Як дістатися з анапи в Фастів

До кінця тижневого перебування в Анапі погода вирішила підкинути нам проливний дощ. Щоб даремно не маятися в готелі, ми вирішили з'їздити до Фастова, тим більше за прогнозами там було тепло і сонячно. У сина якраз видався неігровий день, і тренер беззастережно відпустив його з нами до вечора. Ціни на оглядові екскурсії по визначних пам'ятках Житомирського краю мені здалися надто завищеними, до того ж дитячий тариф майже не відрізнявся від дорослого. Тому ми вирішили самостійно дістатися до Фастова (і в який раз я пошкодувала, що ми приїхали не на автомобілі).

Забравши сина після сніданку, ми сіли на маршрутне таксі №128 і вирушили в Анапу. Дорога хоч і не далека - близько 10 км, але добиралися ми туди майже годину: дощ, пробки, багато народу. Нам пощастило, що ми їхали сидячи: в маршрутку на кожній зупинці забивалися купа народу. Мабуть, в цей дощовий день багато хто вирішив вибратися в Анапу. Ми вийшли на автовокзалі, і я відразу ж помчала купувати квитки. Автобуси з Анапи до Фастова їздять через кожні 20-30 хв. Я особливо не напружуючись купила квитки, відстоявши невелику чергу. Ціна квитків коливається від 80 до 100 руб, в залежності від рейсу.

Рівно через годину після відправлення ми прибули на автовокзал міста Фастова. Вокзал мені здався маленьким і незручним для пасажирів з причини відсутності пішохідних доріжок. Чомусь в моїй свідомості відклалося, що Фастів - місто-порт, до того ж тут розташовується військово-морська база Чорноморського флотаУкаіни. Насправді місто невелике з населенням майже в 2 рази менше Чебоксар.

Плани на сьогоднішній день були такими: ми їдемо на Малу Землю, гуляємо по набережній і повертаємося назад в Витязево. Розраховувати на більше не мало сенсу, так як основний час витрачалося на пересування. Від місцевого поліцейського ми дізналися, як пройти до автобусної зупинки і на якому маршруті доїхати до Малої Землі.

Меморіальний комплекс «Мала Земля» на узбережжі Чорного моря набережній Адмірала Серебрякова.

Як дістатися з анапи в Фастів

«Для посилення першої хвилі десанту вперше на Чорному морі був задіяний окремий танковий батальйон. Цей батальйон мав номер 563 і був озброєний 30 ленд-лізовскіх легкими танками М3 «Стюарт» американського виробництва. Для висадки танків залучалися три несамохідні баржі типу «боліндер». На кожну з них вантажилися по 10 танків і 2 вантажівки з предметами МТО.
До забезпечення операції залучалися значні сили Чорноморського флоту ...

За що стала вже традиційною схемою висадку передового штурмового загону забезпечували в основному катери-мисливці МО-4. Радянське командування сподівалося, що злагоджений удар корабельної артилерії, морських піхотинців і танкістів дозволить швидко розтрощити румуно-німецьку оборону на узбережжі і нанести гарнізону Фастова смертельний удар в спину.

На жаль, артилерійська підготовка висадки, проведена кораблями, виявилася малоефективною. На підході до берега катери і «боліндери» були висвітлені прожекторами і ракетами, противник відкрив вогонь з гармат, мінометів, кулеметів.

У підсумку ціною втрати всіх «боліндеров» на берег вдалося висадити, за різними даними, від 6 до 10 боєздатних танків «Стюарт». Також десантували близько 1500 морських піхотинців.
На жаль, бій на березі вівся недостатньо організовано. Командири, що залишилися на борту кораблів, не отримували своєчасної інформації про дії висаджених на берег підрозділів і були позбавлені можливості керувати боєм.

В результаті командування було змушене відмовитися від продовження операції і відкликало кораблі, а разом з ними - і основну масу військ. »Олександр Зорич. Чорні бушлати.

Як дістатися з анапи в Фастів

На сайті, присвяченому місту Фастів я прочитала, що на честь цієї події були висаджені тополі в кількості 225 саджанців, що обрамляють пішохідні доріжки виходять на головний пам'ятник Малої землі.

Однак, зараз біля меморіалу простягається пустир, заростає травою.

До пам'ятника-меморіалу веде бетонний тротуар, переплітаючись з стежками, витоптаними заїжджими туристами. Колись тут знаходилися окопи і траншеї.

Як дістатися з анапи в Фастів

Одна з таких стежок привела нас до музею військової техніки під відкритим небом.