Одноденний похід на Чатир-даг, подорожі та туризм

У цій статті опишу свій одиночний одноденний похід на Чатир-Даг за наступним маршрутом: Ангарський перевал - Букова поляна - Еклізі-Бурун - Ангар-Бурун - Тисова ущелина - Ангарський перевал. Подорож не складне, але дуже цікаве і гідно вашої уваги!

Короткий опис Чатир-Дага.

Чатир-Даг в перекладі з татарської означає: Чатир - намет, даг - гора, Шатер-гора. І дійсно, якщо подивитися на гору здалеку, то своїми обрисами, вона нагадує царський намет, з далеких часів. Особливо добре це видно з Алушти і з села Мармурове.

Одноденний похід на Чатир-даг, подорожі та туризм

Чатир-Даг, також, відомий своїми печерами. Найвідоміші і обладнані для відвідувань туристами це печери Мармурова і Еміне-Баїр-Хосар (мамонтова). Опис нашої екскурсії по цих печер можете почитати тут.

Незабаром для відвідувань туристами стане доступна ще одна печера Еміне-Баїр-Коба. Але крім цих печер на Чатир-Дазі відомі десятки, якщо навіть не сотні диких печер, які привертають до себе увагу спелеологів з усього світу.

Еклізі-Бурун - найвища вершина Чатир-Дага. Її висота 1527 метрів над рівнем моря і є п'ятою вершиною Криму. Це всього лише на 18 метрів нижче, ніж висота найвищої гори Криму - Роман-Кош. З Еклізі-Бурун відкриваються приголомшливі види на Алушту, Демерджі і Чорне море. У ясну погоду добре помітний Сімферополь, а якщо пощастить, то можна побачити навіть Севастополь.

Другий "висотою" Чатир-Дага є Ангар-Бурун, її висота +1459 метрів. Також досить цікаве місце для туристів. Ось я і вирішив прокласти маршрут, таким чином, щоб побувати на цих двох гірських вершинах в одному поході.

Але Чатир-Даг досить небезпечне місце, особливо, якщо ви погано орієнтуєтеся на місцевості. Якщо в горах вас наздожене туман, або опуститься хмара, то можна легко збитися зі стежки. Тому на туристичних стежках Чатир-Дага часто зустрічаються кам'яні тури, які сигналізують вам, що ви на вірному шляху.

Чатир-Даг ще цікавий тим, що має два плато нижню і верхню. Нижнє плато розташовується на висоті 1000 метрів над рівнем моря. Якраз на нижньому плато і знаходяться входи в багато печери Чатир-Дага. Так само на нижньому плато є туристична база "Онікс", де ви можете перекусити, відпочити, залишити свій автомобіль і навіть попаритися в сауні.

А верхнє плато Чатир-Дага менш гостинне, знаходиться на висоті 1400-1450 метрів над рівнем моря. Тут ви не зустрінете ні дерев, ні джерел, одні камені і степ. Але зате можна легко зустріти косуль.

опис походу

Це, мабуть, найпростіший спосіб сходження на Чатир-Даг. Маршрут нескладний, але дуже мальовничий і охоплює багато цікавих місць.

Отже, я прибув на Ангарський перевал. Добирався з Ялти тролейбусом. Ціна проїзду близько 35 рублів, точно вже не пригадаю. Час в дорозі склало близько півтори години, але зате я вдосталь намилувався мальовничими пейзажами ПБК. А під'їжджаючи до Чатир-Дагу, бачив, що в схили гори упиралися хмари, і переживав, що доведеться підніматися в умовах поганої видимості. Але, як з'ясувалося пізніше, мої побоювання були марними.

Ангарський перевал знаходиться на висоті 752 метра над рівнем моря, тому до Еклізі-Бурун, мені залишалося набрати всього 775 метрів, що насправді не так вже й мало. З Ангарського перевалу можна також здійснювати сходження і на Демерджі.

Одноденний похід на Чатир-даг, подорожі та туризм

Ось на одному з таких раритетних тролейбусів я із задоволенням катався по Ялті, розглядаючи її околиці. Мені подобалося. )))

Поруч з пам'ятником є ​​асфальтна дорога. Цією дорогою ви вийдіть до магазинчику. А трохи далі побачите ось таку будку зі стрілками.

На задньому плані видно шлагбаум. Моя стежина пролягала трохи лівіше.

Зелена стрілка - це стежка до Тисова ущелині, по ній я буду повертатися. Жовта - до галявини Саурган, а червона - це і є мій маршрут, через Букову галявину до Еклізі-Бурун.

Моя стежина має номер 5/116 і промаркована червоним кольором. Протягом усього шляху у мене жодного разу не виникло питання: "куди ж мені йти далі?" Хоча йшов по цій стежці вперше. Так часто зустрічалися на шляху мітки.

Одноденний похід на Чатир-даг, подорожі та туризм

Також на стежці пару раз зустрічалися покажчики до Ангар-Бурун. Справа в тому, що Ангар-Бурун, знаходиться ближче до Букової галявині, ніж Еклізі-Бурун. Тому стежка веде саме до Ангар-Бурун. Я ж ішов до Еклізі. Вище, на верхньому плато, є розвилка, на якій можна піти як до Ангар, так і до Еклізі-Бурун, в залежності від вашого маршруту.

Хвилин через 15 я вийшов до букової галявині. Поляна особливо ні чим не примітна. При вході на галявину, зліва, є джерело і можна поповнити запаси води. Також поляна є улюбленим місцем стоянки багатьох туристів, і в сезон, тут, як правило, завжди стоять намети. Я також зустрів невеликий туристичний табір.

Пройшовши поляну і ще трохи набравши висоти я вийшов з лісу, а моєму погляду відкрилася степ Чатир-Дага. Так само, я побачив хмари, які перебували нижче мене. Але і з мене теж були хмари. Виходило так, що я знаходився в безхмарним прошарку, між двома шарами хмар. Це було дуже цікаво і красиво, навіть не дивлячись на похмуру погоду.

Одноденний похід на Чатир-даг, подорожі та туризм

Козулі втекли, а я продовжив свій шлях. Після того як закінчився ліс, маркування зустрічалася на каменях і стовпчиках, також були викладені кам'яні тури. Стежка добре втоптана, а збитися з неї просто неможливо.

Стежка вела мене все вище і вище. Підйом досить тривалий і непідготовленим туристам буде важкувато. Я ж вибрав неспішний рівномірний темп, періодично зупиняючись, щоб помилуватися красивими виду, тому підйом навіть не відчув. І ось здалася ось така башточка.

Вище вежі є розвилка: направо підете - до Ангар-Бурун прийдете, наліво - до Еклізі-Бурун. Мені потрібно було наліво. Червоні мітки відводять направо, а моя стежина далі йде без міток.

Це і є верхнє плато Чатир-Дага. Кругом степ, білі камені і хмари. Чисте гірське повітря з ароматом трав, вузька стежка, і я наодинці з природою. Це здорово. Як ніби перенісся в іншу реальність ...

Одноденний похід на Чатир-даг, подорожі та туризм

Ну ось, подолавши останній нескладний підйом, я опинився на найвищій вершині Чатир-Дага - Еклізі Бурун. У спину вдарив крижаний північний вітер, температура різко опустилася, але зате я спостерігав прекрасну панораму.

Весь підйом зайняв у мене всього 2 години і зовсім небагато сил (по крайней мере, я думав, що буде значно складніше). О 10 годині ранку я був уже на самому верху, і в моєму розпорядженні був цілий день, щоб вдосталь нагулятися по верхньому плато Чатир-Дага.

На вершині самої Еклізі-Бурун варто православний хрест, пам'ятник партизанам, і ще є невелика кам'яна тумбочка, на якій багато туристів люблять фотографуватися. А ось що ви побачите з Еклізі-Бурун.

Сховавшись за каменем від пронизливого наскрізь крижаного вітру, я пив гарячий чай, і дивився на хмари, повільно пропливають піді мною. Мені здається, що саме в такі хвилини, в голову можуть прийти абсолютно нові і несподівані думки. Тому потрібно подорожувати, потрібно йти від суєти сучасного життя. Хоч зрідка, але обов'язково потрібно!

Вдосталь намилувавшись приголомшливими видами я відправився до Ангар-Бурун. Назустріч мені йшла група туристів з величезними рюкзаками, їх змучений вигляд, викликав у мене лише посмішку, бо я добре знаю, що таке підйом на гору з таким рюкзаком.

На верхньому плато я знову зустрів косуль, але це вже було буденно.

Одного разу, я вже здійснював сходження на Чатир-Даг. Ми тоді провели на Чатир-Дазі три ночі, а одну ніч провели на верхньому плато. Це було класно! І мені було дуже цікаво знову прогулятися по тих місцях, по яких колись давно вже ходили, знаходити місця старих ночівель і знову переживати той похід. Адже життя така штука, що ти не знаєш, чи зможеш опинитися в цьому місці ще раз ...

З такими думками я вийшов до Ангар-Бурун. У цей момент хмари вже повністю розвіялися і вийшло сонечко. І навіть сам Чатир-Даг почав посміхатися і став значно гостепріїмнєє. Принаймні мені тоді так здавалося.

На Ангар-Бурун я не став довго затримуватися. Проводив поглядом пролітає повз літак, окинув прощальним поглядом верхнє плато Чатир-Дага і почав спускатися на нижнє плато. Спуск зайняв у мене не більше 10 хвилин. А я добре пам'ятаю як важко було підніматися сюди з величезними рюкзаками. Ми тоді тягнули їжу, намети, воду і т.д. І зовсім інша справа здійснювати такі походи без нічого, тим більше спускатися.

Спустившись на нижнє плато, а його висота близько 1000 метрів над рівнем моря, я опинився в весняний день. Вітру не було, сонечко гріло, і я вирішив зробити привал і навіть трохи позасмагати. Так чудово поніжитися на сонечку після переходу. Буквально годину тому, мене порушували крижаний вітер, і ось я лежу на травичці і загораю. Дивно.

Справа відкривався гарний панорамний вид на Демерджі і я із задоволенням провів близько години, загоряючи на сонечку.

Спускаючись з Ангар-Бурун, потрібно дотримуватися краю обриву, там є добре втоптана стежка. На нижньому плато ця стежка також йде уздовж обриву, лише в деяких місцях огинаючи невеликі ліску. Хвилин через 15-20 стежка вивела мене до малопомітним, але цілком помітного кам'яного туру. Це означає, що в цьому місці починається спуск в Тисовий ущелині.

Одноденний похід на Чатир-даг, подорожі та туризм

Під час спуску по Тисів ущелині на деревах траплялися зелені мітки. Вони були старими і вже погано помітними, але сама стежка, була добре видна. Лише в декількох місцях, через те що було багато листя, я втрачав стежку з уваги, але все ж, знаходив її знову.

Сам спуск зайняв хвилин 20-25 і спочатку був досить крутим. З великими рюкзаками в деяких місцях можуть виникнути труднощі. Стежка відразу веде трохи наліво, а після основного спуску починає забирати сильно вправо.

Навіть якщо ви зіб'єтеся з стежки, то можна вийти на трасу. Шум проїжджаючих автомобілів добре помітний, і можна йти на звук, але краще зі стежки не збивав. Так швидше і надійніше. ))) Через півгодини стежина вивела мене на лісову дорогу, з якої збитися було вже не реально. І знову я потрапив в пізню осінь: голі дерева і замерзлі калюжі. Довелося знову одягати шапку.

Одноденний похід на Чатир-даг, подорожі та туризм

Хвилин через 40 швидкої ходьби я вийшов на асфальтову дорогу, біля будки з мітками, звідки й починав свою подорож.

На цьому мій похід був практично завершений. Спустившись до Ангарського перевалу, завантажився в тролейбус і через півтори години знову опинився в зеленій Ялті. Контрасти за один день подорожі дуже сильні.

P.S. Брега ПРИРОДУ, не залишайте після себе сміття.

Можливо вам також буде цікаво почитати:

На жаль, це був найбільш невдалий для нас похід. Ми спочатку ніяк не могли знайти початок стежки. З т.зв. метеостанції здався чоловік, запитали у нього. Він скептично оглянув нас, посміхнувся навігатора і кинув, що тут теж можна піднятися. Коротше, ми пропустили всі))) Ми повернули праворуч десь раніше і бамбукову галявину не побачили) Зате ми підняли на плато практично в лоб. Не доходячи до плато метрів 10, ми побачили, що хмара поглинає плато. Але пішли далі. Ми, звичайно, дійшли до Еклізі-Бурун, але під дощем, крижинками і в тумані) При спуску хмара раптом розверзлось і ми побачили залиту сонцем долину. Так що хочеться ще раз потрапити на Чатир-Даг, але при хороших погодних умовах.

Лілія, у природи немає поганої погоди :). Ще обов'язково побуваєте на Еклізі в ясну погоду і з посмішкою будете згадувати своє перше сюди сходження.

З приводу букової галявини взагалі можете не переживати, звичайна галявина, нічого особливого там немає, крім джерела.