Відгук про поїздку.

Фото збільшуються при натисканні

Наступної свою подорож ми вирушили вже вчотирьох - на той час у нас було вже два сини. Молодшому виповнилося 3 роки, і ми вирішили знову поїхати в Прибалтику. На цей раз ми вибрали Литву, а точніше - Куршськую косу. Заповідне місце, шикарна природа, море, дюни - це те, що нам треба.

До Клайпеди дісталися на поїзді, звідти на поромі переправилися на Куршськую косу. Місцем свого відпочинку ми вибрали невелике містечко

де живе всього 720 чоловік. Розмістилися ми в готелі "Куршю Кіемас"

Куршська коса

і відразу вирішили досліджувати околиці. Пообідавши в ресторані на Віллі «Флора», ми пішли на море. До моря вела дорога через ліс, йти треба було приблизно 1,5 кілометрів. По дорозі ми то долали невеличкі підйоми, то жваво спускалися з гірки. По краях дороги стоять лавки, на яких можна відпочити, але дітям більше подобалося сидіти на великих пнях на узбіччі. Треба зауважити, що, йдучи по лісу, чітко відчувався запах соснової хвої і смоли. Наближення моря відчувається здалеку - його ще не видно, але чути свіжий морський вітерець. Майже у самого моря ростуть не звичайні, а гірські сосни - у них довгі голки і вони більше схожі на чагарник.

Під ними зростали маленькі жовті квіточки, у яких, як з'ясували ми згодом, сік отруйний.

Ось воно Балтійське море. Сірі хвилі, білий пісок.

Куршська коса

Треба відзначити, що пляжу в Юодкранте вручений Синій прапор. Всі місця громадського користування (ну ви розумієте, що ж я) - хоч і скромненький, але безуперчно чистенькі. Ніякого сміття.

Безпосередньо на пляжі прохолодно ми ніжилися на піску в дюнах, в невеликих «лежбищах". Навіть парканчик є плетений.

На наступний день, крім прогулянки до моря, ми побували на Горі відьом. Під час прогулянки по Юодкранте нас зацікавив такий покажчик:

Куршська коса

Виявилося, що через дорогу від набережної - Гора Рагану (Ведьмина).

У 1979-1981 рр. влітку народні майстри з усієї Литви вирізали з дуба близько 80 фігур на мотиви народних казок і легенд.Позднее експозицію поповнили новими скульптурами: гойдалками, гірками і лавками.

Розташовані вони всередині тінистого лісу вздовж звивистій стежки і зображені на них відьми, чорти, дракони та інші персонажі.
На вході всіх зустрічає:

Куршська коса

Діти були в захваті. Вони не ходили, а бігали від однієї скульптури до іншої. Каталися на гойдалках, сиділи на різьблених тронах, намагалися навіть покататися з дерев'яною гірки. Скульптури дуже незвичайні і їх багато. Ось деякі з них. Фото не дуже, тому що фотоапарат був ще нецифровий, і плівку потім оцифровували.

Після такої активної прогулянки захотілося перекусити. Кафешки в Юодкранте затишні, годують добре. Чинно сидіти в очікуванні обіду нашим хлопчикам було важко і ті, кафе, у яких була ще й ігровий майданчик, були речі. Туди ми, в основному і ходили. Ми спокійно сиділи і розмовляли і діти не мордували нас нескінченними "ну коли ж?".

А тепер прогулянка по набережній Кушского затоки, в якому плавають лебеді.

Куршська коса

А такі картини мене просто заворожували.

На набережній - доріжки і для пішоходів, і для велосипедистів. Велосипеди можна було спокійно взяти в прокат, ніж пізніше ми і скористалися. І ще на набережній парк кам'яних скульптур.

Ось одна з них

Куршська коса

У самому Куршській затоці купатися не прийнято. Там ловлять рибу. Навіть на в'їзді в Юодкранте з боку Ніди встановлена ​​ось така велика незвичайна риба, зроблена з жердин і мереж. Око - поплавок. Хвіст - з двухручних пив. Майстрували її люди з фанатзіей. Дуже нам сподобалася рибка! І неподалік від неї сушаться рибальські снасті.

Те, що у тамошеного населення з фантазією і кмітливістю все добре, ми переконайся неодноразово. Ось перший приклад

а ось вам другий

Куршська коса

Як вам такі гойдалки? З першого погляду здається, шо нічого незвичайного в них немає - прості дерев'яні гойдалки. А ось і ні! Придивіться - бачите насічки, що йдуть по всьому колоді? Вони зроблені для того, щоб могли покататися люди різного. ваги. Наші хлопчики з різницею у віці 6 років могли покататися без нашої допомоги! Просто правильно сісти потрібно. І все!

Якщо біля будинку висить така рибка дерев'яна (а у кожного господаря вона своя!), То значить у продажу є копчена риба. У господарів є холодильник-вітрина. Підходьте і обирайте. І чого там тільки немає - від окунів до вугра. Рибка найсвіжіша, ще вранці вона пливала в затоці. Ми навіть вугра копченого там спробували! Смачно - не те слово!

Будиночки доглянуті, палісадничку - як з картинки

Куршська коса

Неподалік від Юодкранте в сторону Ніди знаходиться колонія бакланів і чапель. Ми взяли велосипеди в прокат. Оскільки молодшому було всього 3 роки, то один з велосипедів взяли з дитячим сидінням ззаду. І поїхали. Уздовж затоки дуже добре пересуватися по велосипедних доріжках, зручно і не страшно. Потім довелося їхати по узбіччю дороги. А я їздець ще той, натерпілася страху - мама дорогая. Повз проносяться машин, попереду чоловік з дрібним, посередині старшенький, якому лише 9 років, я ззаду. Але доїхала! Велосипеди просто поставили поруч зі сходами оглядового майданчика, сподіваючись на чесність оточуючих. Піднялися наверх. Над майданчиком - дах. Спочатку це викликало у нас подив - навіщо? Але коли поруч пролетів здоровенний баклан, все відразу стало зрозуміло. Щоб нікому на голову нічого не впала.
Баклани гніздяться на вершинах дерев, а чаплі в'ють гнізда по сусідству - на бічних гілках сосен. В Європі ця одна з найбільших колоній цих птахів. Але пейзаж гнітючий! Сосни майже білі. Вони біліють від пташиного посліду. Деякі дерева сохнуть. Дуже шкода!

По сусідству з нашим готелем ми одного разу побачили стенд з інформацією про дендрологічної стежці. Ми зацікавилися і вирушили по ній. Довжина її -1600 м. Незважаючи на те, що дрібному було всього 3 роки, нас це не зупинило. Розташована вона в старому лісі. Ми йшли від одного стенду до іншого, за вказівниками, шкодуючи лише про те, що вся інформація була на литовському та англійською мовами. Щось розуміли, що щось не дуже. Але все одно прогулялися славно. Всі залишилися задоволені.

Між Нідой і Юодкранте є Сірі дюни. Ще їх називають Мертвими. Як такої зупинки рейсового автобуса біля цих дюн ні, але водій не відмовив нам і на зворотному шляху забрав. Пройшовши повз зелених насаджень біля дороги потрапляєш в пустелю. Прохолодний вітер з моря сюди не доходить, пекуче сонце і сірий пісок. З одного з високих дюн видно і море, і Курську затоку. Шкода сфотографувати не можна. Дуже красиво!

Юодкранте знаходиться посередині литовської частини Курської коси, між Нідой і Смилтене (селом, в яку потрапляєш, перепливши від Клайпеди на поромі). Так от їзди на автобусі, що в Ніду, що в Смилтене, всього півгодини. Дуже зручно.

Дізнавшись, що в самій північній частині коси знаходиться морський музей і акваріум з дельфінарієм, ми, звичайно ж, туди вирушили. Пройшовши від причалу, кінцевого пункту автобуса, уздовж виставлених на набережній морських судів (в які можна залізти, що мої хлопчики і зробили),

Куршська коса

побачили дельфінарій. Придбавши квитки на найближчий уявлення, пішли в морський музей і акваріум.

Морський музей розташований в морському форте 19 століття, який був призначений для захисту Клайпеди. У центральному редуті зараз акваріум. Його оточують відкриті басейни з тюленями і морськими левами. Біля кожного басейну написано розклад годування тварини. Це справжнісіньке маленьке циркову виставу. Діти були у захваті, як вони видавали звуки і ловили підкинуту рибу.

У Ніду ми теж їздили на автобусі. Розклад написано на зупинці, автобус приїжджає точно, як зазначено. Їхати півгодини. Ніда - найбільший населений пункт литовської частини Курської коси. Там живуть 1500 осіб. У місті збережена давня рибальське архітектура.

Куршська коса

За традицією будівлі тут фарбують в коричневий, червоний або синій кольори, а орнаменти - білі або блакитні. Дахи покриті соломою.

Підійшли до лютеранській кірсі

Поруч з ним старий цвинтар, на могилах характерні тільки для цих місць надгробки - крікшти. Їх вирізали з дерева і ставили в ногах померлого. Вони дуже цікавою форми, з різьбленими орнаментами.

Зайшли ми і в музей бурштину. В вітрині збоку будівлі стояв верстат для обробки янтарю. Періодично за нього сідає майстер і показує як це робиться. У самому музеї-галереї якого тільки не було бурштину - від молочно білого до чорного, просто і з різними включеннями.

А в наступний приїзд в Ніду ми піднялися на дюну Парніджіо.

Куршська коса

Поки ми йшли серед зелених насаджень, пуловери і вітровки ми не знімали, але коли ми вийшли на саму дюну - ми зрозуміли, що це натуральна пустеля! Пісок і сонце! Роззулися і роздяглися до футболок. Який кайф по білому гарячому піску ступати голими ногами!

Висота дюни- 52 м. З верхньої точки дюни, куди ми забралися, було видно і Балтійське море, і Курську затоку. Подивишся в одну сторону - суцільні піски, в іншу-сосни. Загалом, місце цікаве.

Коли спускалися вниз, помітили серед піску ніжні фіалки. Як вони виживають в таких умовах? Загадка!

Куршська коса

Як я писала на самому початку, щоб потрапити з Клайпеди на Куршськую косу і назад, потрібно плисти на поромі, який ходить кожні півгодини.

Клайпеда стала литовським містом тільки в 1923 році, до цього вона була німецьким містом Мемелем, заснованим Німецьким орденомв 13 столітті. І німець вплив дуже помітно в обличчі міста. У Старій Клайпеді є близько 20 фахверкових будинків, типово німецьких.

Площа перед Театром драми - центральна площа міста

Близько найстарішого міського розвідного. моста - моста Біржос

симпатичний будинок з еркером

На вулиці Льопу (Липова) - однієї з головних вулиць міста - багато різних пам'яток: будівля пошти 19 століття, картинна галерея, музей годин. Музей годин знаходиться в красивому особняку 19 століття. Усередині будь годин тільки немає - і водні, і вогняні, і пісочний, і сонячні, і т.д. різних конструкцій.

Поруч з музеєм (за ним) зберігся невеликий фрагмент парку. У закритому дворику парку

незвичайні сонячний годинник

Клайпеда - затишне місто, приємний в усіх відношеннях. Як і вся Куршська коса і її мешканці.

Загалом, від подорожі в нашій пам'яті залишилися тільки позитивні емоції і приємні спогади. А що ще потрібно?