Чудові гори Воронезької області

Екіпаж: чоловік за кермом, я - штурман (навігатор, карта, компас і шосте чуття).
Форя (автомобіль).
Інформаційне забезпечення: IGO 8.3, Яндекс -пробкі (Моск. Обл. І Воронеж), GoogleMap (марно), карта «Дороги Росії». Роздруківки з інтернету по всіх визначних пам'яток. Перелік мотелів і готелів по трасі М4 і основними містами (Острогожськ, Лиски, Олексіївка). Туристичні карти міст і Дівногорье.
Музика для настрою - альбом «Сіль». Російські народні пісні у виконанні рок-музикантів.

Москва-Воронеж-Павловська

Виїхали в 10-30 з дачі в районі Істри. Кінцева точка - м Павловська, звідти до Білогір'я - 8 км. Навігатор показав - 750 км і 9,5 годин в дорозі.

Дорога: Каширське шосе - ремонт 46-72 км. Яндекс-пробки не підвели, об'їхали по старій Каширке.
До Єфремова все було добре. Але не довго.
До Єльця - однополоска. Середня швидкість - 50 км / ч. У Єльці встали намертво. Місцеві мешканці стоять на узбіччях з плакатами «Об'їзд пробки». Пообідавши в пробці, звернули увагу, як в мерседес сидиться такий житель, і, повернувши через 2 суцільних, мерс покотив у двори. Вирішили їхати за ним. Об'їзд пробки до моста в Єльці - через Ольшанец і місто (зліва, якщо їхати від Москви).
Потім платна траса, трохи щастя і - 100 км від Воронежа - ремонт дороги. Пробка з фурами і автобусами. Об'їжджали в пилу по узбіччях, по полю, по споруджуваної смузі дороги.
Ближче до Воронежу стали шукати шляхи об'їзду: Червоне-Рамонь-Маклок.
Об'їзд включив в себе кілометрів 7 грунтовки по лісі. Після чадних синім димом автобусів дорога з чистим повітрям і співом пташок була насолодою. За часом не виграли, але морально відчули себе набагато краще.
Об'їзна Воронежа і 50 км на південь все було нормально.
Потім останні 100 км до Павловська - знову ремонт дороги.
В Павловськ прибутку на 3 години пізніше запланованого. Про маршрут об'їзду всіх цих пробок розповім нижче.
Потім навігатор нас повів із центральної вулиці Павловська, і ми проплутаете в пошуках готелю ще з півгодини.
Готель «Дон» на хорошу четвірку. Нормальні номера, цілодобовий буфет з гарячою домашньою їжею, яку принесуть в номер. Спиртного в готелі не продають.

Білогір'я і Костомарове

За планом у нас стояло відвідування Білогірського Воскресенського монастиря. Навігатор, Yandex Map і карта (3 джерела інформації.) Показали пряму дорогу на Білогір'я, довжиною всього 8,5 км!
Проїхавшись по місту, висунулися в зазначеному напрямку. Дорога здалися нам підозріло розбитою. Переїхали хиткий місток, поле, в'їхали в ліс. Дорога перетворилася в зовсім розбиту грунтовку. Покрутилися по лісі, виїхали на берег Дона. Здивувалися. Ще покаталися по лісі, трохи поплутав. Зустріли групу товаришів на машинах їх Ростова. Ми їм вказали напрямок до Дону, вони нам - об'їзний шлях на Білогір'я. Як виявилося, що всі джерела інформації містять неезженую 20 років дорогу, яка вела до порому. Нема цієї дороги.
Їхати в Білогір'я треба з М4, поворот Олександрівку-Донську - там міст через Дон.
Від села Білогір'я Воскресенський монастир знаходиться кілометрів за 3-10 (залежно від дороги) по полях і пагорбах. Ми їхали колоною за монастирської «Нивою», назад вибиралися по GRS-треку, який я записала. З погодою пощастило, дорога була нормальна, не в'язка, вибоїн мало. Якщо сухо, то туди можна проїхати на будь-якій машині, а в дощ і сніг - думаю, що тільки на позашляховику.

Від Білогірського Воскресенського монастиря до Костомарівські Свято-Спаського жіночого монастиря 73 км пролетіли по навігатору обласними дорогами за годину. Порожні в 1-2 смуги траси практично без машин і в більшості випадків з хорошим покриттям (але пильності втрачати не слід, можливі одиничні вибоїни асфальту).

Чудові гори воронезької області

На жаль, в Костомарове прибутку вже в 16-00 (позначилися ранкові блукання по лісі), тому встигли оглянути тільки один печерний Спаський храм, в 16-30 печерні храми закриваються.

Постояли на службі в новому храмі в ім'я ікони Пресвятої Богородиці "Стягнення загиблих", піднялися на Голгофу. Приголомшливе по красі і енергії місце, променисті добротою жінки, що живуть в монастирі. Їхати не хотілося.

На ночівлю ми поїхали в Олексіївку (112 км). Звідти мій дід юнаків поїхав в Москву - і мені захотілося подивитися на це містечко.

Дівногорье.

Пройшовши шлях в 97 км від Олексіївки, ми вранці прибули в Дивногорський ландшафтний заповідник.
Траса Р194 хорошої якості летіли швидко, але після з'їзду до Дівногорье починається поганий ділянку дороги (один з небагатьох в Воронезької області). Швидкість - 40 км / год, бережіть підвіску.

Чудові гори воронезької області

Потім переїхали в Дивногорський Успенський монастир (3 км в сторону).

Монастир лежить внизу у плато. На злитті річок Тихої Сосни й Дону. Спустилися до монастиря, пройшлися по його території, піднялися по дальньому схилу яру, повз печерного храму Успіння Пречистої Богородиці і Малих Див (колишня дзвіниця). На екскурсію залишатися не стали.

Машину у Дивногорської монастиря варто залишати на обладнаній стоянці, ближче під'їжджати не варто. Якщо підніматися по протилежному схилу яру (мимо печерного храму і Малих див) - то дорога виведе прямо до стоянки.

Шлях додому

Пробка у Воронежа настільки нас вразила, що було прийнято рішення шукати шляхи об'їзду Воронежа і вийти обласними дорогами до хлевного.

Маршрут (від Дівногорье) був такий:
Острогожськ - Землянський - Мала Верейка -Малий Покровка -Федоровка - Озерки - Кам'янка - Хлевное
У навігатора дорога закінчувалася на Малій Покровці (від Дівногорье - 208 км). На карті «Дороги Росії» до Озерков була вказана грунтовка.
Пам'ятаючи про неіснуючі дороги у Білогір'я, проте вирішили ризикнути.
До Федорівки йшла хороша дорога. Машин мало, поліції немає взагалі. Йшли більше з хорошою швидкістю.
Здуру заїхали на околицю Воронежа і трохи проповзли в пробці (Воронеж краще об'їжджати).
Ділянка Федорівка - Озерки - грунтовка. Оскільки в навігаторі Озерки були позначені, а ось дорога немає, то орієнтувалися ми по ньому, стежачи, щоб напрямок на Озерки приблизно витримувалося. Вибоїни не люті, проїхали без напрягу, здивувавши місцевих трактористів машиною з московськими номерами, що виїжджає з лісу.
Потім пройшли 36 км до міста Кінь-Колодязь, де в мотелі «Русь» і заночували.
Цим шляхом об'їзду ми пройшли 250 км за 3,5-4 години (з урахуванням півгодинної пробки в Воронежі і грунтовки).

На наступний день був шлях в 468 км до будинку. Знову в Єльці зловили пробку до моста (об'їжджайте через Ольшанец!). Подальша дорога пройшла без пригод. Але ми збагатилися вельми корисним знанням, що на швидкості 130 км / год навігатор IGO занижує швидкості на 7 км / год. Цим знанням нас люб'язно забезпечив поліцейський з радаром за плату в 1 тисячу рублів.

Разом: 4 дня, 1800 км в дорозі (з них 200 км - коло на Олексіївку).

Важливо: взяти з собою теплі речі, температура в усіх печерах - +7 - +10. Крейдяні стіни і свічковий освітлення залишать сліди на одязі. У монастирях жінкам бажана спідниця і хустку. У Дівногорье обов'язкове закрите взуття. Гадюк бачили своїми очима. Проблем з нічлігом і харчуванням немає.

Коли я шукала інформацію про монастирі - то бачила сайт воронезької турфірми, яка організовує туди тури. Але я не зберегла посилання.

Якщо їхати від Воронежа своїм ходом - то реально дістатися тільки Дівногорье - поруч платформа електрички.
У Костомарове ходить автобус - але 1-2 рази на добу і довго йти пішки, Білогірський монастир знаходиться в 7-10 км від села Білогір'я, пішки мені здається туди нереально дістатися.

инна [без реєстрації] [12.08.13 15:49:22] IP: 188.233.17. *

спасибі за корисну інформацію їдемо в перший раз обов'язково скористаємося вашим досвідом дай Бог здоров'я і енергії на паломницькі подорожі!

Наталія [без реєстрації] [15.01.14 20:51:48] IP: 2.95.249. *

Є в Росії така земля
Земля моя, Центрально-Чорноземна
Кругом лежать безкраї поля
А на межі ростуть берізки белоствольние.

Наталія Єрмілова [без реєстрації] [06.06.14 23:42:37] IP: 95.32.239. *

Від підніжжя гори прямо в небо
Круто сходи ведуть. (Тим, хто не був:
- Приїжджайте подивитися ці Діви,
Як велично тут і красиво!)

Далеко внизу - неозора широчінь,
Дві річки несуть свої води в світ -
Поруч з Доном-батюшкою Тиха Сосна,
Тільки древнім козакам було не до сну.

Зводили фортеці, стерегли,
Тут кордону південні берегли.
Тут ченці прийшлі - подивись!
У камені церква вибили - помолися.

Нам - з фотоаппаратамі- не зрозуміти,
Як могли - без техніки! - все підняти,
Скільки каменю винести - все киркою,
Оцінити немислимо працю такої.

І під спів, з ліхтарем
Тихо сходами ми
коло пройдемо.
Один за одним зі сподіваннями - Хрест вперед,
Тут вели ченці ті
Хресний хід.

Чи не осягнути мирянам нам
їх порив душі:
Жили як, молилися як - в темряві, в тиші,
Від мирської відкинув суєти,
Щоб були щасливі я і ти.

катерина [без реєстрації] [09.08.14 14:10:21] IP: 95.32.88. *

екскурсовода такого рівня можна зустріти тільки на огляді-конкурсі ЕКСКУРСОВОДІВ. Павлівське турбюро - екскурсовод Катерина Миколаївна: широка ерудиція, добре поставлений голос, правильна мова російської мови, доброзичливе ставлення до гостей, цікава наочність, чудовий співочий голос, що звучить в Білогірських печерах як заклик до молитви, покаяння, любові до Бога. КРОВ ХРИСТА омила МЕНЕ.

Світлана [без реєстрації] [08.06.15 11:03:06] IP: 195.110.63. *

Підкажіть будь ласка чи можна туди дістатися без машини? або дуже проблематично? може порадите (якщо хто знає) екскурсійний автобус з Воронежа, або хто збирається поїхати, може взяти мене і дочку (11 років)

А у мене цього літа Дівногорье в черговий раз зірвалося :( Просто містика якась!