Байкальська стежка. Ліствянка - Великі Коти - Скальнік Скріппер

По дорозі я помітив корч, що лежить на березі, прямо бод хорошим і слизьким урвищем. Тут ми і вирішили перекусити, тим більше що місце було вітряне і можна було погрітися на сонці. Після обіду я почав шукати спосіб спуститися з обриву, що не приземлившись при цьому в Байкал. Обрив виявився дуже сипучим і ніяк не дозволяв з нього нормально спуститися і не потрапити на слизьке каміння, а потім і особою і технікою в воду. Ризик - справа благородна, але мокре. У рюкзаках знайшли пару п'ятиметрових репшнура, а на краю стирчав пеньок, від зламаної колись сосни, що і дозволило нормально спуститися самому і спустити техніку. Байкал як і раніше кидався хвилями, раз у раз, намагаючись окропити. Вдало розмістившись на п'яті, куди ніхто не вважає не потрапляла вода, я потихеньку почав знімати. Яша тим часом батон нагорі.

Наш шлях лежав до пляжу. У деяких, особливо крутих місцях на стежці, ББТ-шники виклали колодами доріжки зі сходами. За однією з таких сходів, в середині шляху, стежка йде вниз, де і розташовується широкий піщаний пляж. Численні туристи, що проходять по стежці, що не уникають спокуси поваляться на пісочку і скупатися в «теплих» водах Байкалу. Він був ще однієї планової точкою зйомки в нашому шляху. Довго ми затримуватися не стали, аж надто наполегливо вітер видуває нас з пляжу, і зробивши запас води в дорогу, ми знову пошагалі. Майже до самих котів, мою увагу нічого не привернуло.

Ось ми майже і дісталися до Котов. До стоянки ще пара кілометрів, і ми встали перекусити. Тут ми застали вже добре розбитий хвилями причал, на якому ми колись не раз батон під літнім сонечком, і невелику затоку, що утворився через гравійної греблі. Вітер розігнав сухе листя, утворивши химерний прямокутний басейн. Раніше там був струмок і пара дощок через нього. Вітер в цьому місці задував на повну котушку, намагаючись здути і мене і фотоапарат, хвилі раз у раз хотіли мене знову забризкати, але ми чинили опір і продовжували знімати.

Сутеніло. Коти ми проскочили повз і відправилися прямо до стоянки не далеко від Скріппера. У парі кілометрів від Котов розташувалася невелика затишна бухта, з великим простором під намети, судячи з усього літа там розташовуються табори. Зайшовши по далі ми вибрали гарне місце під намет і без вітру, який в цьому місці майже не дув. У цю пору року, в бухтах Скріппера вода дуже добре прогрівається, завдяки своїй невеликій глибині, і в ній можна добре купуватися, що я і зробив. Яші така радість не дісталася, через хворобу. Вода виявилася реально тепла, і не дивлячись на свою мерзлявость, я міг там знаходиться набагато довше декількох секунд. Сутеніло, холодало, а на горизонті утворилися дуже красиві західні хмари.

Байкальська стежка

Вранці, зібравши і закинувши речі в ліс, ми вирушили на скелі. За такою бухтою, де розташовуються будиночки і стайні, ми натрапили на ще одну посипану золотим листям, заводь. Далі стежка йшла рівна, розширюючись наметовими полянками на березі. У стежки до скель розташувалося ще одне містечко, відокремлене від води смугою з черемхи, яка як раз дозріла. Поки я пасся на черемхових луках, Яшка вже втік наверх. Довелося змусити себе відірватися і повзти вгору.

золота осінь

За стежками по стежках, по крутих обривів, ми вийшли до серпантину, «натоптаних» старанними ББТ-шниками, для немічних, дітей і людей похилого віку. «Натоптаних» серпантин набагато краще і якісніше основний стежки і йде глибоко в гущавину лісу, змушуючи бродити по ньому, хто знає туристів, хвилин двадцять-тридцять. Ось і ми забувшись зробили маленький нижній гачок. А сам підйом йде строго вгору, і займає 3-5 хвилин підйому в гору, виводячи прямо на скелі. Оглядові майданчики там добре затоптані, і насолодитися видами можна відразу ж, піднявшись.

Звідси наш шлях лежав тільки на першу скелю, з невеликим виступом над прірвою. Перехід на цей виступ був короткий але дуже вузький, близько 30см шириною, що наводило жах на дуже багатьох туристів, змушуючи сильніше втискати в покатістие скелі. А мені довелося неабияк по-корячиться, знімаючи з цього пяточка чергову сферу. Один раз мало не впустив всю конструкцію невдало зачепивши штатив, не можна забувати про запобіжні заходи.

Перший сальник дуже добре розглядається з протилежного боку, яка має велику оглядову площадку, і кам'яне прикриття від вітру, де можна присісти на перекус. Підйом на Скальнік не надто зручний для непідготовлених, і «стежинка» на ньому проходить прямо над обривом, ходити там потрібно дуже акуратно. В іншому там дуже красиво і зручно все розташовано, щоб відпочити і зробити барвисті знімки на тлі Байкалу і скель. На третьому скельників ми розбіглися, і я пішов шукати чергову точку зйомки, а Яша посидіти помедитувати. Дуже хотілося піти на такі скелі, але час вже не дозволяло, тому що потрібно було спускатися на самий берег. Потрібно було перекусити, попити і повертатися. Прибігши на другу скелю я не виявив Яшка, який вже встиг злиняти в невідомому напрямку, і зустрілися ми тільки після того як я оббіг підлогу Скріппера. Бігти на зворотному шляху нам не хотілося і ми повільно побрели назад. На зворотному шляху я знову загубився в заростях черемхи, і в цей час Яша виявив дуже красиві берізки і зручне деревце, на якому можна розбити НЕ кволе гніздо.

Байкальська стежка

Погода стояла чудова, і дуже тепла. Забравши речі, і розполохавши іноземну парочку відпочиваючу на березі, я роздягнувся і побіг купатися. Залишати таку прекрасну, теплу воду, було б блюзнірством з мого боку. Назад ми йшли берегом, ухиляючись, місцями, від набігаючих хвиль. Далеко йти не треба було, тому ми збиралися їхати на «Ракету», і ми просто брели, а точніше мляво тяглися в Коти. На пляжі, зовсім не далеко від Котов росте самотня берізка, прямо біля самої води. І у неї є своя легенда.

Легенда про Байкальської берізки У слов'янських казках розповідається про красиву русалку, що жила в озері. Вона любила ночами виходити з води і гуляти під місяцем. З першими променями сонця русалка ховалася під воду, але в один прекрасний день вона захопилася і не помітила, як на небі з'явився бог сонця Хорс. Побачивши таку неземну красуню, він негайно в неї закохався. Русалка поспішила сховатися в глибинах озера, але Хорс її не відпустив і перетворив на белоствольной березу. Наші предки шанували це дерево за те, що вона могла виконувати найпотаємніші бажання. Нерідко молоді дівчата приносили березі частування, сідали біля неї і зверталися з проханням виконати найзаповітнішу мрію.
У самого поселення росте ще одне дерево облюбоване туристами, на його доступність. На ньому цікаво полазити і міцні гілки ростуть дуже густо, що дозволяє залізти на скільки дозволяє оч ... сміливість. Що і ми і зробили, а заодно зробили пару клон-фотографій. Зелезть на дерево виявилося не складно, а ось сидіти на ньому не дуже приємно, і я говорю не про смолі, воно тверде, і сидіти на ньому або тим більше лежати, жорсткувато. З гілками теж довелося бути акуратними, є сухі, до яких краще не торкатися. А так було дуже весело, і сикатно. Кора у нього досить-таки відшліфована.

Байкальська стежка

Час, що залишився ми сиділи біля причалу відпочиваючи і чекаючи відправлення. Ще повинні були підійти мої друзі, з якими ми розминулися з часу в один день. Аня і Таня підійшли проводити нас, коли я вже влаштовувався зручніше фотографувати з катера, ну і банально не сидіти весь цей час всередині, коли нагорі так красиво. Попрощавшись, катер рушив. Изза великих хвиль їхали ми відносно повільно, раз у раз пригальмовуючи на черговому гребені, але це не дозволило мені нормально зняти те, що я хотів. Більш менш урівноважиться вдалося тільки у Листвянки. Припаркувалися ми в парі катерів біля причалу, перескакуючи по яким ми потрапили на берег.