Озеро Липівське 1

Порибалити в цих краях мені хотілося вже давно, але все якось не вдавалося. Справа в тому, що розташоване озеро Липівське в прикордонній зоні, де Ленінградська область межує з Естонією. Ще кілька років тому проїхати туди можна було тільки за перепустками, і стежили за цим серйозно.

Тому, коли мій пітерський приятель Валера запропонував «махнути на Липи», я спочатку поставився насторожено - мені проблеми з прикордонниками не потрібні. Але мене запевнили, що зараз проїзд відкритий для всіх бажаючих. Не знаю, правда це чи нам просто пощастило, але ми вільно доїхали до самого озера Липівське. Рибалку я опишу трохи далі, а поки кілька слів про дорогу.

Озеро Липівське, Ленінградська область. Як дістатися

Маючи за плечима солдний досвід подорожей і не бажаючи доставляти клопоти сім'ї Валери, я без пробілів знайшов готель у Санк-Петербургу через перевірений onetwotrip. там же, вельми бюджетно, купив квитки на поїзд з прибуттям рано вранці. По приїзду мене зустрів мій товариш і ми негайно вирушили з міста.

Наш шлях на Липівське озеро проходив через Кингисеппский район. Риболовля планувалася біля села Курголово, до якої ми дісталися за три години. Виїхали з Петербурга по Талліннському шосе, а далі на подив пристойна траса А180 вивела нас до портового селища Усть-Луга. Звідти згорнули на північ, у бік Курголово. Покриття тут асфальтне, місцями переходить в кругляк. Взагалі, булижние дороги - це свого роду місцева визначна пам'ятка. На фото вони виглядають красиво і акуратно, але їхати по ним - то ще задоволення.

Нарешті ми дісталися до моста через протоку, який вважається головним «рибним» місцем. До речі, в селі є магазин, де можна купити продукти, але я рекомендую все необхідне брати з собою - вибір тут більш ніж скромний.

Унікальність Липовського озера Кінгісеппського району. Риболовля в охоронюваному заказнику

Важливо відзначити, що Кургальскій півострів має статус державного заказника. Це означає, що промисловий лов риби заборонений, а розводити багаття і влаштовувати біваки можна тільки в спеціальних місцях. Звичайно, багато туристів палять багаття де їм заманеться, але я настійно раджу так не робити. Краще витратьте трохи часу і знайдіть обладнану стоянку, вони тут є. Ну, або готуйте на газовому пальнику - це, наскільки я знаю, дозволяється.

А чому ж цікаво саме озеро Липівське? Риболовля, як стверджують відгуки багатьох рибалок, тут вельми незвичайна. Справа в тому, що прісна вода з місцевих річок постійно перемішується з солоною водою з затоки. В результаті виходить унікальна екосистема, в якій сусідять прісноводні і морські риби. Якщо правильно вибрати снасть, наживку і час лову, можна запросто вивудити великих окунів і судаків, ляща і морську плотву, вугра або камбалу. Дуже багато дрібниці - уклейки і корюшки, - яку ми із задоволенням пустили на вуха.

Озеро Липівське 1
Озеро Липівське, рибалка. Відгуки та рибальські байки

Спілкуючись з місцевими жителями, ми наслухалися найнеймовірніших байок. Якщо вірити розповідям, тут ловиться все. Хіба що акули сюди не заходять, а так - повний набір. Ми почули і про лососем, і про гігантських окунів, яких оповідачі витягали «ось цими самими руками», ну а величезні рибини, які зривалися в останній момент, перекушуючи сталевий поводок, - це просто класика жанру. Але це, так би мовити, «було давно і неправда», а я розповім, ніж нас в реальності зустріло озеро Липівське.

Риболовля у нас почалася на протоці. Тут можна закидати вудки з моста і джіговать з берега. Майже відразу ми зловили невелику щуку, потім пару середніх судаків і з піввідра різнокаліберних окунців. На самому озері з берега ловити не дуже зручно - тільки в заброд або з човна. До речі, мотори заборонені, так що довелося попрацювати веслами. У поверхні добре ловиться уклейка, глибше - в основному йоржі. Рано вранці добре пішов лящ, який днем, мабуть, відсиджувався на глибині. Загалом, за півтора дня наш улов склав майже 15 кілограмів.

В цілому, якщо ви не женіться за рекордним уловом, а шукаєте гарне місце для спокійного відпочинку, можете сміливо їхати на Липівське озеро (Кингисеппский район). Риболовля тут цікава, а пейзажі - просто чарівні.