла велика місяць. Внизу видно монастир.

Але оскільки я був налаштований неодмінно дістатися до вершини, то залишив своїх супутників внизу а сам почав підйом.

Опинившись на самоті маршрут підйому я міг вибирати самостійно, чим і скористався.

Взагалі найпростіше підніматися на найвищу вершину по більш пологих схилах, через сідловини, що з'єднують центральну вершину з іншими відрогами. Більшість народу саме так і робить, завдяки чому до вершини веде хоч і крута, але все-таки находженими стежка.

Висота Бештау становить 1401 м і кажуть, що по стежці досягти вершини можна за півгодини. Але такий спосіб мені здався нудним. Ну справді, як інтерес брести там, де все давно виходжу? Адже здалеку на горі видно маса цікавих місць, через які ніякі стежки НЕ протоптані.

Початок підйому виявилося не сильно складним. Я виламав з бурелому палицю, яку використовував як палиці, що сильно полегшило мені шлях. Пробираючись з цим посохом між скель і повалених стовбурів, я виглядав як якийсь Фродо Беггінс, що бреде до Ородруін. Правда, на шиї замість кільця висів фотоапарат, який, як і кільце, ставав важче у міру підйому.

Ну і звичайно хоббіт не став би ломитися через ліс з таким тріском і гуркотом, як я.

Підйом на Бештау
У лісі повно мальовничих пейзажів

Підйом ставав все важче. Через якийсь час я вийшов до величезного скупчення каменів. Це саме з них сформовані великі білі плями, які видніються на схилах Бештау. Пересуватися по ним в принципі можна, але не потрібно, оскільки в такому випадку доведеться пересуватися рачки, як який-небудь снорк. Справа в тому, що камені охоче викочуються з під ніг і відлітають вниз по схилу, завдяки чому утримати на такому кам'яному покритті рівновагу стає тією ще завданням.

Незважаючи на те, що завдяки GPS я завжди міг повідомити точні координати, звідки рятувальники зможуть забрати мою розбиту тушку, я все-таки віддав перевагу обходити такі ділянки стороною. Хоча через це часом доводилося пробиратися через бурелом на крутих схилах або дертися по скелях.

Одну скелю я також вважав за краще обійти, оскільки без спеціального спорядження там змогла б видертися хіба що скайрімская кінь. Але оскільки я не кінь і моя палиця на спорядження особливо не тягнула, я вирішив не випробовувати долю.

Підйом на Бештау
Судячи з усього, камені сипалися з цієї скелі

Але одними каменями складності не вичерпувалися. Вище почалися смуги ворожої рослинності. Суцільні колючі чагарники терну змінювалися ще більш колючими заростями шипшини. Смуги шипшини в деяких місцях перетинали ряди кропиви. Спочатку я збивав кропиву палицею, після чого рухався далі. Однак від одного з ударів палиця зламалася. Кропиви залишалося ще порядно, але я так роздер руки терном і шипшиною, що мені на неї вже було наплювати. Я просто пройшов крізь неї, намагаючись не звертати уваги на опіки.

Якісь ягоди. Пробувати не став.

Проте, вершини більшості дерев уже виявилися нижче мене а попереду почали з'являтися просвіти, що натякають на близькість вершини. Але коли я цих присвятив досягав, виявлялося, що підніматися все ще є куди. При цьому крутизна схилу збільшилася ще більше.

Вид на монистирь зверху

Без палиці-палиці підніматися стало значно важче, тому я виламав собі нову. Вона вигідно відрізнялася від колишньої тим, що не ламалася, і невигідно - розмірами. За допомогою отриманого багра можна було цілком керувати плотом. Саме тому палиця і не ламалася. В результаті від цього Дринь було більше незручностей, ніж реальної допомоги і в кінці кінців я його викинув.

Нарешті ліс скінчився і до вершини залишилося зовсім небагато. Через крутизни підйому і втоми в кінці сходження я робив лише кілька метрів в хвилину, що не завадило мені вести безуспішну фотополювання на чергового орла. Але в підсумку я все ж благополучно досяг вершини. Підйом на Бештау зайняв у мене трохи більше двох з половиною годин.

З вершини гори відкривається прекрасний вид. Під Бештау розташовано кілька міст. Звідси добре видно П'ятигорськ, Лермонтов, Желєзноводськ і Мінеральні Води. Видно і Єсентуки, але вони розташовані на віддалі і розглянути їх детально без оптики не можна.

Вид з вершини Бештау

Спускатися я вирішив по стежці, оскільки сонце сідало, а лізти в темряві по скелях не особливо хотілося. Спуск виявився банальним і нецікавим. Добре, що я не став підніматися цим шляхом.

Та сама стежка

Підйом на Бештау
Феєрверк в Єсентуках. Там день міста.

У підсумку я втомився як собака, але залишився цілком задоволений підйомом.

Ось тільки сьогодні з незвички дико болять ноги. Сподіваюся, це не завадить мені сьогодні забратися на Орлині скелі.