острів Кунашир

Мої пригоди на Курильських островах були одними з найбільш пам'ятних. Ви собі навіть не уявляєте, як довго я мріяла про те, щоб побувати в цьому величному місці. Несамовите Охотське море СМАНИ своєю красою вже не одного туриста. Відвідала я острів Кунашир.

Як дістатися на острів Кунашир?

Дорога була досить довжиною. За 8 годин на літаку я встигла 2 рази поспати, разок поїсти і виграти кілька турнірів в шахи у планшета. Переліт, звичайно, істотний. Але всі труднощі, пов'язані з дорогою, - це просто дурниця, у порівнянні з моїми мріями і очікуванням того, що зараз побачу чудове і загадкове місце. Уявляєте? Летиш, летиш і приземляєшся в знову в Росії. Тобто долетів всього лише до Сахаліну. Ось яка велика наша Батьківщина.

Приземлившись в Південно-Сахалінську, я доїхала на рейсовому автобусі до пристані і села на корабель, який йде до острова Кунашир. До речі, туристам на замітку. Корабель на острів ходить всього лише 2 рази в тиждень, тому ретельно плануйте свій приліт, щоб не втрачати часу.

острів Кунашир

По морю йти до островів майже добу, але це краще, ніж чекати гарної погоди для польоту на літаку. Тут практично завжди дуже погана погода і з польотами, природно, сутужно. Погодні умови тут досить непередбачувані. Ось-ось світило сонце, а через кілька хвилин небо затягло хмарами і пішов сильну зливу.

Ну ось я і на Кунашир

Острів Кунашир - це найпівденніший курильське острів. Ще його називають чорною землею. Він складається з трьох скелястих гряд. Пік острова - це вулкан Тятя. Довжина Кунашир близько 125 кілометрів. Острів омивається Японським морем і Тихим океаном.

На замітку: Щоб побувати на острові потрібно отримати спеціальний пропуск, так як це прикордонна територія і вільний в'їзд на острів заборонено.

острів Кунашир
Дороги на острові просто жахливі, всі розбиті, місцями шматки асфальту. Я перед поїздкою знайшла в інтернеті дівчину, яка погодилася дати притулок мене і познайомити з островом. Зараз повсюдно практикується каучсерфінг. Це, коли люди з різних країн світу запрошують до себе безкоштовно пожити туристів з інших країн, в обмін на те, що колись теж зможуть приїхати до вас в гості. Мою знайому звати Анна. Вона з народження проживає на Курилах і може розповісти багато цікавого. Анна розповіла мені про те, що можливо в цьому році тут покладуть асфальт. Маю велику надію, так як ходити по таким ямах просто неможливо. А, якщо їздити, то тільки на машинах з дуже високою прохідністю.

З Ганною ж ми доїхали до краю острова. Постояли на узбережжі. На море був шторм і сильний вітер, який майже збивав з ніг. Ох, не так я собі уявляла острів Кунашир, ох не так. Ну, що ж робити? Буду оглядати місцеві краси. У селищі основна маса будинків малоповерхові, і це неспроста, адже тут періодично бувають землетруси. Все якось сіро, вогко, ще й цей безперервний дощик! Але незважаючи на нюанси, Курили - це дуже красиво. Тут якось уживаються земля і бурхлива водна стихія.

Особливо хочеться відзначити, що тут дуже чисте повітря, навколо неприступні гори і вируюче море, яке, як годує місцевих жителів, так і карає. Періодично рибалки не повертаються в рідні пенати.

морська рибалка
острів Кунашир

Анна запропонувала мені показати, як тут видобувається риба. Морська рибалка - це дуже захоплююче, і я негайно погодилася. Капітан риболовецького судна виявився братом моєї знайомої. Величезний корабель стояв біля причалу. Але незважаючи на те, що обіцяли шторм, рибалкам було необхідно повернутися до видобутку риби. Адже, якщо ти прийшов з уловом, значить - будеш з грошима. А ні - так тому в стихію.

Корабель просто величезний, безліч відсіків і велика команда. Є тут і свій кухар-жінка, яка готує смакоту на всіх рибалок. Виявила я і чудову сауну, в якій можна погріти змерзлі кісточки і навіть попариться. Уявляєте? Сауна на риболовецькому судні. Ніколи б не подумала.

А ще мені показали місцеву пральню. Коштують пральні та сушильні машинки, якими моряки користуються самостійно. А як інакше? Адже в море вони йдуть на кілька тижнів і побут повинен бути організований на рівні.

На вулиці туман і мряка, але морякам все ні по чому. Курили - це задвірки імперії, як писав Пікуль. І цей насправді так. Пізно ввечері ми натрапили на одвірок риб. Моряки почали тралити. Цікаво. І все дуже раді, адже від улову тут залежить благополуччя моряків та їхніх родин. Коли підняли невід, я просто була ошелешена. Скільки ж було риби. дуже і дуже багато.

острів Кунашир
Попадалася і тріску, і минтай, і бичок. Улов тут же фільтрується і заморожується.

До обіду наступного дня за нами з Ганною прийшов катер, і ми вирушили на Землю. Ще довго у мене з голови не виходила ця рибалка і доля цих людей. Які ж вони молодці, і навіть не дивлячись на постійне замкнутий простір на кораблі і важку фізичну роботу, вони залишилися веселими і позитивними.

Кипляче озеро на Курилах дійсно кипить?
острів Кунашир

На катері ми прибули на острів і попрямували до киплячого і Гарячого озерам, де знаходиться чудовий заповідник. Там Анюта познайомила мене з провідником Катериною. Катя розповіла мені про місцевих тварин, рослинах і комах. Я побачила два чудових глибоких озера з чистою водою.

У заповіднику так багато зелені. Тут так незвично поєднується непоєднуване. Далекосхідний клімат з тропічним, північні вітри з південним сонечком. Тут одна паралель з Сочі. Саме тому тут чути спів цикад і сонячні промені так сильно припікають, що можна знімати куртку і грітися. Навколо бамбуковій зарості, які рятують острів від змивання в воду.

Він, як щільна сітка, впивається своїм корінням в землю, і навіть після проливних дощів, не дає сповзти в море не клаптику грунту. Тут же цвіте гортензія. Ці пишні квіти особливо виділяються серед буйства зелені.

А озера так названі саме тому, що одне з них дійсно кипить, як казанок над багаттям, навіть пар стелиться. Гаряче озеро просто гаряче. Ще тут непогані грязьові ванни можна прийняти, але цим я морочитися не стала. Так як хотілося оглянути якнайбільше, а часу було не так вже й багато.

До речі, Катерина розповіла, що зовсім недавно на острові з'явилися отруйні змії, яких зроду тут не бувало. А ще виявилися отруйні павуки, які теж незрозуміло як опинилися на острові. І всі ці гади тепер тут затишно живуть і активно розмножуються. Павуки - це тарантули. Причому вони живуть в нірках на березі моря, і саме там, де все люди відпочивають. Страшнувато.

Ось правда я не очікувала, що після того, як неласкаво зустріли мене Курили, я зможу побачити якісь місцеві краси. Але на киплячій всі мої побоювання розвіялися, як дим. Я побачила, що Курили не тільки суворі і грізні, але і зелені, ніжні і квітучі.

Як ведмеді крадуть рибу у рибалок
острів Кунашир

Увечері чоловік Катерини пригостив нас шикарною юшкою з свіжевиловленої риби. Як з'ясувалося, він недавно повернувся з риболовлі з непоганим уловом. Але і поскаржився на те, що тепер приносити видобутку припадає менше, так як ведмеді і тюлені навчилися розривати мережі і в нахабну тирять спійману рибу.

Я так була ошелешена цією розповіддю. Ось відразу уявила собі, як ведмідь, так озираючись, як злодюжка, по-пластунськи повзе до мереж. Потім перегризає їх, кидає рибку в мішок і бігом в барліг. Коли я озвучила свої думки, вся компанія дружно сміялася. Але факт залишається фактом, тварини теж навчилися йти в ногу з часом. Найчастіше так роблять ведмедиці, щоб прогодувати дитинчат.

Де можна ловити рибу руками?
острів Кунашир

На ранок мені провели екскурсію навколо острова на катері. Ще я побачила кілька річок. Тут вони короткі і маловодні, тобто не вище коліна. А в морі косяки лосося, який йшов на нерест. А в зв'язку з цим на березі були ведмеді, яким зараз багато корму. І тому, вони, як справжні гурмани з'їдали тільки риб'ячі голови, а вся інша риба просто валялася на березі.

Побачити, як ведмедики ловлять рибу - ця можливість випадає аж ніяк не кожному туристу. Трохи віддалік ми висадилися на берег, і я побачила в річці рибу, якої тут було жах, як багато. Величезні лососини можна було запросто хапати руками. Це просто неймовірно. Феєрично. Я з таким азартом хапала рибок, що навіть не помітила, як на черпала повні чоботи води. Коли перші захоплення пройшли, то я зрозуміла, що досить сильно замерзла.

Після прогулянки ми попрямували додому відігріватись і паритися в лазні. Віники тут в основному бамбукові і пахнуть травою. Як же чудово після такого насиченого дня, ось так от відігріватись і пити чай з малиною.

До речі, місцеві вчать японську мову і люблять японське пиво. Мова викладають самі японці, причому абсолютно безкоштовно. І це дивно.

вулкан Тятя

Я залишилася на Кунашир ще на один день, щоб побачити вулкан Тятя. Територія цього вулкана - це територія ведмедів. Сюди я вирушила з провідником. Місце дуже небезпечне. Пересуватися потрібно досить акуратно і прислухатися до всіх звуків. І обов'язково дотримуватися стежки. Поки ми йшли, я дуже нервувала і було страшно. Як сказав провідник, дістатися ми зможемо тільки до вулкана Відважний. Він знаходиться ближче. Коли ми вийшли з бамбукових заростей, то натрапили на чорну пустелю.

острів Кунашир
Як виявилося, це вигоріла вся рослинність при виверженні Сміливого. 15 метрів лави під ногами. Ось це щось. У швидкості ми дісталися до кратера. Тут був такий моторошний вітер, що мене збивало з ніг. Але всі ці труднощі і небезпеки коштували того, щоб побачити цю дику і незвідану природу.

Мис Стовпчастий на Кунашир

Найбільш видовищною місцем на Кунашир є мис Стовпчастий. Тут прямо з води стирчать величезні брили. Проходити тут потрібно по вузенькій тропіночкі, яка в'ється, як змія.

острів Кунашир
Страшно до втрати свідомості. Ніякої страховки. На кожному повороті волосся просто стає дибки, але повернути назад вже не можна, тільки йти вперед. Десь я йшла, а десь чесно повзла і тихо молилася про те, щоб не зірватися у прірву. І істерії не можна і говорити страшно. Хотілося просто розплакатися і все таки визнати, що я слабка дівчина, а не спецназівець.
Мізками-то я, звичайно розуміла, що якщо я зірвуся і грохнусь в море, то браві провідники спробують мене врятувати, але шансів щось замало. Ви знаєте, це такий приплив емоцій та адреналіну, що, пройшовши за цим вузенькою смужці землі, починаєш цінувати кожну хвилину свого життя. Якщо чесно, то від цього потрясіння я відійшла тільки після того, як в мене влили стопку горілки.

Гаряча противна рідина обпалила горло і емоції почали переключатися. Через півгодини, я вже щосили сміялася над своїми страхами. Але десь в глибині душі так і залишився цей тваринний жах, який вповзає в тіло і змушує клякнути руки і ноги. І всім сміливцям, які змогли пройти це випробування, я щиро бажаю всього самого доброго і можу їх вважати майже братами по зброї. Зброєю в даному випадку виступає сила духу і рішучість.

А ще тут живуть приголомшливо-гостинні і душевні люди. Я так багато в своєму житті об'їхала місць, що знаходяться на нашому земному кульці, але рідко доля зводила мене з такими неймовірними і чуйними людьми.

Кунашир залишиться в моєму серці назавжди.

острів Кунашир
Я зрозуміла, що такої приголомшливої ​​краси я більше не побачу ніколи в житті. Це дика природа, не зачеплена людиною. Я пронесу ці спогади через все своє життя, докласти зусиль і не розплескати ні краплі.

Бажаючим умиротворитися серед красот давнини, не варто брати до уваги порівняно молодий вік королівства Йорданії. Хоча свою незалежність, вийшовши з-під Британського мандата, держава отримала відразу після закінчення Другої світової війни, свій відбиток тут залишили: язичницький Вавилон, єгиптяни. Стародавній Рим, візантійці, навала хрестоносців, Арабський халіфат, Османська імперія і мамлюки. Настільки непідробний інтерес до даної території був [...]

Як я хворів в Таї, Історія ледянящая кров або "немає лиха без добра". кордицепс кордицепс кордицепс кордицепс Почну зовсім здалеку. Проблеми з хребтом і з шиєю маю дуже давно, років так близько п'ятнадцяти. Результат чотири грижі на спині, дві на шиї. Лікувався .... Вау де і чим я тільки не лікувався .... Пояс-корсет і [...]

острів Кунашир

Щоліта до Криму їдуть натовпи бажаючих погрітися під жарким південним сонцем. Не оминають своєю увагою і невелике курортне місто Криму - Судак. Цьому сприяють його відмінні чисті, обладнані пляжі. Покриття пляжів піщане. Це розповідь пляжі Судака. СУДАК КВАРЦЕВИЙ ПІСОК ПЛЯЖУ Деякі пляжі з унікальним кварцовим піском, якого немає більше ніде на узбережжі Криму. Колір кварцового [...]