Брела, хорватія фішечки сімейних подорожей по світу

Сьогодні про моїх секретно улюблених місцях. Про щасливе і розміреного життя. Про спокій, яке даровано людям похилого віку, про романтику, яка прикрашає юних, про гармонію, яка живе в родині. Скрашуючи лірику, розбавимо наше блюдо фінансовими подробицями, приправивши іншими тревел-родзинками. Отже, Хорватія, Брела. Про географічному контексті Макарской Рив'єри я розповідала минулого разу, як і про причини вибору цих неблизьких красот. Гори, море і хвоя - балканський мотив, якщо закохатися в нього одного разу, то ця любов залишиться з вами назавжди.

Я буду піарити природну ніжність і тишу, і всі, хто перейметься, можливо, захочуть подібного. Додати в цей коктейль кримське лихо - і все стражденні і голодні раптом скопом відправляться в брели. Тому в цьому році там може статися гіпер перенаселення.

Як дістатися в брели або дещо про хорватських дорогах

Дитячий майданчик на узбережжі

У брели ми приїхали близько четвертої дня. Їхати можна по-різному. Є платна дорога. на яку ви можете потрапити через кілометрів 20-30 від кордону: їхати у напрямку до Загребу і далі, через Середню Далмацію, прямо на Макарський Рів'єру. Дорога казкова - швидкісна магістраль. По ній ми поверталися назад, пролетівши всю Хорватію протягом годин шести-семи, далі - до Словенії, через Австрію і Чехію, до 12 ночі зупинилися в готелі в Польщі (це враховуючи пробки після Загреба на словенській кордоні і моторошну пробку на австрійсько-чеської ). Білоруського палива нам вистачило десь до Плітвіци (машина-дизель, бак на 80 літрів, вистачає на 1200-1300 км). Для їзди по Хорватії і на зворотну дорогу ми заправлялися в Хорватії (тут найдешевше пальне з усіх транзитних країн) - близько 1,3 євро літр. У Хорватії дуже багато довгих, вражаючих тунелів, прокладених в горах. Вони в довжину бувають і кілометр, і п'ять! Чудовий атракціон для дітей і дорослих :) Втім, можете докладніше почитати, як їхати на машині в Хорватію.

Оскільки перший хорватський день ми присвятили Плітвіцькі озера. зупиняючись після прогулянок в кемпінгу під Задаром. то на сімейній раді вирішили, що не можемо просто промчати по магістралі від Задара в брели. Нам хотілося красивою дороги, яка йде уздовж узбережжя. Як бонус до краси - безкоштовність. Швидкість цієї дороги не магістральна, плюс населені пункти, де потрібно пригальмовувати, але зате можна побачити прибережну Хорватію, будиночки з традиційно червоними дахами у всій своїй перспективі, море, і види на острови. Якщо ви виберете безкоштовну дорогу вздовж узбережжя, врахуйте один хитрий хорватський трюк. всі покажчики будуть намагатися вивести вас на платну магістраль, іноді навіть збиваючи зі шляху, а покажчиків на дорогу вздовж узбережжя може і зовсім не бути. З цієї причини ми їхали виключно по навігатору, відключивши функцію платних доріг.

Брела, хорватія фішечки сімейних подорожей по світу

Заїзд в брели досить незвичайний. Дорога вздовж узбережжя пролягає високо в горах, а Брела перебувати у гірського підніжжя. Щоб опинитися в чудовому містечку, потрібно за вказівником на брели спускатися вниз. З парковками в Брелі все дуже складно: паркування або приватні біля вил, в яких ви будете жити або ... машину поставити фактично ніде. При броні житла для автомобільних мандрівників цей нюанс - нюанс номер 1.

Брела. Орієнтування на місцевості

Це саме те, чому Макарска і всієї Рив'єрі можна пробачити наплив цікавих, сімейних і романтичних: пухнасті гілки сосен (а вони сильно відрізняються від наших місцевих) звисають над пляжами, як природні парасольки. Якщо захочете сонце, то просто пройдіть до берегової лінії, де закінчується хвоя. У Чорногорії ми такого не зустрічали: ялинки є, але щоб так близько. Пляжі Брели теж досить різні: є галькові, є піщані. Є рівні, є кам'янисті.

Брела, хорватія фішечки сімейних подорожей по світу

Таке враження, що тут чекають найвибагливіших гостей.

Чорногорія або Хорватія?

У плані відпочинку і вибору «Чорногорія або Хорватія?» Я для себе визначила так: Чорногорія дорожче (все-таки цінники в євро), але архітектура мені здалася різноманітнішою. ближче до італійської, країна православна (якщо для вас це важливо). У Хорватії природні ресурси покруче. вибір місцевості для відпочинку різноманітніше (островів-то скільки! і берегова лінія довша), країна католицька. За Хорватії кататися на машині простіше і безпечніше (таких серпантинів, як в Чорногорії, я не зустрічала ніде, і мені, якщо чесно, туди моторошно страшно їхати на машині через чорногорські гори). Їхати в Чорногорію через Хорватію, особливо, якщо відпустка великий - непоганий варіант, але на платну дорогу по Хорватії доведеться розщедритися.

Для відпочинку з маленькими дітьми я б вибирала Хорватію. узбережжі і заходи в море більше адаптовані для малюків, їжаків, гострих каменів немає (багато, знову ж таки, залежить від частини країни, в якій ви збираєтеся мешкати).

Брела, апартаменти

Брела, хорватія фішечки сімейних подорожей по світу

І сталось, як все ось як.

Всесвіт, звичайно, зрозуміла, що ми проїхали багато сотень кілометрів і їхали сімейством саме в брели. а не в Дубровник, Спліт або Рієку. Андрій (чоловік ходив на всі переговори про житло, не знаючи англійської, і відмінно справлявся) прийшов і сміється: господиня нічого не розуміє по-російськи, скоро прийде її брат, і треба запитати у нього. Тоді вже я з дівчатами виповзаю з машини і йду розмовляти з господинею: виявляється, молода жінка всього лише сестра господаря вила, де здаються кімнати з вигодами (душ, туалет, інтернет, вентилятор) за 40 євро, кухня загальна - за додаткову плату - 5 євро.

Наша вила (3-й поверх)

На безриб'ї і рак риба! Ми чекаємо господаря, який повинен нам розкрити таємницю - чи є вільний номер. Поки господар на ім'я Мате успішно рибалив, ми прокотилися ще трошки в пошуках житла, і прийняли як факт: чи нам пощастить, або ми приречені на кемпінг на найближчу ніч. Мате прийшов. І дав своє благословення. Кімната, з прекрасним видом на море, з лоджією, яка ховається від пекучого сонця величезною соснової гілкою, - все це наше!

Зізнатися чесно, кімнатка постала перед нами маленька: дві полуторні ліжка, шафа, тумбочки і вентилятор (і відмінний вай-фай). Але днем ​​в номері ми практично не бували, приходили тільки ввечері попити вина, помитися і виспатися, так що наш відпочинок подібний фактор зовсім не зіпсував (до речі, діти вечорами бігали по всьому будинку, заграючи з господарськими хлопчиськами, гостьовими собаками і усміхненим приїжджими) . Лоджія виявилася настільки чудовою, що ми дуже швидко забули про мініатюрності нашого нового житла.

Брела, хорватія фішечки сімейних подорожей по світу

Андрій же через пару днів перебрався спати на відкрите повітря в спальнику. Я якось вирішила дізнатися, як йому спиться на лоджії, і залишилася там до ранку: спати під звуки хорватської музики з запахом морського бризу виявилося куди приємніше, ніж під шум вентилятора. Якщо кімнату вранці закрити дерев'яними віконницями з жалюзі (які прекрасні іспанські віконниці!), То вона не нагрівається за день. І перебувати в номері, не заповненим розпеченим повітрям, ввечері дуже комфортно - необхідності в кондиціонері не виникає.

Брела: як можна проводити день, щоб відпочити з дітьми у моря

Для цієї страви досить багато плавати і валятися під сосновими гілками, розбавляючи все соусом з поїздок до міст з багатовіковою архітектурою.

Жили ми, скажімо, якщо вимірювати звичними готельними лініями, десь між другою і третьою, навіть ближче до третьої. Завдяки цій висоті у нас відкривалася розкішна панорама, плюс фітнес кожен день - ух, приємний!

Брела, хорватія фішечки сімейних подорожей по світу

До моря без малечі йти хвилин 9, з дітворою - в два рази довше: зазвичай похід на море - це неспішна прогулянка, з заходами в місцеві лавочки зі здобою і фруктами, сувенірами і китайської всячиною.

Найжорсткіший совдеп. який ми зустріли в Європі, наздогнав нас в Хорватії. І це - рушники на пляжі вранці. Хорватія, Брела славляться своїм довгим космічним узбережжям, де пляжі на будь-який смак і розмір, але дітні люди (я їх чудово розумію), які живуть в центрі села, не в силах переміщатися на ногах (тільки так, тільки так ...) з малечею кілометрів отак п'ять, щоб ніхто не забив рушничком місце під сонцем. У цій частині, на додачу до всього, багато ресторанів, завжди можна на обід після пляжу без заходу додому заскочити скуштувати свою трапезу.

Цей кошмар мені вдалося спостерігати дня два. Входження в транс з аніматором.

Рушники на пляжі - це найбільша ганьба, який придумали не тільки слов'яни, але ... і самі жителі Європи! Звичайно, я підозрюю, що до цього поганий приклад їх долучили ми, дикуни і вандали)), і всі відпочиваючі вирішили боротися один з одним цими ж методами. У мене була ідея прийти рано вранці і зібрати всі рушники в купу, а якщо хто-небудь запитати в чому справа, вказати на табличку, де чорним по білому написано, що речі на пляжі без нагляду не залишають і будуть звідти вилучені. І все-таки, до благородного виховання я не дійшла, бо «це не наш метод». Почухавши потилиці, ми, на свій сором, стали займатися тим же: вранці по черзі з чоловіком змінювалися походами на пляж, де купалися в безлюдній і теплій воді, кришталевої, як боржомі, а потім залишали під сосною Рушничок, приплюснуті камінчиками. Якщо прийти на пляж не в 7.30 або не в 8.00, то все місця в тіні, як на базарі, будуть розібрані іншими вандалами. У чудовій Брелі живуть за законами джунглів, і це ми швидко засвоїли. В іншому ж місцеве населення і туристи - милі люди.

По дорозі після ранкової морської ванни можна купити на сніданок смачну свіжу здобу (на 2-3 євро для всієї родини), в цей час прокидається веселе сімейство, мультиварка готує сніданок ... таке безтурботне тюленяче час :) Деякі крупи я брала з собою, щоб не бігати по гіпермаркетів в Бакалія і потім не дивуватися, чому діти не їдять місцеву вівсянку (наші дівчатка дуже люблять каші на сніданок, і в той же час до них вони дуже вибагливі, європейські крупи ж часто відрізняються від білоруських). Коли вся родина помилася / поголила, діти наїлися / набігалися, збираємо всіх в оберемок і до годинника 10-10.30 йдемо до моря. Похід на море - це обов'язково фрукти по дорозі (в гіпермаркетах приблизно ціни такі ж, але у місцевих продаються інжир, персики, виноград, кавун з приватних садів), на перекус ще залишається свіжа здоба. Ціни на фрукти майже білоруські, іноді навіть дешевше. Водні процедури - до години 2-х - 3-х, далі обід в ресторанчику.

Брела, хорватія фішечки сімейних подорожей по світу

На трьох обід (вважаю без молодшої Ксю, тому що на той момент вона не з'їдала свою порцію, а харчувалася тим, що їй сподобається в татовій / маминої тарілки) виходив у нас зазвичай в діапазоні 20-35 євро без і з напоями відповідно . Риба досить дорога в ресторанах, але спробувати треба обов'язково. Всі хвалять дораду - місцева рибка. Ми ж її купували в гіпермаркеті (ще можна у місцевих, якщо знайдете) кіло за 10 євро (в ресторані Брели О.5 кг доради коштує 100-120 кун), і нам її приготував господар вила на вогні. Це виявилося саме смачне морське блюдо, ресторани відпочивають.

Господар вила Мате готує для нас дораду

Хвалюся. Дорада, приготовлена ​​на вогні

У гіпермаркетах є все, що потрібно для малюків. девайси, памперси та харчування. З собою, якщо ви не маєте потребу в чомусь особливому, можна багато чого не брати. Найближчі супермаркети в Макарска, найближчі гіпермаркети ми знайшли тільки в Спліті (може, пропустили десь в Оміш, але не впевнена).

Вечорами, коли спадала сонце, ми йшли далеко уздовж узбережжя. Настільки далеко, наскільки вистачало денного світла і дитячого терпіння. Десь по доріжці знаходили кафешку з млинцями і морозивом і сідали обідати свою вечерю.

Брела, хорватія фішечки сімейних подорожей по світу

Іноді ми робили вилазки в Макарска (близько 18 км від Брели) і Спліт (50 км). Вибирали вечірній час або дивилися по погоді, якщо передбачався не надто сонячний день, то цей день - ідеальний для поїздок. Правда, таких днів практично не було))

Вимірюємо вулички в палаці Діоклетіана в Спліті

Найдешевші і різноманітні сувеніри ми зустріли в Спліті. Хоча окремі штучки за цінами вигравали в Брелі або в Макарска.

Зазвичай ми не прихильники лежання і валянь, але цей невелику відпустку ми задумували для відпочинку, який відновлює сили.

ХорватіяіБрела нас реанімували, подарувавши спокійне море, натхненну хвою і райське настрій.

Заріна Бобко і все-все-все :)

на жаль, не записали і не запам'ятали це ж навіть не Апарт, а більше номер зі зручностями. кухня окремо для всіх мешканців.

Анастасія, добрий день! майданчик пам'ятаю 1-2, але при кафешках їх немає. атракціонів теж небагато, просто іноді треба прогулятися вздовж узбережжя і що-небудь пошукати (ми ось з донькою літали з парашутом, наприклад). по самій Брелі дуже зручно пересуватися пішки - вона маленька, але узбережжі довге, і ти просто гуляєш, насолоджуєшся. а якщо вже виїхати з Брели захочеться, тоді на машині, звичайно, зручніше. фрукти ми купували прямо по дорозі -було завжди кілька торговців біля моря. ціни дуже адекватні, навіть в найвищий сезон. Брела дуже спокійна, але якщо потрапите в сезон високий, як ми, просто опинитеся в натовпі людей на пляжі. вечорами іноді бувають концерти, якщо захочеться щось більш гучне -тоді в Брелі може здатися занадто спокійно.