Блог Ольги і Смелаа про самостійні подорожі

Наші враження про найцікавіші місця, фотопрогулянки по різних містах планети, все найнеобхідніше для організації подорожей - інформація про ціни, визначні пам'ятки, житло, місцевої їжі та звичаї, а також фішки бюджетних подорожей.
Дізнайтеся більше про нас тут

Головна / Туреччина / Аланія / На долмуш з Аланії в Сіде - як розібратися в місцевих маршрутах

Після шаленої тижні в Аланії ми вирушили в наступну точку нашого маршруту по Туреччині - місто-музей під відкритим небом Сіде. Про Сіде я ще напишу докладніше - будуть окремі статті про пам'ятки. море і готелі (а їх було аж два - Angora і Gasipasa). Але спочатку - як дістатися з Аланії в Сіде, тому що є деякі особливості маршруту.

Сіде знаходиться приблизно посередині між Анталією і Аланією, тому щоб доїхати до Сіде, потрібно просто зловити будь-який автобус, який йде до Анталії. Прямі автобуси якщо і зустрічаються, то ходять дуже рідко, тому ми навіть не намагалися їх знайти.

Поснідавши останній раз в нашому чудовому готелі Ozcan. ми зібрали рюкзаки і вирушили на автовокзал - який, знаходиться він зовсім недалеко від готелю, так що можна спокійно дійти пішки, навіть з важкими речами.

Об 11.45 ми вже були на автовокзалі Аланії. Автовокзал вдає із себе довгу низку кас різних автобусних компаній, там же розташовані і автобусні платформи. У Туреччині, як і в Південно-Східної Азії, варто тільки підійти до вокзалу, відразу ж до Вас підбігають співробітники автобусних компаній і пропонують свою допомогу. Взагалі це зручно - все одно на касах ніякого розкладу немає, і не завжди зрозуміло, де можна купити потрібний квиток і як взагалі дістатися до потрібного місця. Якийсь загальної інформаційної стійки теж немає, тому можна просто звернутися до будь-якого співробітника.

1. Як дістатися до Сіде

Так ось, тільки ми підійшли, нас відразу ж посадили на автобус, що йде до Анталії. Під час підготовки до поїздки я дізналася, що маршрут до Сіде найчастіше виглядає наступним чином:

1. Спочатку потрібно доїхати до міста Манавгат
  2. А там пересісти на маршрутку до Сіде.

2. Маршрут на карті

Такий маршрут на карті у нас вийшов:

3. Де купити білет

Автобус, на який ми потрапили, виявився від тієї ж компанії, якій ми добиралися до Аланії - Akdeniz.

Вартість квитка Аланія - Манавгат - 12 лір на одного.

Квиток можна купити як в касі, так і у водія. Ми навіть не встигли дійти до кас, а відразу сіли в автобус, тому й платили теж там, але навіть не водієві, а його помічникові, коли здавали великий рюкзак в багаж. До речі, ніяких квитків нам так і не дали, так що довелося потім пересісти - ми випадково зайняли чиїсь місця, які їм записали в купленому в касі квитку.

А якщо купуєш квиток в касі, то місце відразу вказується у квитку, так що краще все-таки дійти до каси, щоб потім не переживати, що доведеться пересідати.

Автобуси відмінні - зручні, в міру прохолодні (не як в Таї!), З персональним екраном:

Як дістатися з Аланії в Сіде самостійно

А так наш автобус виглядав зовні:

Саме класне в цьому екрані зовсім не можливість подивитися ТБ по дорозі, а можливість переключитися на камеру водія і дивитися на дорогу його очима, вперше взагалі таке побачила в автобусах, раніше тільки в деяких літаках таке зустрічала:

4. Наша поїздка

В 12.01 ми виїхали - народу набралося пристойно, практично повний автобус. Але заздалегідь квиток купувати сенсу немає ніякого, автобуси йдуть кожні 30-40 хвилин, так що на автобус Ви обов'язково потрапите.

Ми вже їхали по цій дорозі, але ввечері, коли вже повністю стемніло. На цей раз вдалося розгледіти околиці, які виявилися досить мальовничими:

Періодично їхали по тунелях крізь гори, тунелі довжиною по 200-300 метрів:

Тут видно, як ми їдемо по тунелю - навколо непроглядна темрява, як ніби їдемо вночі, а зовсім не в розпал світлового дня:

Варто від'їхати подалі від міста, так почалася зона дорогих 4-5 зіркових готелів, оформлених самим неймовірним чином - у одних готелів вхід прикрашають золоті статуї:

Як дістатися з Аланії в Сіде самостійно

Інші готелі схожі на мечеті:

Загалом дорога пролетіла зовсім непомітно, їхати всього лише трохи більше години. До речі, в Туреччині прийнято зупиняти автобус на вимогу пасажира, так що періодично ми не тільки зупинялися, щоб випустити пасажирів, а й підбирали попутників. Тому зовсім не обов'язково добиратися до вокзалу, щоб кудись поїхати - досить дійти до траси або до вулиці, по якій йде маршрут потрібного автобуса, і чекати, коли він буде проїжджати повз.

О 13.15 ми вже приїхали в Манавгат, але не в саме місто, а зупинилися на в'їзді в нього. Спочатку ми сказали, що нам треба в Сіде, тому водій зупинив в тому місці, де зручніше за все можна було пересісти на місцеву маршрутку, наступну до Сіде.

Нас випустили близько цього магазину:

Як дістатися з Аланії в Сіде самостійно

Подорожувати по Туреччині дуже легко - скрізь є покажчики і завжди зрозуміло, куди треба йти / їхати. Щоб дійти до зупинки, потрібно просто перейти вулицю в сторону Сіде, від траси до Сіде всього 4 км:

Сіде знаходиться прямо по цій дорозі, а за спиною у нас дорога до Манавгата:

Ми пішли в сторону Сіде за вказівником до першої найближчої зупинки, і знову ж таки чекати довго не довелося - буквально через кілька хвилин з'явилася маршрутка до міста.

З нас взяли за проїзд 3,5 ліри за двох. Взагалі по Сіде ходить кілька маршрутів, на кожній маршрутці написаний список зупинок, але Ви можете вийти в будь-якому місці. Ми не знали, як йде саме ця маршрутка, тому стежили по карті, куди ми їдемо, і просто вийшли в самому відповідному місці. Правда, потім поплутали трохи, перш ніж знайти свій готель, тому на місці виявилися аж о 13.50. хоча їхати там всього 5 хвилин.

5. Підсумки поїздки

Вартість на двох - 27,5 лір.