Як я з'їздив на археологічні розкопки

Було написано, що кухня є, де жити є, їжа безкоштовно, з собою треба взяти лише спальний мішок. З огляду на, що влітку робити особливо нічого, крім як квасити, я вирішив поїхати туди на 3 дні. У надії ведення здорового способу життя.

Обнінськ особливо мене цікавило, так як мій дід-родич там на Атомної АЕС працює і живе в цьому місті, тому якщо що, я міг завжди прийти до нього і поділитися думками. А також було цікаво подивитися на саме місто з його старовинними парками.

Взагалі я в перший раз буваю на розкопках, і для мене все представляло великий інтерес. Я побачив такий великий трапезний стіл, в кінці його, прям на ньому, лежали всякі уламки кераміки, як по телевізору іноді показують в репортажах про археологів. Дід мій швиденько звалив назад, я залишився один. По табору шастали якісь незрозумілі особистості, які зі мною не віталися. Мені, головний по раскопкам- Тарасов, тицьнув пальцем на намет і сказав - спи тут. Там були смердючі ковдри якісь, тому я зробив пару спроб розбити все-таки свій намет, але мене відрадили. У сусідньому наметі іржали дівчата, розмовляючи між собою. Це мене надихнуло, що хоч на ранок подивлюся на місцевих. Коротше абияк я ліг спати і занурився в сон.

На ранок продзвенів дзвін, типу того. Це був натяк на підйом. Я встав, почистив зуби з водою принесеною з Протви, в якій водилася кишкова паличка, і сів за стіл. Їжа була нормальною, проходила всередину, вже приємно. Стояв спекотний літній день, весь табір - це я, сторож, головний по розкопках і 2 дівчинки (всі інші кудись змоталися ввечері або рано вранці, як потім виявилося - назавжди). Після їжі, мене повели на безпосередньо розкопки. Я думав буде велике поле таке, на якому копається людина 50, але виявилося що весь розкоп - це 4 невеликих квадратика. Я взяв лопату, і як мені було сказано, знімав шар за шаром на розкопі. Попадалася кераміка, я її кидав в пакетик. О 12 годині дня головний сказав, що він їде в місто, і я повинен припинити розкопки. На той час дівчинки вже давно змоталися в місто, так як їх покликали мами (там весь контингент був місцевий) і я залишився один зі сторожем (не дивлячись на те, що наметів в таборі було близько 15). Тут мені стало сумно, так як весь день я вже нічого не робив, струму гуляв туди-сюди.

Вже сутеніло, Дмитровичу (сторож) розвів костёрчік і ми з ним сиділи і просто розмовляли. Тут настав порятунок! Якийсь пацан прибіг з вудкою, підбігає до Дмитровичу і такий веселий починає з ним захоплено розмовляти. З цього дня мені нудно більше не було. Цей пацан - Сергій, святкував свою відпустку і приніс пляшку горілки - 0,7 і полтарашку Полювання Крепкой. Утрьох ми сіли за стіл, навалили в миски салатик. Мені як наймолодшому, налили трохи горілки в похідну кухоль, а вони випили пляшку навпіл. Мені щось навіть від цього вставило. На вулиці було темно і ці два відправилися в місто ще за пляшкою. Коротше вночі в таборі я залишився один, разом з місяцем. Я вийшов на Плешку, перед згаслим багаттям і дивився вгору, намагався не дивитися в бік лісу, а то страшно було. Через 2 години вдається Сергій, каже, що Дмитровичу отрубился в місті, його там і залишив, так як спроби потягти Дмітріча на собі закінчилися невдачею. Ми з Сергієм розчавили полтарашку навпіл, познайомилися по ближче, поговорили про загальні інтереси - захоплення історією. Ще через 20 хв Сергій в висівок валявся у себе в наметі, а я не міг спати. І просто стояв в темряві посеред табору і тупо дивився прямо. Тут в чорному квадраті (який був в моїх очах) утворилася якась фігура. Ця людина підійшов до мене, пройшов мимо мене, і пішов типу їсти ... Я йому кажу ти хто такий? Що тут робиш? Він сказав, що він свій, запитав про Сергія. Тут виліз і Сергій, ми разом базікали біля знову розведеного багаття, потім о 2 годині ночі пішли спати.

Яке моє здивування було на ранок, коли я вже не побачив сторожа, який не повернувся з ночі! Він же начебто відповідає за табір, коли головного немає! Потім я не думав, що на справжніх археологічних розкопках взагалі таке може бути. Вообщем, в коротко кажучи, на розкопки так я більше і не підступив. Весь новий день ми тягали колоди (!) Для багаття. До Вечірку знову розвели костёрчік. Хтось дістав карти, і ми в них грали, паралельно про щось гомоніли. Наступні дні пройшли також - в неробстві. Сиділи за цим похідним столом, і поки їли - базар про монети і про маніяків, а точніше, чому вони кидаються на дівчат.

Вообщем за ці сонячні дні я, насправді, непогано погуляв по місцевих околицях, заходив до діда, дивилися місто, я побачив окопи з Великої вітчизняної війни, подивився старовинний парк. Повернувшись на розкоп, я зрозумів, що крім 2-х пацанів я так і ні з ким і не познайомився. Настав день від'їзду. Мене на машині підкинули до вокзалу, я сів на електричку о 5 годині ранку, і вже в 12 я був у своїй рідній і коханій селі, де мене зустріли друзі. Я був кілька радий, що все закінчилося. 3 дні залишилися позаду, і я зітхнув спокійно.

Уже взимку сам зрозумів, що все-таки отримав цінний досвід в пізнанні як проводити розкопки, я більше дізнався про домонгольського періоду історії, мене зацікавила історія тих часів. На жаль, з розкопок я так нічого і не привіз, так як соромився попросити щось з кераміки. Думаю, в наступному році я візьму на розкопки свого друга або брата, щоб було по веселіше, тоді і спогади виявляться більш приємними!