Маршрут ангарський перевал - Демерджі - долина привидів

Головна достопрімечательностьДемерджі - долина Привидів. Це місце вважається самим відвідуваним на яйлі як досвідченими туристами, так і випадковими походников, охочими отримати нові фотографії і враження від підкорення гірської вершини. Тут я познайомлю вас з простим маршрутом через Ангарський перевал на Демерджі з проходженням долини Привидів.

Старт нашого маршруту починається наАнгарском перевалі. де беруть початок більшість маршрутів по нитці Демерджі - долина Привидів. Піднімаємося на дорогу за зупинкою і виходимо на протоптану стежку. Вона відразу перетинає старе шосе Сімферополь-Алушта і поглиблюється в ліс. Трохи ліворуч від дороги через 5 хвилин ходьби ви побачите пам'ятник будівельникам цієї траси. Звідси дорога йде прямо і вгору.

Через хвилин 20 ходьби ви побачите високу і порожнисте дерево, що стоїть на роздоріжжі:

• прямо йде верхня дорога через Ельхам-Кая і повз Пахкал-Кая з видами на панораму Демерджі і Чатир-Дагу;
  • вправо йде нижня дорога, з якої можна також вийти на галявину МАН. Тут же знаходиться перший джерело на шляху. Тому влітку рекомендую вибирати саме цю стежку.

Початок підйому на Демерджі

Обидві дороги займають приблизно однаковий час. Нижня трохи довше, але набір висоти і її перепад не так помітний. Тим, кому важко підніматися вгору, краще скористатися нижньої стежкою. Дороги сходяться на галявині, з якої відкривається вид на Пахкал-Кая зліва, Північну Демерджі попереду і скелі Козирок справа. Саме до них і лежить наш шлях. Від цих скель відкривається чудова панорама долини Алушти з видами Чатир-Дагу і Бабуган-яйли.

До скель Козирок веде вузька стежка, що йде вправо по схилу від основної дороги автомобільної дороги, яка проходить трохи вище і йде через ліс. Її можна вибрати, лише пожертвувавши чудовими видами кримських гір.

Маршрут ангарський перевал - Демерджі - долина привидів

Стежка вздовж скель - чудове місце. Звідси з різних точок можна побачити види на Сімферополь, Чатирдаг, Південну Демерджі, до якої ми і прагнемо. Обігнувши Козирок, ми виходимо на галявину, до якої зліва примикає автомобільна дорога (та сама, яку ми проігнорували). Вгору звідси йде дорога на північну вершину Демерджі, а наш шлях йде правіше. Метрів за 200 вище вправо відділяється помітна стежка, яка йде траверсом вздовж схилу і піднімається вгору повз дивного місця, де гармонійно поєднуються сосни і скелі. Такий пейзаж в осінні дні дуже нагадує густі ліси Канади.

Дорога поступово піднімається вгору і призводить до невеликої лісопосадку, яку можна впізнати по рівних рядах висаджених сосен. Зліва ми бачимо ще одну дорогу, яка веде на Північне Демерджі. Але наш шлях лежить звідси вниз - ми спускаємося в сідловину.

Спуск на сідло

Тут починається перший, по-справжньому складна ділянка маршруту. Стежка тут настільки исхожена, що позбавлена ​​найменших уступів і вимагає декількох максимальної концентрації. Зате через метрів 50 спуску ви виходите на галявину, на якій розташований кам'яний хаос. З них видно панораму навколишніх лісів.

Наш шлях лежить вперед по стежці, яка виводить до автомобільної дороги. Трохи далі ми зустрічаємо розвилку:

• наліво джерело Джурла (10 хвилин вниз) і однойменний водоспад (30 хвилин);
  • направо спуск до озера і фортеці Фуна;
  • прямо починається підйом до красот Південної Демерджі.

Маршрут ангарський перевал - Демерджі - долина привидів

Сміливо йдемо вперед. Дорога складна для новачків, але по дорозі з кожним метром відкривається дивовижна панорама гір. Назад видно відроги скель Козирок і Північне Демерджі, праворуч - знайомі вже види Алушти, а наліво відкривається панорама ущелин східного Криму. Вдалині можна розрізнити навіть виступає далекомис Меганом - місце концентрації безлічі аномалій.

Підйом через Південне Демерджі до долини Привидів

Підйом до краю Південного Демерджі займає близько години. Вийшовши на найвище місце можна згорнути вправо і підійти до краю. Прямо під вами лежить знаменита долина Привидів. Якщо поглянути ще правіше, то видно ряд скель, з яких можна зробити багато відмінних кадрів цих кам'яних статуй.

Повернувшись назад, йдемо вниз до видніється попереду скелях, на одній з них розташований тріангулятор. Тут можна зробити багато мальовничих кадрів з видами на море.

Маршрут ангарський перевал - Демерджі - долина привидів

Демерджі і долина Привидів: спуск до мети

Щоб спуститися вниз до кам'яних брил повертаємося трохи назад, тут йде натоптаних і широка стежка, огинає південний схил. Трохи далі дорога стане дуже вузькою, для 1 людини.

По ній необхідно пройти хвилин 30 до галявини. Тут можна зробити привал і розглянути поблизу долину, яка знаходиться прямо перед нами. Звідси починається ще один складний спуск, але хвилин через 20 ви вийдете на відкрите місце. Не забувайте обертатися - це буде довгоочікувана панорама маршруту Демерджі - долина Привидів.

Маршрут ангарський перевал - Демерджі - долина привидів

Вниз залишилося пройти хвилин 5, щоб повз Нікулінського горіха вийти через арку «Долина Привидів». За вхід тут беруть гроші, а ми заощадили і пройшли абсолютно безкоштовно.

Далі йдемо по дорозі:

• вправо - до фортеці Фуна і далі по асфальту 2 км до траси Алушта-Сімферополь;
  • вліво - спуск до променистих, але після 17-00 звідти можна і не виїхати.

Якщо ви їдете від Сімферополя, то ваш витрата на проїзд складе менше 100 рублів, з Алушти можна обійтися втричі меншою сумою.

Протяжність нашого маршруту приблизно 16 км - цілком комфортний похід навесні або восени. І пам'ятайте, що є й інші маршрути по Демерджі. Слідкуйте за оновленнями на сайті.