Прінцеви острова в Стамбулі як дістатися і добре відпочити

Ми в Стамбулі були влітку, тому по приїзду я почала шукати інформацію в інтернеті про те, де ж в місті або біля нього можна відпочити на хорошому пляжі, тим більше, що можна вибрати навіть море - Чорне або Мармурове. Так як Чорне море є і в Україні, в Криму ми навіть його бачили і кидали каміння (їздили туди в травні, коли купатися було ще холодно), тому спочатку вирішили скупатися в Мармуровому. Звичайно, деякі місцеві жителі купаються і в центрі міста на диких пляжах, однак чистота води там сумнівна, враховуючи, що в Стамбулі кілька портів і постійно курсують пороми, теплоходи і торгові судна. Тому ми вирішили відправитися на Принцеві острова і поєднати пляжний відпочинок з екскурсією по Мармурового моря.

Як дістатися на Прінцеви острова в Стамбулі

В першу чергу, Адалари або Прінцеви острова (свою назву вони отримали внаслідок того, що туди засилали неугодних спадкоємців) - це курортний рай і літній притулок багатих стамбульців, які мають тут красиві вілли.

Почалася наша поїздка з розкладу. Заздалегідь, ми пішли подивитися час відходу поромів, яке на стендах розміщено на вході на поромний причал Кабаташ, від якого відходять теплоходики на острови. Але так як наш турецький - ніякої, то ми не зрозуміли, що то було розклад на вихідні, а в будні дні воно відрізняється великим інтервалом курсування поромів.

Дізнатися точне розклад поромів на Прінцеви острова зі Стамбула можна на сайті компанії-перевізника в спеціальному розділі. Там дається розклад в будні і вихідні дні в напрямі до островів і назад.

До речі, на Прінцеви острова можна також потрапити з причалу Кадикёй і Юксюдар (на азіатській стороні). Але якщо ви проживаєте на Султанахмет, Фатіха, Таксимо, Бешикташі, то зручніше за все відправлятися саме з Кабаташ, тим більше що це остання зупинка трамвая.

Прінцеви острова в Стамбулі як дістатися і добре відпочити
Дивно, але на поромному вокзальчик написано не назва станції відправлення, а назва станцій прибуття порома - Кадикёй і Адалари

Наша турпоїздка на поромі з Стамбула на Адалари

Коли ми вирішили їхати на пляж (а це був будній день), стало зрозуміло, що ми помилилися з розкладом і гуляти нам ще годину і пішли пити чай на набережній. У призначений час сіли майже в порожній паром (це змогли оцінити набагато пізніше) і почали подорож.

Прінцеви острова в Стамбулі як дістатися і добре відпочити
Після посадки на пором, пасажири починають пити чай і їсти бутерброди та бублики. Ми теж ;)

Тут потрібно відзначити, що проїзд на поромі на Прінцеви острова те саме водної екскурсії, тільки без гіда. І наша прогулянка в Києві по Дніпру просто в підметки не годиться нашу поїздку на острови або просто переїзду на поромі через Золотий Ріг або Босфор. Коли ми очікували відправлення, то помітили, що поруч з державним причалом (його відразу видно, він навпроти зупинки трамвая і приймає Istanbul Card), є причал приватної компанії, відправлення у якій частіше, але платити доведеться повну вартість квитка - 6 лір, проти знижок 3,85 по карті. Від цього причалу відходять і екскурсійні теплоходики, які за невеликі гроші покатають вас по Золотому рогу, Босфору з різноманітними програмами - від 1 години до 3 годин. Ми спочатку загорілися ідеєю за 20 лір з кожного відправитися в тригодинну подорож, проте після того, як ми доїхали туди і назад на Прінцеви острова, їхати в тривалу водну екскурсію відмовилися. Так що дивіться, отримати задоволення можна набагато дешевше.

Види, які відкриваються при поїздці на теплоході, просто дивовижні - палац Долмабахче, будівля ж / д вокзалу Хайдерпаша, Дівоча вежа, палац Топкапи, кораблі на рейді, панорама європейського і азіатського Стамбула на тлі блакитного неба і синьою прозорою води.

Виходимо з гавані
вокзал Хайдерпаша
Вид на острови

За розкладом, паром на Прінцеви острова прибуває спочатку в Центр, бере там ще стільки ж пасажирів, а далі зупинки тільки на островах. Перший з них Киналиада - дуже приємний невеликий острів. Ще на підході ми побачили пляжі і вільні лежаки, проте хотілося ж подивитися, що там далі. Наступний острів - Бургазада. Нам здалося, що там трохи місця для відпочинку, так і зійшло на берег мало людей. Далі великий острів Хейбеліада. Але ми вирішили дістатися до найбільшого з них - Бюйюкади.

Екскурсія і поїздка на пляж на Бюйюкаде

Вийшли ми на причалі Бюйюкади і зрозуміли, що не знаємо де ж тут пляж. Пішли вліво і хвилин через 7 побачили стихійне місце відпочинку - люди лежать на загонах або сидять на каменях, облаштований спуск по драбинці в воду, однак ні лежаків, ні парасольок немає. Нам такий відпочинок не підійшов. Пройшовши ще хвилин 10, ми здалися. Побачивши візок, запряжений конячкою, вирішили запитати у «кучера». Виявилося, що, по-турецьки, слово пляж так і буде звучати, а крім того, він може нас туди доставити всього за 4 ліри. Ми перепитали, тому що 4 ліри для нас здалося занадто мало, проте подумали, що за паром то ми заплатили за повною ціною аж 5 лір, а он куди він нас довіз. Їхали ми, їхали в цій, як би, кареті, хвилин 15 вгору і вниз. Було цікаво подивитися навколо на перехожих, які відпочивають в своїх будинках людей, гарно оздоблені різьбою дерев'яні будинки, доглянуті сади. Стільки різних квітучих олеандрів я ще не бачила. Були там і незнайомі мені дерева, посипані рожевими, білими, фіолетовими квітами.

Прінцеви острова в Стамбулі як дістатися і добре відпочити

Коротше, моє відчуття свята було затьмарене обманом і, як на мене, завищеною вартістю відпочинку на пляжі. Однак настрій вирівнялося, коли ми пішли купатися. Прозора досить прохолодна блакитна вода, я бачу свій манікюр на ногах, вид на Стамбул (а він виявляється досить близько), призахідне сонце - дуже відпочивальниця і сприяє розслабленню обстановка. Ось так, поплескати і полежавши майже 2 години, ми вирушили пішки назад на пристань. Незважаючи на те, що йти потрібно було то в гору, то вниз, наша майже тридцятихвилинних прогулянка була не важкою і досить приємною.

Подивившись на розклад поромів, ми зрозуміли, що гуляти нам ще близько години, і пішли їсти кукурудзу. До речі, будучи на островах Принців, пам'ятайте, що це туристичні місця, тому кукурудза Там не 2 ліри, як в Стамбулі, а 4. Кока-кола біля причалу і на вулиці в кіоску не 2,25 за літр, як в магазині відразу за кутом, а 4 ліри. Фрукти стоять також рази в півтора-два рази дорожче. Тому варто провіантом запастися заздалегідь. Але був вечір, туристів небагато, тому Андрій не втерпів, і сторгувався по 2 ліри за кукурудзу, ніж потішив і нас, і продавця, і оточуючих).

Зайнявши місця на поромі, ми спостерігали красивий захід у море. Вода з блакитно-синьої перетворилася в чорно-золоту і повільно перетікала в хвилях. Піднявся досить сильний і холодний вітер, і пасажирів здуло в закрите приміщення. Тому, якщо поїдете на Прінцеви острова навіть влітку, можна взяти з собою кофтинки, не завадять.

Прінцеви острова в Стамбулі як дістатися і добре відпочити

Зійшовши з порома, ми вирішили пропустити кілька трамваїв, щоб сісти, так як майже всі пасажири побігли саме на трамвайну зупинку. Потім, повечерявши сендвічем з фалафель і картоплею в Бургер-Кінга (сендвіч виявився дуже смачним речі), підкріпившись кукурудзою на Султанахмет (свято там був у розпалі) ми добралися до свого номера близько 12 години ночі. Наступного разу вирішили засмагати і купатися на Киналиаде, про що не пошкодували, але ... далі буде.