Автоподорож до витоку волги

Отже, приблизно 15 років по тому я вирішив знову відвідати витік Волги. Маршрут наш пролягав з міста Осташков, до кінцевої точки приблизно 70 км.

Дорога з Осташкова до витоку Волги

О 10:50 ми стартували з околиці Осташкова. Відразу ж після виїзду з міста йде дорога поганої якості. Це траса Р-89. У минулому році люди в інтернеті скаржилися, що ця автодорога була вся в ямах. В цьому році ями заклали, але зробили це недбало: замість тріщин в асфальті з'явилися горбки. Їхати як і раніше некомфортно, машину трясе. Середня швидкість автомобілів на цій ділянці становить 50 км / год.

Автоподорож до витоку волги
Кілометрів через п'ять стан асфальту поліпшується, але дорогу хорошою я назвати не можу.

Після села хітину ми зупинилися на узбіччі, щоб провести фотосесію і піраміди Голоду. Піраміда створена в 90-і роки і має свою назву за прізвищем свого творця. Далі стан дороги різко поліпшується, і наша машина мчала аж до Свапуще (приблизно 50 км від Осташкова) зі швидкістю 90-100 км / год.

У Свапуще буде покажчик на витік Волги, тут треба буде повернути ліворуч. Як тільки село закінчиться, закінчиться і асфальт. Далі довелося їхати по грунтовці до села Волговерховье (20 км від Свапуще). Дорога непогана, але іноді зустрічаються ділянки на зразок пральної дошки.

Автоподорож до витоку волги
За пару кілометрів до Волговерховье ми побачили покажчик на Ольгин хутір. Це фермерське господарство, про нього докладніше я напишу нижче. Відразу ми не стали заїжджати, так як планували там купити молочні продукти. Щоб вони не зіпсувалися, ми вирішили повернутися сюди на зворотному шляху.

Пам'ятки витоку Волги

Якщо ви зголодніли то поїсти можна в кафе, яке знаходиться в селі або заїхати на Ольгин хутір. Наскільки я зрозумів господар у цих закладів один. Але на хуторі ви зможете безкоштовно подивитися експонати місцевого музею.

Описувати визначні пам'ятки витоку Волги я не буду, просто виставлю фотографії. Адже краще один раз побачити, ніж сто разів почути. Перерахую лише ці пам'ятки:
  • Сам витік Волги;
  • Пам'ятний камінь зі зверненням до подорожньому;
  • Дві церкви;
  • Пам'ятник святителю Миколаю.

Автоподорож до витоку волги
З моменту мого останнього відвідування витоку Волги тут збудували нову церкву, в цей день вона була закрита. Зате нам вдалося відвідати другу, старішу (1902 рік). Це храм перетворення Господня. Церква побудована з червоної цегли. Має дзвіницю з діючою дзвіницею. Перед підйомом на дзвіницю відвідувачам наполегливо пропонується внести пожертвування на храм. З дорослих береться плата не менше 50 рублів з людини, діти безкоштовно. За процесом внесення пожертвування ніхто не стежить, просто на вході стоїть ящик, куди треба опустити грошики. Так що, на дзвіницю можна піднятися «зайцем», санкцій не буде. Ми, звичайно ж, по-чесному оплатили свій підйом на дзвіницю.

Треба визнати, це коштувало того. Якщо на дзвіниці Нілов пустелі можна милуватися просторами Селігеру, то тут не менш красиво, але замість озера красу створюють безкраї поля.

Ольгин хутір

Після огляду визначних пам'яток витоку Волги ми вирушили на Ольгин хутір, який знаходиться в двох кілометрах від села Волговерховье.

Як тільки ми згорнули на хутір, назустріч до нас вийшла скромна сором'язлива жінка. Вона провела нас в спорудження типу сарай. Тут було обладнано кафе, де подавали їжу, приготовану з власних продуктів. Прямо на базі цього кафе оформлений музей старовинних речей. Тут є все, що вдалося відкопати в місцевій землі або знайти у місцевих бабусь.

Що я можу сказати про все побачене. Заїхати сюди не буде зайвим. Їсти тут чи ні, кожен вирішує сам. Один великий млинець зі сметаною коштує 100 рублів, чай з м'ятою 50. Це не магазинні млинці, а випечені будинку. Я особисто ніяких захоплень з цього приводу не зазнав, слава богу у мене вдома млинці печуть на молоці регулярно. На смак звичайні домашні млинці. Н все одно варто відзначити, що це не якісь там напівфабрикати з магазину.

З приводу оформлення кафе мені теж є з чим порівнювати. Подібне кафе я відвідував в Польщі. але там все оформлення піднято на вищий рівень. Треба визнати, що ідея створення Ольгин хутора, ідея дуже цікава, але втілена вона якось по-простому.

Ну і третя претензія, посуд в якій подають їжу, явно, з бабусиної буфета, вся покоценная. Немає можливості придбати нову, використовуйте одноразову. А так, на Ольжиним хуторі все круто. Шкода нам не вдалося купити у них сир і сметану, до моменту нашого приїзду все розібрали.

Всього на огляд визначних пам'яток витоку Волги і Ольгіного хутора у нас пішло 2 години. За півтори години ми повернулися в Осташкові. Таким чином, на поїздку ми витратили п'ять годин проїхали 140 км і залишилися задоволені.

У статті не розміщено і половини фотографій, які нам вдалося зробити.
Всі фотографії можна подивитися в спеціальному розділі.

Гість: Дуже красиво і якось самобутньо чи що. Спасибі а докладна розповідь, тому що іноді хочеться відвідати якусь "нашу" пам'ятка, але на навігатор сподіватися не доводиться і відвідування відкладається. А тут все доступно описано, треба їхати))

Гість: А може весь колорит і криється в їжі зі старої посуду з "покоцать" краями? Як зараз пам'ятаю стару дерев'яну ложку у бабусі, з відірваним краєм, запах борщу і особливий присмак їжі. Я борщ тільки і їв з цієї ложки. Будинки мама мене не могла змусити, а у бабусі не відірвати було. Картопля в мундирі з чавунця - м'ясо не потрібно було, огірок, помідори і картопля - їжа богів. Старовинний колорит - це добре. Звикли ми зараз до всього пластмасового і одноразовим, а це ж хімія. Як би не говорили про екологічності пластика.

Гість: Одна справа будинки, інше у сторонніх людей

Гість: Сам Живу на Волзі, кожен день її з вікна бачу, у нас вона шириною 1-1,5 кілометра, але я ні коли не замислювався, що вона з маленького струмочка починається, а вірніше з сотні таких чистих і прозорих. Взагалі завжди вважав, що у Нас в Росії своїх пам'яток вистачає, північ взагалі мало хожений ..

Гість: Із задоволенням прочитала Ваш розповідь і подивилася фотографії, в порівнянні з тим, що я бачила раніше - небо і земля. Все будується, ушляхетнюється. Сподіваюся, що покоценная посуд коли-небудь теж залишиться в минулому.