Мангуп-кале, дорога до стародавнього міста на вершині гори

Ще в минулому році, катаючись в околицях села Тернівки на квадроциклах, ми почули про стародавнє місто на вершині гори, але без машини шлях туди здався нереально довгим і важким.

Проїхали Тернівки, повернули, як нам показував навігатор. Молодець, навігатор! Далі нам треба було, за його порадою, прямо по стрімкому схилу піднятися на високогірне плато.

Так як у нас машина, а не вертоліт, ми стали шукати об'їзд, він знайшовся недалеко, в парі кілометрів, через село Ходжа Сала. Так як при в'їзді в село розташовувався величезний (за місцевими мірками), 3х поверхова будівля ресторану з назвою «Мангуп», стало зрозуміло, що ми рухаємося в потрібному напрямку.

Поруч з явно штучним ставком інформаційні щити сповіщали про те, що починається заповідна зона і в'їзд на автомобілях заборонений. Ага, а далі по дорозі село, значить не зовсім заборонений. Поїхали далі.

Ось туди, на гору, навігатор нам пропонував заїхати по прямій.

Мангуп-кале, дорога до стародавнього міста на вершині гори

Відразу після села, дорога стала о-о-дуже горбиста, по ній зі швидкістю в 2-5 км на годину ми змогли проїхати метрів 100, зібравши днищем все купини.

Далі з боків дороги височіли залишки шлагбаума, а роль самого шлагбаума виконувала яма шириною у всю дорогу і глибиною метра 1,5. Ось і приїхали.

Так як ні їжі, ні навіть сумки для пляшки з водою з собою не було (тільки крихітний рюкзачок для стільникового, в який я упіхать 2 малесеньких кексика), вирішили їхати назад в село, консультуватися з місцевими.

Місцеві показали стежку в гори. Чого там, висота гори всього лише 500 метрів. Я ненавиджу підйоми (точніше за зиму так розбалували, що витривалість впала до мінімуму), надія доїхати до місця на машині остаточно звалилася ...

Отже, одягнені і екіпіровані, як для походу в сусідній магазин (тобто ніяк), що не снідали, з 2-ма мікрокексікамі і пляшкою води ми пішли в гору.

Через кожні метрів 100 завбачливі люди поставили лавочки, я посиділа на кожній з них. Вже на другий лавочці ми вирішили, що треба поїсти! Кексики виявилися шалено смачними. Підйом виявився не настільки страшним, як здавалося знизу, навколо голі дерева були оповиті плющем з блискучими на сонці листям, цвіли цілі галявини білих квітів.

Мангуп-кале, дорога до стародавнього міста на вершині гори

За що проходять стежили скам'янілі тролі. Першою здалася ось така вилазить з-під землі бабулька.

А далі нас зустрічав вилитий Елементал землі (з 4х героїв).

І тут з'явилася стіна. Височенна стіна посеред лісу. Потім я прочитала в інтернеті, що довжина цієї стіни близько 6,5 км. Бідні завойовники цих місць! Мало того, що їм доводилося дертися по такій крутіше, потім їх зі стіни поливали всякою гидотою і поспали стрілами. А все заради чого? А хто його знає, подивимося, що там за багатства, що їх так охороняли.

Мангуп-кале, дорога до стародавнього міста на вершині гори

О, а далі стало дуже цікаво! Стародавній некрополь, безліч могильних плит з в'яззю, деякі написи настільки добре збереглися, що здається, що це сучасна підробка спеціально для туристів. Може бути воно і так, але так як там були всі стадії збереження тексту від ледве помітного, до такого чіткого, як на фото, я вирішила, що це все-таки справжні могильні плити.

З однієї могилки, мабуть, хтось недавно виліз. Або заліз назад.