Подорож по зимовому криму

Вже давно я задумував сходити з друзями в зимовий похід по Криму. Так вийшло, що родом я з Криму, в походи по Криму ходив неодноразово, але взимку не доводилося ще жодного разу. Природа зимового Криму чудесна і різноманітна: в залежності від погоди (або везіння) можна, відвідавши одне і те ж місце, або опинитися в засніженій гірській Лапландії, або відкрити філію Туманного Альбіону, або зустріти пізню осінь або ранню весну. В якості місця проведення походу були обрані Ай-Петрі, Демерджі і Чатир-Даг. У цих місцях я вже бував раніше, хоч і не знав їх досконально. Переміщатися між ними дуже просто з заходом в цивілізацію (менше автономних днів далеко від населенке - менше продуктів потрібно брати з собою). Нарешті, саме на Ай-Петрі і Демерджі зосереджена найбільша кількість видів, які мені цікаво було зняти взимку.

У похід мені хотілося піти в невеликій компанії друзів, а не приєднатися до фото-туру, будь-ким іншим організованому (останні чотири подорожі у мене були саме такими). Щоб було більше гнучкості, щоб можна було самостійно і без компромісів розпланувати маршрут під власні творчі інтереси і бажаний темп подорожі. Залишалося тільки знайти таких друзів, які поділяють з тобою фотографічні інтереси і спрагу пригод і готових вийти заради них із зони комфорту. Протягом шести днів ми разом полювали за красивими видами, відчували радості і тягаря похідного побуту і мерзли на холоді.

Почали похід з Ай-Петрі. Із Сімферополя до Ялти добиралися на автобусі (приїхали на автостанцію), далі пересіли на інший автобус до Місхора, щоб піднятися на Ай-Петрі на канатній дорозі. Приїжджаємо в Місхор, виходимо з автобуса, автобус їде. І тут нас чекає перший облом! Канатна дорога виявилася закрита на ремонт. На наше щастя на нижній станції канатної дороги були спритні таксисти, готові відвезти пасажирів на Ай-Петрі до турбази КСС за ті ж гроші, скільки коштують квитки на канатці. Це вирішило проблему, але все одно шкода часу, втраченого на те, щоб доїхати до Місхора.

Подорож по зимовому криму

Першу ніч провели прямо на хребті, відійшовши трохи далі від зубців і станції канатної дороги, щоб цивілізація нам не заважала. Знайшли містечко, де, як нам здавалося, вітру було поменше. Ну, його дійсно було поменше, але тільки до тих пір, поки ми не встали там табором. А потім, коли вже було проблематично переселятися на інше місце, задула ветрюга. Загалом, нічка видалася прохолодною. Зате звідти добре проглядався берег, і нічне небо видалося безхмарним, так що можна було познімати зірки, не відходячи далеко від наметів.

Подорож по зимовому криму

Світанок зустріли на зубцях Ай-Петрі. Зубці - це один з найбільш впізнаваних символів Криму, у мене була давня мрія побувати на них саме на світанку. В цьому поході ми навіть піднімалися до них на світанку двічі (і один раз вдень), але мені цього здалося мало! Настільки там круто! Відчуваю, що доля ще не раз занесе мене на зубці в майбутньому.

Подорож по зимовому криму

Купола далеко - Бедене-Кир, Перепелиная гора. На ній розташована військова база.

Далі ми цілий день гуляли без нічого по Ай-Петринської яйлі (речі залишили в татарської чайхане на станції канатної дороги), виходили її всю вздовж і впоперек. Мені здається, що з Ай-Петрі я ознайомився досить ґрунтовно, можу там тепер ходити без карт і провідників.

10.

Другу ніч провели вже не в наметах, а в татарської чайхане на станції Ай-Петрі. Справа в тому, що хлопцям не дуже сподобалися морозні враження від минулої ночі. ) А в критому і опалювальному приміщенні всяко приємніше ночувати. Тим більше що по грошах це нам нічого не коштувало, було тільки умова замовити в цій же чайхане вечерю і сніданок, що і так цілком відповідало нашим намірам. Можна було сходити вранці до зубців, а по поверненню нас відразу чекав сніданок.

11.

12.

Цим днем ​​ми мали спуститися з Ай-Петринської яйли по Таракташской стежці. Це дуже цікава стежка. Цікава вона тим, що на початку спуску в неї багато відгалужень і легко промахнутися мимо основної стежки, потрапивши в мордохлёст. А також тим, що місцями ухил досить крутий, на снігу важко ставити ногу так, щоб вона не поїхала, по шляху багато ярів, слизьких каменів і коріння. Уявляю, як неприємно по ній йти в зворотному напрямку, наверх. Напевно, Таракташская стежка також дуже красива, місцями з неї через скелі і ліс відкриваються хороші види на узбережжі, але нас саме на цій стежці наздогнала негода, так що насолодитися цими видами не вийшло.

13.

14.

Таракташская стежка спускається до водоспаду Учан-Су, де можна або вийти на дорогу і доїхати на транспорті в Ялту, або перейти на Боткінської стежку і по ній дійти до Ялти (стежка закінчується в районі Поляни казок). Колись дуже давно, в минулому житті, я вже ходив по Боткінської стежці і пам'ятаю, що вона мені здалася дуже красивою. Але тоді була хороша погода, а в цей раз над нами нависли хмари, пішов спочатку сніг, а потім дощ - в таких умовах йти по Боткінської стежці було б не дуже приємно, тому ми від водоспаду поїхали на машині в Ялту.

15.

16.

Ялту ми використовували як перевалочну базу: переночували в теплі і затишку, відпочили, поповнили запаси провізії, підготувалися до наступної частини походу. Заодно рано вранці прогулялися по міській набережній.

17.

18.

19.

20.
Подорож по зимовому криму

Наступний пункт на карті нашого маршруту - Демерджі. На Демерджі ми піднімалися вже втрьох. Андрій вирішив залишитися в Ялті, сказав: "Не, ну нафіг ці ваші холодні ночівлі в наметах!". Довелося залишити, насильно тягнути людину наверх не можна. Благо логістика маршруту виявилася досить гнучкою навіть для такого несподіваного повороту подій. Швидко перерозподілили суспільну спорядження і втрьох вирушили на Демерджі.

21.

Взяли таксі до Променистого (дивно, але всім ялтинським таксистам доводилося на карті показувати, де це знаходиться, пояснення на кшталт "їхати до Ангарського перевалу, повернути праворуч за кілька кілометрів до перевалу" вони не розуміли), звідти піднялися через Долину Привидів на вершину Південної Демерджі і до вечора встали табором в ліску неподалік. Це місце ночівлі було куди приємніше, ніж пріснопам'ятна перша ночівля на хребті Ай-Петрі: тут практично не було вітру.

22.

Подорож по зимовому криму

Не було на яйлі і людей. Тільки конячки.

23.

Вранці на Демерджі привалив туман! Густий потік хмар піднімався на плато через Долину Привидів. Коли я побачив цю красу, то радісно похапали фотоспорядження і побіг до вершини Південної Демерджі полювати за хмарами. А чому не взяв з собою Сашу і Микиту, запитаєте ви? Тому що вони встали трохи раніше і вже встигли на той час розтанути в туманних далях. )

24.

25.

Був відсутній десь години три, але для мене ці три години пролетіли зовсім непомітно. Тільки поступово посилюється відчуття голоду (фотополювання почалася без сніданку) повернуло мене до реальності і погнало назад до табору. ) Хлопці на той час встигли повернутися в табір і поснідати. Як же я був радий, що вони не з'їли мою порцію!

26.

27.

У другій половині дня вирішили продовжити полювання за туманами в Долині Привидів. Правда, поки спускалися туди, хмари вже відступили в бік Чатир-Дага.

28.

29.

Справа вже йшла до заходу. Якби ми відразу кинулися нагору, то швидше за все пропустили б на довгому підйомі до Південної Демерджі найкрасивіший світло, тому затрималися на виході з Долини Привидів, щоб спокійно поспостерігати захід знизу. На мій погляд, це була найкрасивіша закінчення дня за всю подорож.

30.

31.

32.

33.
Подорож по зимовому криму

Назад піднімалися вже в темряві під світлом налобних ліхтариків. Добре, що не треба було ставити заново намет і розбирати речі - весь день табір простояв на тому ж місці, речі ми навіть не ховали, так як на яйлі не було нікого, крім коней. Можна було відразу починати готувати вечерю.

34.

День і так був насичений враженнями, але погода в черговий раз подарувала нам відносно чисте нічне небо, і треба було цим користуватися. Ще десь години півтори-два перед тим, як відійти до сну, ми бігали по плато з камерами і штативами. Правда, місяць все ніяк не хотіла ховатися за обрій, тому зірок на фотографіях, на жаль, вийшло мало, зате землі багато.

35.

36.

Минулої днёвкой на Демерджі я був дуже задоволений, і місце, в якому ми поставили намет, було вельми зручним і затишним. Але як би мені не хотілося на Демерджі ще затриматися, а за планом треба було рухатися далі.

37.

Подорож по зимовому криму

В останній день походу ми хотіли збігати ще без ночівлі на Чатир-Даг. Але спочатку треба було спуститися з Демерджі до Ангарського перевалу, звідки і стартувати на Чатир-Даг. На спуск пішли Відьминою стежкою повз вершини Північної Демерджі (на саму вершину Не підіймалися), минули великий скельний козирок (на фото), а звідти вздовж хребта Ельхам-Кая пройшли до Ангарського перевалу. На Ангарському перевалі ми хотіли зупинитися на турбазі, але вона нас, м'яко кажучи, розчарувала. Непривітні господарі, відсутність харчування, гори сміття навколо. Неет, зовсім не те, що ми представляли. Тому скористалися планом Б: з'їздили до товариша в Сімферополь, замінили там великі експедиційні рюкзаки на маленькі штурмові, а на наступний день повернулися до Ангарського перевалу і без нічого піднялися на Чатир-Даг.

38.

Але, зізнаюся чесно, похід на Чатир-Даг став для мене цілковитою розчаруванням в творчому плані. Навіть немає бажання жодної фотографії з цього дня показувати. Так, ми добре погуляли, розім'яли ніжки, подихали свіжим повітрям, але в плані фотографії цей день пройшов для мене повністю даремно. Сніг на верхньому плато встиг ґрунтовно підтанути. Було тепло, сухо і комфортно. і нудно. Вибачте, але де хуртовини, тумани, замети глибиною з людини. ) Це все, звичайно, суто моя особиста думка - може, хлопці з цього приводу думют інакше, і їм сподобалася така рання весна. Загалом, вдень на Чатир-Дазі було просто нудно. Можливо, якби сходили туди з ночівлею, то був би шанс зняти щось цікаве в інший час доби. Але підніматися на Чатир-Даг з ночівлею зовсім не входило в наші плани. Ми зганяли швиденько на Еклізі-Бурун і спустилися до темряви до Ангарського перевалу.