Таємнича ведмедиця

Є в Волгоградської області річка Ведмедиця, яка протікає практично через всю область. Вона тече майже від самої Волги, починаючись на півдні Саратовської області, і впадає в Дон в районі Серафимовича у Волгоградській. Я довгий час милувався нею з вікна автобуса або автомобіля, коли їхав по московській трасі в районі Михайлівки. Я прекрасно знав, що вона впадає в Дон, і навіть маю уявлення, як виглядає місце її впадіння в Дон, але порибалити в ній мені пощастило тільки в цьому році.

Я багато років виношував плани порибалити на Ведмедиці. Мені було цікаво половити спінінгом і познайомитися з річкою ближче. Я чув багато розповідей від знайомих рибалок про забуті Богом куточки, де немає доріг, і лише кинуті села говорять про те, що колись жили люди. Розглядаючи в мережі Інтернет фотографії, зроблені незнайомими рибалками, я намітив маршрут. Хотілося відвідати кам'яні перекати, що знаходяться вище за течією від села Орехово. Ми з товаришем набрали з собою води, їжі, намет і газовий пальник і рушили в бік Камишина.

Гортаючи старий атлас автомобільних доріг, ми здивувалися, що до самої Ведмедиці ми доїхали по асфальту. З «Оріхівського» моста річка виглядала цілком повноводною і красивою. Нижче моста красувалися класичні жерехово-голавлиних струменя, стікаючи між декількома кам'яними острівцями. Але ми поїхали далі, вирішивши це місце обловить на зворотному шляху. Першу ночівлю ми зробили трохи нижче селища Стара Кондалєв. Виявляється, Ведмедиця оточена лісом, і доріг вздовж річки, як це буває на чіру наприклад, немає. Щоб проїхати до річки, потрібно дорогу ще пошукати, ніж ми і займалися кілька годин. Зате вдосталь надивилися на красиві повороти річки. Мені відразу кинулося в очі велика кількість корчів у воді. Хоч куди глянь - обов'язково в воді лежить якийсь стовбур дерева або кореневище. На інших річках такі місця треба ще пошукати, а тут їх достаток. За ними найчастіше ховається головень, якого я і збирався познайомити зі своїми принадами.

Перший наш табір ми розбили в не дуже привабливому місці в плані риболовлі. Зрозуміло, ми пробували ловити рибу, зловили кілька голавликов грамів по 400 - 500 і рушили далі шукати кам'яні перекати. Знайшли ми їх трохи нижче селища голосно. Перекати дійсно швидкі й гучні. На машині до них не проїхати, і ми прийшли туди зі спінінгами. Голавлики не змусили себе чекати. Буквально за першим кам'яним уступом приятель зловив непоганого лобатій. У мене довго не виходило, клювань не бачив, але таки знайшов уловисту місце. За великим кореневищем якогось дерева виловив поспіль трьох непоганих голавлей.

Таємнича ведмедиця

Шкода, що на четвертому занедбаності я засадив воблер в якийсь корч. Довелося прогулятися по груди у воді, щоб витягти приманку на світ божий. Зрозуміло, розполохав всіх, хто жив в ямці. Але зате в поляризаційних окулярах я розглянув місце, яке облюбували головні. Це ослаблене через пнів протягом, ямка приблизно по груди глибиною, а навколо цієї ямки під водою ще стирчать якісь палиці і пні. Я ще раз переконався в тому, що Ведмедиця таїть під водою дуже багато корчів. Не завжди вони видно, тому головень може кинутися на воблер або блешню в будь-якому місці з ось такого укриття.

На перекаті ми зустріли місцевого дідуся, який намагався ловити головня на коника. У нього в руках була телескопічна вудка з поплавком. Насадкою служив дохлий кузнецік. Дід запевняв нас, що на живого коника головень брати не хоче, а ось на мертвого - будьте люб'язні! Ми не стали з ним сперечатися. Головне - він підказав нам, що неподалік є дуже глибока яма. Ми туди і попрямували.

Яму, яку дід назвав Ганіною, ми знайшли з третього разу. Вона знаходиться трохи вище за течією від села голосно. Під'їздів до неї всього два. Дід казав, що на цій ямі все ловлять гібридів. Дійсно, весь берег був утиканий роготулькамі. Ведмедиця в цьому місці робила крутий поворот, і глибина починалася прямо під глиняному берегом. Сама по собі Ведмедиця в цьому місці не широка, ми легко перекидали її своїми принадами. Але головня там зловити нам не довелося. Ми бачили дуже пристойні шльопанці по воді якийсь риби, я чітко бачив великого головня, який чинно пройшов по своїх справах. Звичайно, на таке шикарне місце витратити півтори години - це дуже мало. Толком не встигнеш нічого зрозуміти, підібрати приманку, обчислити місця, де великий головень з'являється найчастіше і т.д. Ми з жалем згорнули спінінги і поїхали назад до Оріхівського мосту, де вирішили заночувати і рано вранці половити рибу.

Сонце ще не зійшло, коли ми вже нашвидку поснідали і вийшли до води. Нашим поглядам представився великий вир, в якому раз у раз вистрибували якісь риби. Ми спочатку думали, що це якийсь хижак б'є малька. Це цілком міг бути жерех або головень. Однак жодної покльовки на блешні і воблери у нас не сталося. Ми були просто в шоці! Таке шикарне місце і жодного головня? Незабаром ми розглянули, що вистрибують риба - це, здебільшого, сазани. Насилу віриться, але це факт. Я спробував ловити на джиг, зловив кілька окунців, побачив дві злих клювання, але це все дурниця в порівнянні з тим, що хтось безцеремонно стягнув з котушки метрів 7 волосіні і зірвався, залишивши мені розігнутий гачок. Хто це був, сом або випадково забагренний сазан - залишається тільки гадати. Я не став більше турбувати глибинних мешканців джигом і переключився на ловлю головня.

Сонце вже було досить високо, я надів спеціальні коралові тапочки і без особливих проблем перейшов на самі острова, нижче яких була яма з вирами. Я пробував ловити на сильному струмені, і нижче її, і поперек - але жодної покльовки не сталося. Я перепробував багато різних приманок. Лише тільки на японський воблер Lucky Craft кинувся жерех прямо біля зливу. На жаль, я цього жереха тільки потримав на спінінгу, відвів в тиху заводь, але він дивним чином зірвався з гачків. Шкода, що я не зміг сфотографувати медеведіцкого жереха. Після цього клювань більше не було. Дрібні окунькі - не береться до уваги. Я знайшов невеличкий куточок, повз якого тек стрімкий струмок. В кутку під прибережній травою крутилася піна. Як тільки воблер падав в цю піну - слідувало клювання, і я висмикував звідти чергового окуня. Але, зрозуміло, не за окунями я приїжджав на Ведмедицю.

Перше побачення з річкою відбулося. Вона лише привідкрила завісу таємничості. Тепер я впевнений, що велика риба в Ведмедиці є. Залишилося тепер залишилося навчитися її ловити.