Гора великий Тхач

Похід планувався п'ятиденним з чотирма ночівлями. Ми закинули на мікроавтобусі в село Новопрохладне, що нижче Усть-Сахра (околиці Даховських) і рушили вперед уздовж гирла річки Сахрай.

Стартували досить пізно, вже в другій половині дня. По дорозі були мальовничі мости і просто броди :)

Після відносно не затяжного трекінгу ми підійшли до галявини біля дороги, де можна було поставити намети (а всього нас було 14 чоловік, плюс ще людина 8-10 очікували вранці, але, забігаючи вперед, відзначу, що з більшість з них ми так і не заобщалісь і весь похід, по суті, пройшли двома паралельними групами). Розбили табір якраз вчасно і влаштували вечерю.

Гора великий Тхач

Врятувалося в цю ніч дуже класно і затишно. Я довго лежав і слухав розмови хлопців, які залишилися біля багаття, про Ушбу, Ельбрус і мені тоді здавалося це чимось дуже далеким і недосяжним. День другий. Встали, поснідали, зустріли другу частину хлопців, зібралися і рушили далі в напрямку місця під назвою "Тайвань". Де воно знаходиться і чому так називається я і зараз важко сказати. Там у нас відбувся обід.

Далі почалися вельми круті злети, за якими без задишки бігла тільки Ельза (наш друг, учасник експедиції).

На фото нижче я відпочиваю з нею під час чергового привалу. Вірніше вона зі мною)

Гора великий Тхач

Але наша праця були винагороджені і крізь густі крони стала велично з'являтися гора Великий Тхач.

Після тяжких декількох годин трекінгу ми вийшли на галявину і пішли вліво відпочити і пофоткаться. На фото Лена на тлі Тхача.

А ось Андрій вирішив грунтовно утеплитися, тому що було відчутно холодніше, оскільки висота була близько 1500 метрів.

Гора великий Тхач

Далі має бути ще довгий підйом, який посів другу половину дня - ми обходили гірський масив справа. Нам треба було вийти на сідловину Тхача, де ми збиралися поставити табір.

Йти було досить напряжно.

Але під час перепочинку ми милувалися красивими і величними видами на Тхач

і околиці - долини.

І ось нарешті після довгих годин трекінгу в гору сталося - ми дійшли до балаган з промовистою назвою "Вітряний" і відразу зрозуміли чому він так називається.

Ця будова продувається всіма вітрами, що висять банки і склянки з дзвоном билися об стіни. Це була сідловина Тхача. Ми добралися. Але вітер тут був дійсно штормовий. Хлопці з балаган сказали що з сідловини нас здує, але все-одно ми поставили табір саме там. Вид на Великий Тхач (Корона великого Тхача)

Гора великий Тхач

А ось фотосет "на тлі" - Олени, Мій і Дезмонда, відповідно.

Установка табору в сідловині на заході під поривами вітру була вельми цікавим моментом мого життя)

Після того як все було зроблено, ми залізли в намет і не захотіли вилазити навіть заради посиденьок біля вогнища (хлопцям вдалося стати десь за перегином гори де вітер тихіше) і коньяку. Вітер був жахливий. Ми приготували на пальнику прямо в наметі вечерю, поїли, випили чай, трохи поспілкувалися і лягли спати. Тоді ще у мене був намет Verticale Terra 3 - приголомшливої ​​якості трійка, але важила кілограм під п'ять). Це була друга ніч. Крім вітру, сон був вельми спокійним. День третій. Ранній підйом.

Гора великий Тхач

У планах - сходження на гору Великий Тхач.

Снідаємо. Лена запускає змія (вітер майже повністю вірш). Потім до неї приєднується Яна :)

Але незабаром ми виходимо невеликою групою (не всі) на сходження. Саме сходження являє собою по суті трекінг вгору.

Гора великий Тхач

Маршрут доступний практично всім незалежно від підготовки.

Під час сходження відкриваються прекрасні види.

Небо ідеально чисте! Видимість на десятки кілометрів вперед.

Дезмонд робить героїчне фото на кручі :)

Гора великий Тхач

Люди здаються такими маленькими. У такі моменти відчуваєш грандіозність світобудови.

Ще трохи зусиль і проміжних фоток (мене і табори нашого).

і ось вже видно вершина гори!

Гора великий Тхач

Перемога. Великий Тхач покірний! 2368 метрів над рівнем моря.

Пара загальних фоток:

І пара фоток з видами з вершини.

Далі вже пішла самодіяльність :) Я збігав на сусідній стрімчак і попросив мене сфоткати)

Гора великий Тхач

Потім був обід і перекус вкусняшками і ми рушили на спуск, по шляху за кермом в грот і поївши снігу. Усередині грота бурульки, подібно сталактитами.

Ми виявили геокешінгскій тайник.

А також потроїли невеликий фотосет в самій печері грота.

Кварцова структура стін.

Спуск в грот по снігу.

Андрюха вибирається з грота з кухлем снігу :)

Гора великий Тхач

Одна з тріщин на вершині Великого Тхача.

Далі нас чекав спуск в табір,

де нас чекав суп, дбайливо приготований хлопцями, які не пішли на сходження. Наївшись супу, напившись чаю і трохи повалявшись, ми приступили до збору табору. Була середина третього дня. Попереду був трекінг до чортової воріт, але це вже матеріал для наступного розповіді - Перевал Чортові ворота (гора Ачешбок). Адигея / Краснодарський край. Організація: Андрій Зверков. У замітці використані фотографії: Мої, Олени Яковлевої. Дезмонда (Олександра Лопатіна). Андрія Когустова. Новопрохладне - Тхача - Ачешбокі: завантажити трек (надано. Точно не пам'ятаю ким, але по-моєму Андрієм Звєркова). Подивитися карту.

І кілька слів наостанок дрібним шрифтом: