Гора Бештау - куди піти на Кавказі

Маршрут 1. Підйом на Бештау з Желєзноводськ

Найпопулярнішим є підйом з боку м Желєзноводськ. а пов'язана ця популярність з тим, що для входу в ліс не потрібно довго йти по асфальту. Крім того, стежка на цьому напрямку непогано набита безліччю ніг, тому збитися з маршруту у вас навряд чи вийде.

Складність підйому з Желєзноводськ

Незважаючи на популярність, цей підйом на вершину Бештау - досить крутий і не найпростіший (якщо у вас сидяча робота), але цілком переборні.

Точка початку стежки

Найбільш близький орієнтир - Желєзноводськ залізничний вокзал, до якого ходить безліч маршрутних таксі (зокрема, №107 від автовокзалу Мінеральних вод, №113 з Верхнього ринку м П'ятигорська), і куди можна приїхати із сусідніх міст.

Далі є два варіанти: можна або пройти через вокзал. перейти залізничне полотно і знайти стежку, що веде вгору по схилу, або пройти по вул. Леніна (головна в Желєзноводську) трохи на захід (вниз) і повернути ліворуч на Заводську вулицю. яка і приведе вас прямо до початку стежки, що веде до сідловини. На карті маршрут через вокзал відзначений зеленим кольором, а маршрут по вулиці Заводській - червоним.

Далі напрямки сходяться, і вам належить підйом до сідловини між вершинами Великий Тау і Малий Тау. Якщо Ви збираєтеся піднятися на головну вершину Бештау. то вам потрібен саме Великий Тау, а значить, можна зробити невеликий привал і повернути ліворуч - до тієї вершини, яка виглядає більш грунтовної. Саме вона вам і потрібна. Ось вам і відповідь на питання - як піднятися на вершину Бештау. Ще трохи терпіння, і ви бачите КМВ з найвищої точки регіону - 1400 метрів над рівнем моря.

Час підйому на Бештау сильно варіюється в залежності від рівня підготовки, кількості привалів і мотивації йдуть на гору. Воно може займати від 40 хвилин до 3 годин.

Карта підйому на Бештау з боку Желєзноводськ

Маршрут 2. Підйом на Бештау з м Лермонтов

На наш погляд, стежка з Лермонтова є найбільш простий з усіх, які ведуть до вершини гори Бештау. Пов'язано це з тим, що майже на всій її довжині до сідловини немає крутих підйомів, коренів і каміння, і йти можна не особливо напружуючись. Перед сідловиною вас очікує нетривалий крутий ділянку, де, можливо, доведеться хапатися руками за траву, а також не зайвими будуть трекінгові палки.

Точка початку стежки

Підйом починається в м Лермонтов, від зупинки Світанок. Приїхати до неї з П'ятигорська можна на маршрутних таксі 112, 112а, 112д, 112б. З інших міст прямих маршрутів немає. Вийшовши на Світанку, поверніться з вулиці Матвієнко на вулицю Волкова і йдіть по ній у напрямку гори Бештау, на схід.

Незабаром ви вийдете з міста і досить довго будете йти по асфальтованій дорозі до лісу. Дійшовши до кромки лісу, знайдіть стежку, що веде вгору, і ступайте по ній. Незабаром ви виберетеся на ґрунтову кільцеву дорогу. провідну навколо Бештау. Поминайте її, не змінюючи свого основного напрямку. Пам'ятайте, що до сідловини ви весь час йдете зі сходу на захід, постійно вгору. Незабаром ви вийдете на досить широку стежку, по якій і підніметеся до сідловини (тієї самої, яка описана в попередньому пункті - підйомі з Желєзноводськ), тільки тепер з іншого боку, тому і рухатися вам далі потрібно направо, на Великий Тау. Час підйому з Лермонтова. через більшу протяжності маршруту, становить 1.5-3 години.

Карта підйому на Бештау з Лермонтова

Варіант 3. Підйом на Бештау з П'ятигорська

Строго кажучи, з П'ятигорська на Бештау можна піднятися як мінімум трьома маршрутами, але два інші досить складно зрозуміло описати, тому я зосереджуся на одному.

Цей маршрут не є найпопулярнішим, оскільки до початку основної стежки необхідно досить довго йти по асфальту. Проте, на мій погляд, ця стежка - найбільш мальовнича з усіх, які ведуть наверх, і саме тому подобається мені більше за інших. Починається вона від скелі «Чортів палець» (народна назва) недалеко від Бештаугорского монастиря, і майже від самого її початку йде цікавий і мальовничий підйом.

За складністю ця стежка перевершує лермонтовскую і Желєзноводську, тому я не рекомендую ходити по ній людям з гладкої комплекцією: це може виявитися непростим заняттям.

Точка початку стежки

Ідіть майже строго на північ, вибираючи найбільш протоптану стежку і рухаючись в гору. Іноді доведеться полазити на четвереньках, іноді потрібно буде бути обережними, але в цілому нічого надто складного там немає. Не відхилятися від основної стежки, рухаючись весь час вгору. Коли вийдете на рівну площадку, знайте: ви на вершині Лисий ніс. Далі пройдіть по стежці на схід, вибираючи найбільш уторовані напрямки. Далі ви побачите з лівого боку стежку, що веде вниз, до сідловини. Ідіть по ній вниз, до перевалу Два брата. Далі по стежці через перевал в сторону Великого Тау. Чи не відхиляючись від стежки, рухайтеся вгору. Коли дійдете до кам'яної осипи, пройдіть трохи по ній, а потім побачите праворуч набиту стежку, по якій рухатися комфортніше, ніж лізти по камінню. Ця стежка і приведе вас до Великого Тау.

Трек маршруту з П'ятигорська

Трек інтерактивний, ви можете перетягувати його і збільшувати.