Відпочинок на оз

Є у нас, для кого-то дивна, сімейна традиція - кожен свій день народження відзначати виключно удвох де-небудь на природі, подалі від будинку. У минулому році це були Балхаш і Іссик-Куль. У цьому вирішили відправитися на Алаколь підлікувати нерви і поправити імунітет. Як ми добиралися до озера можна знайти інформацію і ТУТ.

З Алмати виїхали в 05-00, а в 15-00 вже випробували воду на березі акші.

Прокотившись по селищу, вирішили з'їздити в Коктума.

Відпочинок на оз

Не дивлячись на одвічну людську паніку, що все потрібно якщо не викуповувати, то бронювати заздалегідь, місць в обох селищах виявилося більш ніж достатньо.

Ціни від 3500 тенге у приватників і від 5000 тенге з людини за ніч - в пансіонатах. Зазвичай в цю суму включено триразове харчування.

Так як у чоловіка були іменини, а з Алмати ми везли (так, так, ненормальні!) Замаринований шашлик, вирішено було першу ніч провести на березі, а на наступний день, не поспішаючи, підшукати цивілізоване житло.

Відпочинок на оз

Години дві у нас пішло на пошук гідного місця для романтика. Місць, насправді, було багато, АЛЕ то аж надто людні, то через чур засмічені нашими "інтелігентними" відпочиваючими.

А потім, зовсім випадково, ми виїхали до самотньо стоїть в степу дому.

Хлопець, колупатися у дворі, на питання чи можна проїхати до озера, урочисто оголосив, що можна, але територія тут приватна і, тому, платна - 400 тенге з людини в добу. Заінтригував, ми вирішили подивитися, що ж там може бути такого цікавого.

Відпочинок на оз

Виявилося, в абсолютно чудовому джігідовом лісі розташований кемпінг. Відстань від п. Коктума до нього близько 7 кілометрів уздовж берега.

Чим ближче до озера, тим більше різнотрав'я.

Навколо багато квітів і неймовірну кількість самих різних метеликів.

Відпочинок на оз

Чому то відразу стало зрозуміло, що час на пошуки було витрачено не дарма.

На території кемпінгу ми нарахували близько тридцяти машин. В основному, з Алматинської і російськими номерами. Тут і там виднілися цілі наметові містечка з шатрами, мангалами і іншими туристичними наворотами.

Гуляли молоді матусі з немовлятами у візочках, грали собаки і навіть був помічений величезний рудий кіт з здивовано виряченими очима.

Відпочинок на оз

Що важливо, пляж тут був широким, з пологим спуском.

У перші ж хвилини я здобув собі нову подругу на ім'я Джекеша.

А ще через півгодини біля розбитої намети весело потріскував вогонь. Благо, намет і мангал завжди їздять разом з нами в багажнику про запас, який рано чи пізно, але неодмінно настає.

Відпочинок на оз

Ужик Гоша, він же Гога, він же - твоюжматьуберітеегоктонібудьябоюсь!

До вечора розпогодилося і навіть трохи посансетілось.

День народження, однозначно, вийшов таким, що запам'ятовується.

Відпочинок на оз

Нам трохи не пощастило з погодою: кілька разів йшов дощ, але вода практично завжди була теплою і ми купалися.

Кемпінг складається із затишних галявин, де мешкає багато живності, літають удоди, ростуть грибочки. На території організовані туалети, стоять столи, лавочки, вивозиться сміття, а у господарів можна купити домашні коржики і мед.

На наступний день ми вирішили залишитися ще на ніч, а потім ще на одну.

Відпочинок на оз

Коли друзі скидали мені фотографії переповнених пляжів Коктума, де нікуди впасти яблуку, я щиро вірила, що ми знайдемо свій, на якому не доведеться боротися за місце під сонцем або під дощем.

Знайди на фотографії хлопчика. Знайшли? А тепер знайдіть чайку.

Вода в озері просто пісня: ласкава, приємна тілу і трохи мильна.

Відпочинок на оз

У сонячний день Алаколь і все навколо перетворюється.

А гори вдалині так і манять до себе.

Напевно, не кожен сприймає для себе такий формат відпочинку. Хоча сусіди, судячи по автомобілях, здавалися далеко не бідними людьми. Одна сім'я, з якою ми познайомилися, приїжджає в це місце ось вже шостий рік і ніякими пряниками їх не заманиш в пансіонати. Правда кажуть з минулого року плата збільшилася з 350 тенге аж до 400 тенге. Криза, однако!

Відпочинок на оз

Люди навколо виявилися доброзичливі, отака секта любителів природи.

Наш сусід по галявині, алматінец середніх років з двома дітьми і малим, гіпер-активним племінником приїхав в базовий табір на другий день. Дві доби до цього вони жили в одному з "готелів" в Акчах. Як він сказав, заплатили 40000 тенге і так не зрозуміли за що: задушливі маленькі вагончики і харчування на рідкісного любителя. Хоча тут, напевно, кому як пощастить.

Нас запрошували на чай, пригощали варенням і свіжоспійманої рибою. Просто так пропонували продукти, віталися і бажали доброї ночі. Боже, я сто років не відчувала себе настільки в своїй тарілці, як в ті чотири дні.

Відпочинок на оз

Щовечора ми влаштовували тематично-гастрономічні сети.

Навіть не пам'ятаю, коли в останній раз я їла запечену на вугіллі картоплю.

В один із днів, вирішили з'їздити в сторону гір. Дорога лежала через ж / д роз'їзд "Коктума", він знаходиться приблизно в 3 км від кемпінгу. Відпочиваючі мотаються туди за питною водою і для поповнення стратегічних запасів.

Відпочинок на оз

Задумка дістатися до гір так і залишилася задумкою. Траса в сторону п. Достик (Дружба) виявилася роздовбаній до такої міри, що ми побоялися залишити на ній більшу частину ходовки і розвернулися в сторону цивілізації.

Колись давним-давно, у восьмирічному віці, я вже їздила по цій дорозі. Але тоді вона здавалася ідеальною, а гори нібито були ще величніше.

По цій трасі розташовано лікувальне озеро Жаланашколь (голе озеро) хвилинка вікіпедисти: озеро, яке не має ні поверхневих приток і ніяких стоків. Популярно як місце грязелікування. Вода в озері солона сульфатно-гідрокарбонатно - натрієва. За заболочених берегах багато солоної глини з перегнившей озерної рослинністю.

Відпочинок на оз

У загальному і цілому, від Учарала дорога хороша тільки до п. Акші, далі, до Коктума - худо-бідно по ямах, але едется, потім починається повне бездоріжжя, хоча, можливо, я погано знайома з цим словом і сію смуту.

Дорога до п. Кабанбай (Андріївка) через гори.

Оз. Алаколь, вид з боку гір.

Відпочинок на оз

Природа, навколо, безумовно, красива.

Піймавши облизня, вирішили заїхати в Коктума.

Одна з центральних вулиць Коктума.

Відпочинок на оз

Ціни в середньому приблизно на 50-100 тенге дорожче алматинских. Пиво - від 200 тнг, коньяк начебто бренді бачили за 1300 тнг (у нас такий 750 тнг), напівкопчені ковбаси - 1600 тнг, шоколад плитковий - від 280 тнг, чай пакетований - від 250 тнг, насіння, сухарики - від 160 тнг, помідори - 450 тнг, огірки - 350 тнг, кавуни - 90 тнг за кілограм і т.д.

Лікувальну грязь з Жаланашколь продають по 500 тнг за кілограм.

Прикупивши трохи ласощів, вирушили "додому". Ми мали прощальний вечір з новими друзями перед поверненням в Алмати.

Відпочинок на оз

На Алаколь ми пробули чотири дні. Цей недовгий бойскаутський відпочинок, особисто для мене, виявився справжнім одкровенням. Виявилося, я можу жити в наметі більше однієї ночі і не істерити. Виявилося, жучки-павучки - цілком собі милі створіння, які бояться тебе не менше, ніж ти їх. Виявляється, я зовсім забула, яким оксамитовим, з діамантовою розсипом зірок, буває небо за містом. Виявляється, круто слухати шелест хвиль вранці, а засинати під стукіт крапель дощу про крила намети. Виявляється, здорово сидіти біля багаття і розмовляти про все на світі. Виявляється, можна жити НЕ залипаючи в інтернеті і не дивитися на годинник кожні п'ять хвилин. Виявляється, за смішні гроші можна отримати задоволення не менше, ніж за стотищмілльyoнов. Такі справи.