Тоскана з дітьми

Тоскана - ідеальне місце для поїздки з дітьми. Тут кожен, навіть найменший, член сім'ї обов'язково знайде для себе те, що він відвезе з собою - в валізі або в серце. Крім дух захоплюючої краси, тисячолітньої історії, смачною їжі і сонця в Тоскані, як і в Італії взагалі, добре ставляться до дітей - місцеві жителі зроблять вашу подорож незабутнім для дітей!

Прилетіли ми до Флоренції (точніше, запізнившись на стикувальний рейс на Флоренцію, ми прилетіли в Пізу, а звідти авіакомпанія Люфтганза безкоштовно доставила нас до Флоренції на таксі, але це деталі)), і провели там два дні, потім взяли автомобіль напрокат і перемістилися в Монсуммано Терме, де оселилися в колишньому монастирі XIVвека на самій вершині гори. Звідти ми подорожували в Пізу, Лукку, Пістойєю, Вінчі, Віарреджо, Прато, в загальному, по околицях. Окреме задоволення - вранці спускатися з гори і ввечері, на заході, повертатися. Дорога йде по лісі, по полях, і за кожним поворотом відкриваються неймовірні види. Одного разу ми навіть вирішили зупинитися і просто гуляти в лісі і знайшли покинутий кипарисовий сад і дзижчить дерево! На вершині, до речі, поруч з віллою, знаходиться ресторан із зіркою Мішлен, який тримає той же колоритний Фуріо, господар готелю. З його панорамних вікон (або їх відсутність в гарну погоду) відкривається вид на пів-Тоскани, а вишуканість страв заслуговує окремого поста.

Тоскана з дітьми, життя як освітню подорож

Якщо будете там, передавайте Фуріо привіт і обов'язково розпитайте, куди він радить поїхати і що подивитися. Нам він порекомендував відвідати терми на відкритому повітрі, існуючі з часів Римської імперії, але не в сусідньому містечку Монтесуманно Терме, де знаходиться великий курортний комплекс, а прямо в селі біля підніжжя пагорба. Це було незабутньо - природний гарячий басейн з мінеральною водою в оточенні пагорбів і квітучих дерев! А поруч - басейн з б'є з-під землі крижаною водою. Басейн невеликий, по коліно, показаний при захворюваннях ніг. Дітям дуже сподобалося бігати з одного басейну в інший!

Другим місцем нашого проживання стала тихе село в К'янті, де ми оселилися на віллі XIVвека з власним садом і приголомшливим видом. Кожен номер має свій окремий вихід в сад. Господиня вілли Алессандра - нащадок перших власників! Вона щоранку накриває для гостей сніданок в саду (якщо хороша погода) або прямо в кімнаті, зриваючи м'яту для чаю на своїй грядці! З Сан Кашиано зручно подорожувати по К'янті, а також відвідати Сієну, Сан Джімініано і Вольтерру. І до аеропорту у Флоренції зовсім недалеко. У селі всього 10000 жителів, але є своя старовинна фортеця, а також місцеві дуже пишаються тим, що саме тут живе сім'я Антінорі, одна з найбагатших в Італії.

Наш план поїздки виглядав так:

1-ий день. Прибуття до Флоренції пізно ввечері. Зупинялися ми в пансіоні аннали, нам сподобалося.

2-ий день. Прогулянки по Флоренції (спочатку ми забралися наверх, на Площа Мікеланджело, і подивилися на місто з висоти, заодно проклавши майбутній маршрут)

3-ий день. З ранку - відвідування Уффіці (квитки зручно купити заздалегідь на сайті, на певний час, тоді ти просто забираєш їх у касі і заходиш в галерею, минаючи черги). Після Уффіці, пообідавши недалеко від Старої Площі, ми вирушили гуляти в Сади Боболі. Після ще трохи побродили по місту - найстарішою його частини. На заході послухали концерт на Золотому Мосту. І, взявши машину напрокат, вирушили в Сан Бастіана.

Тоскана з дітьми, життя як освітню подорож

4-ий день. Рано вранці ми вирушили в Пізу. Дітям не терпілося побачити знамениту башту, яка поблизу виявилася дивом різьблення по каменю. Крім вежі на Марсовому полі ще є що подивитися, повірте! Після огляду вежі і прогулянок по місту ми вирушили в Палеонтологічний Музей в старовинному абатстві - CertosadiCalci. Там гарчали динозаври зустрічають вас в древньому лісі, є справжні скелети динозаврів, акваріум з екзотичними рибами, і все це в чудовому старовинному будинку монастиря. Обов'язково сходіть на екскурсію по абатству (увійти можна тільки з гідом, проводяться, по-моєму, раз на годину або о другій годині) - навіть діти ахали, заходячи в зали, такої краси там інтер'єри. Це місце чудово підходить для закінчення дня з дітьми - дорослі насолоджуються стародавнім розписом стін, а діти грають з динозаврами.

5-ий день. З ранку у нас була Лукка - один з найкрасивіших старовинне містечко, стару частину якого оточує величезний фортечний вал. Зараз на цьому валу розбитий парк. Ми взяли велосипеди напрокат і каталися по валу, звідки відкривається чудовий вид на дахи і вежі міста. І, звичайно, піднялися на найвищу вежу Лукки (ми робили це в кожному місті). В Лукка на цій вежі теж сад з декількох дерев. )) Після Лукки ми довго гуляли на заході на нашу пагорба серед римських руїн.

6-ий день - Відвідали Вінчі, містечко, де народився Леонардо да Вінчі, де він хрестився і де досі зберігся його рідний будинок. Крім будинку, в Вінчі музей, де можна побачити всі винаходи Леонардо да Вінчі, прочитати про них і багато помацати руками. Кажуть, що саме види Тоскани в околицях Вінчі і зображував Леонардо на своїх полотнах. Ми порівняли - і правда, дуже схоже! Після музею і огляду будинку Леонардо, ми відвідали церкву, де його хрестили (купіль збереглася і використовується до цих пір!), А потім, накупивши свіжого хліба, сиру і помідорів, вирушили на берег моря - в Віарреджо, де влаштували пікнік. Хоча в травні купатися ще холодно, діти із задоволенням бігали в хвилях і будували замки на піску. Віарреджо відрізняється від інших тосканських міст, які ми відвідали. Там зовсім інша - приморська - архітектура, широкі вулиці, променад з пальмами і порт з яхтами і рибалками. І, звичайно, відмінні піщані пляжі з видом на всю Тосканську Рів'єру!

Тоскана з дітьми, життя як освітню подорож

З ранку ми погуляли по місту ткачів Прато, де і зараз виробляють шерсть у великій кількості. Старе місто, оточений могутніми стінами, зберігся практично в незайманому стані. Хлопчаки хотіли погуляти по Замку Імператора, побудованому ще в XIIIвеке, цього чуда військової думки того часу, зі складною системою підземних ходів. Ніякої експозиції там немає, зате зі стін фортеці відкриваються чудові види на місто. Після Прато ми відвідали Піенца, яку дуже рекомендував Фуріо. Римський папа Пій II, одна з найбільш значущих постатей свого часу, вирішив перетворити своє рідне місто в зразковий. Було це в XVвека, з тих пір там мало що змінилося. Погуляйте на заході в висячих садах Палаццо Пікколоміні на краю крутого обриву - незвичайно.

Оскільки на наступний день нам належало переїжджати в Сан Кашиано, ми вирішили ще трохи відпочити і набратися сил. Ми заїхали в Пістойєю, де, оглянувши собор XIIвека, накупили домашніх смакоти на ринковій площі, щоб відправитися на пікнік в зоопарк. Оскільки в Пістойєю майже не доїжджають туристи, на нас з чоловіком одноголосно цей містечко справив враження самого автентичного міста з усіх, де ми побували! Там ми відчули себе місцевими жителями: торгувалися на ринку, мили полуницю в фонтанчики на площі, пробували в крамниці місцеві сири і навіть взяли участь в демонстрації на центральній площі! А після поїхали в зоопарк. Якщо у вас є діти, обов'язково заплануйте поїздку туди, особливо в жаркий день. Зоопарк знаходиться практично в лісі, там тінистих, прохолодно, місця для пікніка знаходяться поруч зі страусами і величезними черепахами, тварин можна годувати і гладити. Умови для тварин там чудові, і є навіть пінгвіни. Загалом, ми отримали задоволення. А ввечері вирушили в терми плавати на відкритому повітрі - чарівно.

10-ий день. З ранку ми заїхали в Артіміно, типовий етукраінскій гірське містечко-фортеця, де живе не більше 300 осіб. Діти бачили таке вперше! Казкове місце, з чудовим видом на околиці, вузькими вуличками і крихітними будинками. Поруч знаходиться Вілла Медічі, яку за химерну дах називають віллою сотні димоходів. Ми подивилися на неї зовні, а всередину не пішли - вирушили в серце К'янті, Сан Кашиано ін Валь ді Пеза. Розташувавшись на віллі IlFedino, ми погуляли по місту (з дитячого майданчика відкриваються такі види!), Повечеряли в чудовому ресторані на віллі і підготувалися до подорожі по К'янті.

Ми подорожували по Кьянтіджане - знаменитій трасі № 222, що йде через все К'янті. За кожним поворотом - ті самі тосканські пагорби, долини і виноградники, які є візитною карткою області і які ми так часто бачимо на листівках. Хочеться не їхати, а йти пішки, дихати і дивитися! Тому ми дуже часто зупинялися гуляти! Обідали ми в головному містечку області - Греве-ін-К'янті, на ринковій площі, яку ще називають площу Квітів. З усіх балконів, з усіх вікон будинків, що оточують площу, звисають живі квіти, а на площі - квітковий ринок. Незабутній аромат, буйство фарб і відтінків. Звідти ми поїхали в Кастелліна-ін-К'янті, де прекрасно зберігся старовинний замок, що дав назву місту. Там тепер цікавий музей етрусків. І завершувала наш день екскурсія в BadiaaColtibuono - ми вибрали саме цю виноробню в старовинному абатстві, щоб послухати про вина і подегустувати одні з кращих, - і не промахнулися. Все: і дорога туди, і саме красива будівля, і види навколо, прекрасний сад, цікава навіть для дітей екскурсія (в старовинних підвалах так холодно!) - було просто здорово. З XIIвека там роблять вина за особливою технологією, і виходить чудово! Потрапити туди можна тільки з екскурсією, так як це приватна власність, про час екскурсій можна дізнатися на їхньому сайті. Ми були на останній екскурсії, близько 6 вечора.

Тоскана з дітьми, життя як освітню подорож

12-ий день - гуляли по Сан Джиминьяно з будинками-вежами і його околицях (обов'язковий пункт програми! З різних сторін місто виглядає по-різному, але завжди фантастично, можна вийти з міста в одні ворота, а повернутися через інші, як ми і зробили) у другій половині дня ми поїхали в Вольтерру, де знаходиться один з найбільш значущих музеїв етруської культури в Італії. Якраз пішов дощ, і ми відмінно провели час в музеї - сподобалося всім. Навіть дворічний Тьома з цікавістю розглядав етукраінскіх воїнів. Не пропустіть також етукраінскіе ворота на в'їзді в старе місто.

13-ий день - Сієна. Там найкрасивіший собор і найсмачніше, на мій погляд, домашнє морозиво, яке продають на розі площі IlCampo. Чоловік і діти не могли відвести мене від собору, а потім ми з працею покинули площу, стільки там усе! Але в Сієні ще є що подивитися: місто розташоване на 6 пагорбах, і з різних оглядових майданчиків місто виглядає по-різному.

У цей день ми летіли, тому з ранку просто погуляли знову по нашій селі, накупили сувенірів та вина (оскільки там не було туристів, купувати місцеві продукти виявилося дуже вигідно). А в обід поїхали до Флоренції, в аеропорт (їхати зовсім недалеко).

Тоскана з дітьми, життя як освітню подорож

Звичайно, щоб встигати так багато за день, ми виїжджали з готелю не пізніше 8 - 8.30 ранку. Наш малюк днем ​​спав в колясці, а іноді, нагулявшись, ще й в машині. Дорогу переносив добре - не вередував, а ввечері відразу засинав, тільки діставшись до ліжка.