Ватопед (моя поїздка на Афон) - мої статті - каталог статей - російський паломник

Вставши вранці, я пішов трохи хвилюючись за діамонітіріон, отримав його за 5 хвилин і пішов купувати квитки на пором.

Підійшовши до каси я побачив паломників очікують відкриття каси і серед них двох молодих хлопців говорять то по грецьки, то по українськи ...

Квиток на пором "Святий Пантелеймон"

Познайомився, вони з батьком живуть в Афінах, вчаться - один з них в інституті а другий в коледжі, а їх батько будівельник, родом вони з України з Івано-Франківська. Купивши квитки я забрав свій рюкзачок і попрямував на пірс до якого підходить паром, на фотографіях він у Вежі.

Вежа в г.Уранополь

На поромі знову зустрілися з цією сім'єю, виявилося що вони ще не воцерковлені, про Афон нічого практично не знають, але яка невідома сила їх штовхала туди ... Ну я то теж все це проходив.

Пором "Святий Пантелеймон"

Сидимо на верхній палубі, милуємося краєвидами Афонської гори, поруч з якою припливом, фотографуємо чайок, які випрошують хліб у паломників.

Попереду мене встали двоє чоловіків, на вигляд іноземці ... але заговорили чистою російською мовою. Я встав і підійшов познайомитися з ними.

Олександр Сєров і Валерій Дельгорж (Бельгія)

Виявилися паломники з Бельгії, Олександр Сєров і Валерій Дельгорж, вони супроводжують групу паломників з України. А в групі.

Владика Пантелеімон (Архієпископ Івано-Франківський, Україна, М.П.),

Архімандрит батько Арсеній

(Настоятель Петро-Павлівського монастиря м Шацьк Україна)

отець Олександр (Біла церква Україна)

Протодиякон отець Василь (Почаївська Лавра)

парафіяни храму на честь Ікони Божої Матері Живоносне Джерело, г.Льеж, Бельгія

Олександр Сєров і Валерій Дельгорж

Відомий кінорежістер Олександр Столяров (канал Культура)

І ще п'ятеро високопоставлених мирян з Києва.

Українська група на чолі з Владикою Пантелеймоном

Розговорилися і я запитав дозволу приєднатися до їх групі, дізнавшись що вони їдуть в монастир Ватопед, куди і я прямую.

Владика Пантелеімон благословив, і я з вдячністю Богові та Богородиці приєднався до їхньої компанії.

Якби я так і їхав один, то зійшов би на кінцевій зупинці порома, на причалі Дафні, і звідти поїхав би на автобусі в адміністративний центр Афона - Карієс.

Але плани змінилися настільки як я був уже не один ...

Висадившись в Дафні ми через деякий час пересіли на інший пором Свята Анна, і попливли навколо Афона подивитися монастирі з моря. На поромі Свята Анна познайомився з монахом з Карула, батьком Адріаном і зміг передати йому свої записки за здоров'я та за упокій.

Поки ми плавали, нам замовили автобус з виїздом з Дафні прямо в монастир Ватопед, не заїжджаючи в Карієс.

Центральна площа монастиря Ватопед

Приїхавши в Ватопед, нас розселили в паломницької готелі - архондарик, і після цього російськомовний монах, отець Досифей провів екскурсію по монастирю. У 17-00 перша служба на Афоні!

Настоятель монастиря отець Єфрем і наш Владика Пантелеімон разом вели службу на грецькому і російською мовами!

Російські паломники раділи!

Після вечірні вечерю в трапезній навпроти храму, при виході з трапезної, по праву руку Владика Пантелеімон благословляв виходять а по ліву руку монахи - кухаря схилилися як би просячи прощення якщо не догодили в якості їжі. На площі навпроти ми підійшли під благословення батька Єфрема.

Ну а про вечерю можна сказати тільки одне хороше, все було дуже смачно і ситно, великі порції, хто не наївся брали добавки. Вставши за столами, за дзвінком все почали молитися, так само по дзвінку присіли і почали трапезу, в цей час черговий монах читав житія Святих на грецькій мові, потім виступив батько Єфрем і Владика Пантелеімон.

Після вечері всі пішли в храм на поклоніння Святинь монастиря. Знаменита чудотворна Ікона Божої Матері Всецариця зустріла нас в храмі, ми приклалися до неї з трепетом і повагою.

Зліва ікона Божої Матері Всецариця

Винесли на спеціальний столик Пояс Богородиці, більшу частину Животворящого Хреста Господнього, главу Григорія Богослова і главу Іоанна Златоустого, новоявленого чудотворця Євдокима. У Ватопед так само знаходяться чудотворні ікони Божої Матері: «Антіфонітріа» ( «Предвозвестітельніца», «Жівопріятная»), «Віматарісса» ( «вівтарниця», «Ктиторський»), «Отрада» ( «Втіха»), «Параміфія» ( « Увегцаніе », XIV ст.),« Пантанасса »(« Всецариця »,« руйнувальниць ракової виразки »),« Піроволіфіса »(« простреленою »),« Елеоврітісса »(« Елеоточівая »,« Дохіарісса »),« Есфагмені »(« заклать »).

Після цього у нас був вільний час до Утрені та Літургії, Утреня починається в 4-00 і в 5-30 Літургія. У деяких монастирях які вдалося нам відвідати на Афоні утреня починалася в 3-00, Літургія закінчувалася в 7-00 і після неї був сніданок.

У понеділок, середу і в п'ятницю трапеза один раз в день.

Прожив в Ватопед я дві доби і довелося прощатися з українською групою, подружилися вже так близько що навіть сльози на очах виступили коли проводжав їх на автобус. Далі вони поїхали в монастир Святого Пантелеймона, а я залишився після благословення архондарічного і Владики Пантелеімона чекати свого товариша Гліба, який 3 травня в'їхав на Афон. Приїхав він вже до вечора з познайомилися в Уранополісе Андрієм (російський Кіпріот).

Андрій і Гліб на пристані Ватопед

Переночувавши третю ніч в Ватопед, ми вже втрьох спустившись на пристань монастиря, попливли на поромі в монастир Хиландар (Сербія).