Маршрут - водоспад Головкінського як дістатися від ай-йори

У Криму існує багато цікавих місць, але найпривабливіші це ті, які найменш доступні. А найменший доступ мають ті місця, що знаходяться в Кримському природному заповіднику. Саме туди ми і вирушимо. Наша мета -Водоспад Головкинского, як дістатися в дивовижний, прихований в ущелині галасливий потік Узень-Баша, що утворюється з злиття двох джерел, що беруть свій початок на схилах Бабугана.

Існує кілька основних маршрутів на водоспад Головкинского:

Сьогодні я познайомлю вас з самим коротким з них, маршрутом по нитці Виноградне - АйоЙори - водоспад.

Водоспад Головкинского: опис маршруту

Старт маршруту починається від зупинки Виноградне на трасі Алушта - Ялта. Піднімаємося сходами вгору і робимо в селі поворот вліво біля пам'ятника. Опинившись навпроти дитячої площадки робимо поворот вправо і по асфальту виходимо з Виноградного, про що свідчить навіть покажчик. Відразу за ним звертаємо вгору по грунтовій дорозі і йдемо повз виноградників в ліс. Тут дотримуємося основної дороги - вона сама натоптаних і найбільш коротка.

Трохи далі вона перетинається з іншою стежкою з села і веде в глибину лісу (від нас направо). Прямуємо по ній (незабаром нам перетне дорогу просіка для газопроводу). Продовжуємо йти далі. Головним орієнтиром для нас буде трубопровід, який незабаром з'явиться на дорозі.

Маршрут - водоспад Головкінського як дістатися від ай-йори

Приблизно через 75 хвилин шляху ми опиняємося у розвилки 4 шляхів, які ведуть в різні боки:

• вліво - маршрут на джерело Чабан-Чокрак;

• вправо - підйом на гору Сераус;

• назад - дорога в Виноградне;

• вперед - на АйоЙори.

Маршрут - водоспад Головкінського як дістатися від ай-йори

Наша стежка - остання. Йдемо по ній і через кілька хвилин опиняємося у містка, перекинутого через кам'яну кладку. Далі останнє зусилля і ми на тур. стоянці АйоЙори. Тут можна зробити привал, випити води з джерела, зануритися в купіль або під водоспад.

Можна пройти на гору АйоЙори і оглянути панораму з видами Чатир-Дагу і Демерджі.

Водоспад Головкинского як дістатися від АйоЙори

Потім наш шлях лежить вперед по тій же стежці від Виноградного. Тут важливо пам'ятати - наводопад Головкинского як дістатися - тільки ліві повороти приведуть вас до нього. Всі праві йдуть в сторону селищ Рожевий і Ізобільне. У кращому випадку ви опинитеся біля водозабору, набагато нижче за течією Узень-Баша.

Продовжуємо йти повз покажчиків, в тому числі і повз стовпчика 147-147-152, який в деяких маршрутах описаний як місце повороту з дороги вправо. Не робіть цього, це тільки змусить вас даремно втратити зайве время.Вскоре за цією міткою виявляється шлагбаум, який стверджує, що ми в заповіднику.

Маршрут - водоспад Головкінського як дістатися від ай-йори

До сюди від джерела йти близько 25 хвилин. А при швидкому темпі нам йти до водоспаду ще 35 хвилин. Входимо в заповідник, який постає в своїй величі високих буків і глибоких вимитих потоками ущелин. Трохи далі стежка веде вправо і виходить на розвилку у стовпчика 146 - 147 - 151. Тут беремо вліво. Можна це місце зрізати трохи раніше за досить помітною стежкою вліво (це заощадить хвилини 3).

Далі дорога стає вузькою, чисто пішохідної. За нею йти не більше 20 хвилин. При цьому потрібна гранична акуратність, особливо під час або після дощу. Бажано мати при собі взуття з нековзною підошвою.

По дорозі буде 2 цієї статті не дуже приємних, але нетривалих перепаду висот, які приведуть вас до водоспаду, до якого знадобиться спуститися вниз по прямовисній стежці. Але це того варте. Особливо ранньою весною, коли водоспад особливо повноводний. Тут можна зробити чимало цікавих знімків. При бажанні можна обійти водоспад по верху. Краще зробити це зліва від річки, трохи далі спуску до водоспаду, щоб зробити знімки над водоспадом.

Маршрут - водоспад Головкінського як дістатися від ай-йори

Але на цьому не варто повертати назад. Навпаки, вас чекають найцікавіші місця походу. Адже за водоспадом знаходяться мальовничі багатометрові каскади. Щоб помилуватися ними стоїть перейти на інший берег, для чого зручно покладені 2 колоди. Хоча можна перейти річку і вбрід, благо температура річки не перевищує +10.

На тому березі розташовано зручне місце для стоянки і стежка до каскадів. Зокрема можна пройти до місця з'єднання двох джерел Узень-Баша або піднятися над ними. Зворотний шлях можна виконати за тим же маршрутом, заодно краще запам'ятавши його. Завдяки цьому перепад висот на туристичному маршруті до водоспаду Головкинского буде відносно невеликим.

Водоспад Головкінсокго як дістатися: маршрут по карті