Ловля на Тростенское озері

Тростенское озеро за своїми розмірами одне з найбільших в Московській області (7,3 кв. Км), довжина озера -3,5 км, ширина-2,1 км. В озеро впадає невелика річечка очерету т і кілька потічків, а витікає з нього річка Озерна (приплив Руза).

Озеро славиться великою кількістю усіляких риб. Особливо багато в ньому великого окуня, плотви і язя. Такий плотви (до 500-600 гр) і такої великої кількості крупного окуня немає, мабуть, ні в одному з підмосковних озер. Є в озері щука, лин, карась і інша риба і корабель для підгодовування буде якраз, до речі, для цього озера.

На озеро Тростенское я вперше потрапив в 1955 р і з тих пір відвідую його регулярно. Розповім про один такий відвідуванні озера і про деякі свої спостереження.

У дер. Городищи ми потрапили пізно ввечері. Зупинилися в будинку єгері, зайнялися підготовкою снастей. На риболовлю вирішили виїхати о 2 годині, щоб завидна дістатися до обраних місць. Ловити намітили під селом Онуфрієва.

Дощ і раніше накрапав, часом переходячи в сильний. Дехто з «маловірів» почав вже говорити про повернення додому. Зізнатися, і у нас, знають озеро, теж «шкребли кішки». Але ми все ж стійко захищали гідності озера, запевняючи товаришів, що це, мовляв, один з найчудовіших озер, в якому риба бере в будь-яку погоду, хоча самі, відверто кажучи, мало в це вірили.

Як ми не поспішали, а на місця лову прибули із запізненням - після світанку. Поки кожен займав облюбоване місце, зовсім стало ясно. Поспішали розмотати снасті і закинути насадки. Вітер в цей час кілька затих, але небо все ще не віщувало нічого доброго Однак, незважаючи на несприятливу погоду, перші закиди насадки приносять успіх: плотва і под'язікі беруть безперервно. Переходимо на ловлю однією вудкою - двома не встигаємо.

Цього ранку в основному добре ловилися тільки плотва і под'язікі. Окунь майже не брав, незважаючи на всі наші хитрощі: ні живець, ні мальок, ні черви не спокушали його. Але справедливості заради, зауважимо, що в цих місцях він і в гарну погоду брав погано (великий окунь добре бере в центрі озера).

Годині о 10 ранку задув сильний вітер: човни стало зривати з якоря (виною цьому був не стільки вітер, скільки наші якоря - легкий цегла на мотузці). Риба майже перестала брати. Пора було збиратися на базу. Так ми І зробили.

Піднявши вантаж, я вирішив використовувати попутний вітер, пустивши човен за вітром, прибравши весла (плисти-то до бази потрібно було близько 4-х км.) Але вудки я не прибрав, а вирішив продовжувати ловлю на ходу човна. Як тільки човен рушила в дорогу, тут же послідувала клювання, і я витягнув гарну плотву, грамів на 300. Так, пливучи по озеру, я зловив порядно хорошою плотви і кілька великих под'язіков. Пізніше ми не раз застосовували цей спосіб лову «ходом», як ми його назвали, і завжди успішно.

Особливістю цього способу лову є піймання більшої риби - це по-перше. По-друге, він дає можливість ґрунтовно вивчити водойму, т. Е. Дізнатися місця стоянки і жирування риби. Що ж стосується назви цього способу, то воно дано нами не точно, може бути правильніше буде назвати його ловом в проводку в стоячій воді.

Слід сказати кілька слів і про інший спосіб лову риби в Тростенское озері. частенько застосовується як місцевими рибалками, так і приїжджими. Це ловля плотви та под'язіка на мормишку. Але ловлять тут на мормишку нема на зимову вудку, а на звичайну поплавкову.

На яку мормишку плотва бере краще - сказати важко. За моїми спостереженнями, вона однаково бере на будь-яку, з одним, однак, неодмінною умовою: з насадкою мотиля.

Мені пригадується такий випадок. Якось ловив я по сусідству з двома завсідниками (і знавцями) озера. Один з них ловив плотву і под'язіков на винайдену їм особисто мормишку. Ловив він досить успішно, підхвалюючи свій винахід і себе: «Ай да блешня! Ай да Степановичу! »Але що сидів поруч з ним його дружок ловив на просту« краплю »і ловив не гірше, а, мабуть, навіть краще, бо йому частіше траплялася велика плотва. І коли він сказав про це своєму другові, той відразу ж перейшов на ловлю «краплею», забувши про своє «дітище».

Я особисто перепробував всі види блешень і жодної не можу віддати перевагу. Риба брала на будь-яку блешню з однаковим завзяттям. На поплавкову вудку плотва і язь добре беруть тільки з насадкою мотиля. На жодну іншу насадку майже не беруть. Я, наприклад, перепробував всі види насадок: опариш, ручейник, хробака, хліб, різноманітні насадки з тесту, але успіху не мав.

Окунь добре бере на малька. Але бере він і на черв'яка, часом навіть краще, ніж на малька, але це - як виняток. Щука бере однаково як на живця, так і на малька (великої щуки в озері немає). Про ловлі лина та карася я, на жаль, нічого певного сказати не можу; знаю лише, що і того і іншого в озері досить. За свідченням місцевих рибалок ні лин, ні карась на вудку не ловляться.

Але мені, здається, що це не зовсім так. Справа не в тому, що лин і карась не спокушаються пропонованими насадками, а в тому, що в озері багато іншої риби, яка успішно ловиться, - їй-то і віддають перевагу рибалки, забуваючи про лініях і карасях. Здається, що лин і карась Тростенского озера незаслужено користуються «поганий» славою.

Місця лову (див. Схему) вказані як за особистими спостереженнями, так і за спостереженнями рибалок-спортсменів нашої секції, а так само і єгерів, які обслуговують озеро. Однак це зовсім не означає, що риба в озері тримається тільки в зазначених місцях. Риби в озері багато і бере вона всюди, але виходячи з нашої практики, ми все ж віддаємо перевагу тим місцям, які вказані на схемі.

Під'їзд до озера не складний: поїздом до ст. Устинівка, а там на попутній машині по Рузовская шосе. Автотранспортом треба їхати так: по Волоколамському шосе до села Новопетрівського. У Новопетровському повернути ліворуч, на Рузовская шосе, і не доїжджаючи с. Нікольського повернути ліворуч на дер. Городищи.