Розповідь латвійця як я в Англію поїхав на заробітки

В Англії нас висадили з автобуса на станції Вікторія в Лондоні. Як виявилося, майже половина людей з того автобуса поїхали на полуницю. Пара поляків, людина 10 литовці і близько 15 латвійців. І всі ми чекаємо, коли нас заберуть в рабство. Чекали ми досить довго, близько 10 години. За цей час встигли познайомитися, погуляти по кварталу (йти далеко від вокзалу ніхто не наважувався), Хтось із цієї Арави розповів що нас чекає пекло по приїзду на місце, але запевнив що грошима не ображають. А ми сиділи на своїх валізах, немов сектанти розташувалися навколо оповідача і вуха розвісили. Тоді я отримав цінну інфу: яку картку купити щоб дзвонити додому за 5 пенсів за хвилину. Де купити таку картку - знайшов за пару хвилин. Звернувся в найближчий ларьок, там торгував індус. Купив я картку і став додому телефонувати, розповідати че почім. Як я вже говорив, десь через 10 годин, вже під вечір до нас приїхав автобус, в який ми дружно занурилися і вирушили на місце роботи і проживання. Їхали ми не довго, близько 3-х годин, так що причин такого тривалого очікування автобуса ми не знаємо.

Ось в цьому мені потрібно було жити з ще 3мя людьми. Всередині було 2 двоярусних ліжка, холодильник, мікрохвильова піч та комод. З посуду були тільки 4 пластикових тарілки, 4 вилки, 4 ложки і 4 пластикових склянки. Я швидко склав в холодильник ту пайку що мені передала матір, зайняв полку в комоді, склавши туди свої шкарпетки і знесилений ліг спати. З ранку прокинувся як після дикої пиятики, башка тріщить, моторошно хочеться пити і всі інші принади. Всіх новоприбулих зібрали купкою і ми почали слухати що нам говорив нашаніке. Говорила жінка на польському. Я нічого не зрозумів, рівно як і інші хлопці з Латвії. Литовці ж уважно вислухавши, донесли до нас що сьогодні ми не працюємо, а розберемося з документами, нам зроблять екскурсію по робочому місцю, покажуть як дістатися до міста, а вже завтра приступимо працювати.

Почали з екскурсії по полях, де росла полуниця, лохина і яблука. Величезні нескінченні парники, нескінченні поля, і натовпу робітників, на карачках збирають ягоди з грядок. На той момент я ще не зрозумів, у що вплутався, саме тому був в захваті від побаченого. Продовжили екскурсію походом в місто. Виявилося, що ці полуничні поля були на величезному пагорбі, а місто у його підніжжя. Так що дістатися до міста було досить легко - вниз по схилу йти десь годину. А ось з міста назад з продуктами виявилося інший завданням.

Розповідь латвійця як я в Англію поїхав на заробітки

Міському хлопчині, віджилому на шиї мамки 18 років і миру не видавшему, було важко. Але я чогось відволікся. Прийшовши в містечко під назвою Ледбері (Ledbury) я відразу побачив залізничну станцію на 2 платформи - туди і назад. Повз на шаленій швидкості проносилися круті поїзда. Пройшов повз станцію, дійшов до магазину. Півтора мати його години. На той момент я цього не знав, але цей магазин (Теско) в принципі вважається дорогим, а місцеві жителі вважають за краще базарчик що знаходиться трохи далі по головній вулиці. Зайшовши в магазин я довго бродив вздовж полиць з продуктами та іншої дичиною, що ніколи раніше не бачив. Я намагався знайти що можна з'їсти дитину, якщо є тільки мікрохвильовка і холодильник. Мій вибір припав на заморожені піци, пиріжки, і іншу напівфабрикатну дичину.

Я проклав в гуглі маршрут від місця, де працював до магазину, де купував протухти. Гугл стверджує, що йти 50 хвилин. Як би так, але це тільки в 1 сторону. Зверху на карті бачимо приблизну площу тієї території де збирають полуницю, знизу ж той самий містечко.

Але хорошого по-немногу =) розповім ка я про процес збору полуниці. Завдання моє стояла наступна: пройти по ряду грядок і набрати полуницю в пластиковий контейнер. Мені видалися спеціальні санки, в які можна скласти ящики, заповнені контейнерами з полуницею. Пройшов ряд - віднеси зібрану полуницю супервайзеру, він відзначить скільки ти зібрав і пиздуй на наступний ряд. Здавалося б, що складного полуницю збирати? А то що платять стільки, скільки назбирав. Саме тому збирають на перегонки. Пом'яти і забруднити полуницю можна. Чіпати руками не можна. Взяв за хвостик і будеш рвати. Загалом працював я досить повільно, багато зібраної мною полуниці відбраковуються. Відбраковані можна жерти самому. В кінцевому підсумку результат повинен бути приблизно таким. (Картинка з інтернет-магазину ТЕСКО)

Розповідь латвійця як я в Англію поїхав на заробітки

Кращими працівниками були звичайно китайці. Працювали вони в 2 а то і 3 рази швидше ніж середньостатистичний поляк. Поляк в свою чергу працював рази в півтора швидше мене. Ну я не сумував, збирав полуницю в ім'я вищої мети - привезти додому грошей! Я працював як чорт, копався в глині, в дощ і в спеку виходив в 5 ранку на поля або в парники (куди відправлять - туди і йшов), навіть дикий нежить і застуда з температурою під 38 не зломили мене, бо я знав що цей пекло закінчиться.

Не встиг я чухнуть, як це пекло закінчився. Близько 40 осіб просто звільнили, і я був в тому числі. Як пізніше з'ясувалося, приїхали болгари, яким вже давно забили місця. І стою я з валізою посеред поля, з опущеними руками і 300 фунтами в кишені, що я не витратив. Минуло рівно 3 тижні з мого від'їзду з дому, а я навіть не окупив свою поїздку, перебуваю в якійсь глушині де є тільки вокзал, супермаркет, базарчик, пара пабів і магазинчики. Без роботи, без знайомих, сам по собі.

Ось так я приїхав до Англії. Якщо сподобається - розповім як звідти поїхав =)

На цій ноті перерву історію, продовження напишу пізніше.