Анталія самостійно покупка авіаквитків, збір сумок і переліт

У цьому пості я розповім про те, як ми планували свою подорож і добиралися до Анталії.

Перша фотографія в Анталії - набережна Середземного моря.

З якого аеропорту України краще летіти до Анталії

В Анталії безпосередньо в Україні літають, на жаль, тільки чартери, всі інші перельоти через Стамбул. Тому і ціна вище, ніж якщо летіти з Москви або Пітера.

Так як ми постійно проживаємо в місті Маріуполь, в якому є свій аеропорт, але через військові дій він закритий, то і вибирати місце вильоту ми могли з декількох варіантів. Поруч з нами знаходиться аеропорт міст Запоріжжя, Дніпропетровськ, Харків. З них трьох літають рейси на Стамбул різних авіакомпаній.

Скориставшись, як завжди, сервісом tickets.ua. я подивилася вартість перельоту з різних аеропортів України в Анталію:

з Дніпропетровська на двох переліт туди-назад коштував більше 17 тис. грн (близько 750 дол.);

з Харкова - близько 13 тис. грн (десь 570 дол.);

із Запоріжжя трохи більше 10 тис. грн (450 дол.).

Виліт з Дніпра був такий дорогий, так як там була компанія TurkishAirlines і зручне денний час. Але так як ми, все-таки, намагаємося економити на транспорті, то вибрали політ із Запоріжжя на літаку компанії AtlasJet. Однак підступ в тому, що час вильоту в Стамбул було дуже незручне - вночі в 4.00, потім дві години між літаками і в 9.10 приліт в Анталію. Природно, тому і така низька ціна, при тому що і купували ми квитки всього за два тижні.

Що взяти з собою в Анталію на тривалий відпочинок восени

Тому, ми запаслися безліччю літнього одягу, однак не забули і про осінню (теплі кельми, куртки, шапки і шарфи), займаючи таким чином таке потрібне простір в дорожній сумці. А то раптом станемо, а одягнути нічого))). У нас ще була з собою сумка для взуття, в яку ми засунули і дещо з їжі.

Тепер скажу, що ж нам дійсно знадобилося в Анталії:

1) вся літній одяг, кепки, купальники: деякі дні були прямо-таки особливо жаркими, а так, вдень ми ходили в літньому, а увечері могли одягнутися тепліше;

2) легкі спортивні костюми (мені подобаються бавовняні). У них дуже затишно прогулятися по набережній Середземного моря, посидіти на лавочці в парку. А після купання в морі, якщо вітер, кофтою можна прекрасно утеплитися;

4) спортивні курточки, розраховані на вітер і температуру близько +5, +10. У мене така є Colambia з внутрішнім сріблястим покриттям в крапочку - якраз для погоди, коли з гір ввечері подує вітер і захочеться одягнутися.

5) знову ж таки, якщо ви боїтеся вітру, легкий шарф, який можна красиво пов'язати на голову)))

6) вкотре беру з собою красиву вихідну одяг, але так і не виходить її куди-небудь надіти. Але надія на це залишається)));

7) для себе на випадок осені я взяла трикотажну кофточку, ще одну купила в Анталії в магазині LC Waikiki (смішну назву, але речі нормальні). Одягла кілька разів, коли їхали гуляти в місто ввечері. У Андрія теж була красивенная напіввовняна кофта, проте він її не одягнув жодного разу. Тому чоловікам беріть по-менше одягу, на них можна заощадити місце в сумці.

Крім речей, хотіла я ще взяти блендер. Навіщо? А тому що ми дуже любимо робити самі сирно-фруктову суміш, а не купувати готові, в які додали всяких ароматизаторів, смаків і барвників. Але в поспіху зборів, я його забула. Виявилося, що і правильно, тому що в Туреччині купити сир в звичному нашому розумінні не можна, та й сметани теж. Тут продають різні сири і йогурт (майже в відрах). Ось так наші сумки хоч на блендер стали легше.

Разом, два рюкзака по 40 літрів, велика сумка не коліщатках, середня в ручний багаж і несесер на довгому ремені. При поїздці в Стамбул ми обійшлися великий дорожньою сумкою, одним рюкзаком і несесер, але і були ми там всього два тижні в одній порі року.

Тур на мікроавтобусі Маріуполь- аеропорт Запоріжжя

Щоб вчасно встигнути на свій літак, ми вирішили їхати в Запоріжжя на автобусі, благо через війну цей вид транспорту для Маріуполя залишився відкритим. Заздалегідь ми прийшли і купили собі квитки з багажними місцями. Обійшлося нам це в смішну суму близько 300 грн (14 дол.) На двох. Можна було викликати таксі, але тоді це б коштувало близько 70 дол. і ми вирішили, що нічого, поїдемо на автобусі. Колишній наш досвід нічого поганого про цей спосіб переміщення не підказав.

Приїхали ми майже до відправлення і ніяк не могли знайти наш автобус. Виявилося, що ми були надто оптимістично налаштовані і підходили до великих двоповерховим, а потрібно було шукати мікроавтобус. Так, це був мікроавтобус, хоч і Mercedes. Але найсмішніше було в тому, що він був сповнений по вінця не тільки людьми, а й їх сумками. Ми залишилися винні в тому, що прийшли пізно на посадку і наші місця зайняли. Але хвилинне розгляд, і ми вже сиділи на своїх місцях. Правда наш багаж їхав на нас, крім великої сумки, яка стояла в проході і заважала стоять пасажирам - стояти, а виходять і входять - виходити. Ось так, перевалюючись на ямах (так як маршрут йде через найгіршу дорогу, а не ту, по якій ми звикли їхати на машині), підскакуючи на вибоїнах, поступово ми дісталися до Запоріжжя, попутно розвіз більшість пасажирів по містечках і селах. Я ще опускаю розповідь про те, як ми пробили колесо і стояли в полі на вітрі, трясучись від холоду, поки водій його міняв.

Анталія самостійно покупка авіаквитків, збір сумок і переліт
Це ще не зовсім заповнена маршрутка))).

Аеропорт міста Запоріжжя

Прибувши на автовокзал Запоріжжя о 21.30, ми вирішили в аеропорт поки не їхати, так як, в принципі уявляли собі, що нас там чекає.

Анталія самостійно покупка авіаквитків, збір сумок і переліт
Поневірялися по нічному Запоріжжю))).

Тому поїхали в МакДональдс - притулок нічних мандрівників. Зігрілися там чаєм, підкріпилися, посиділи в інтернеті, і коли він закрився в 12 ночі, поїхали в аеропорт. Таксі від центру Запоріжжя до аеропорту обійшлося нам в 90 грн (4 дол.), Тоді як поїздка з аеропорту Анталії в Хурму - в 70 лір (25 дол.), А відстань, мені здається, трохи менше.

В аеропорту було темно і холодно. Десь в кутку радянського залу очікування чхали і кашляли дві пасажирки нашого рейсу, і нікого. Ми стали шукати представників авіакомпанії, щоб десь погрітися, так як холод проймав до кісток.

Анталія самостійно покупка авіаквитків, збір сумок і переліт
А вночі світить один ліхтар над входом в будівлю аеропорту. Просто жесть.
Так виглядає загальний зал очікування днем. Уявіть, що вночі світить по одній лампі в кінцях приміщення і холодно так, як на вулиці.

Постукавши в різні двері і знайшовши людей, дізналися, що можна піти в кафе. Туди ми і вирушили. В кафе було тепло (UFO гріло грунтовно), працював телевізор, лежали журнали, був безкоштовний інтернет. Ми замовили каву, похрустелі своїм печивом, відігрілися і дико захотіли спати. Але, на щастя, в аеропорт стали прибувати інші пасажири, стало ясно, шумно, хвилююче.

Чекаємо виліт в Стамбул

На стійці реєстрації та митниці (вони в аеропорту Запоріжжя розташовані в одному приміщенні невеликій площі) теж стояли обігрівачі, тому стало веселіше. Доброзичливі дівчата зареєстрували нас відразу на два рейси Запоріжжя-Стамбул і Стамбул-Анталія, а митниця без проблем пропустила. Не сподобалися мені дівчата з системи безпеки, які забрали у нас дві пляшки Активії, коли, води і мій крем. Ось можна проносити в ручній поклажі обсяг, більше 50 мл.

Стійка прикордонного контролю в запорізькому аеропорту знаходиться на вході в хол другого поверху. Там теж проблем ніяких не було і ми зайшли в зал очікування - стандартні залізні сітчасті лавочки. Утеплити з усіх боків, я прилягла на сумки, а Андрій стійко сидів, Новомосковський Facebook. Остаточно відігрілися ми в літаку, який плавно злетів і приземлився в Стамбулі. З усього польоту пам'ятаю красиві види нічного Запоріжжя з повітря, які, на жаль, ніяк не вдалося добре сфотографувати.

Анталія самостійно покупка авіаквитків, збір сумок і переліт
Перед зльотом в Стамбул. Літак заповнений майже повністю.
Нічне місто з ілюмінатора літака.

Стамбул - Анталія

Прилетіли ми в аеропорт Ататюрка якось непомітно для мене. Прокинулась я, коли ми вже приземлилися. Нас з Андрієм вразив вигляд парку літаків, які стояли на приколі. Як машини стоять на парковці, так різні літаки, вишикувавшись в шеренги, стояли в цьому аеропорту. При цьому, один за одним вони злітали і приземлялися - такий нескінченний потік літаків ми бачили вперше.

Не знаю на яку «парковку» ми сіли, однак везли нас звідти на автобусі по всяких задвірках через весь аеропорт. Так як ми прилетіли на міжнародний термінал, а далі нам летіти з внутрішнього, швиденько пішли його шукати. Пройшли прикордонників, отримали штампики, і намотали не знаю скільки кіл і сотень метрів, поки знайшли наші ворота. Знову намагалися поспати в очікуванні літака, але тиша в Туреччині в громадському місці - це нереально. Посадка на рейс почалася не за годину, як годиться, а хвилин за 15 до вильоту. Як не дивно, все встигли))).

Так як нас зареєстрували ще в Україні, то місця нам дісталися козирні - близько аварійного виходу, де можна зручно витягнути ноги і ніхто не опустить на тебе своє крісло. Після скромного сніданку можна було піти спати))).

аеропорт Анталії

Переліт зі Стамбула до Анталії я пам'ятаю смутно через дрімоту, але на підльоті початку визирати в ілюмінатор - гори, море, місто - все було новиною і цікаво.

На виході з літака нас зустрічала співробітниця компанії. Виявилося, що багаж наш приїхав в міжнародний термінал аеропорту Анталії, а ми - у внутрішній. Тому нас на віп-мікроавтобусі з шкіряними сидіннями перевезли в міжнародний термінал, де ми ще півгодини чекали на свій багаж.

Так як ми були одягнені по осінньому, в Стамбулі нам довелося поступово роздягатися, але коли ми вийшли з будівлі аеропорту в Анталії - виявилися в справжньому літі. І це було прекрасно - сонце, синє небо, пальми, тепло, ура!

Ми не відразу поринули в самостійне життя в Анталії, так як нас зустрічав знайомий, який пояснювався з таксистами і розповів нам, що і як є в цьому місті, провів екскурсії по центру і допоміг зняти квартиру. А через півгодини ми були вдома. І вже в перший день, не лягаючи спати після нічних перельотів, пішли на базар, але про це інша історія;).