Мрії збуваються з Лісабона на Мадейру, відгук на

Іноді ми вибираємо країни, але частіше країни вибирають нас. Минулої зими доля подарувала нам незабутню зустріч з Іспанією. Нашим гідом по Іспанії був Михайло, викладач Харківського університету. Михайло найдосвідченіша людина, прекрасний психолог і чудовий оповідач. З першого оповідання він закохав нас в його улюблені міста, ми, затамувавши подих і подумки дякуючи богові, за цю випадкову зустріч, слухали його, і до кінця поїздки ми вже майже напевно знали, що наступна країна, в яку ми поїдемо, буде Португалія.

Будинки, як один, підкреслено строгі, майже ніде не видно так улюблених мною ажурних кокетливих балконів і розкішних чавунних решіток. Вулиця безлюдна, лише який - то божевільний купається в фонтані, рідкісні авто рухаються по дорозі, нас ніхто не обганяє, ніхто не поспішає назустріч. Лісабонці поїхали в жаркий недільний день до прохолодного океану. Це відчуття неспішності і неквапливості не покидало нас під час всієї поїздки, може бути тому, що тротуари, викладені барвистою мозаїкою з чорно-білих камінчиків, зовсім не мають до поспіху і суєті, а може бути, місцеві жителі зрозуміли просту істину, що, чи не поспішаючи, більше зробиш.

Лісабон: міський ліфт
Лісабон: монастир Жеронімуш

Бруковані мозаїкою тротуари і вдома, прикрашені різнокольоровими ажулежу, що пробігає повз зі свистом, брязкотом і гуркотом старовинний дерев'яний трамвай, що змушує іноді втискати в стіни будівель, настільки тісні вулички, надають незабутнє зачарування місту. Місто брав нас в полон поступово, не відразу і не раптом, він відкривав перед нами свої вузькі криві вулички і будинки з нехитрими балконами, на яких господині сушили білизну, він кликав і приводив нас на затишні площі, на кожній з яких обов'язково стоїть пам'ятник, який би крихітної вона не була.

португальське ажулежу
Лісабон: площа на Верхньої Байша

І пам'ятник цей так органічно зливається з площею, що здається, він тут стояв завжди і п'ять і десять століть тому. У цьому місті немає пишноти Рима, помпезності Мадрида, але є гармонія білих старовинних соборів і будинків з неодмінно помаранчевими черепичними дахами з блакитним небом і яскравим сонцем.

Ми йшли і раділи тому, що зовсім випадково, саме в неділю, виявилися в місті, в соборах якого йдуть недільні служби, і ми можемо заходити безперешкодно в будь-який з них і чомусь поблизу всіх храмів обов'язково сильно пахло ладаном. Храми, зовні суворі, вражають всередині своїм неповторним пишністю і багатством. Ми милувалися дерев'яним різьбленням, різьбленими фігурами Діви Марії, апостолів, особи і одягу яких розфарбовані в абсолютно неймовірну гаму фарб.

Згадували фільми, які ми дивилися в дитинстві, в яких показували ці незвичайної краси статуї, як ми мріяли їх побачити хоч одним оком, і бурхливо раділи, що всі наші дитячі мрії збулися в цьому сонячному місті. Ми заходили в храми, нас ніхто не проганяв і ніхто не шику на нас, як вдома, сідали на лаву відпочити і послухати орган і церковний спів, і кудись поступово йшла втому і поверталася бадьорість.

Коли піднімаєшся пішки до фортеці Святого Георгія, то праворуч від неї бачиш білу, як лебідь, церква, оточену високими монастирськими стінами. Вона так загадково і величаво царювала в спекотному повітрі, що в перекладі з мови індіанців називалася б приблизно так «Церква, що ширяє як птах». Увечері в готелі ми відкрили путівник і відразу ж впізнали її. Церква Сан Вісенте де Фора є одним з найбільш чудових архітектурних пам'ятників Лісабона.

У понеділок з ранку ми поїхали в Синтру і в Лісабона повернулися на початку шостого. Після вчорашнього походу по тридцятиградусну спеку ми відчували себе ватяними ляльками. Після коротких тертя, коли чоловік намагався переконати мене, що найбільш доцільним в даний момент буде попити холодного пивка, ми швидко прийшли до консенсусу і потягли до зупинки 28 трамвая.

Лісабон: 28-й трамвай
Синтра

Майже ніколи в ньому немає вільних сидячих місць, тому що він постійно набитий туристами. Ближче до кінцевої зупинки людей у ​​вагоні поменшало, і коли я випадково перевела погляд з вікна на обличчя моїх попутників, то ледве-ледве стримала сміх. Люди, зовсім молоді і зрілого віку, сиділи з такими блаженно щасливими посмішками ..., взагалі-то я рай собі трошки інакше уявляла. І жоден з людей, що потрапив в поле мого зору, не дивився у вікно.

Про те, що ми підемо в Лісабоні в музей Галустов Гульбенкяна, я знала ще в Москві. У музей ми вирушили пішки. Від площі маркіза Помбала до нього рукою подати і ми прийшли ще до відкриття - музей відкривається о 9:30. Прогулялися по мальовничому скверу, пішли вгору по вулиці. Побачили будинок: Фортеця-не міцність, ніби й не музей, стали шукати його на карті. До нас підійшов чоловік середнього віку і став пояснювати, що ми йдемо не в ту сторону, музей знаходиться нижче. Як дороги такі знаки уваги в незнайомому місті! Ми дуже комфортно почувалися в Португалії, жителі якої ненав'язливі, ввічливі і доброзичливі.

Лісабон: музей Гульбенкяна

Музей Галустов Гульбенкяна - це Третяківка Лісабона. В інеті про нього пишуть незаслужено мало. Галустов Гульбенкяна, меценат, вірменський нафтовий магнат. Він почав збирати твори мистецтва ще в дитячому віці і займався цим усе життя. Коли колекція стала досить великий, він прийняв рішення передати її Національній галереї Вашингтона або Національній галереї Лондона. Але домовитися з цими музеями так і не зміг. Останні 13 років свого життя він жив в Лісабоні, і заповів місту свою колекцію творів мистецтва.

Готуючись до поїздки, я прочитала, що Гульбенкяна в цей же період придбав у Ермітажу 24 предмета французького срібла, виконаних найбільшими французькими майстрами ХVIII століття на замовлення українських імператриць Єлизавети Петрівни і Катерини II. На жаль, не знаю, цим столовим сріблом ми милувалися в музеї чи ні, але ті предмети, які ми побачили, унікальні.

У 3-х останніх залах зібрані полотна моїх обожнюваних імпресіоністів: Коро, Мане, Моне, Дега, Ренуар, чи варто перераховувати далі?

До церкви Сан Вісенте де Фора ми підійшли до восьмої години вечора в останній день нашого перебування в Лісабоні. На сходинках сиділи втомлені дівчата, з вигляду німкені або голландки, і Новомосковсклі путівник. Будівля церкви входить в ансамбль древнього монастиря з критими галереями. Я повністю згодна з тим, що цей храм є одним з найбільш чудових архітектурних пам'ятників Лісабона, не дарма ми так до нього прагнули. Потрапити всередину нам в той вечір не вдалося, було занадто пізно для відвідувань, і тоді ми вирішили спуститися до набережної Тежу.

Думка була чудовою, поруч з церквою Сан Вісенте де Фора знаходиться одна з найкрасивіших церков Лісабона Санта Енграсія. Церква виконана в формі грецького хреста в стилі португальського бароко і необароко і є однією з найвеличніших в місті. Зараз в цій церкві знаходиться пантеон. Ми багато встигли подивитися храмів в Лісабоні, але перед цим храмом я стояла вражена. Почало сутеніти потроху, в Лісабоні темніє пізно, ми побрели по старовинних вуличках Алфами до центру. Алфама - робочий квартал, до вечора жителі висипали з під'їздів і жваво обговорювали новини через вулицю.

Метро Лісабона сподобалося нам більше ніж московське своєю зручністю в користуванні, з ним у вас проблем не буде. З мовами у них теж все в порядку. Якщо в Італії туго навіть з англійським, то в Португалії англійську мову поважають. У готелях говорять ще й німецькою, а про французьку мову і говорити не варто, вони у нагоді при проходженні паспортного контролю, на французькій мові ми спілкувалися в ресторанах і магазинах.

Терміново викладайте з валізи свої шпильки-човники і улюблені туфлі на підборах 3 см, в яких галопом носитеся після роботи на навчання. Краще взяти взуття на 1,5 см-ой легкої платформі, щоб в піших походах не відчувати кожною точкою ступні виступи бруківці.

Про готель, в якому ми жили в Лісабоні, згадувати не хочеться. Готель Embassador знаходиться поруч з площею маркіза Помбала. Я б поставила йому два з плюсом. Його достоїнства, то що він знаходиться в центрі, і вам не дадуть померти з голоду, їжа там звичайна для троячки, а фрукти на подив пристойні.

Номер дуже тісний, білизна непростіранное, звукоізоляції ніякої. Так як готель дешевенький, там багато молоді, а що робить молодь на відпочинку, правильно, гуляє. Душевна російська пісня «Дівки гуляють і нам весело», це не про нас. Поки золота молодь веселилася, ми марно намагалися заснути, хоч вставай і починай разом з ними танцювати. В принципі це була найгірша трійка з тих, де нам доводилося бувати.

З Лісабона ми поїхали на Мадейру. Відпочивали в готелі Pestana Carlton. Готель відмінний. Знаходиться в центрі Фуншала, направо підеш в центр потрапиш, наліво підеш на Променад прийдеш. За роботу персоналу ставимо «відмінно». Номер прибирають 2 рази на день, пляжні рушники покоївка змінює в номері ввечері. Номер просторий і дуже зручний. Санвузол і ванна знаходяться окремо, а у ванній кімнаті є ще і душова кабіна. І найприємніше, що підлога у ванній кімнаті підігрівається!

Риби плавають, полохливі, ясно, що їх не так багато, як в Єгипті, краби повзають по камінню, морські анемони виростають. Біля берега ми бачили морських зірок двох типів, а чоловік, з нашими хлопцями з готелю, ганяли восьминога, який, дуже на них ображався, коли вони тикали в його сторону пальцем, але вперто продовжував жити на одному і тому ж місці до нескінченної радості наших чоловіків.

Мені доводилося бувати на острові Капрі, пожити 10 днів на острові посеред Індійського океану, але острів Мадейра постав зовсім іншим, ніж я могла собі уявити. Острів дуже гарний, це курортне місце створено богом для відпочинку та підтримання здоров'я. Я алергік, їхала з побоюванням на «острів квітів», квітів там дійсно стільки .... стільки ... - море, немає - океан! А ось з алергій проблем майже не виникло. Навпаки, хоч і були всього 8 днів, відразу зник алергічний нежить.

Дуже боялася йти в Сад Монте, в ньому зібрані тисячі рослин з усіх куточків земної кулі. У Сад Монте треба йти до відкриття, відкривається о 9:30. Інакше хороших фото не зробите, відвідувачів до обіду помітно прибуває. І в черзі на фунікулер доведеться з півгодини постояти, а вам це треба? Сад Монте знаходиться на високій горі і вид на місто і океан відкривається такий - емоції зашкалюють. З цієї гори можна спуститися на дерев'яних санях з вітерцем, а можна і побути глядачем, не скажу навіть, що приємніше.

Цей сад - вершина дизайнерського мистецтва, в ньому панують краса, гармонія, спокій. Якщо ви ландшафтний дизайнер і не позбавлені честолюбства, в Сад Монте вам краще не ходити, залишитеся без шматка хліба. Зрозумівши, що такого досконалості вам ніколи не досягти, ви кинете свою роботу! Дивимося будинку фотографії, вердикт наших друзів одностайний, чудово. Але жодна, навіть найкраща наша фотографія, не передала ні атмосфери саду Монте, ні чарівності Фуншала, ні краси гір.

Сад Монте
сад Монте

А якими словами можна передати те почуття, коли ти виїжджаєш з-за повороту, а поруч за все в двох метрах від нас, пливуть хмари, і в машині лунає такий гучний «Ах. », Одночасно у всіх сидячих в ній, на одному видиху, що скла від нього почали вібрувати. Але повернемося до наших баранів, вибачте, алергії. Видно повітря в саду Монте настільки цілюще, що похід в нього я перенесла порівняно легко.

А ось коли на наступний день пішли в Ботанічний сад, тут вже почалося і ніхто і ніщо ні папуги розфарбовані, ні кумедна черепаха, ні павочкі горді, ні кактуси гігантські, не цікавило. А до наступного ранку знову стало набагато легше, чудеса та й годі. Якщо захочете сходити, то йдіть спочатку в Ботанічний сад, а потім в сад Монте. Вони хоч і знаходяться по сусідству, дуже сильно відрізняються один від одного.

Нудьгувати на відпочинку не доводилося, 2-3 години поніжилися на пляжі і вперед, оглядати околиці, а місць цікавих багато. Ми купили в Москві з путівник по Фуншале і обійшли всі місця, про які в ньому пишеться. Не відразу знайшли пам'ятник Колумбу. Чи не поклонитися Колумбу, гріх. Після безрезультатних пошуків запитали поліцейського, у дяді Стьопи, який все знає про своє невеликому місті, а дядя Стьопа розводить руками.

Запитали у молодих людей, дуже пристойних на вигляд, в очах думку, дивуються молоді люди. Я теж дивуюся, питаю французькою, потім англійською - немає пам'ятника. В турбюро нам поспівчували: «Чи варто було збиватися з ніг і шукати пам'ятник якомусь іспанцеві-вискочки. Є такий незначний для історії міста пам'ятник ». На пам'ятник Колумбу ми натрапили в останній день! Він знаходиться в сквері, повз якого ми проходили щодня, варто Колумб близько невеликої каплиці, дивиться на океан, правда не на захід, а на південь.

Приємних вражень від поїздки маса. Взяти хоча б екскурсію на захід острова. Біля готелю Савой в турбюро можна взяти екскурсії з українським гідом, а ми купили з іноземцями, стоїть помітно дешевше. Гід з нами розмовляв французькою, а з бразильцями на своєму рідному португальською. З Лісабона ми їздили на мис Кабу де Рока, але я його не відчула. Там була тьма народу, подивилися, пофотографувати, галочку поставили. А ось коли ми приїхали на мис Кабу Жирау, там було чоловік п'ять туристів.

Якби ми цього літа не побачили цієї красотища, ми залишилися б в сто разів бідніші. Я ж не приховую свій вік, але там, там, мені було вісімнадцять. Мені хотілося кричати, скаженіти, підстрибувати до хмар - по - моєму, це називається ейфорією. Я підняла руки, встала до краю обриву, я відчувала себе птахом. В якийсь момент мені стало страшно, що я зараз відірвуся від землі і полечу. Для того щоб відчути природу, треба бути з нею один на один, щоб ніхто не заважав і тоді піде зв'язок з космосом. Види там відкриваються ..., у наших бразильців - фотоапарат розрядився.

Заради одного купання в Порту Маніже вже стояло їхати. Біля берега, в природних вулканічних відкладеннях, влаштовані басейни, відгороджені від океану, зовсім невисокою стіною. Купаєшся, а поруч хльостають океанічні хвилі. Іноді хвилі накочуються сильні і у місцевого народу улюблена розвага, сісти на стіну так, щоб тебе змило хвилею в басейн, а коли летить хвиля, починає здаватися, що вона потягне тебе в безодні морські.

місто Порту Моніж

Ви напевно помітили, що чоловіки з розумними дівчатами воліють дружити, а закохуються, роблять божевільні вчинки і втрачають голову від красивих. Так і у нас сталося з Мадейрою, не дарма у цього острова жіноче ім'я. Є на світі багато країн, які хотілося б побачити, дасть бог, ми потрапимо в них, але я мрію повертатися на Мадейру знову і знову.