Риболовля в Африці 1

Віддавши належне Кейптауна, Столовою Горе, острову котиків, ледачим пінгвінами, вдихнувши енергію мису Доброї Надії, ми перелетіли в Річардс-Бей - столицю королівства зулусів.

Взяли напрокат машину і через пару годин прибули на знамените реліктове озеро Санта-Лючія. Озера (довжиною близько сімдесяти кілометрів) більше п'яти мільйонів років. Ще кілька років тому його води зливалися з водами Індійського океану, але найсильніша піщана буря відрізала озеро від океану дюною, і всім мешканцям Санта-Лючії довелося пристосовуватися до нового життя. Крокодили, бегемоти і пернаті досить легко пережили цю катастрофу. Рибам довелося туго - їм довелося пристосовуватися до нових умов.

На дюні утворювався невеликий мис, де і збиралися місцеві і заїжджі рибалки. Хто зі спінінгом, блешнею або воблерами, хто з волосінню на ціпку і гачком з філе риби, хто з донкою. Снасті так собі, простенькі і дешеві. Вони удосталь продаються в восьми риболовецьких магазинах. У містечку Санта-Лючія живуть 700 осіб, а разом з туристами буває до 5000 чоловік. Виходить, від 90 до 600 чоловік на кожен рибальський магазин. Не погано! До речі, про снасті. У нас з чоловіком є ​​«золоте правило» - в далекі краї беремо тільки саме найкраще і надійне - все снасті тільки фірми SMITH. Це стосується і спінінгів з приманками, і будь-яких інших аксесуарів для риболовлі.

Риболовля в Африці 1
З ранку невеликі групи місцевого темношкірого населення ліниво зайняли передові позиції на березі. Урочисто виклали палиці (так-так, саме прості палиці!), Хтось дістав довгі сучки з волосінню. Прикривши обличчя кепочку, рибалки ... захропіли. Ми нічого не зрозуміли. Дивна якась рибалка у місцевих. Умиротворений пейзаж оживив активно кастинг кошлатий хлопець. Ми нагострили вуха. Швиденько приладнали воблери - і за лохмаче.

Півдня ми сумлінно полоскали приманки, але ні в кудлатого, ні у нас покльовок не було. Між тим сонне царство прокинулося. Побачивши групу новоприбулих хлопців, «соні» ледачою ходою вирушили назустріч. Ага, ось у чому секрет! Після переговорів задоволені «соні» повернулися до своїх «суперснастям», але вже з грузилами, гачками та пакетиками з мороженої рибкою. Світлоголовий хлопці-бури (нащадки голландців) пішли старим перевіреним шляхом - поставили донки. Снасть відома: основна волосінь - 0,40 (для більшої надійності), іржавий потрійний вертлюг, довгий повідець для грузила і поводок коротший - для величезного і виключно іржавого гачка з довгою цівкою. Поки монтували снасті, котушки благополучно валялись в піску. Як вони потім працюють - одному Богу відомо.

Наживка, зарита в пісок, зовсім раскіземілась, але бури - хлопці практичні, приманку-рибку вони примотують до гачка еластичною ниткою. Так просто - еластична нитка, і набридливої ​​дрібниці вже складніше роздеребанити приманку. Точно так же примотують наживку до гачків і рибалки Нової Зеландії. Спінінги бури поставили в високі пластикові стакани, вкручені в пісок. Ще одне ноу-хау. І його ми взяли на озброєння.

Рибалки стояли на відкритому березі під нещадним африканським сонцем, але теплий вітер дув з океану, і було комфортно. Головне - кепка, хороший захисний крем і питна вода. Основне правило - не підходити до води ближче, ніж на два-три метри! Бегемоти і крокодили - основні жителі Санта-Лючія. Куди не кинь оком - острова і острівці з крокодилами, берега з крокодилами, жабовниках з натовпами бегемотів по п'ятнадцять-двадцять особин.

До речі, про бегемота. Вага середнього самця три тонни, пащу величезна, спринтерська швидкість на суші - до 40 км на годину. Вночі все сімейство любить поласувати травою і квіточками з газонів близько лоджій, так що вечірні та нічні прогулянки не рекомендуються. Про це попереджають знаки з крокодилячої і Бегемотові пиками і написами «Небезпека!». Ніяких загороджень. Думати про своє життя - це особиста справа кожного.

Процес йшов весело. Всі рибалки дружно повертали виловлену дрібну рибку назад в озеро. Ми не були винятком. Представники сімейства сомів і окуневих показували себе у всій красі. Принади з гачка будете знищені миттєво, не допомогла навіть еластична нитка. Але нас не обдуриш! Де ти, крупняка? Куди сховався? Покажись ... І здався! У хлопця-бура вудилище вилетіло з склянки, настільки сильний був ривок. Рибіна заметушилася по акваторії. Решта рибалки розуміюче вимотали снасті. Група підтримки, що складається з десятка крокодилів, періодично спливала - для контролю за ситуацією. Бегемоти трубно захмикалі.

Гонка за рибиною тривала більше години. Зрештою великий сом махнув на прощання хвостом і пішов. Котушка виявилася безсила перед гарним видобутком, а волосінь просто лопнула. З нашими б снастями рибина не зникла.

Берег швидко наїжачився донками. Ось і у мене жадібна клювання. Заспівав фрикціон. Через пару хвилин великоротий окунь на кілограм був в моїх руках. Таку видобуток не хотілося навіть фотографувати. Окунь благополучно полетів в воду, а я попрямувала помити руки. Швидко зачерпнувши жменю води, відбігла від берега. Треба ще води. Повернулася. Почерпнула ще й, повернувшись спиною до озера, стала відмивати руки. Найсильніший запотиличник - і я вже заховала обличчя в пісок. Здивовано піднімаю голову. Навколо німа сцена. Круглі до жаху очі Сергія і хлопців-бурів.

- В чому справа.

- Крокодил, - одними губами прошепотів Сергій, - Коли ти повернулася спиною до озера, позаду тебе сплив крокодил!

Серце шалено калатало в грудях, голова стала чавунної, моторошна картина пронеслася перед моїми очима. Затряслися руки. Я згадала Австралію, як крокодил в триметровому стрибку атакував наш вертоліт. Настрій рибалити зникло, і ми рушили до лоджії.

Риболовля в Африці 1
Годині о шостій вечора стало потроху темніти, і ми пішки вирушили вечеряти на узбережжі. Добрий стейк і пляшка червоного вина вгамували тремтіння в моїх руках. До речі, про стейки. Якість південно-африканської яловичини вище хваленою аргентинської. А червоні вина атлантичного узбережжя просто прекрасні.

На жаль, кошмару цього дня ще не судилося скінчитися. Ми вийшли з лоджа і попрямували по асфальтовій доріжці. Пройти вдалося лише кілька метрів. З трави на узбіччі здійнялася чорна блискавка. Моя реакція була миттєвою. З криком я відскочила назад. Добре, що Сергій трохи відстав. Чорна мамба - одна з найнебезпечніших змій Африки. Не особливо поспішаючи змія переповзла через дорогу і зникла в квітнику навпаки.

Ось такою насиченою була наша перша рибалка в Африці. І боятися треба не тільки тварин. Біле населення вечорами, як правило, ходить зі зброєю. Лоджи охороняють по десятку собак, а на парканах можна побачити ряди колючого дроту під струмом.

І тим не менше Африка неймовірно приваблива. Чудові «швейцарські пейзажі» на півночі ПАР. Затишні лоджи розкидані на величезних приватних територіях, добре охоронюваних. Розкішні будиночки в традиційному африканському стилі мають вихід на форелеві озера. На лавочках дбайливо розкладені нахлистовиє снасті. Форель, звичайно, теж половили - чому немає.

Риболовля в Африці 1

Після повернення в готель ми отримали ще одну порцію переживань. В наш номер на третьому поверсі, зламавши закрите на замок вікно, проник величезний бабуїн. Сидячи на столі, бабуїн смачно жував вилучені з валізи Бойл для донки. Рука мавпи міцно тримала пластикову коробку з приманками. Відірвавшись від бойлов, бабуїн погремел коробкою, знайшов «музику» чудовою і продовжував трапезу. За допомогою охорони ми насилу повернули наше цінне майно.

І ось нарешті ми в національному парку Чобе на річці Чобе, де сходяться чотири держави: Замбія, Зімбабве, Ботсвана і Намібія. Риболовля на річці Чобе дозволена з 9 до 18 годин. В інший час пильні прикордонники припиняють спроби набігів намібійців в Ботсвану і інші держави. Нічний розбій та грабежі місцевого населення ніколи не припиняються.

В першу риболовлю ми провели розвідку. За словами провідника, тайгер-фіш любить перебіг. У риби-тигра півтора десятка найгостріших зубів до трьох сантиметрів - це не жарт! Найбільша тайгер-фіш, виловлена ​​в річці Замбезі, важила близько шести кілограмів. А ось в республіці Малаві (приблизно 1200 км на північ від Ботсвани) рекордна риба-тигр потягнула на цілий пуд!

Отже, що ми маємо? Досить швидку річку шириною приблизно від 30 до 100 метрів. Безліч проток між трав'янистими і кам'янистими острівцями. Жабовниках зі стадами бегемотів, які пильно охороняли бегемотами-самцями з води і птахами-стукачами з повітря. Всюдисущі крокодили окупували всі, що стирчить з води, зайнявши навіть невеликі камені. За бортом +35. Сильний вітер. Краса!

Почали з колебалок Pure від Smith. Вода мутна, так що болісно брали яскравішою. Вага 18 грамів, щоб пробити вітер. Перші клювання почалися на середині річки, на глибині 3-4 м. Риба тикалася, але не брала. Змінили Pure на вертушки Niakis 12 грамів, і ось тоді села перша рибина! Різке підсікання, кілька секунд виведення, і, вистрибнувши з води, риба сказала «тьху». Хто така була? Не знаємо, чи тільки встигли помітити, що срібляста, але невелика.

Підкрадаючись до острівців, де мирно відпочивали крокодили, ми ручкою від підсаки примудрялися звільняти блешні з зачепів. Веселий в нашій човні не спостерігалося. Ну, не прийнято у них в моторному човні мати весла - і чхати їм на техніку безпеки! Метушня з зачепами біля хижаків нам набридла, і ми змінили дислокацію. Встали близько берега на злитті трьох проток. Зверху нас пильно охороняла будка з прикордонником. Один прикордонник на чотири держави - це по-африканськи. Містечко було чудове - сто квадратних метрів суцільних вирів. Саме те для тайгер-фіш.

Ми рішуче взялися за тонуть воблери Wavy від Smith. Але не тут-то було! Вітер зносив наші приманки куди завгодно, але тільки не до мети. Після чергового закидання сплив незадоволений бегемот з воблером на вусі - прикордонник нагорі ледь не помер від сміху. Раптово вітер стих. Під острівцем плеснула рибина. Закид. Є! Потужна підсікання. Сергій весь напружився. Міцно сидить. Виводив грубо і зло. Досить дурити народ обіцянками. Метрів за шість до борта рибина озвіріла і влаштувала справжню вакханалію: стрибки, кидки, метання! «Це тайгер-фіш!», - захоплено прошепотів наш капітан Вінсент. Чи не занадто велика, десь кілограма на чотири, риба-тигр. Наша перша вистраждана маленька перемога! Два трійника воблера міцно вчепилися їй в пащу і в око. Сріблясто-сіра красуня з перламутровим червоно-чорним хвостом несамовито билася в підсак.

Тут і на моїй вулиці почалося свято. Моя рибина взяла жадібно, і, зрозумівши, що попалася, відразу почала битву не на життя, а на смерть. Метрів тридцять - каскад стрибків. Хвіст, ледве торкнувшись води, виштовхував рибину вгору. І у мене тайгер-фіш! Те верещав фрикціон, то провисав шнур.

Риболовля в Африці 1
Переставши що-небудь розуміти, я наполегливо намагалася хоч якось викачати рибу, намагалася тримати шнур внатяг, не даючи можливості зробити рибі-тигру її знамените «тьху». Повністю покладаючись на свій улюблений, перевірений не одним таймені Super Strike 270. я була впевнена, що спінінг мертвою хваткою вчепився в рибину. Напружуючись кожної карбонової клітинкою, смітівським спінінг вигинав спину, тремтів від натуги, але сантиметр за сантиметром відвойовував наш трофей.

Ні! Куди. Тільки не в корч! Але рибина наполегливо рвалася в великий вир за корчем. Будь що буде. Роблю дві різкі протяжні підсічки плечем, і риба-тигр вийшла на фінішну пряму. Підсак. Риба в човні. Я замилувалася трьома кілограмами люті, завзятості і краси. Воблер переднім трійником ледве тримався між потужними довгими передніми зубами. З останніх сил риба-тигр все-таки виплюнула воблер. Ось це боєць!

У лодже ми нарешті гарненько розглянули нашу здобич. У пащі хрящі, кістки і щітки. Різці виглядали страхітливо. Луска м'яка і велика, а ось плавниками риба наїжачився грізно. І як тільки вона не перерізала нам шнур? Пощастило. Видобуток ми віддали капітанові Вінсенту, нехай порадіє. Самим пробувати тайгер-фіш не захотілося з поваги до неї.

Весь наступний день ми на джипі носилися по національному парку Чобе. Серце завмирало від спокійного пишноти і простоти безкрайнього буша. Антилопи НЕ розбігалися злякано побачивши джипа, левиці ліниво обмахувалися хвостом, слони педантично об'їдали дерева. Буйволів ми розсудливо об'їжджали стороною. Занадто люта вдача у цих тварин.

Наступного ранку ми вийшли на нашу останню в цьому краю риболовлю. На кущах погойдувалися білі птахи. Ні вітерцю. Хотілося просто споглядати, і ми відклали спінінги. Човен ліниво сплавляли до перекату, що б'ється за величезним валунах. Метрів за сто до перекату Вінсент зазвичай заводив мотор. Смик! А у відповідь тиша. Ще спроба - тиша. Нас невблаганно несло до перекату.

Риболовля в Африці 1
Припаркуватися неможливо - все острова зайняті крокодилами, весел немає! Чорне обличчя капітана стало сірим. Якщо ми звалився в перекат, в живих залишимося навряд чи. Почуття тваринного страху підкотило до горла. Це чортове африканське нехлюйство і самовпевненість! Все навколо стало якимось холодним і жорстоким. Метрів за десять-дванадцять до перекату мотор завівся. Ми дружно закурили. Човен кулею пронеслася повз будки з прикордонником та рвонула до намібійським островам.

Ми обловлюваних все вири на злитті проток. Тайгер-фіш ловилися, але не такі великі, як нам би хотілося. А час риболовлі закінчувалося. Сергій поміняв проводку на переривчасту з паузами. Найпотужніша клювання! Заволав фрикціон. Super Strike Сергія творив чудеса! Не даючи рибині піти в коряжник, Сергій літав по всьому човну. Ось рибина застигла на місці. Ось кинулася до човна. Стрибок - і різкий ривок на глибину. Лівою рукою в рукавичці Сергій затиснув фрикціон. Повільно, але вірно тайгер-фіш наближалася. З останніх сил риба рвонула під човен. Триметровий спінінг зігнувся в колесо. Ці миті тривали вічність! Руки Сергія тремтіли. Потроху спінінг став піднімати голову. Здалася рибина.

Раздолбай Вінсент примудрився промахнутися подсачеком. «Вінсент! Твою ... Уб'ю. »Русский мат намібіец зрозумів відмінно, і з другого разу, повиснувши над водою, накрив рибу подсачеком.

У човен затягли спочатку тайгер-фіш, а потім і Вінсента. Сергій з криками танцював на носі човна. Терезів не було, рулетки не було. Довжину вимірювали воблерами. Вийшло 85 см. Товстелезний тайгер-фіш був близько п'яти кг. Це був наш тріумф!

Швидке фото - і на всіх парах до лоджії. Рибину ми випотрошили і акуратно зрізали шкіру. Крупної солі в лодже не виявилося, використовували сіль-екстра з крихітних пакетиків. Загорнули в «арафатку» і поклали в холодильник. Морозильної камери в 4-зірковому лодже не знайшлося. Однак, Африка! Трофей везли в валізі через чотири кордони: Ботсвана - Замбія (Лівенгстоун) - ПАР (Йоганнесбург) - Німеччина (Франкфурт) - Росія (Пітер).

Вечорами, попиваючи чай у вітальні, милуємося опудалом нашої тайгер-фіш. І з ностальгією згадуємо неприборкану красу прекрасної Африки. Куди закине нас доля в наступний раз? Може, в Центральну Америку? Але це, шановний читачу, буде вже зовсім інша історія.