щоденник туриста

... Одного разу на сімейній раді ми вирішили, що вже якщо їхати за кордон, то добиратися до цієї самої межі потрібно так, щоб дорогою подивитися кілька російських (а краще - і не тільки) міст.

У минулому році подібним чином ми рушили вже на Захід - до Болгарії (через Казань, Москву та Одесу). Ми - це я з чоловіком, дванадцятирічна дочка і шестирічний син. Путівки були куплені за допомогою болгарської турфірми «Астрель» і сплачені наперед через Інтернет; також у нас на руках були всі ж / д квитки і копії квитків на автобус. Подорожуємо ми виключно наземним транспортом через аерофобії і скоромного бюджету масштабних поїздок, пов'язаних з бажанням за один раз побачити якомога більше.

Казань + Москва

Від Сургута до Казані ми їхали в купе цілком комфортабельного вагона. Нас четверо, купе повністю в нашому розпорядженні, їхати до столиці Татарстану 35 годин - таку поїздку навряд чи можна назвати стомлюючої. У Казань ми приїхали рано вранці; потрапили в дні проведення Універсіади. Про те, що в місті щось відбувається, було ясно з великої кількості іноземців (дуже милі корейці, наприклад, подарували моїм дітям наклейки з символікою майбутніх змагань в Кореї), а також російських волонтерів, одягнених в спеціальну форму і послужливо пропонують спортивні сувеніри або просто весело розмахують піпідастрамі.

До речі, поруч з вокзалом, на вулиці Рустема Яхіна знаходиться цілком пристойна «Добра їдальня», де можна смачно і недорого перекусити.

щоденник туриста

Вид на Казань з оглядової вежі кремля. На набережній - заходи, присвячені Універсіаді

Що подивитися в Казані? У нашому розпорядженні було десять годин - цього виявилося цілком достатньо, щоб познайомитися з Казанським кремлем і прогулятися пішки по казанському Арбату (можна було встигнути і на автобусну екскурсію по місту).

На шумному і людному казанському Арбаті (вулиця Баумана), крім Нікольського храму і найвищою в місті дзвіниці Богоявленського собору (в якому колись був хрещений оперний співак Федір Шаляпін), є і безліч дрібних «артефактів»: «нульовий» кілометр, що відлічує відстані до різних кінців світу, стилізована карета Катерини II, і навіть «справжні індіанці». Між іншим, точно таких же індіанців через пару днів ми побачили вже в Одесі (!).

Москва + Одеса

Ніч до Москви ми проспали в поїзді без задніх ніг. До речі, завдяки Універсіаді, на вокзалі в Казані з'явилися ліфти: піднімаєшся на перехідний міст, потім опускається до потрібної тобі платформі - дуже зручно.

щоденник туриста

В Одесі ми зупинялися на добу по шляху «туди» і на тиждень, рухаючись назад: безумовно, є що згадати і розповісти про це місто. Однак, у світлі останніх подій поки до кінця не зрозуміло, рвонуть російські туристи до цього портового міста. Тому одеську частина нашої подорожі я поки пропущу (дуже сподіваюся, що найближчим часом зможу до цієї теми повернутися).

Скажу тільки, що в Одесі ми зупинялися не в готелі, а в квартирах (перший раз - в однокімнатній, другий - в двокімнатній). Обидві перебували поруч з Дерибасівської. Бронювали й оплачували житло в системі airbnb.ru. зручно, не дорого і ніяких накладок, господарі виявилися людьми цілком адекватними і доброзичливими.

Одеса + Варна

Автобус від Одеси до Варни йде 18 годин: виїхали ми о першій годині дня, прибули на автовокзал Варни о шостій ранку.

щоденник туриста

Чесно кажучи, про 18 годин я дізналася тільки в Одесі (щиро вважаючи, що і восьми буде досить): відразу не уточнила, а чоловік, який займався купівлею квитків, вирішив мене не травмувати. Однак, поїздка виявилася не шалено стомлюючої; найлегше її перенесли діти - вони спали в автобусі абсолютно спокійно. З нами їхала ще група школярів, тому спеціально для дітей половину шляху показували мультики. А на всій території Румунії (крім безпосередньо України і Болгарії, автобус проходить через Румунію і Молдову), на превелику радість доньки, працював Wi-Fi. Румунію і Молдавію нам вдалося подивитися на зворотному шляху, так як по дорозі в Варну ми проїжджали їх пізно ввечері і вночі.

О шостій ранку в Автогаре (на автовокзалі) Варни народу дуже небагато; працюють тільки каси і туалет. Але поруч є дуже симпатичне кафе і дитячий майданчик: гарячий ароматний кави, булочки, чай з медом (у Болгарії мед в одноразовій упаковці подається до чаю в обов'язковому порядку) скрасили очікування менеджера турфірми - зустріч призначена була на дев'ятій ранку. Немолода вже жінка Марина, прекрасно говорила по-російськи, передала нам оригінали документів і разом з нами дочекалася співробітника компанії з прокату авто: ми вирішили, що автомобіль в Болгарії нам не завадить, оскільки жити нам треба було в бунгало на літній базі «Камчия», в 28 кілометрах від Варни.

До речі, до питання про мову: в кафе, ресторанах, магазинах, та й на вулиці російський, як правило, розуміють, особливо люди старшого покоління. Інша справа, що зрозумівши ваше запитання, відповісти вам можуть на болгарському. Мова братнього народу дуже схожий на старослов'янську: «я» у болгарів - «аз єсмь», один - «сам», здрастуйте - «здоровий», будь ласка - «благаючи» (явно споріднене російській «благати»). Однак, часто буває зовсім не зрозуміло, що вам говорять! Тому, якщо знаєте англійську, спілкуйтеся на ньому: багато болгари теж його знають.

Камчия, Несебр, Бургас

щоденник туриста

На першому поверсі бунгало розташовувалася вітальня (з телевізором, який завжди бездоганно показував Перший російський канал), кухня, туалет і душ. На другому - дві спальні, розділені коридором і вбудованим шафою. Готувати доводилося самим (плита, холодильник, стіл, раковина, посуд - все було), але готували ми, як правило, тільки сніданки (рідко - вечері). Wi-Fi на березі моря також був присутній, правда, «зловити» його можна було тільки біля бунгало адміністраторів або в кафе по сусідству.

Що подивитися в Варні.

Пам'яток в Варні трохи, але вони є. Безумовно, заслуговує на увагу Успенський собор, розташований в центрі міста, на площі Кирила і Мефодія. Храм діючий, був відкритий в кінці 19 століття.

щоденник туриста

Дуже пристойний у Варні археологічний музей, знаходиться в будинку, побудованому також в кінці позаминулого століття. У ньому зберігається найцінніше зібрання золотих виробів. Музей великий, колекцій багато - шестирічний син помітно втомився після його відвідин.

Цікавий і скромний Музей історії міста Варни; а на дітей справив враження розташований в Приморському парку Військово-морський музей, на території якого знаходиться, зокрема, колекція морських знарядь, старий маяк і один з перших болгарських міноносців. Чи не могли обійти ми і Приморський парк розваг - цілком пристойний і зовсім недорогий.

Пляж в Приморському парку Варни

Варна. Останки римських купалень

Старий Несебр, до якого з Камчия ми дісталися на машині, сам є пам'яткою: цікаво походити по старовинним, викладеним камінням вуличками, подивитися на антикварні та сувенірні лавки ... Тут ми придбали антикварну дерев'яну флейту - для колекції.

В Бургас ми вирушили виключно заради етнографічного музею, який, якщо чесно, особливого враження на нас не справив. А ось «Чуднів скали» - «унікальний природи феномен», як кажуть болгари, - дійсно, вразили. Щоб до них добратися, ми проїхали на машині 7 болгарських сіл!

Болгарія славиться своєю кисломолочної кухнею: великою кількістю сирів (сир у болгарів - то, що ми називаємо бринзою, звичний нам жовтий сир - «кашкавал»), сиру, сметани, йогуртів ( «АЙРЯН», «кисело мляко»). На центральному ринку Варни великий вибір фруктів, овочів, меду за цілком прийнятними цінами. Дуже порадував болгарський фаст-фуд: смачно, ситно, недорого (ми щиро дивувалися туристам, які відстоюють довгі черги в «Макдональдс»).

А ще в Варні нам вдалося побувати в майстерні Димитра Трайчева «Сталкер» - художника, графіка і плакатиста, одного з членів журі останнього Сургутского Карикатурум, переможці якого приїдуть до нашого міста цього літа. Він познайомив нас зі своїми роботами і багато розповів про своє рідне місто і про те, яке враження справив на нього Сургут.

До речі: Оскільки поїздку ми організовували самостійно, самим довелося робити і візи. Чоловікові потрібна була болгарська віза з двома в'їздами + віза грецька (проїздом чоловік взяв участь ще в Міжнародній науковій конференції в Афінах), до того ж, ми були обмежені в часі. Тому вирішили, що надійніше буде звернутися в московську фірму (хоча подібні фірми є і в Сургуті). У плані фінансів ми, звичайно, не виграли, зате візи нам принесли прямо до поїзда.

Дизайн і розробка -
web-студія ТОВ «СМІА СІА-ПРЕС»