Як доїхати з балі до Яви, wishallworld

• Як доїхати з балі до Яви, wishallworld

Дієнґ плато. Під час подорожі по острову Ява, ми орендували скутер і поїхали в гори. На Яві багато вулканів, Дієнґ плато не виняток, там можна побачити кратери, кольорове озеро та гарячі джерела.

Вулкан Бром був другим моїм вулканом, відвіданих в Індонезії. Перший був на Балі. Казковий вулкан Бромо - це must see на Яві.

Нотр Дам де Парі. У свій перший приїзд в Париж, я жила саме біля цього собору, одне з моїх улюблених місць в місті.

• Як доїхати з балі до Яви, wishallworld

Пляж Тонсай, місце, де забуваєш про все.

подорожі по Латинській Америці

Моєю першою країною в самостійному великій подорожі став Непал. Ця країна вічно живе в моїй душі, де б я не була.

• Як доїхати з балі до Яви, wishallworld

Острів Сапі. Коли ми були на Борнео, першим нашим містом став Кота Кінабалу, нам хотілося плавати і сноркліть, так ми знайшли острів Сапі, який знаходиться недалеко від міста.

На Борнео, нам вдалося пожити в джунглях. Ми дісталися до парку Гунунг Мулу, в який немає доріг (тільки літаком або по річці).

У парку Бако можна побачити стільки всього цікавого. Це квітка-мухоловка.

• Як доїхати з балі до Яви, wishallworld

Ліс Бердорф: казкове місце, з безліччю пішохідних маршрутів. Відмінне місце для скелелазіння і велосипедних прогулянок. Через незвичайної рельєфності природи, ліс в Бердорф називають "маленькою Швейцарією".

Храм Боробудур розташований в центральній частині острова Ява. Залишив у мене дуже яскраві і сильні емоції, які можна порівняти з Ангкор Ватом. Місце сили.

Продовжую публікувати спогади про моє подорож по Індонезії. Перша половина звітів (о-ів Ломбок, Гілі Мено, Балі) знаходиться на сайті - our-road.com.

Після острова Балі я прямувала на Яву, один з найбільших островів Індонезії. Мені потрібно було проїхати Яву повністю по суші, так як далі я повинна була летіти з Джакарти на Борнео (Кота Кінабалу).

Чесно кажучи, час підтискав і ті 1.5 тижні, що залишалося для подорожі по Яві, на мій погляд, давало лише поверхове враження про острів. На одну тільки Яву потрібно витратити мінімум місяць, я ж вклала в свою подорож по Індонезії відразу 3 цікавих місця: Ломбок, Балі і Яву. Відповідно, я побачила далеко не все, але перейнялася ідеєю повернутися ще раз.

Балі Ява: способи доїхати до острова

У подорожах я часто стикаюся з якимись несподіваними труднощами: мені доводиться щось швидко вирішувати, змінювати план або навіть відмовлятися від наміченого маршруту. В принципі - це непогано, загартовує волю і характер, а вже мені це необхідно, як нікому іншому (знаю по собі). Тому, коли моя поїздка з острова Балі до Яви вийшла вельми неспокійною, я майже не здивувалася.

Для любителів комфорту є відмінний варіант: переліт з аеропорту Денпасар (Балі) на острів Ява (Сурабая, Джокьякарта, Семаранг, Джакарта). Тим більше, в Індонезії є свої лоукост і літає Airasia, іноді квиток можна «зловити» за смішну ціну, дешевше, ніж їхати за принципом: автобус-паром-автобус. Я шукала квиток на літак, перебуваючи на Балі за 3 дні до передбачуваної дати відльоту. Найдешевший був авіакомпанією - Garuda Indonesia, з Денпасара в Джок'якарта за 50 $ / 600 тис. Індон. рупій (з усіма зборами та багажем).

Але ми не шукаємо легких шляхів. Тому зупинилися на варіанті автобус паром.

Перед від'їздом з Балі, ми жили в місті Убуд - майже центр острова. А для того, щоб виїхати на Яву, нам потрібно було дістатися до центральної автобусної станції, яка в свою чергу знаходиться в місті Убунг (Ubung), що недалеко від Денпасара. З цієї автобусної станції регулярно відправляються автобуси в східному напрямку.

Між Убуд і Убунгом - 20 км.

У нас було пару варіантів, як ми могли дістатися до Убунга:

Доїхати до Денпасара на автобусі і звідти на бемо до автобусної станції.

У оспорюваних можна купити квиток на автобус в будь-якому напрямку. До Денпасара ціна коливалася від 50 тис. Індон. рупій (4 $) до 80 тис. індон. рупій за квиток з однієї людини.

Місцеві розсікають на скутерах або набиваються в веселе бемо (маршрутка).

Мінус автобуса. ходить тільки по розкладами пару раз в день.

Далі, за чутками, можна було за 10 тис. Індон. рупій доїхати з Денпасара до Убунга (або сторгуватися за 5 при великій удачі). Від Денпасара до автобусної станції - всього 5 км, в принципі можна і прогулятися (залежить від настрою, бажання, часу і готовності орієнтуватися без покажчиків).

• тільки хардкор, тільки громадський транспорт;

Цей варіант мені був теж симпатичний, проте через часу і можливого «головняка» з пошуком і торгами за ціну квитка, вирішено було їм не користуватися. Хто більш вільний в пересуваннях чи обмежений у фінансах - цілком може його випробувати.

Для цього спочатку потрібно знайти бемо, що відправляється в сторону Денпасара, такі «місцеві маршрутки» зупиняються біля Ubudmarket. запитуємо: чи їде водій до Batubulan. Торгуємося за квиток, в ідеалі він повинен коштувати не дорожче 20 тис. Індон. рупій (1.5 $).

З Batubulan бемо їдуть до Убунга за 10-15 тис. Індон. рупій (1 $).

Мінуси такого способу. немає розкладів, стояти і чекати бемо потрібно вже з ранку, водії не завжди налаштовані торгуватися, навіть якщо у них є вільні місця. Ви турист, а значить і цінник для вас - туристичний. Є, звичайно, винятки - всюди трапляються добрі і чуйні люди. Але в цілому потрібно бути готовим, що з вас витрясут гроші або спробують це зробити.

• Ще один спосіб, яким ми і скористалися - таксі.

Незважаючи на те, що я намагаюся їздити бюджетно, іноді і мене долають спокуси «махнути рукою» і прокотитися з комфортом. Власне, так як я була не одна, а з попутником, ми вирішили не чекати туристичного автобуса за 50 тис. Індон. рупій, а поїхати на таксі. До Убунга таксі обійшлося нам в 150 тис. Індон. рупій (12 $) за двох. Нюансом послужило те, що ми нещадно збивали ціну до 150 тис. Так як стартовий прайс таксиста починався з 250 тис. Індон. рупій.

Так, Балі - це зовсім недешевий острів. І ціни тут «кусаються», якщо не торгуватися і не шукати щось дешевше.

Таксі виявилося новеньким джипом. Машину водій взяв в кредит і тепер «відбивав» гроші ось таким способом. Путівцями, іноді серпантину, а перед Денпасар ми ще і в пробці постояли, доїхали до автобусної станції за годину.

Ubung bus station -8.635286. 115.206134

На автобусній станції до нас відразу ж почали підходити люди і питати, куди нам потрібно. Ми ввічливо відповідали і наполегливо йшли до автобусних кас. Спочатку хотіли купити квиток до Сурабаю, нас там чекала подруга. Потім, порадившись, вирішили їхати в Маланг (Malang), звідти було ближче їхати на вулкан Бромо (це ми так думали). Вибір куди їхати, був не особливо великим.

Насправді, ми трохи «протупила», нам потрібно було спочатку їхати на вулкан Іджен, а потім на вулкан Бромо.

Для тих, хто хоче на вулкан Іджен. найкраще їхати до селища - Баньюванги (Banyuwangi),

вулкан Бромо. найближчий селище - Проболлінго (Probolinggo), є ще автобуси прямо в Джок'якарта.

А ми, вирішивши, що можливо заїдемо в гості, поїхали в Маланг. З Маланг до Сурабаю - 90 км.

Ява зручна для пересування: на острові розвинена транспортна інфраструктура, є залізниця.

Але я трохи відволікалася ... квиток.

Ми визначилися куди їдемо, і коли підійшли до каси, нам спочатку назвали ціну в 175 тис. Індон. рупій за одного (14 $). Поторгувавшись, нам поступилися за 130 тис. Індон. рупій (10.5 $) за один квиток до Маланг. Це адекватна ціна, так як відстань між Убунгом і Маланг - 400 км. В квиток входить автобус до порома - паром, автобус до Pasuruan, і потім ще автобус до Маланг.

За «розкладом» або очікування ми повинні були приїхати в Маланг пізно ввечері.

Що важливо. я чула, що з квитками може бути не все гладко: потрібно перевіряти дати, прізвища, місто. Не купуйте з рук у незнайомих і дивних (хммм) людей. Найкраще все робити біля каси. Не віддавайте свій квиток водієві і ще кому-небудь, щоб вас потім не змусили платити за інші автобуси.

На автобусній станції можна дешево поїсти: 4 тис. Індон. рупій - гадо-гадо, рис з овочами в ту ж ціну, кава / чай - 2 тис. рупій. Автобус, що відправляється по нашому маршруту, довелося чекати 2,5 години.

Як доїхати з балі до Яви, wishallworld

Автобусна станція в Убунге

Подія в автобусі

Отже, ми завантажилися в автобус, який виявився комфортним і просторим: з кондиціонером і туалетом. До порту - 125 км. За ідеєю ми повинні були доїхати приблизно за 2 години, ну максимум - 2,5, тому що дорога дійсно так собі.

Але трапилася подія в автобусі. через якого наше прибуття в Маланг - затягнулося. Приблизно через півгодини після нашого відправлення, ми побачили велику аварію, а ще через півгодини наш автобус зупинила поліція. Як виявилося, з нашого автобуса випав / вистрибнув пасажир, який по ідеї повинен був сидіти на одному з місць, де сидів мій попутник. Ось так. Перед цим ми пересіли вперед, і тепер поліція допитувала нас, чому ми не сидимо на своїх місцях, а також що ми знаємо про людину, який розбився. Зрозуміло, що ми нічого не знали, ніхто навіть не бачив цю людину, спочатку місця були вільні. Але у загиблого виявився квиток на цей автобус і це саме місце, і подушка з автобуса. Вообщем, автобус розгорнули назад, і ми поїхали в поліцейську дільницю. У поліцейській дільниці нас ще раз допитали, записали дані. Автобус був затриманий для подальшого огляду, а нам сказали, що зараз приїде інший автобус і забере нас. Зайняло це все приблизно 2 години.

Інший автобус приїхав, але він був абсолютно «забитий», люди сиділи навіть в проході ....

Нам довелося наслідувати їхній приклад і 1,5 години до порту, ми їхали сидячи на підлозі або стоячи, як коли. Під кінець, кого-то з індонезійців стало заколисувати, потім нудити на сусідів, взагалі - не передати той сморід і бовтанки, але ми все-таки доїхали.

У порту нас повинен був чекати наступний автобус. Раптом виявилося, що для нас місць в наступному автобусі - немає. Є для всіх, крім нас. До речі, я забула уточнити, що за збігом обставин, з усіх пасажирів, «білими туристами» були тільки ми. Люди почали сперечатися, хто-то заступився за нас, але місць в автобусі реально не було. Наш попередній автобус виїхав, пару годин тому, не дочекавшись нас. З поромом і дорогий, ми повинні були їхати ще як мінімум 5 годин до Маланг. Поки ми шукали, як зателефонувати в автобусну компанію - автобус поїхав без нас.

У нас було пару варіантів, як діяти далі: залишитися на ніч в якомусь гестхаузе і спробувати виїхати вранці, або не втрачати час, зв'язатися з представником автобусної компанії і вимагати місце в наступному автобусі.

Нам допомогли місцеві, які працюють в порту. Вони, подивившись наші квитки, набрали представника компанії, довго з ним розмовляли, потім сказали, що через 2 години буде наступний автобус і ми можемо сісти на нього. Вже було приблизно 10 вечора, нас запросили посидіти і випити чаю, так ми скоротали час до наступного автобуса. Потім приїхав автобус, місця виявилися, але були незручними: одне розкладне біля водія, і друге - біля його напарника. В автобусі був туалет.

На поромі ми доплили приблизно за 40 хвилин до берега Яви.

А далі був суцільний «треш».

Такий розбитої дороги я точно не очікувала, так як сиділа біля водія, відмінно бачила всі ці ями, величезного розміру, на багатьох ділянках дороги взагалі не було освітлення. До того ж водій гнав автобус на досить великій швидкості. Але і це ще не все. Другий - «змінний» водій, явно випив чогось алкогольного і спав. Приблизно о 2 годині ночі, водій за кермом почав засинати. Ніхто цього особливо не помітив: в автобусі всі люди спали, спав «змінний» водій і мій попутник. Тільки я не могла заснути ... сон пропав, на його місце прийшла тривога.

Пару раз водій ляскав себе по шиї, а один раз я побачила, як він почав засинати, і тоді мені довелося його штовхнути, він відразу зменшив швидкість, і ніби як прокинувся. Вообщем, ми мчали в ночі з засинати водієм, а я прокручувала в голові сценарії: як він втрачає кермо і мені треба кермо перехопити, як я на нього кричу і він прокидається, ну і ще парочку не надто приємних.

Ще через годину, один його прокинувся і нарешті, змінив втомленого водія, звільнилися місця ззаду і ми пішли трохи поспати. Я не дуже хотіла йти, але втома відчувалася. Біля нас був туалет з раковиною, і пару раз коли автобус потрапляв в яму, нас кропило водою.

О 5 годині ранку ми зупинилися на невеликий привал. І яким було моє здивування, коли нам простягнули талончики на їжу. Безкоштовно. Сніданок складався з рису і всяких добавок до нього + чай і шматочок кавуна. Їсти не хотілося, але індонезійці активно наминали їжу.

Ще через півгодини, нам сказали, що ми повинні пересісти в інший автобус. Цей йшов в Сурабаю. Ми пересіли в автобус, який виявився звичайним міським автобусом і поїхали назустріч Малангу. Така ось цікава поїздка вийшла.

Більше статей про Індонезію:

Тут про лоукостер Індонезії і аеропортах Яви.

Чому потрібно відвідати Яву? - можна прочитати тут.