Антикризовий берег Ахтуби.

Багато рибалок сприймають річку Ахтубу як рибне Ельдорадо. Це дійсно так. І з кожним роком кількість рибалка збільшується. Уже й не знаю, яких машин влітку більше на трасі, місцевих або з середньої полосиУкаіни. Ну, а куди діватися? Криза ми відчуваємо все в тій чи іншій мірі. Замість поїздок за кордон ми вибираємо щось простіше, побюджетнее. Ось і я почав рахувати свої гроші перед тим, як планувати риболовлі. Мені здається, я розібрався в своїх перевагах і хочу цим поділитися.

Одного разу я задумався над тим, що все частіше рибалю на лівому березі Ахтуби. Як це часто буває, рибалиш, згадуєш старі рибалки, пригадуєш протилежний берег. Ех, був час ... Приїжджали з одним на шістці, а то і на мотоциклі. Він на вудку ловив, я на спінінг. Кожен займався своєю справою. Цікаво, як там зараз? Напевно, вже замило локальну ямку за стільки років! Треба б з'їздити і перевірити, та тільки ось, понтонні мости стали дорожче. Ми всі раніше лаялися на переправу в пологих Займище, а тепер і в Капустиному Яру просто за те, що переїздиш міст - платиш 250 рублів! І це тільки за те, щоб проїхати на своє заповітне містечко. А може пора починати шукати нові місця?

Риболовля на Ахтубі в районі Полтаваа

Ми всі любимо говорити, що на рибалці для нас риба - не головне. Але хочеться, щоб, все-таки, хоч як-то клювало. Поклавши руку на серце, все частіше і частіше ми згадуємо тільки першу частину цього висловлювання. Приїжджаєш чорти звідки, всіх друзів розвозити, втомлений завалюють додому і до свого незадоволення Новомосковскешь, що зовсім недалеко клювало приблизно також. Ось самі посудіть. Зараз рибалка за 100 км від Полтаваа обходиться двом рибалкам рублів за 500. Якщо переїхати через Ахтубу, скажімо в Капустиному Яру, то ще + 250 рублів. Тобто за риболовлю вже віддаємо кожен по 625 рублів. Але це якщо удвох, а якщо їдеш один - то проїзд коштуватиме 1250 рубликів. І чим далі ми їдемо в пошуках риби, тим більше ця сума зростає. Чим далі їдеш, тим важче окупити витрачені гроші спійманої рибою, кількістю побачених клювань або отриманим задоволенням.

Що в такій ситуації можна зробити? Можна не переправлятися через Ахтубу, а рибалити з лівого берега. Можна не їхати так далеко, а знайти рибу ближче, скажімо 30-50 км від міста. Ну, а якщо зробити і те й інше, то рибалка обійдеться всього-то рублів 400. Кажуть, чим ближче до великого міста, тим менше риби. Почасти це так, але ж не в три рази! Ну і якщо хтось їде не за рибою, а просто порибалити в своє задоволення, то виходить, що за 1250 рублів можна з'їздити на три риболовлі і ще залишиться 50 рублів на морозиво. Особисто мені в рибалці більше подобається різноманітність. Нехай я зловлю менше риби, але за озвучену суму я краще поїду в три різних місця. Половлю на джиг, на воблери, а то і в проводку на поплавок. І адже такі місця є! Зрозуміло, свої коронні місця я видавати не буду, але спробую детально описати їх специфіку. Бути може, хтось візьме на озброєння мій підхід до риболовлі і заощадить купу грошей.

Здається, що ближні підступи сильно запресовані ну і давно вже вивчені колегами по хобі. Особисто я так не думаю. На рахунок запресованності - і може, але тільки на зручних ділянках. Там, де є зручний під'їзд для автомобіля, зручний спуск до води, відсутні корчі. На рахунок вивченості - тут я посприяє. Адже і паводок щороку вносить свої зміни в берегову лінію, та й снасті наші зазнають якісні зміни. Плетінка стає тоншою, приманки стають більш уловистими (як нам здається), практика лову багатшими, методи лову більш прогресивними. Основні місця, на яких хижака знайти найреальніше - це локальні ямки з плином, виходи і входи в великі ями, цікавий рельєф на плесі. Мирну рибу я вважаю за краще ловити на спокійних плесах або не сильно рівному перебігу. Пляжі і коси я теж задіюю, але рідше. На них припадає заходити в воду, а це не завжди виходить або хочеться.

Під ярість берегом.

Там, де Ахтуба робить крутий поворот, як правило, є довга яма, огинає піщаний пляж або коси. Далеко не всі рибалки наважаться дертися по сухій обсипається глині ​​більше 100 метрів зі спінінгом і рюкзаком. Я сам жодного разу в воду не сповзав, але натруджений голеностоп потім дає про себе знати. Поле сильного дощу я ставлю хрест на таких місцях. Вони стають непрохідними, та й імовірність зсуву зростає. Однак, близькість ями - це найбільша вірогідність упіймання трофея. Коли в 30 км від Полтаваа К. Кузьмін виловив в подібному місці щуку під п'ятірку - я став частіше відвідувати такі місця і шукати нові.

Риболовля на Ахтубі в районі Полтаваа

Найцікавіше, що пресингу там практично немає. Зазвичай такі місця облюбовують доночнікі, або сидять на гумових човнах з годівницею. Але навряд чи вони потривожать хиже поголів'я цього місця. У подібні місця я намагаюся приїжджати в будні, тоді вже точно там ніхто заважати не буде. Подібне місце вимагає деякої підготовки і оснащеності. Найчастіше до води спуститися проблематично. Берег в'язкий. Потрібен підсак з довгою ручкою, або доведеться рибу волоком тягти по схилу або піднімати в схил. Кукан також потрібен з довгою мотузкою, інакше на сонці ніяку рибу вам не зберегти. Ну а для мене є ще один плюс в подібних місцях - щороку після паводка вони змінюються. Змінюється берегова лінія, приносить нові корчі або в воді виявляються великі глиняні зсуви, які народжують зворотна течія або заструги. Все це досліджувати щороку - більш ніж цікаво. Найчастіше в таких місцях я практикую джиг і обов'язково ставлю плетінку товстіший.

Буває, що доводиться видирати приманки через глиняних бровок, а це не просто. Плетінка 10 LB з цим не справляється. Ну і, оскільки спінінгісти відвідують такі місця досить рідко - можуть стояти сітки, які продерти теж допомагає товста плетінка.

Зміна рівня води - дуже цікаво.

Близькість Волзької ГЕС вносить свої корективи в риболовлю. Багато рибалок сприймають рівень води як даність. Приїжджаєш на Ахтубу, глядь, - а води стало більше або менше. Зазвичай в будні рівень потихеньку зростає, а в п'ятницю ввечері починає падати. Десь в районі Ахтубинский або Харабали це майже не помітно, але близько Полтаваа - помітно сильно. Як цим можна скористатися, запитаєте ви? Мої багаторічні спостереження показують, що риба може зробити вибір певний рельєф тільки при відповідному рівні води.

Якщо рівень падає - вона йде. Як тільки знову рівень піднімається - риба повертається. Одне таке місце у мене є. Воно розташоване між двома піщаними пляжами. Одного разу влітку ми приїхали на пляж з донькою. У будні, як я вже говорив, води завжди більше. Ну і знічев'я, я вирішив піти геть від людей, що купаються і поджіговать. Хто б міг подумати, що мене там чекали пристойні щучкі! Я зловив 4 штуки і все в районі 1.5 - 2 кілограмів. У недільний день ми вже приїхали всією родиною і, ясна річ, я беру спінінги бігом на свою уловисту точку. Ех, зараз буду дивувати народ! Але не тут-то було! Вода впала і жодної покльовки я так і не побачив. Підійшов якийсь чоловік, поскаржився, що він тут намагався і на донки ловити, і на спінінг - без толку. Мабуть, що купаються люди лякають рибу. Я думав, що просто ненавмисно потрапив на щучье партзбори, таке буває, але не більше того. І ось, як-то приїхав до мене в гості один товариш. До риболовлі він не мав ніякого відношення. Просто застряг у відрядженні Полтавае, ми вирішили зустрітися на Ахтубе, переночувати в палаті, посидіти біля вогнища. Приїхали знову на околицю пляжу, поставили палатку, попили пиво, викупалися ...

Риболовля на Ахтубі в районі Полтаваа

Поки він займався багаттям, я вирішив навідатися на своє місце і знову застав там "своїх" щук! Ось у я зрозумів, що саме рівень води командує цим щучим партзбори. Подібне місце може бути нижче піщаної коси, уздовж якої мчить течія, яка потім на плесі слабшає. Так ось, в залежності від рівня води потрібно пробувати ловити трохи нижче за течією або трохи вище. Особисто я помітив, що клювань (щука і окунь) більше там, де вантаж 20 грамів падає більше 4 секунд. Човни у мене немає, тому користуюся цим правилом при пошуку нових місць недалеко від міста. Взагалі 20 грамів частенько забагато для Ахтуби, але саме при пошуку нових місць важливий дальній кидок.

"Те лівий берег потрібен їм, то берег правий."

Ловити з лівого берега - це не означає ловити саме біля нього. Ахтуба чудова тим, що можна по піщаній косі зайти майже до середини річки і вільно обловить протилежний берег.

Нагадаю, що правий берег Ахтуби - заплавний. А заплава порізана озерами, єриками і протоками. Чи не в кожен куточок Ахтуби можна проїхати на машині. А ось до лівого берега під'їздів багато і шанси дістатися до заповітного ділянки зростають. При цьому потрібно зазначити, що не тільки джигові приманки повинні працювати. Я вже писав про ловлю язів на Волзі і Ахтубе. Так ось, заходячи далеко по косі в сторону протилежного берега, можна відмінно половити нахлистом, закидаючи мушку під самі корчі. Але описувати ловлю нахлистом на Ахтубе - це окрема велика тема. А ось ловля на воблери - це вже не екзотика. Все більше рибалок приїжджає на Ахтубу під вечір ловити саме на воблери. Чому під вечір? А все тому, що всі ці місця недалеко від міста. Ми приїжджаємо на річку до заданого часу, ловимо Вечірці, захоплюємо густі сутінки і задоволені їдемо додому. Якщо говорити про ловлю язів з берега, то найчастіше це місця з середньою течією, з притопленими кущами або деревами. Якщо біля самого берега ще і глиняна сходинка є - зовсім добре.

Риболовля на Ахтубі в районі Полтаваа

З-під неї можуть і окуні ловитися, і судачки. У плані приманок я також виходжу з міркувань економії. Ті недорогі воблери, які мені вдалося разловіть на Ахтубе з берега, я купую відразу в двох примірниках. Адже, поки я відірву один - другий вже точно чуть-чуть, але подорожчає. А адже він свідомо уловистий! Поки літо, витрата воблерів мінімальний. Завжди можна роздягнутися і залізти в воду. А ось восени відірвати єдиний воблер - вже шкода. З цієї причини я все рідше ловлю на імениті бренди. Останні пару років у мене першими летять в воду воблери Mottomo і Raiden. Чому саме вони? Просто так склалося історично. Коли відриваєш улюблений воблер, замовляєш точно такий же, а заодно і парочку інших на пробу, щоб хоч якось знизити витрати на доставку. Згодом, я вивчив ці дві торгові марки, а в Полтавае вони практично не продаються. Ось така хитрість - не дорого і ексклюзив! Але якщо сказав «А», скажу і «Б». У Mottomo в моїх пенатах найкраще з берега ловить Wrestler. До речі, він не тільки по білому хижакові працює, а ще збирає з дна всіх садочків і щучек. Здається, саме з нього почалося моє вивчення воблерів Mottomo і він до цих пір знаходиться коробці лідерів за частотою використання. У Raiden можу назвати два воблера - це Maguro і Bobble Crank.

Класичні кренки для лову білого хижака. Про забарвлення говорити не буду, бо риба в Ахтубе НЕ примхлива і не розпещена. І ось, мабуть, тепер, коли стає зрозуміло все розмаїття методів лову, яке можна зустріти на Ахтубе недалеко від міста, необхідно розповісти про матчастини, яку я використовую.

З чим я їжджу на Ахтубу.

Для лову на воблери в моїй машині завжди лежить черговий комплект Mottomo Compacto 3-15 гр. Крім того, що цей спінінг відмінно справляється з поставленими перед ним завданнями ловлі риби на кренки, це четирехчастнік, який в зібраному вигляді вміщається в чемодан. Так ось, цей короткий тубус завжди чергує в моїй машині. Він і коробка з воблерами. Коли я їду цілеспрямовано ловити на воблери, я беру паличку достовірніше. Наприклад СD Extrasense Nano CDEXN-702ML (2.13 м / 3-14 гр), яка стоїть у мене на озброєнні для лову головня. Але все частіше і частіше при пошуку нових місць або через зміни рівня води вимушено переміщаюся по річці - виручає Mottomo Compacto просто тому, що на є. Якщо говорити про джиговой ловлі, то я не відразу знайшов свій оптимальний варіант. Пару років поспіль мені вірою і правдою служив спінінг Norstream Kando 7-28 гр. Але ніщо не вічне в цьому суворому світі. Протягом останніх двох років я успішно ловлю на новинку Fenwik (Rod HMX902XH Jig). І класична довжина бланка мене влаштовує при ловлі з берега, і цільна рукоятка, як мені подобається і на додачу до всього - кільця на бланку не маленькі, що дуже добре при лові при легких заморозках. Нагадаю, що рівень води на верхній Ахтубе постійно змінюється і лід стає не скоро. Ми, місцеві спінінгісти, цим користуємося і джігуем майже до Нового року.

Про котушки особливо писати нічого, крім того, що я частіше використовую розмір 3000, що дає перевагу при далекому закиданні. 2 котушки Daiwа Certate працюють на знос і поки претензій у них у мене немає. Для воблерной лову у мене намотана SunLine PE Jigger HG # 8, а для далекого закидання в джиговой ловлі - SunLine PE Egi HG # 1. Не буду описувати переваги сучасних PE-шнурів. Але на високу ціну скажу, що це того варто. Не забувайте, що ловля відбувається недалеко від мільйонного міста і дуже часто важливий виграш в закиданні на кілька метрів. Ну а для лову в районі ярість берегів і в коряжнике я використовую плівку Akara MultiPower 15 lb. Я взагалі з новими волосінями і шнурами не дружу. Але ця за два сезони довела свою спроможність. Тримає заявлену навантаження, тримає мій улюблений вузол Паломар, з часом не махру. Я замовив вже другу бабину, замість старої доброї Power Pro. І все тому, що змушений економити гроші. Akara MultiPower дешевше, а немає різниці - навіщо платити більше?

Сподіваюся, моя практика лову на верхній Ахтубе змусить когось поміняти одну далеку поїздку на три ближніх і отримати від цього в три рази більше задоволення.

P.S. Всі фотографії зроблені на Ахтубе не далі 60 км від Полтаваа.