Планета земля → чому в деяких місцях машина сама котиться вгору по горбу, інтереснік

На пагорбах на південь від Риму є місце, яке в далекому минулому було вулканічним. На дорозі від Рокка-ді-Папа до Альбано (вона йде під ухил) є добре відомий усім місцевим жителям ділянку, що володіє надзвичайними властивостями. Якщо ви зупините машину, поставите її на нейтральну передачу і потім повільно відпустіть гальма, машина повільно, але відчутно поїде вгору на пагорб. Я спостерігав цей феномен двічі, один раз як пасажир і другий як водій, і обидва рази серед білого дня. Чи є цьому якесь фізичне пояснення?

1. Той же самий ефект з'являється на трасі А719 в Ершір, Великобританія, у Electric Brae. Там стоять спеціальні попереджувальні знаки, тому що велика ймовірність зустріти машину, котра піднімається на пагорб задом, коли спантеличені водії не вірять своїм очам. Минувши виступ пагорба, щоб в'їхати в маленьку круту улоговинку, водій бачить дорогу, що спускається до потоку. Але вона в дійсності огинає улоговинку стороною, а не перетинає потік під прямим кутом, і це насправді - трохи в гору.

2. Близько Ніпави в Манітобі, Канада, є дорога, названа «Магнітний пагорб». Ви їдете вниз по довгому пологому схилі, зупиняєтеся, потім відпускаєте гальма, і ваша машина рухається назад, вгору по горбу Місцеві жителі змушені були врешті-решт визнати, що пагорб ніякий не магнітний, а просто має місце вельми переконлива оптична ілюзія, що виникає з- за топографії місцевості. Безсумнівно, те ж саме можна сказати і про дорогу з Рокка-ді-Папа до Альбано.

3. Найпростіше пояснення - це оптична ілюзія, подібна до тієї, свідками якої стали ми з другом, коли подорожували на велосипедах по півночі Португалії. Ми були абсолютно збентежені, коли зрозуміли, що з усіх сил крутимо педалі, щоб просуватися вперед по пологому схилі, що йде вниз. Ситуація стала дійсно сюрреалістичною, коли нам назустріч і, за нашою логікою, в гору проїхав місцевий житель, проте його ноги спокійно стояли на педалях, а велосипед котився сам собою.

4. Я бачив щось подібне двічі. Перший раз - кілька років тому я їхав по Західній Німеччині на старенькому фольксвагене-Жука. Місцевість була горбистій, і дорога йшла то вгору, то вниз. Моя машина могла розігнатися тільки до 100 км / год, і перспектива підніматися на кожен пагорб по 5-10 хв викрила всі недоліки потужності двигуна.
В один момент я раптом помітив, що не можу зрозуміти, їжу я вгору або вниз, тому що, хоча очі говорили мені, що я піднімаюся, рев двигуна і швидкість машини (що досягла 110 км / ч) недвозначно давали мені зрозуміти, що я качусь під гірку.
Через деякий час подібний випадок стався зі мною в Корнуоллі. Дороги там майже завжди або піднімаються на пагорб, або спускаються вниз, і часом неможливо сказати, їдеш ти вгору або вниз.

6. Я згадав, що багато років тому бачив по телевізору сюжет про такий же дорозі в Австралії. Вона проходила неподалік від відомого містечка Hanging Rock, відомого по фантастичного роману і знаменитого фільму. З огляду на місце розташування, люди, я думаю, насолоджувалися цим дивним зміною і вважали або сподівалися, що тут діє незрозуміла і притягальна сила. Пояснення було більш прозаїчним, але все-таки цікавим. Після певних вимірювань з'ясувалося, що дорога рухалася трохи вниз - в зворотному напрямку, ніж здавалося нашому оку.

10. З університетського курсу я пам'ятаю історію про водопроводі в Ірландії, де передбачалося, що вода буде текти по трубах тільки під дією сили тяжіння. Систему ретельно розраховували, але, мабуть, недостатньо. Коли воду пустили по трубах, інженери прийшли в жах, бо побачили, що вона тече в гору, назад до джерела. Вся справа виявилося в місцевій аномалії гравітації - сила тяжіння в регіоні діяла не перпендикулярно поверхні геоїда, а під невеликим кутом до джерела води. Навіть невеликого відхилення було досить, щоб подолати нахил водопровідних труб. І вода дійсно піднімалася вгору. Припускаю, що звичайний насос вирішив проблему.

11. Мені випала нагода побачити, як текла вгору велика річка. У США траса 128 виходить з Моабит, штат Юта, на схід і кілька миль слід у напрямку до річки Колорадо. На одному відрізку здається, що річка тече вгору по горбу - вельми бентежний видовище. Скелі каньйону, по якому тече річка, шаруваті, і підозрюю, що саме лінії шарів і створюють цей фокус для очей спостерігача.

12. Я теж одного разу бачив річку, «поточну вгору». Це було на залитій водою неасфальтована доріжці біля школи, в Бредфорд, Західний Йоркшир. Струмок вийшов з берегів після сильного дощу і втік прямо по доріжці. Мій клас повертався в школу після традиційного щотижневого кросу, і всі ми зупинилися, щоб як слід розглянути це чудо, хоча всі були мокрі і втомлені. Учитель привів нас на це ж місце через тиждень, в теплий і сухий день, захопивши з собою мотузку і будівельний рівень, щоб довести, що стежка насправді має нахил вниз. Можливо, ці новомодні тенденції в педагогіці дійсно відмінно працюють? Я пам'ятаю цю демонстрацію, хоча пройшло вже 30 років.

13. Я бачив подібний феномен, коли був на канікулах у Корнуоллі в 1978 р Але там не була пагорб, на який підіймався автомобіль. а похиле озеро. Нахил здавався досить помітним, хоча вода, звичайно, не витікала назовні.
Наскільки я пам'ятаю, озеро було десь поруч з Кейп-Корнуолл, хоча мені не вдалося знайти його під час наступних поїздок.

14. Неможливо підтвердити або спростувати антигравітаційний феномен, використовуючи будівельний рівень, як описувалося вище. Якщо антигравітаційний ефект може діяти на мотор машини, то він тим більше зможе впоратися з кількома мілілітрах рідини і плаваючим в ній кулькою, змушуючи його плисти вниз, а не вгору.