Весільна подорож на Телецкое озеро

Привіт, шановні Новомосковсктелі. Нарешті сталося диво, і ми вшанували своєю присутністю величне місце в горах Алтаю - Телецьке озеро.

Ви не можете уявити собі, який я випробував захват, коли настав ранок понеділка і ми вирушили в дорогу. Виїхали ми втрьох, і дорога була довгою, але гарний настрій наростало з кожним кілометром наближення нас до заповітної мети.

Практично непомітно ми долетіли на машині до Черновциа, глянувши на нього здалеку, і згорнули на дорогу на Бійськ. І через 4 години ми вже виїхали на дорогу, що веде в Гірський Алтай, проїжджаючи повз сіл, бабусь, які торгують різною їжею, по дорозі заїхали в Сростки в музей В. Шукшина. Зазначу, що працівники музею з любов'ю ставляться до своєї роботи, тому що не в кожному дендрарії побачиш таку велику кількість квітів і дерев. Все в кольорі, доглянуто і радує око.

Але повернемося до дороги. Дорога була прекрасна і чудова, тому 8 годин шляху ніяк не позначилося на нашому піднесеному настрої. Навіть кілька поганих ділянок дороги ми пройшли досить швидко і практично непомітно. Після закінчення 8 годин шляху, ми виїхали на прибережну річці Бії дорогу. До Артибаш залишалося 30 км.

І тут у мене почався напад захоплення. Ви скажете, «такого не буває. Буває напад епілепсії та інших недуг ». Але ні, це був справжній напад захоплення. Я зупинив машину, вийшов до річки і почав кричати. Просто і радісно кричав на повний голос ... хвилин п'ять. На цьому напад закінчився і ми, поринувши в крісла авто, рушили далі.

У 12-00 ми заїхали в п. Артибаш і почали вишукувати базу, на якій ми домовилися зупинитися. Довго пошуки не тривали, тому що база знаходилася в центрі селища, поруч з річкою та власної пристанню. Нас зустріли привітні господарі і розселили по річним будиночків. Скажу відразу, будиночки - ЦЕ ЩОСЬ! Одне те, що всі споруди на базі зроблені з дерева і дерево це називається КЕДР, говорить про те, що запах на базі стояв як в лісі - чудово-освіжаючий і опьяняюще-цілющий.

У будиночках стоять по два полутораспальних ліжка. Хоча, скажу чесно, ми з дружиною спали удвох на одному ліжку, і нам було не тісно. При тому, що ми люди далеко не маленькі. Я під 2 метри зросту і дружина мені до пари, але, як і всі жінки, більш тендітна і жіночна.

Аби не допустити витрачати дорогоцінний час, ми з Олексієм вирушили дізнаватися про екскурсії і, на щастя, тут же потрапили в майже скомплектувати групу для екскурсії на водоспади і на кам'яний затоку. Я сходив за Настею, і ми попливли, я б навіть сказав - полетіли. Оскільки транспортний засіб, яке здійснювало наше переміщення, називалося «Катер на підводних крилах« Волга », який розвивав цілком гідну для такого роду плавзасоби крейсерську швидкість.

Екскурсія зайняла у нас майже чотири години, півтора з яких ми з Олексієм провели під водоспадом Корбу, але про це трохи пізніше. Повернемося до дороги. Я з захватом знімав навколишні вершини, Льоша старанно намагався зняти снігові вершини гір вдалині, при цьому пару раз ми мало не випали з човна. Чим моторошно налякали оточуючих нас попутників і капітана нашої шхуни. Настя згодом мені зізналася, що моторошно хвилювалася через нашого надто захопленого стану.

Подолавши водний шлях в 16 км, ми виплили до першого водоспаду Кіште, він знаходився недалеко від озера і падав зі скелі. Можливості зійти на берег не було, тому що навколо була прямовисна скеля, але, тим не менш, видовище було, звичайно, невимовне по своїй красі. Погойдатися на хвилях, нафотографувавшись вдосталь, ми попливли до водоспаду Корбу, який, до речі, є заповідником.

Тут ми причалили до берега і по дерев'яних сходах попрямували вгору, вглиб лісу до шумлячи водоспаду.

Можу вам сказати, що коли я його побачив, у мене перехопило дух. Настільки величного і приголомшливого видовища я ніколи так близько не бачив. Поки я милувався пейзажем, Настя пішла вивчати зростаючі повсюдно дикі рослини і милуватися летить зі стрімкої гори кристально чистою водою. Олексій тим часом з вигуками кинувся у вир вируючої стихії, виблискуючи синіми шортами і попутно матюкаючись через гострих каменів безжально впиваються в босі ноги. Я не зміг змиритися з тим, що все задоволення зараз дістанеться одному Олексію і квапливо помчав з каменю на камінь в сторону водоспаду, попутно стягуючи шорти і босолапкі (про що згодом сильно пошкодував).

Залетівши в воду, я зрозумів, що кришталева чистота води зіграла зі мною злий жарт, і я боляче вдарився об камінь стопою (потім весь вечір ходив із забинтованою ногою). Але це мене не зупинило, а зробило більш обережним, і через пару миттєвостей я вже стояв під струменями води поруч з ревевшім Олексієм, тому що вода з силою масажувала йому спину, і він отримував від цього величезне задоволення. До речі, це дійсно непередаване відчуття, яке можна порівняти хіба що з руками професійного масажиста. Наш рев і крики привернули масу шпигунів того, які також намагалися повторити наше дурощі, але вода + 12-14С, у багатьох відразу відбила охоту до подвигів, інших доконала кам'янисте дно. Я отримав непередаване задоволення від того, що можна пити воду безпосередньо з водоспаду, причому вода дуже смачна і бадьорить. Я вийшов з води після годинного перебування там і відчував себе просто чудово і бадьоро! При цьому ми з Льошею отримали кілька синців і саден на пам'ять. Настя в свою чергу отримала черговий заряд хвилювання, тому що перед цим нам розповіли, що в минулому році одна з туристок, також зажевріли бажанням постояти під струменями падаючої води, отримала серйозну травму від впав зверху каменю. Тому хвилювання моєї найдорожчої дружини цілком зрозуміло і мені було потім соромно за свою витівку.

Після цього ми вирушили на Кам'яний затоку. Місце також вразило своєю величністю і природною красою. А ростуть на берегах затоки поля вогників (або, як їх ще називають - смаження) доповнювали цю картину. Ми з Олексієм не забули скупатися і в цьому чудовому місці. Після чого сходили і набрали квітів - два букети. Чим, як я зрозумів, загладили хвилювання від нашого купання у водоспаді - Настя була дуже задоволена. І ці букети стояли в імпровізованій вазі весь час нашого перебування на базі і не в'янули!

Повернувшись ввечері, ми без задніх ніг плюхнулися на ліжку і заснули мертвецьким сном.

Але вранці сидить в засідці в сусідському курнику півень ні світ ні зоря почав кричати несусвітні голосом, від якого ми дружно прокинулися; повалявшись трохи, я зрозумів, що виспався і піднявся. Настя вже сходила вмилася, і ми з нею вирішили сходити по селу в пошуках сільських продуктів - молоко, яйки та інше. Довго шукати не довелося, в магазині ми купили молока ранкового і свіжих пиріжків з картоплею і хвоєю, а також з яйцем і цибулею. До власниці нещасливого сусідського півня зайшли і взяли яєць. Купили сільського хліба, і пішли снідати.

В цей час вийшов зі свого будиночка Олексій, потягуючись і позіхаючи. Від душі налупілісь справжньою яєчні з десятка яєць, напилися молока, поїли пиріжків і вирушили на прилеглу базу в пошуках нових пригод.

Прогулюючись по вулиці, ми зайшли на риночек з різними місцевими сувенірами і накупили всяких подарунків рідним і близьким. Вийшли до Телецькому озера і посиділи на березі. Вид, звичайно, навколо захоплював дух, високі гори навколо (найменші 500 м, а на горах понад 2-3 тис. Метрів лежали льодовики), тиха і спокійна гладь води, що видніються скелі, дерева, що ростуть на схилах гір, вражали своєю красою - дуже стрункі, високі, симетричні, без жодних там каліцтв і інших недуг. Кольори кругом яскраві і соковиті. Навіть очі захворіли від такої природної краси.

Пристосувавшись вже сяк-так гребти веслами (при цьому ми практично не чули нашого командора Антона, якого всі чомусь звали Костя), ми з Льошею розлючено починали веслувати хто куди, коли вони наблизились до найбільших в цьому місці порогам. На одній з хвиль ніс нашого крейсера піднявся і Олексій на мій клич «Гребись давай» закричав у відповідь «У мене води немає». Я в свою чергу закричав - «Подати воду на правий борт!», І в цей момент човен різко пішла по хвилі вниз (практично під 60%) і сіла про воду. Чому накрило хвилею нас з головою. Після чого підкинуло вгору і я з виразом легкого невдоволення злетів з краю човна в центр її, при цьому несамовито гребе веслом, намагаючись знайти воду. Після проходження порогу наш човен ще дуже довго тряслася від сміху.

Подорож по річці під періодично накриває нас дощем тривало більше трьох годин, після чого ми, задоволені і змучені, причалили до берега, де я тут же поліз в річку купатися. Незважаючи на холоднючую воду і дуже велика течія, мені все ж вдалося пару-трійку раз зануритися в воду. Потім нас посадили в мікроавтобус і з човном на даху ми поїхали додому, на базу.

Вечір був чудовий, нас нагодували справжнім пловом, приготованим на відкритому вогні в чавунному казані. Причому плов готувався за всіма правилами і готував, як годиться чоловік. Чоловіка звали Сергій. Після вечері ми повалятися на кедрових ліжках і пішли в лазню. До речі, лазня також вся зроблена з кедра. І більш того, з огляду на те, що база нова і лазня виготовлена ​​була буквально пару тижнів тому (ми були третіми, хто парився в ній) в самій лазні стояв приголомшливий запах кедра і хвої.

Піддавати в лазні не довелося, тому що грубка настільки хороша, що пара вистачало, щоб попарити двох чоловік. Тим більше що я взяв два березових віника і попаритися від душі і Настю і Олексія. Після чого ми з Льошею з криками і оханьем побігли в озеро (в 30 м від лазні) і викупалися. Настя поки помилася в лазні, і пішла на терасу пити чай, а ми ще разок пішли паритися і знову повторили занурення.

Скажу чесно, ніколи раніше я не відчував такого очищення і тілесного і морального, від відвідування лазні. Не потрібно, напевно, говорити, що спали ми як убиті до самого ранку. І навіть півень не зміг нас розбудити до 9 ранку.

Сніданок був чудовим, Костянтин (шеф-кухар на базі) приготував свою фірмову яєчню з помідорами виконаних у вигляді троянд. Після чого у нас був сончас (кисневе насичення, мабуть, позначалося), після чого ми вирушили на гору, де знаходиться святе джерело (водою з якого ми користувалися на базі).

Забравшись на майданчик, де розташовується джерело, ми виявили хрест і табличку, на якій згадано, що цей джерело був освячений ще в 1830 році, за свої цілющі властивості. Згодом було встановлено, що цілющі властивості пов'язані з наявністю іонів срібла в ньому. Дійсно, вода в джерелі дуже смачна, і ми це відчули, коли пили воду з крана на базі. Водопостачання бази йде саме з цього джерела.

Після відвідин джерела ми вирішили погуляти по лісі, де я не стерпів і під загальне невдоволення обуян мене ідеєю, поліз на кедр за шишками. Забравшись на середину стовбура, я вже був готовий погодитися з доводами, які приводили мені на землі, моя дружина і друг, але впертість у мене в крові і я поліз на верхівку. Тепер уявіть собі відчуття білизни на мотузці, яке мотилять від кожного подиху вітру. Так і я гойдався з боку в бік від поривів вітру, і часом здавалося, що зараз гілки тріснуть, і я з 30-40 метрової висоти Рухну вниз (чомусь згадався мультик про Вінні-Пуха і мед). Але все обійшлося, і я з великим трудом насшібал 7 шишок, одну з яких ми не знайшли, тому принесли шість.

Коли я сліз, я нагадував ходяче чудовисько, все в смолі, подряпинах та синцях, невиразно бурмотів якісь фрази. Руки і ноги не слухались мене і часом здавалося, що я провисів на турніку не менш двох годин поспіль. Але на фізіономії у мене був вираз повного і беззастережного блаженства, що межує з даунізму (за словами мого «доброго» одного). Я був дійсно щасливий, і перше, що я сказав, звалившись з останньої гілки під дерево - «я більше ніколи не полізу на кедр». Моя улюблена дружина полегшено зітхнула після цих слів.

Увечері, повернувшись, ми поїли дуже смачну вечерю, родзинкою якого стали справжні, свіжі котлети з лосини. Під стопку горілки, поданої господарями бази.

До речі, потрібно відзначити, що колектив бази весь час робив так, що ми відчували себе як вдома, або, на худий кінець, як у кращих друзів в гостях. Сервіс хороший, але не нав'язливий. Ніхто нічого не нав'язує, нічого не втусовивает. Це радує, якщо щось треба - зроблять за кращим класу, якщо не потрібно - ніхто не буде приставати. Це мені дуже сподобалося. А то, що у них кухар - хлопець, це взагалі було несподіванкою. До речі, дуже добре готує. Керівництво гостинне і доброзичливе, завжди готові допомогти.

Увечері, за тим самим заведеної традиції, була банька з купанням в озері. Краса, одним словом. Потім Мертвецький освіжаючий і цілющий сон. Традиційне ранок під крики півня (періодично виникало бажання поїсти курячого бульйончик з цього півня). На обід була юшка з харіуса і сига, приготована за всіма правилами, та ще й в чавунному казані. Очччччень смачна.

Потім ми зібралися і попрощавшись з усіма, поїхали додому.

Назад ми їхали 7 годин, і то тому, що було дуже щільний рух на дорозі. Але, як кажуть, назад завжди їхати швидше, ніж туди.

Як резюме можна сказати наступне: ми ні хвилинки не пошкодували, що поїхали відпочивати на Телецкое озеро. Місце саме для відпочинку від міста, від суєти, що оточує нас. А база, на якій ми зупинилися, це саме те, що потрібно, щоб зробити відпочинок на природі комфортним і незабутнім. Ще раз хочу подякувати господарям і обслуговуючий персонал бази за гостинність. І запевняю, що ми до ВАМ ще приїдемо!