Печери Ічалківського бору

Нам, жителям рівнини, для різноманітності вражень часом хочеться "залізти" в якісь гори або печери :)

Хочу порадити відвідати Ичалковский бор біля річки П'яна - можна і по лісі погуляти, і по карстових печер полазити, і в річці скупатися.

Минулого літа я тричі побував в Ічалки, пора мені поділитися фотографіями і треком.

Маршрут до села Ічалки вам прокладе будь навігатор. У вас вийде 130-140 км. в залежності від того яким маршрутом вирішите їхати - через Велике Мурашкино і Перевіз або Дальнє Константиново і Вад. Перший варіант кращий.

А ось далі - дивіться мій трек. З дороги Ічалки - Перевіз в сторону Ічалківського бору є два зазначених на треку з'їзду. Без різниці який виберіть, незабаром ви під'їду до шлагбауму кар'єра. Він завжди відкритий, проїдьте без зупинки.

Першим серйозною перешкодою буде розлив річки П'яна. Це не глибока калюжа, але деякі в ній застрягають. Досвіду її подолання у мене немає, я, як і більшість інших відвідувачів, завжди об'їжджав її уздовж пагорба. Але раджу зупинитися і оцінити чи зможе ваш автомобіль подолати невеликий, але крутий підйом при поверненні на дорогу. Можливо, доведеться залишити машину тут.

Трохи далі є асфальтова площадка і розвилка. Тут знову є можливість залишити автомобіль. Одного разу я повернув на цій розвилці наліво і ледве виповз задом, застрягши в колії. Потім штурмував схил пагорба, проїхавши небезпечну ділянку з великим креном. Більше я так не робив - дорога справа, що йде уздовж П'яні, дозволяє проїхати далі без пригод (я тільки обірвав колючки будяків протягом 10-20 метрів, щоб вони не дряпали по дверях).

Викупатися в річці можна на галявинці метрах в 50 від згаданої розвилки. Спуск до води тут глинистий, як і дно.

Ще метрів 50-100 і ви приїхали. Тут основна стоянка для добралися автомобілів. Але є дві альтернативи для тих хто прибув з ночівлею. Повернувши наліво і піднявшись по дорозі, що йде вгору, об'їхавши покинутий будинок лісника, ви опинитеся в організованому місці для табору. Ще місце для намету знайдете під дубом, якщо проїдете по порозі направо, між краєм лісу і болота. Але якщо зберетеся тут купатися, то знайдете, що мулу в боглотце по щиколотку :)

В цьому році у мене не було мети обійти якомога більше печер. Виходило так, що ми хотіли погуляти по лісі і заглянути лише в три місця - в Холодну печеру, Безіменну печеру (при цьому лише поглянувши в з обриву в Старцеву яму, яка знаходиться в декількох метрах від Безіменною) і спуститися в Кулев провал.

Цього літа я, зізнатися, полінувався, але можливо, в наступному сезоні я відзначу на треку всі основні печери, а поки даю посилання на стати ю, де є схема Ічалківського бору і там же наведені профілі основних печер.