Ловимо сирть на річці Оять

"Будь-яка людина, якщо він проведе хоча б один день з вудкою на річці або озері, якщо він досхочу надихається ароматом квітів, почує пересвист птахів, і курликання журавлів, побачить в темній воді бронзовий або сріблястий блиск великої риби, якщо він, нарешті, відчує її пружний біг на найтоншої дзвінкої волосіні, буде потім довго згадувати цей день, як один з найщасливіших днів у своєму житті ". (К. Г. Паустовський)

Всім привіт! Вчора повернулися з дуже красивих місць на річці Оять. На Оять ми вирішили поїхати спеціально для лову дуже цікавою риби, яка називається «Сирт». У минулому році я зловив пару цих рибин в літню пору, але це була більше випадковість. Я жодного разу не чув що б хтось ловив цю рибу на Волхові хоча Сирт, як і більшість інших риб заходить в Оять на нерест з Ладозького озера.
Дорога чекала не близька, тому постало рано близько другої години ночі і висунувся за Борей в Колпіно. У Колпіно молодь ще виходила з кінотеатру з нічного сеансу коли ми виїжджали на риболовлю.
На Оять ми приїхали близько шостої години ранку. Віталік ще в п'ятницю поїхав на дачу яка знаходиться прямо на річці Оять і до нашого приїзду він уже сидів на березі. Поки ми налаштовували свої снасті Віталік витягнув пару рибин і в садку у нього вже щось хлюпало. Він приїхав за пів години до нас і встиг зловити кілька штук.
На Ояті досить сильна течія і ловити Сирт треба на фідер або просто на донку. На підгодовування в годівниці сирть майже не реагує. На початку сьомої години ми з Борею закинули свої снасті, але на жаль на цьому клювання припинився і через пару годин крім дрібної плітки і уклейки ми ні чого не зловили. Найдивовижніше що уклейка постійно клювала на фідер, але зловити на фідер уклейку не так-то просто. Боря все-таки примудрявся іноді витягувати цю дрібну рибку.

Ми звичайно трохи засмутилися, що запізнилися на ранковий клювання. Напевно треба було ловити з самого світанку годин з трьох, а це значить виїхати треба було ввечері. Але ми не сумували, навколо нас був прекрасний краєвид, природа ожила з моменту нашого останнього відвідування цих місць. Трава позеленіла, розцвіли польові квіти і прибережні водні рослини.

Ловимо сирть на річці Оять

Ми з Віталіком вирішили сходити на одну з численних річок, що впадають в річку Оять і перевірити на наявність в ній риби. Для цього необхідно переплисти на інший берег річки Оять і пройти пару кілометрів пішки. Ми накачали маленьку гумовий човен і перепливли на протилежний берег. Острівець в воді який трохи виступав з води, тепер здавався вже великим.

Рівень води впав приблизно на півтора метра. Віталік перевірив на місці чи качка яку ми минулого разу злякали з гнізда. Качка була на місці, подивившись на Віталіка і мабуть дізнавшись його вирішила не летіти. Віталік акуратно повернувся назад і ми вирушили вздовж берега до цікавить нас річці.

Добравшись до місця, де відбувається впадіння річки, ми знайшли ким то кинуту донку з гумкою, яка так залишилася занедбаної в воду. Мабуть хтось дуже швидко збирався і похапцем забув зібрати всі снасті. На минулому в річку волосіні висів дзвіночок і спочатку ми навіть подумали, що хтось і зараз на неї ловить. Але поблизу нікого не було.

Ловимо сирть на річці Оять

Прогулявшись по річці майже кілометр риби ми так і не виявили.

Ні зовні ні на вудки ні хто себе не проявляв. Але я наробив купу гарних фотографій і ми потихеньку рушили назад. Що цікавить нас риби в річці не було, йти далі не було сенсу.

Повернувшись ми застали Борю за захоплюючим заняттям. Він зрозумів, що Сирт клювати перестала і вся пристойна риба той же перестала реагувати, взявши поплавкову вудку тренувався на уклейці. Уклейка клювала не погано, але з перервами, було видно, що хтось періодично її ганяє.

Ми не стали з Віталіком ловити уклейку, а закинули фідерні вудки в очікуванні вечірнього клювання Сирт. А поки Сирт НЕ клювала я періодично закидав свій ультролайтовий спінінг, для перевірки хижака, який ганяв уклейку. Цим хижаком міг бути або окунь або головень. Окуня ми не бачили жодного, а от не крупного голавля Віталік впіймав.

Ловимо сирть на річці Оять

Мені поки не щастило з голавлём. На фідерних вудку поки клювала різний дріб'язок, але ближче до п'ятої години я зловив кілька подлещиков грам по двісті. Активного клювання не було і я періодично брав спінінг, і продовжував спроби зловити голавля.
Після п'ятої години вечора Сирт мені все-таки попалася, але це були штучні екземпляри.

Головень поки теж був не дуже активний і зловити його в цих місцях на даний момент складно. Тут він проходить на нерест і потім знову пропадає, ну а поки можна виловити тих рідкісних екземплярів якщо дуже захотіти.

Ловимо сирть на річці Оять

Добиратися до будинку далеко, а Сирт клювати нормально відмовлялася, тому о шостій годині вечора ми вирішили збиратися додому. Попрощавшись з річкою і зібравши цілий мішок сміття який залишили після себе не хороші хлопці, ми вирушили додому. Сміття швидше за все залишили сплавнікі. які щороку сплавляються по річці Оять в травні, коли рівень води ще високий.

Віталік бачив їх в минулі вихідні, і спілкувався з ними. Дуже шкода, що люди так поступають з такими красивими місцями. Великої кількості рибалок в цих місцях не буває, але все ж сміття вистачає, і ми намагаємося вивозити його в міру можливості. Місцеві жителі, які ловлять рибу в цих місцях так не поступають. Цього разу поруч з нами теж хтось ловив з місцевих, приїхавши на велосипеді з сусіднього села.