Перевал кату-Ярик

Один з найбільш технічно складних перевалів Гірського Алтаю, і в той же час один з найкрасивіших. По суті це крутий спуск з Улаганского плато в долину річки Чулишман. Доступний тільки для високих повнопривідних автомобілів, проте у початку підйому завжди чергує трактор для допомоги.

Кату-Ярик - перевал в Улаганского районі Республіки Алтай. Один з найскладніших автомобільних перевалів Алтаю. По суті це крутий спуск з Улаганского нагір'я в долину річки Чулишман. Перепад висот - 900 м, довжина спуску - 3700 м, серпантин має 9 поворотів.

Кату-Ярик - єдиний спосіб дістатися на автомобілі в села Коо і Баликчи, а також проїхати до південного берега Телецкого озера.

Якщо у вас не повнопривідна машина з високим кліренсом, то не раджу вам спускатися вниз по перевалу Кату-Ярик, тому що самостійно піднятися ви вже не зможете. Будьте уважні при спуску. Пропускайте машини йдуть на підйом. Пам'ятайте, що перегріті гальма втрачають свою ефективність, зупиняйтеся в уширению дороги для охолодження гальм.

Як дістатися

Всі дороги в Гірський Алтай йдуть через місто Бійськ, тому опис буде від цього міста. Маршрут виглядає наступним чином:

Відстань від Бійська приблизно 525 км.

GPS-координати: 50.910633, 88.222877

У Бійську після моста через Бію проїжджаємо прямо, нікуди не звертаючи. За Бійськом почнеться історична частина Чуйської тракту. Дорога - відмінний асфальт, причому відразу за Бійськом йде 4-х смуговий дорога. Правда не довго, через 20 км стане звичайна двухполосная, але як і раніше відмінної якості. Приблизно через 150 км після Бійська перед селом Усть-Сема буде розвилка. Йдемо по головній направо по трасі М-52 на Ташанта. Переїжджаємо через Катунь по новому мосту.

В Усть-Семі є старий міст через Катунь, за яким так-же можна піти направо в сторону Ташанта.

Піднімаємося на Семінський перевал. Хоча це найвищий перевал на Чуйському тракті, технічно він не складний, спокійно можна подолати на будь-якому автомобілі в будь-який час року. Покриття на перевалі, як і на всьому Чуйському тракті - відмінний асфальт.Через 80 км буде ще один перевал, один з найкрасивіших і більш складніше ніж Семінський - перевал Чіке-Таман. Однак і його спокійно можна подолати на будь-якому автомобілі в будь-який час року. За селом Купчегень траса йде уздовж Катуні. Проїжджаємо село Іня, за ним місце впадання Чуи в Катунь. Тепер Чуйський тракт буде йти вздовж річки Відчуваючи. Проїжджаємо село Ак-Бом (Білий Бом) і село Чібіт, через 7 км буде велике село Акташ.

У селі з траси повертаємо ліворуч за вказівниками на Улаган. Проїжджаємо село Акташ наскрізь, починається грунтова дорога. Проїжджаємо знамениті «Червоні ворота». Дорога петляє серед гір, з'являється безліч озер. виходимо на Улаганского перевал. Через 30 км після перевалу буде велике село - Улаган.

Проїжджаємо село і рухаємося далі за вказівником на Баликтуюль. Ще 15 км ґрунтової дороги. У селі Баликтуюль, потрібно повернути праворуч на перший міст через річку. Дорога піде повз знамениті Пазирикскіх Червоноград. Продовжуємо рух прямо. Часом грунтовка погіршується, доведеться їхати повільно і акуратно, але є ділянки де безпечно можна їхати 80 км / год. Ця дорога приведе прямо до перевалу Кату-Ярик. Зліва від початку спуску буде оглядовий майданчик на долину річки Чулишман.