Як я на уральський Афон ходила, публікації, православне Закамье

А ви коли-небудь ходили до цього угодника Божого пішки? Не один день, не два, а цілих сім днів. Якщо не ходили, то вам видається чудова можливість йти пішки сім днів і всі сім днів підносити до нього свої молитви і прохання. А батюшка Серафим вас почує обов'язково.

В 7 ранку починається Божественна літургія. Після літургії відслужили молебень і на подвиг крестоходства всіх благословив митрополит Пермський і Солікамський Мефодій. Ми здаємо свої рюкзаки в машину, залишивши при собі найнеобхідніші речі. О 9 годині хресний хід виходить з Хресто-Мітрофаніевском храму у напрямку до бахаревском жіночому монастирю. Як і належить у хресній ході - попереду несуть ліхтар, хоругви, потім - ікону Іверської Божої Матері, за нею - скринька зі святими мощами 12 великих святих, серед яких імена трьох святителів: Василя Великого, Григорія Богослова, Іоанна Златоуста; після них несуть чудотворну ікону святителя Миколая Чудотворця з його життям і чудесами, в кінці - ікону прп. Серафима Саровського. Паломники стають в ряд по-одному і все святині проносять над їх головами. Проходячи по місту, в декількох місцях зупиняємося, щоб вшанувати пам'ять убієнних воїнів і мучеників за віру Христову. В одному з таких місць на пустирі стоїть величезний дерев'яний хрест - це передбачуване місце мученицької кончини за ім'я Христове священномученика Андроніка, архієпископа Пермського. Його закопали в землю живим. Вічна вам пам'ять і Царство Небесне.

Після обіду ми прибутку в Бахаревскій жіночий монастир, якому нині вже 150 років. Нас зустріли смачним обідом. Навколо монастиря є кілька святих джерел. В одному з них - в ім'я Казанської ікони Божої Матері, ми поринули, незважаючи на прохолодну погоду. Після вечірнього богослужіння і сповіді ми розташувалися на нічліг: багато в своїх наметах, хтось в храмі, хтось в інших місцях монастиря. Місця вистачило всім. У перший день я йшла важкувато, хоча пройшли трохи кілометрів. Пізніше я зрозуміла, чому, - бо йшла я в перший день не тільки не причастившись, але навіть і не сповідалися на початку шляху. Я просто не знала, що в цьому хресному ході паломники причащаються кожен день. З другого дня хресного ходу я теж почала сповідатися, причащатися і стало легше йти.

Вранці на Літургії в бахаревском монастирі нас причастили, нагодували сніданком і ми рушили в подальший шлях, який проходив через сел. Лобанове, де ми зупинялися в храмі св. блгв. князя Олександра Невського. Тут нас нагодували обідом. До вечора прибули в п. Юг. в храм святого пророка Божого Іллі. Настоятелем цього храму є митрофорний протоієрей Петро, ​​який був ватажком хресного ходу, нашим добрим пастирем, за яким йдуть вівці. Всю дорогу він з любов'ю наставляв нас, говорив проникливі слова проповіді. Господь дарував йому особливий талант до Слова Божого. Ми слухали його, боячись пропустити хоч одне слово. Часто говорив він перекривання і жартома, щоб нікого не образити словом, тим самим перетворюючи, здавалося б, велику проблему в таку розв'язні дрібниця, що всі посміхалися і розуміли, що в Бога все можливо, що потрібно слабким допомагати, і не потрібно поспішати і метушитися в хресному ході, не потрібно ображатися ні на попутників, ні на батюшок, а найкраще молитися за всіх. О 20.30 - вечірнє богослужіння та нічліг. Я ночувала в лікарні, в якій йшов ремонт.

В цей день святкується пам'ять рівноапостольного великого князя Смелаа, Собор Київських святих. О 6 годині ранку розпочалася Літургія, на якій ми знову причастилися. Наприкінці богослужіння урочисто проспівали «Многая літа» - привітали з іменинами батька Смелаа, який в цьому хресному ході став вже для всіх рідних. Він допомагав і сповідувати, і причащати, і всю дорогу наставляв паству в слові Божому. Біля нього постійно було безліч паломників.

Як я на уральський Афон ходила, публікації, православне Закамье

Після сніданку хресний хід вийшов на гору Благодать. Нам з собою дали ще й хліба, бо ж треба йти до вечора без обіду. Коли йшли на гору через ліс, то я зрозуміла: ось вона справжня бруд, яким мені не вистачило в Великорецкий хресному ході, так як нині ми йшли по спеці, і бруду там майже не було. А тут на тобі - по самі вуха. На горі Благодать відслужили літію про убитої братії. Трохи відпочили. На привалі чую розмову про Великорецкий хресній ході. Деякі хотіли б і туди піти, але бояться. Чули, що там дуже важко: не годують, йдуть без сну, все речі несуть на собі. І так, починаючи від гори Благодать і до самого кінця хресного ходу, при чутках про Великорецкий хресній ході я пояснювала і заспокоювала, що не так вже там страшно, - приходьте, самі побачите. У Бога все можливо. Адже недарма там бере участь паломників до 50 тисяч чоловік. За молитвами свт. Миколи Чудотворця відбуваються багато чудес і зцілення.

Перед крутим спуском з гори Благодать нам показали білий храм, який стояв далеко-далеко на горі, зливаючись з небом і хмарами його майже не було видно. Здавалося, що стояв він на небі. Нам треба було йти до нього ще більше трьох днів. Поки йшли на гору Благодать виявилося, що вісім чоловік з хресного ходу відстали, заблукали і не знайшли дорогу. Батько Петро благословив і відправив до них назустріч тих, хто добре знав дорогу. Годині о 5 вечора прибули в село Бирма, відслужили молебень. Увечері близько 9 години ми прибули в сел. Н. Пальник в споруджуваний дерев'яний храм Архістратига Михаїла. Вечеря. На нічліг нас прийняла привітна гостинна господиня Валентина. Вона зустріла паломників з протоплениій лазнею та пиріжками.

На літургії нас причащають на вулиці з трьох Чаш. Исповедь теж проходила на вулиці. На честь 18-річчя хресного ходу нас всіх разом з священиками фотографують на тлі дерев'яного храму заради літописі. Після сніданку йдемо далі. О 16 годині хресний хід прибуває в дер. Полигарец в храм Преображення Господнього. Служиться молебень. Настоятель храму розповів нам, що храм цей не закривався. Коли прийшли недруги Христові, щоб зруйнувати храм, то місцеві жінки разом з дітьми лягли під колеса, і таким чином відстояли свій храм. Неподалік від храму є святе джерело прп. Серафима Саровського, в якому ми неодмінно вирішили скупатися, щоб набратися сил для подальшого шляху. Тут нас теж нагодували, ми, трохи відпочивши і скупавшись, пішли до храму Вознесіння Господнього в с. Троельга. Тут влаштувалися на нічліг. Спали ми на веранді, нагрітої сонцем. Дай Бог здоров'я господареві, рабу Божу Юрію. Ще хочу зауважити, що за звичкою з Великорецкий хресного ходу я постійно смикала своїми проханнями свт. Миколи Чудотворця, звертаючись до нього як до рідного батька. То я рюкзак свій не можу знайти, то куртку теплу втратила, і просила його, щоб він мені дав теплий нічліг, бо у мене тонкий спальний мішок. І все він мені влаштовував чудесним чином. Ось і в Троельге я спочатку долучилася до групи, яку повинні були вести на нічліг в недобудований котедж без вікон і дверей. Але якимось чином, (я до сих пір не зрозуміла, як), я опинилася в іншій групі і нас привели на теплу веранду. А в Н. пальника у Валентини в спеціально влаштованому місці для паломників було холодно. І в останній момент, перед тим як лягти спати, мене одну запросили в теплу кімнату, хоча я і не просилась. Чудеса!

Як я на уральський Афон ходила, публікації, православне Закамье

Вранці, причастившись святих Христових Таїн і підкріпившись сніданком, ми прямуємо в с. Бим, проходимо с. Йоржі, зупинившись в храмі св. Параскеви. Недалеко від храму нас зустрічає козел, явно радіючи присутності такої великої кількості людей. Ще б пак - адже багато його пригощають, фотографуються поруч з ним. Одним словом козел нині - герой дня, і у нього радість - «свято живота». Ох, я не заздрю ​​цьому козлу, так як тепер ще цілий рік доведеться йому чекати свого чергового свята. Прощаємося з козлом, йдемо далі. Ноги вже болять, і мозолі натерла, але треба йти. Нарешті, приходимо в с. Бим. Після вечірнього богослужіння та вечері влаштувалися на нічліг в клубі, який розташований недалеко від ставка на річці бим. Ура! Можна купатися і навіть поплавати, можна і випрати. Ось воно щастя-то, перше щастя - це причастя, а друге - це можливість викупатися після довгої дороги. За весь шлях я рази три прала свою водолазку, змиваючи з неї солоний піт, за ніч вона, природно, не встигала висохнути, так як температура ночами була не більше 10 градусів. Вранці я надягала мокру водолазку і сушила її вже на собі. У цьому хресному ході можна брати з собою речей трохи більше, так як їх везуть на машині, але у мене з Великорецкий хресного ходу залишилася звичка: не брати з собою нічого зайвого, а то доведеться тягти на собі. І потім, коли з собою мінімум речей, то менше суєти.

Вночі була страшна гроза з рясним дощем, як стіна, і сильним вітром, який мало не зніс намети. У храмі всі молилися Божій Матері, свт. Миколі Чудотворцю, прп. Серафима Саровського. Слава Богу, ніч пройшла без вад! Це ми так думали, поки вранці не впізнали разючу новина ...

Після Літургії і причастя батько Петро нам оголосив ту саму разючу новина: священноначалля на чолі з Владикою Мефодієм порадилися і вирішили: перед паломниками хресного ходу тепер три напрямки шляху. Хто дуже сильно втомився і не може йти далі нехай йдуть направо, тобто можна повернутися додому; наліво підуть жінки, діти і ті, хто не зможе йти безпосередньо на гору, бо після грози йти на гору дуже складно: бруд, слизько, і, можливо, бурелом; а прямо на гору підуть тільки сильні чоловіки з хоругвами і іконами. У наступному році, якщо все буде добре, то на гору візьмуть і жінок, як і раніше. При цьому батько Петро сказав, що послух вище посту і молитви, і навів приклад з минулих років, як одна людина в Биме не причетний, а потім його довелося нести на руках - ось вам і непослух. У цьому хресному ході треба причащатися всім і кожен день, тому що не знаєте - дійдете до Білої Гори чи ні. На тому й розійшлися до зустрічі на Білій Горі.

Як я на уральський Афон ходила, публікації, православне Закамье

З нами, жінками, пішов батько Сміла і вів нас до самого монастиря на Білій Горі. Як потім з'ясувалося - чоловіки безпосередньо дійшли до монастиря через дві години, а ми йшли вкруговую по асфальту більше 5 годин з зупинкою в Калініно біля ставка. Нас пригостили гарячим чаєм з бубликами, печивом і булочками. За всі 18 років нині вперше був змінений маршрут. Ми трохи жалкували про те, що нас не взяли на гору, але робити нічого - треба слухатися батюшку. Але зате я йшла і милувалася природою зайві 20 кілометрів. Від Пермі до Білої Гори дорога йде по трасах, по полях і луках, по горах і лісах. Місця дивовижно мальовничі, місцями мені здавалося, що ми наче в казці - ліс і залите сонцем зелене-презелёное поле! А які луки! Буйна рослинність, різні квіти, багато лікарських трав. Які аромати! Словом не передати. В одному місці ми пройшли по полю, на якому орали три трактора. Пахло свіжозораному землею. Всю дорогу хресний хід супроводжують машини ДПС, швидкої допомоги і козачий патруль.

Храм на горі ще здалеку засяяв своїми куполами. Здавалося, yoще трохи і ми вже будемо там. Але це тільки здавалося. Підніматися на гору по жарі, долаючи останні метри, виявилося майже випробуванням на міцність. Але допомагали загальна соборна Ісусового молитва і ... чарівне видовище - величезний казковий храм - Хрестовоздвиженський собор, який стоїть на вершині гори, зливаючись з небом, ширяє в хмарах і манить до себе подорожніх. Ось він Уральський Афон - так називають цю обитель в народі за його дуже строгий Статут.

Прийшли в Білогірський Свято-Миколаївський місіонерський чоловічий монастир вже ближче до початку вечірнього богослужіння. Втомлені, але безмірно щасливі від того, що дійшли. З вершини гори я оглянула місцевість. Дух захоплює - навколо ліс, де-не-де луки, і видно далеко-далеко ... Захотілося вигукнути як апостол Петро, ​​коли він побачив на горі Фавор перетворився Господа: «Господи, добре нам тут бути ...» (Мф.17, 1-13; Мк.9, 2-13; Лк.9, 28-36).

Увечері була сповідь, вечеря. Ночували в Хрестовоздвиженському соборі на підлозі. Ближче до півночі нам оголосили, що в лісі заблукав учасник нашого хресного ходу - десятирічний хлопчик. Всі встали на молебень з акафістом свт. Миколі Чудотворцю. Шукали його рятувальники, незабаром хлопчик знайшовся. Всі дякували Господу. Про подробиці його втрати нам не повідомили, але причина була в непослуху, про який так часто нагадував нам батько Петро.

День обрітення мощей прп Серафима Саровського. Сьогодні на свято ми підемо до нього в скит. О 6 годині ранку хресний хід виходить в Свято-Серафимовский Олексіївський скит, який розташований в п'яти кілометрах від обителі. Ім'я своє скит отримав на честь прп. Серафима Саровського, мощі якого були урочисто відкриті якраз в день заснування скиту, і в честь небесного покровителя цесаревича Олексія. Будувався скит ретельністю вже іншого ієромонаха Серафима, печерну келію якого в 1914 р відвідала Велика Княгиня Єлизавета Федорівна і довго розмовляла з ним. Якраз цього батькові Серафиму було приготовлено Господом супроводжувати тіло преподобномучениці Єлисавети на Святу Землю. Жінок в скит пускають тільки три рази в році.

Як я на уральський Афон ходила, публікації, православне Закамье

Густий туман, що переходить в дрібний дощ, сутінки. Йдемо по лісі, після дощів - бруд. Дорога - липуча, преліпучая і слизька глина, то підйом, то спуск, глибокі колії, наповнені водою. Я вже подумки розлучилася зі своєю взуттям, так як при кожному кроці доводилося її із зусиллям відривати від землі. У мене не було ні гумових чобіт, ні кросівок. Весь шлях пройшла в легенях шльопанцях і фірмових спортивних сандалях, з тракторної підошвою, щоб не ковзати. Допомогло, але я пошкодувала, що не взяла кросівки, так як вранці і в дощ було холодно. Послизнувшись, впала жінка, пошкодила ногу - можливо перелом. Викликали супроводжуючого нас лікаря.

Особлива подяка священноначалля Пермської єпархії на чолі з митрополитом Мефодієм, батькові Смелау з Іжовкі, організаторам, волонтерам та всім тим, хто годував, поїв і влаштовував нас на нічліг. Дай Бог всім здоров'я!