Короткі поради що б не зламати спінінг на рибалці (гіркі уроки), ультралайт клуб

Це сталося років десять тому, коли я, стоячи на березі річки, тримав у правій руці спінінг, а лівої натягував волосінь, навантажуючи бланк щойно купленого спінінга. Моя фраза приятелеві про те, як класно спінінг буде згинатися від ривків судака, перервалася тріском спінінга. І тоді замість повноцінного нового спінінга в моїх руках виявилися жалюгідні уламки вудилища. Так я зламав свій перший углепластіковий спінінг. Сказати, що засмутився - не сказати нічого. Зараз вже і не згадати ні назви, ні приблизної ціни того спінінга. Але після цього випадку пішла ціла низка поломок вудилищ спінінгів. І кожен випадок - це буря обурення, прикрощі і печалі. Однак з усіх них можна винести уроки. Розповім, мабуть, про найнеприємніших епізодах моїх рибалок, пов'язаних з поломкою спінінгів. Може, це зможе допомогти початківцям спінінгістам уберегти свій спінінг від поломок.

Забрався я якось в нетрі на річці Варламівка в пошуках місцевої щуки. Тут все річкові береги порядком зарослі, підступів до води - мінімум. Особливо важко ловити на Варламівка, коли рівень води високий - і вода в результаті підходить впритул до старого лісу. Місцями просто доводиться протискувати крізь кущі кінчик спінінга - і кидати маятникових занедбаністю. Було, звичайно, кілька випадків, коли щука клювала-таки, але доводилося порядком примудритися, щоб доставити її на берег.

На цей раз щука попалася побільше звичайного (більше двох кіло) - і виявилася досить стервозной дамою, не бажаючи залишати воду. Іноді я брав отаких щук багориком, але на цей раз його з собою не було. Я вже було вирішив дозволити щуці зійти, але ніяк не виходило - приманка сиділа десь глибоко у неї в пащі. Як пізніше виявилося - в зябрах.

Загалом, стояв я на березі, ледь висунувшись із кущів - і спостерігав, як гуляє біля берега моя щука. Яка була під берегом глибина, я не бачив, але прийняв єдине рішення: продершись через прибережні кущі і дерева, стрибнув у воду. Виявилося, що там трохи вище коліна. Я вже було почав святкувати перемогу, занісши спінінг за спину і намагаючись схопити щуку рукою. Але навантаження для спінінга виявилася критичною - і на черговому щучому ривку, коли чомусь не спрацював фрикціон котушки, спінінг зламався рівно посередині верхнього коліна ... Як потім я вибирався на берег, продираючись через кущі зі зламаним спінінгом і щукою в руках (фото 1) , гідно окремої розповіді, але урок я отримав.

Потім я на швидку руку зібрав із залишків спінінга вудилище, наклавши на місці зламу шину і міцно закріпивши ізолентою (фото 2) - і долів, страждаючи, до кінця дня.

Порада перша: ні в якому разі не забувати послаблювати фрикціон котушки в фіналі виведення і не робити мінімальних кутів між кінцем спінінга і волосінню.

Вона чимось схожа на першу. Загалом, та ж річка, ті ж кущі, той же високий рівень води. Ось тільки закид я робив з більш-менш чистого місця. Єдиним і фатальним перешкодою був кущ шипшини, що звисав до води.

Коротше кажучи, стояв я в воді, клювання, підсік щуку і швиденько підвів її до себе. Знову схопив рукою і став дертися на високий берег. В одній руці спінінг, в іншій - щука. Вільну ділянку шнура між приманкою і кінчиком спінінга випадково зачепився за шипшина - і я, взявшись за обидва кінці (спінінг і щука), став тягнути на себе, продираючи шнуром гілки куща. Бланк спінінга набрався - і зовсім несподівано для мене розламався.

Порада друга: при зачепі шнура між кінчиком спінінга і приманкою за прибережні перешкоди, обов'язково слід мінімізувати навантаження на сам бланк спінінга, а потрібно просто не полінуватися - і відчепити шнур руками.

До певного моменту я возив «голі» спінінги просто так в багажнику своєї машини, навіть не укладаючи їх в чохол, не кажучи вже про тубусе. За час переїздів з точки на точку кінці спінінгів билися об різний мотлох в моєму багажнику, іноді при витягуванні стукатися об металеві деталі корпуса машини. Ну і все це призвело до того, що на стику нижнього коліна спінінга пішли дрібні тріщини. Спочатку я не надав цьому уваги, але потім кілька разів на підсічках і під час виведення чув легке потріскування. Виявилося, це потихеньку розходилися тріщини на стику нижнього коліна спінінга. До того моменту, як я їх виявив, їх стало три, довжиною до 5 см і з різних сторін. Спінінг мій, зізнатися, був не нова, тому часом я його зовсім не шкодував. Щоб волокна зовсім не розійшлися, я замотав поверху місце утворення тріщин ізолентою, скріпивши абияк тим самим бланк спінінга.

Але на одному занедбаності відбулося-таки те, що рано чи пізно повинно було статися. Спінінг хруснув - і склався рівно посередині на місці стику (фото 3).

Порада третя: спінінги при транспортуванні обов'язково потрібно зберігати в чохлах, уникати їх ударів об щось тверде. В ідеалі - транспортувати спінінг в чохлі, а чохол - в жорсткому тубусі.

З тієї ж причини незабаром відійшов в інший світ і інший мій спінінг, який я теж нещадно експлуатував, особливо не піклуючись про його збереження. Якось цей спінінг поїхав зі мною на рибалку за щукою. Озера, де я ловив щуку, були порядком закоряжени, а доступ до води перетинали зарості жорсткої трави. Виведення щук завжди виходило форсованим - і снасть, відповідно, ніхто тут не шкодував.

Спочатку я помітив невелику тріщину. Її навіть не було видно, якщо бланк спінінга був розвантажений. Але варто було ж його трохи навантажити - тріщинка перетворювалася в щілину (фото 4).

Ловив я тоді на важкі воблери ривковой проводкою (твічінг) - і знав, що скоро спінінг може і крякнути. І взагалі, ті спінінги, які я застосовую в ривковой ловлі на важкі воблери і Джерк, довго не живуть.

Так і виявилося на цей раз: на черговому ривку, коли воблер раптом ударилася об коряжку, спінінг зламався. Причому вельми химерним чином (фото 5 і 6).

Порада четверта: спінінг в разі потреби можна використовувати форсовано, але зберігати і транспортувати треба акуратно, уникаючи ударів, відколів і утворення тріщин.

На малих річках ми ловимо головня, ховаючись по можливості за мирними прибережними кущами. Виявилося, що ці кущі часом не так вже й безпечні.

... Товариш мій робив силовий заброс під протилежний берег річки. Замах вийшов дуже сильним, але ніхто і не помітив, що під час замаху гачки зачепилися за гілку прибережного куща. За частку секунди спінінг зламався, причому не на кінці, а трохи вище пробки (фото 7). Знову довелося накладати шину - і бідний спінінг долів до кінця риболовлі. І навіть з його допомогою вдалося доставити до берега головня на півтора кіло.

Порада п'ята: під час закидання потрібно стежити за тим, щоб принада не зачепилася за кущі, траву або ще що-небудь, що знаходиться за вашою спиною.

На малих річках, зарослих травою і прибережним чагарником, спінінг часто стає слабкою ланкою. Те його вершинкой сильно вдаришся про гілку, то головень на короткий час як смикне, коли фрикціон котушки затягнуть, то зачепи, то ще якась біда, так і норовить поламати вашого стрункого одного. А тут все сталося на порожньому місці. Я ловив взабродку головня, піднімаючись вгору за течією малої річки. Здавалося б, нічого не віщувало біди.

Вже не пам'ятаю, навіщо я це зробив - може, перегрівся на спеці, але сталося все так. Коли я вже вимотував біля берега приманку, то побачив, що утворився перехлест на «тюльпан» і сформувалася невелика «борода». Ну і по дурості провернув разок котушкою. В результаті відламався 2-сантиметровий кінчик з «тюльпаном» (фото 8).

Спінінг був зовсім новий, буквально декілька рибалок я їм відловив, тому було ну дуже шкода. Та й поломка здавалася несерйозною. Тому я вирішив не відкладати його в сторону, замінивши іншим, а тут же відремонтувати.

Газовою запальничкою нагрів металеву трубку «тюльпана», після достатнього розігріву висмикнув шматок вуглепластика з «тюльпана» за допомогою плоскогубців (фото 9, 10). Про всяк випадок ретельно прочистив порожнину трубки «тюльпана» голкою (фото 11). Потім обмотав кінець спінінга одним шаром нитки і затягнув вузол типу «тромбон петля», який зазвичай використовую при прив'язці до волосіні поплавців гачків з лопаткою (фото 12, 13).

Потім спробував посадити «тюльпан» на обмотаний кінець спінінга - підійшов як треба, сів плотненько (фото 14). Завдав на обмотку клей - він у мене завжди з собою на риболовлю для дрібного ремонту того чи цього (фото 15) - і зафіксував на вкоротити вершинке «тюльпан», заздалегідь виставивши в лінію з іншими кільцями. Підсушив - готово (фото 16).

На цьому історію цього спінінга можна було закінчити словами «та ловили вони потім разом довго і щасливо», якби не чергова поломка.

Ми приїхали на риболовлю дуже рано вранці - і збирали спінінги поспіхом, чуючи тут і там потужні сплески хижаків. І я по дурості почав витягати з чохла верхнє коліно спінінга, пропіхівая його всередині. Кінчик уперся в складку і ... знову від кінчика відламався звичний 2-сантиметровий шматок. Ремонтував спінінг тим же способом.

Рада, але не останній: не треба поспішати - ні коли трапився перехлест, ні на початку риболовлі, витягуючи спінінг. Намагаючись заощадити пару секунд, можна зіпсувати все риболовлю.

Зрозуміло, що на рибалці потрібно уникати і інших помилок, які не згаданих мною, щоб не зламати свій спінінг. Я знаю, що і сам роблю ці інші помилки. Але поки «смажений півень НЕ клюне», поки ці помилки не приведуть у мене до поломки снасті, я, як і багато, все так же, напевно, буду несерйозно до них ставитися. Ось і з цією межею характеру потрібно боротися.