калейдоскоп подій

Початок навчального року в інституті не завадило мені негайно виїхати в Москву. Збори були недовгими. В Москву я приїхала вранці, а вдень прибував «Поїзд Дружби» на Київський вокзал Москви з румунською молоддю. Перон був уже повний зустрічаючих. Гримнув духовий оркестр і вагони, прикрашені символами обох країн, зупинилися біля перону.

Три роки! Хвилювалася я? І так і ні. Швидше за мене хвилювало, всього лише, власне цікавість. Воно, в даний момент, було сильніше інших почуттів. Я три роки підтримувала, одними листами свої почуття до Герману, підтримувала і його віру в те, що я вийду за нього заміж, вийду заміж за людину, особа якого я стала вже забувати.

Звичайно, я обіцянку виконаю, але ... «вщухли пристрасті, вляглося хвилювання». Я виплекала і любила міф, створений мною ж самою. Що ж буде тепер?

Поїзд зупинився, і галаслива юрба румунської молоді заповнила перон вокзалу. Германа я не бачила. Нарешті, коли натовп порідшав, я побачила, як в дверях вагона з'явився ВІН.

Ще не вірячи в те, що це правда, на мене знову нахлинули вже знайомі мені почуття і я, посміхаючись, кинулася до вагону. Стоячи в дверях, він теж щось кричав мені і посміхався. Я не розуміла, що він говорить, тому що приголомшуючі звуки духового оркестру, заважали чути що-небудь.

Коли я, нарешті, пробралася до нього, я думала він обійме мене, розцілує, а він, заклопотано, попросив мене: «Линочка, понеси, будь ласка, ти моя валіза, тому що мені не можна піднімати тяжкості».
Збентежена, я стягнула з верхньої сходинки вагона валізу, забувши навіть запитати про причини цього прохання. Туристи вже йшли до автобусу, і нам нічого не залишалося, як піти за ними. В автобусі Герман розповів мені, що перед самою поїздкою в Москву, як на зло, у нього стався напад апендициту.
Лікар попередив, що поїздка може загрожувати йому перитонітом. Але якщо неможливо відмовитися від поїздки, сказав доктор, то він повинен берегти себе в дорозі, не піднімати нічого важкого і приймати якісь таблетки. Поїздка була розрахована всього на три-чотири дні, і Герман вирішив ризикнути.

Забігаючи вперед, скажу, що відразу ж після повернення до Румунії, прямо з вокзалу Германа відправили в лікарню, на операцію, яка пройшла без ускладнень.

Автобус відвіз всіх нас в готель «Останкіно». Після того, як всіх туристів распреділілісь по кімнатах, мені теж надали місце-койку в кімнаті на шість чоловік.
Керівник румунської групи поставився прихильно і з розумінням до нашого неординарному випадку, тому дозволив мені і харчуватися разом з їх групою. Залишок першого дня ми з Германом насолоджувалися товариством один одного, а на другий день побігли в головний ЗАГС міста Москви.

На наше розчарування нам оголосили в РАГСі, що зареєструвати наш шлюб неможливо, оскільки жоден з нас не має Московську прописку. Побачивши наші розгублені і засмучені особи, завідуюча порадила нам все ж взяти довідку в готелі про те, що Герман там тимчасово прописаний, а потім звернутися в ЗАГС Ризького району міста Москви, до території якого належить готель «Останкіно».

Проблема полягала в тому, що у Германа не було особистого туристичного паспорта, а лише його національний громадянський паспорт, куди друк про реєстрацію шлюбу радянські органи не мали право ставити. Це мала бути закордонний паспорт. Груповий паспорт на сорок чоловік знаходився тільки у керівника групи, який, в свою чергу, не мав права нікому передавати «груповий паспорт» під страхом свого звільнення з роботи.

Незважаючи на таку суворість розпоряджень, керівник групи увійшов в наше критичне становище, і довірив Герману «груповий паспорт», з проханням «берегти його, як зіницю ока». Румуни сентиментальна нація, а наша трирічна розлука, і така незвичайна зустріч, не могла не зачепити їх серця, тому вся група «хворіла» за нас і просила керівника групи допомогти нам.

Це був уже третій день перебування групи в Москві. Якщо сьогодні не зареєструють наш шлюб, то ця подія може не відбутися так скоро, а може бути і ніколи. З усіма нашими документами і з дозволом Великих Національних Зборів Румунії ми прийшли в ЗАГС Ризького району міста Москви.
Історія повторилася!

«Ми не можемо» тому-то і тому-то. Відчуваючи, що це останній шанс, я зрозуміла, якщо ми зараз же не зможемо нічого довести, то «все пропало»! Герман стояв як «соляний стовп», не промовляючи ні слова. Напевно в чужій мені країні я б теж не змогла захищатися, не знаючи, просто, що потрібно робити і говорити. Але я то у себе вдома! Як на мене, ніж важче, тим цікавіше! І я ризикнула!

-«Звичайно, звичайно, Ви маєте рацію, але міський ЗАГС пояснив нам все і сказав, що тільки Ви вправі зареєструвати наш шлюб, тому що готель знаходиться на Вашій території, ми тільки що йдемо з головного міського РАГСу - підлозі правдою в розпачі намагалась я врятувати наше становище. - У нас є прописка і всі потрібні документи, включаючи дозвіл Румунського парламенту », - не знаючи, чим ще переконати вперту дівчину, випалила я.

- «А це ще до чого? У нас свої закони і мені ваше дозвіл зовсім ні до чого »- майже образившись, сказала вона.
Втрачати нам вже все одно було нічого, і я зважилася на останній аргумент на нашу користь.

Ніякого урочистої ходи не було, сукні весільного теж не було. Не було і свідків. Здавалося б, все було буденно і банально, але не для нас! Ми перемогли! Ми перемогли людську відсталість, ми не зрадили віру один в одного і в себе! Ми перемогли час і расстоянья!

Через годину ми з Германом постали перед реєстратором РАГСу. Вона попросила наші паспорти. Оскільки у Германа особистого закордонного паспорта не було, а лише груповий, то він запропонував, то, що мав. Знову подивившись на нас докірливо, вона попросила Германа знайти в списку його прізвище.

- «І куди ж мені тут ставити штамп?» - запитала вона сердито, але, не дочекавшись відповіді або не сподіваючись на зрозуміле рішення від нас, вона поставила штамп над прізвищем Германа. Штамп був великий і зайняв місце від десятого номера в списку по двадцятий.
Я запитала:
- «А як же дізнаються, хто одружився?»
- «А ми поставимо« галочку »навпроти прізвища Вашого нареченого. Ось, коли він приїде до себе в країну, там він узаконить все на підставі свідоцтва про шлюб »- відповіла повчально завідувачка.

Трохи випередивши Германа, я побігла до переходу через проспект Миру і не помітила, як зелене світло світлофора змінився на червоний. Тільки вихором, промчав автомобіль, ганьбила моє плаття і руки Германа, відтягнув мене до тротуару, повернули мене з ейфорії в реальність. Більше Герман не випускав моєї руки зі своєї до самого ресторану, де обідала румунська група молоді.

Весільного бенкету та фанфар теж не було. Однак в ресторані нам накрили окремий столик тільки для нас двох, з красивим букетом квітів на ньому.
Це постаралися хлопці з групи, що було нам дуже приємно. Мимовільні свідки нашої перемоги над часом і бюрократією, піднімали за нас келихи з вином, бажали нам щастя, надсилали на наш столик пляшки з вином. Це такий звичай у них, прямо, як на моєму улюбленому Кавказі!

Після обіду всі хлопці поїхали на екскурсію, а ми з Германом повернулися в готель. Це був третій день «поїзда дружби». Завтра вранці група відбувала назад в Румунію.

Всього три дні після майже трьох довгих років! Так багато треба було сказати один одному, а час було так обмежена, що ми більше дивилися один на одного, що розмовляли. З огляду на особливе ставлення моєї мами до Герману, я попросила його залишити мені свідоцтво про шлюб, щоб переконати маму, що все в порядку, що Герман і правда приїхав, і що тепер я заміжня жінка.
Звичайно ж, Герман був радий виправдатися перед моєю мамою, тому й віддав мені свідоцтво про реєстрацію шлюбу. Про те, що це було для нас обох помилкою, ми дізналися лише через десять років. З юридичної точки зору, «папірець» потрібна була йому більше, ніж мені.
*****

Про те, що законний шлюб приносить свої правові плоди, ми переконалися з Германом в цей же вечір. З першого дня ми жили з ним в різних кімнатах і не думав ні про що інше, тому що ні в нього, ні в мене грошей на окремий номер не було. До того ж за правилами готелю ми і не мали права проживати разом, не будучи чоловіком і дружиною. Щоб якось відзначити цей день для нас з Германом по-особливому, я запропонувала купити що-небудь в готельному буфеті і посидіти у нього в номері поки, його, товариш по кімнаті, ще не прийшов додому.

Хотілося чогось особливого, і я запропонувала купити пляшку шампанського і великий ананас. До тих пір я ніколи не тільки не пробувала, але і не бачила ананас «живцем». Коли ми підходили до номера Германа, до нас підійшла коридорна, і привітала нас.

Виявляється, вже весь готель знав нашу історію і те, що сьогодні ми зареєстрували наш союз. Трохи бентежачись, вона запитала нас, чи є у нас окремий номер в готелі. Ми сказали, що це вище нашої фінансової можливості, тоді вона попросила прийняти подарунок від працівників готелю. Цим подарунком був окремий номер з двоспальним ліжком.

Від несподіванки і збентеження ми не знайшлися що сказати, крім слів подяки, а, напевно, варто було б запросити їх на наш маленький свято, і пригостити ананасом, але ми просто розгубилися.

Вранці, коли ми відкрили двері з номера в коридор, нас там чекали чоловік п'ять з обслуговуючого персоналу. Все загадково посміхалися, і я не знайшлася, що сказати крім як:
- «Вибачте, я не прибрала ліжко. Дякуємо!"
- "Нічого нічого! - майже радісно відреагували вони - Ми самі, самі! Бажаємо Вам щастя!".

Відчувши себе ніяково від такого невиправданого, на наш погляд, уваги, ми швидко розбіглися по своїх номерах за речами, оскільки в цей же ранок Герман з групою «поїзда дружби», поверталися до Румунії. Це був останній четвертий день і останній сніданок удвох.

Автобус вже чекав всіх біля ресторану, а заклопотаний керівник групи, викликаючи за списком кожного «туриста дружби», відправляв їх в автобус. Я теж поїхала з ними на вокзал, щоб проводити Германа.

Повільно рухається останній вагон поїзда, ніби зачепив у мені якусь нитку, пов'язану з таким трудом в щось єдине, ціле. Віддаляючись, поїзд розмотував ряд за рядом майстерно створене часом плетіння, поки не залишив мене стояти одну на пероні оголеною і спустошеною.

Мій потяг на Сталінград йшов тільки ввечері і у мене був цілий день, щоб осмислити всі ці три дні з життя великий дівчинки. Ах да! Уже жінки.

Здавалося б, мене повинно було охоплювати почуття неприборканої радості і задоволення, але цього не було. Що стосувалося перемоги над роками розлуки і відстань, все було зрозуміло і прекрасно. Але за цією боротьбою, за вулканом емоцій, які витрачали в протистоянні з владою, за ці три дні у нас не залишилося часу на прості людські почуття.

Залишилися недомовленими тисячі слів, які хотілося сказати один одному. У нас залишалося менше двадцяти чотирьох годин, щоб прожити частину життя, яку молодята проживають за свій медовий місяць або хоча б за тиждень. Все було якось зім'ято, «по швидкому», як ніби ми віддавали борг невідомо кому або чому. Я так нічого і не зрозуміла.

Може бути, все було б для мене інакше, якби в ніч перед одруженням мій «гріх» був би прийнятий моїм завтрашнім чоловіком, але порядність його не дозволила йому до одруження «обдурити довіру Любов Миколаївни» (це моя мама), як він висловився . А може бути і не кращі спогади про ту ніч, три роки тому, коли в самий невідповідний момент в двері будинку постукала, яка прибула з візитом до мене моя мама.
Однак в ніч перед одруженням у нас було достатньо часу довше побути разом, дізнатися і в ЦЬОМУ відношенні один до одного, але цього не сталося і я ображена, і присоромлена власною сміливістю пішла до себе в номер спати. Заборонений плід солодкий! Так ось, солодощі-то я і не відчула. Знову мене переслідували упущені можливості!

На вокзал, звідки йшов мій потяг, я прийшла набагато раніше. Я більше не хотіла бачити ні міста, ні людей. Було вже темно, коли подали наш склад до перону вокзалу. Однією з перших я увійшла в свій вагон і зайняла місце в купе.
Пізніше в цей же купе прийшла якась бабуся, і до Сталінграда ми їхали лише удвох. У нас в поїздах подорожують люди часто знайомляться між собою, говорять один з одним, щоб не було так нудно їхати. Помітивши моє задумане обличчя, старенька запитала:
- «В гості їздила, мила, аль їдеш в гості?»
- «Так - відповіла я - в гості до чоловіка їздила»
- «Батюшки, розлучилися, мабуть?» - поспівчувала вона, побачивши на моєму обличчі засмучений вираз.
- «Та ні, - посміхнулася я такий її здогаду, - навпаки одружилися!». Уважно подивившись на мене, вона більше нічого не питала. Я була вдячна їй за її мовчання, тому що говорити мені зовсім не хотілося.

Старі люди на Русі мають таке повір'я, «як дівчина проведе свою першу ніч з судженим і свій перший день після першої ночі, такої все життя її буде». Якщо ця «правда» отримана з досвіду багатьох поколінь, то я є гідним представником і послідовником цього повір'я.

Дійсно, наша спільна життя з Германом складалася більше з розлук, очікувань, переїздів, зустрічей і розставань. Але про все, про це я дізнаюся пізніше, а зараз поїзд прибував в Сталінград, і мене чекала зустріч з батьками.